MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » úte led 30, 2018 18:38

Ahoj, pravděpodobně mi praskl během jízdy rozvodový řemen u MG ZR 160 1.8 VVC, rok 2004, K serie K4K. Auto jelo asi 50 km/h, najednou začalo škubat a poskakovat a pak se zastavilo. Statér motorem už neotočí. Máte někdo zkušenost s opravou tohoto motoru přo této závadě? Je možno motor při potkaných rozvodech opravit, popř je lepší rovnou vyměnit celý motor? Má MG ZR nějako ochranu proti prasklým rozvodům? (některé benzinové motory jsou údajně postaveny tak, že se nic nestane) Díky za rady Tomáš

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » úte led 30, 2018 22:54

Co se tyce te ochrany... ano jsou benzinove motory, kde se nic nestane, kdyz se rozhodi rozvody, protoze plne otevrene ventily nevstupuji do prostoru pro pist... (zase, znam jenom anglickou terminologii, ceskou bohuzel ne, v eng je to interference engine vs non-int...) ale neni tmo bezne (hadam z duvodu omezene komprese?) a kazdopadne to neni pripad Roveri K serie.

Dycky je to trochu o nahode, v jake pozici zustanou vacky, ale osobne bych tipoval ze ve vetsine pripadu dojde k "zasahu".

Pred nedavnem mi asi skocil rozvodak na stejnem typu motoru - je tu o tom vlakno, ( casovani se o notny kus posunulo), a vysledek jsou komplet vylamane (6 z 8mi) talirky ventilu (ted z hlavy uz nevim zda saci nebo vyfukove), a minimalne dalsi 2 (tech druhych) taky totalne KO - prekvapilo mne, ze se nekonalo ohnuti, ale doslova dekapitace.
Pisty se nasledne bloknuly i ulamane ventily ve valcich - bylo to pri startu takze motorem tocil starter a taky s eto pak kouslo a uz nehnulo.

Neda se vestit z kristalove koule, proste se sunda hlava, a nekdo se na to bude muset podivat. Ale po te me zkusenosti (u Vas to samozrejme muze byt jinak, ale...)... jak rikam, potkalo se mi to pri startu motoru, tj v prd otackach a stejne to znamenalo totalni destrukci ventilu, minimalne nekolik ventilovych voditek, minimalne jedna vlozka valce je praskla a vydrena, dalsi mozna napraskla (mozna ne), mozna i priohla ojnice (na tom nejvic poskozenem pistu, kde se to kouslo o vzpriceny talirek ventilu.

Opravitelne to je. vlozka valce, ojnice / pisty se daji vymenit, hlava se da vetsinou taky nechat spravit, osadit novyma ventilama atd.... ale uprimne, je to na zvazeni, zda neni levnejsi dat jiny motor - to zalezi na rozsahu skod (ktery se opravdu neda odhadnout, mohlo to dopadnout docela dobre, a bude se menit jen par ventilu, nebo to mohlo dopadnotu jako u me) a na tom, za kolik vam to nekdo udela.

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » úte led 30, 2018 22:58

Jinak, jeste bych vzal v poraz, ze to nemusi byt rozvody. Sundat plastovy kryt rozvodoveho remene je asi 5 sroubku a da se to v klidu udelat i na parkovisti u Teska a aspon overit, pohledem zda praskl, nebo treba selhal napinak (je pomerne nahore pristupnu).

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » čtv úno 01, 2018 15:46

děkuji za cennou zkušenost. Já to mám ted právě v plánu, prvně sundat kryt rozvodu a mrknout na řemen, následně sundat hlavu a kouknout se do motoru. Repase hlavy by neměl být problém, to jde a je na to i řada firem, které to umí i za dobrou cenu udělat. každopádně asi bude dobré sundat i válce a podívat se do vlože a na písty. Taky klika mohla dostat pecku a ta je zvlášť citlivá na vyvážení - takže to pomalu ale jistě směřuje ke generální opravě motoru. Což, pokud by člověk dělal za cenu dílů doma se možná vyplatí, když by motor najel dalších třeba 200.000 km...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » čtv úno 01, 2018 16:38

Je to jednoduché.... ano, koukneš na rozvoďák. Jestli je prasklý, pokračuj dál, pokud není, tak bedlivě zkontroluj všechna kola (na obou stranách) jak jsou nastavená proti spodku. Až pak rozdělej rozvody. Sundat hlavu bude potřeba, protože i kdyby to jen poskočilo, ale motor se zastavil, tak to vypadá opravdu na potkání a to je pak jasné. Když sundáš hlavu, tak pokud budou jen ohnuté talířky ventilů, tak bude spodek s relativně velkou jistotou v pořádku a víc bych ho neřešil. Pokud se ale talířky ulomily, tak bude celkem s jistotou nejlevnější řešení sehnat druhý motor.
Na repasi bloku není problém sehnat materiál. Něco stojí, ale sehnat se dá. Ale spíš v kombinaci nutnosti vše přeměřit tak, aby byla jistota toho, co se má všechno vyměnit, to je jednak práce fakt na šikovného motoráře a ve finále jen ta práce bude stát to, co materiál.
Ale konec spekulacím - zkontroluj rozvody a sundej hlavu. Pak uvidíš.
A teď trošku výslech ;-) .... hlavně jako zdroj zkušenosti pro nás.
Jak dlouho auto máš?
Kdy a kde byly dělané rozvody?
Kolik bylo na nich najeté kilometrů?
Případně jaká značka?
Jakým způsobem s autem jezdíš?
Přesný popis toho jak se to stalo.... Zahřátí motoru, po vyjetí styl jízdy, poslední situace před tím, než se to stalo?

Díky ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

stilg
Příspěvky: 732
Registrován: úte led 07, 2014 14:41
Bydliště: Brno

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od stilg » čtv úno 01, 2018 18:28

Lopez píše:děkuji za cennou zkušenost. Já to mám ted právě v plánu, prvně sundat kryt rozvodu a mrknout na řemen, následně sundat hlavu a kouknout se do motoru. Repase hlavy by neměl být problém, to jde a je na to i řada firem, které to umí i za dobrou cenu udělat. každopádně asi bude dobré sundat i válce a podívat se do vlože a na písty. Taky klika mohla dostat pecku a ta je zvlášť citlivá na vyvážení - takže to pomalu ale jistě směřuje ke generální opravě motoru. Což, pokud by člověk dělal za cenu dílů doma se možná vyplatí, když by motor najel dalších třeba 200.000 km...

Jak zaznelo nize.

Az sundas hlavu, daji se zajistit vlozky valcu (je na to pripravek, a uplne stejne funguje to co jsem udelal ja viz fotky). A pak muzes tocit klikou a podivat se v jakem stavu sou vlozky. Viz foto, me jedna krasne umrela... Ojnice mozna priohla bude... klika by to snad vydrzet mohla,...
Tak ci tak, jsem odhadl opravu za defakto nerentabilni, jedine ze bych si s tim chtel hrat sam, na coz nemam misto, a koupil novy motor.

Protoze na komplet repasy hlavy to mas seck ventily, prebrus, voditka, secky tesneni,.. jenom za material (ty tenily nejsou uplne levne)? k tomu prace ...
Spodek... vymena vlozky, pistu ojnice ... kdyz uz se to dela, pak asi krouzky vsude... Suma sumarum to ma smysl delat opravdu jen by clovek vedel,ze s tim motorem bude jeste hodne let chit byt.

Ale stejne tak je mozne, zesi vystacis s opravou hlavy a spodek ani nebude muset jit z auta.

Jinak s mym autem se to ma tak, ze aktualne porad nejsem rozhodnuty, zda ten motor vymenit, a nechat si nebo prodat auto funkcni, zkusit prodat auto tak jak je s motorem na vymenu a nebo to cele rozprodat na dily. V tomhlednim scenari bych tedy mohl nabidnout ten motor co jsem si dovezl z Polska - udajne najeto 133 tisic. Ale to je jen takova hypoteticka.

Jinak pak bych se pripojil k zadosti o informace az bdues vedet vic. Ciste pro ucely skupinove znalosti.

Prvne zjistit jak to vypada.
Přílohy
20170920_231834.jpg
20170921_002221.jpg

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » stř úno 28, 2018 15:05

Díky za rady. Tak jsem o víkendu vymontoval hlavu z auta :D docela to šlo pěkně v domácích podmínkách normálně zvládnutelné. Jen jsem nemohl povolit kladku od řemenu alternátoru pod kterou je rozvodová kladka. Utrhli jsme to nakonec rázovým utahovákem Milwaukee (neskutečná věc) s momentem 1000Nm :D Nakonec je ohnutých všech 8 výfukových ventilů. Jinak jsem žádné jiné škody nenašel - písty bez sebemenších oděrek či známek nárazu, vložky válců hladké jak dětská prdýlka zbytek hlavy v pořádku, sací ventily normálně sedí. Takže, pokud koupím 8 nových ventilů, asi pro jistotu nechám nalisovat i nová ventilová vodítka, ta ještě mohou být uvolněná nárazem, rovnou dám nová těsnění všech ventilů, nové těsnění pod hlavu a novou rozvodovou sadu s vodní pumpou tak bych asi vy finále ta oprava neměla překročit 8.000kč co jsem to tak počítal.. Ještě teda bude výkon to celé poskládat zpět, je tam hromada čidel, všechno jsme si to teda nafotil. Docela mě překvapilo v jak dobrém stavu jsou všechny vačkové hřídele a třecí plochy, vše hlaďoučké, bez sebemenších znaků opotřebení. Rovněž vložky válců. Myslím že taková ta dnešní hysterie z toho že auto se má měnit jakmile se blíží k 200.000 ujetých KM je trochu zbytečná.. ten motor podle mě pokud bude mít péči jakou má mít musí bez problému najet ještě jednou tolik...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » stř úno 28, 2018 15:12

Zásadní otázka, která musí být zodpovězena.... Na jakou příčinu potkání jsi přišel? Zkontroloval jsi to nastavení rozvodů před tím, než jsi to rozebral? V jakém stavu je dolní rozvodové kolečko? Sedí na zkosení na klice bez sebemenší vůle?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » stř úno 28, 2018 15:14

20180225_125837.jpg
20180226_172130.jpg
20180226_172214.jpg
20180226_172840.jpg
Příčina potkání je prasklý rozvodový řemen. zkontroloval jsem ho - sundal jsem kryt a řemen tam visel na dvě půlky... tak jsem to celé rozebral všechna vodící kolečka vypadají v pořádku jak spodní tak ty dvě horní. vyndal jsem je ven, včetně napínací kladky a to spodní nechal. vůle jsem zatím nekontroloval

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » stř úno 28, 2018 15:31

stilg píše:
čtv úno 01, 2018 18:28

Protoze na komplet repasy hlavy to mas seck ventily, prebrus, voditka, secky tesneni,.. jenom za material (ty tenily nejsou uplne levne)? k tomu prace ...
Spodek... vymena vlozky, pistu ojnice ... kdyz uz se to dela, pak asi krouzky vsude... Suma sumarum to ma smysl delat opravdu jen by clovek vedel,ze s tim motorem bude jeste hodne let chit byt.

Ale stejne tak je mozne, zesi vystacis s opravou hlavy a spodek ani nebude muset jit z auta.

Jinak s mym autem se to ma tak, ze aktualne porad nejsem rozhodnuty, zda ten motor vymenit, a nechat si nebo prodat auto funkcni, zkusit prodat auto tak jak je s motorem na vymenu a nebo to cele rozprodat na dily. V tomhlednim scenari bych tedy mohl nabidnout ten motor co jsem si dovezl z Polska - udajne najeto 133 tisic. Ale to je jen takova hypoteticka.

Prvne zjistit jak to vypada.
pokud by šlo o repasi hlavy - co jsem tak počítal ceny dílů - ventil výfukový stojí cca 220kč (samozřejmě prodávají i za 500kč za kus), sací bude nejspíš levnější. Vodítka stojí pár korun, sada těsnění taky. Pokud si člověk sedla zabrousí sám tak platíš za srovnání hlavy, otlakování a možná nalisování těch vodítek. Rozebírání a skložení by měl šlověk zvládnout.. je potřeba momentový klíč... Pokud je spodek motoru v pořádku tak se to podle mě vyplatí... na rimmerbros.co.uk mají skvělé ceny a poštovné do ČR stojí 5 liber myslím...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » stř úno 28, 2018 15:48

Tak prasklý rozvoďák.... no tak to jsi celkem šťastlivec, že to dopadlo jen tak ;-)
Hele... srovnání hlavy není nezbytně nutné, pokud není křivá a pokud nemá vytlačení těsnící kroužky nebo nějaké defekty v povrchu materiálu. Těsnění rozhodně elastomerní (se silikonovými cestičkami, NE těsnění typu MLS). Bacha na ta guferka na ventily. Ty levnější sady je nemají moc kvalitní a časem začnou sáknout.
A jak jsem psal, tak horní půlka hlavy jde sejmout i s domečky VVC mechanismu, takže ho nemusíš rozebírat. Nicméně, když už se to rozebírá, tak je vhodně vyměnit pod domečky těsnění (opravdu koupit nové v sadě s těsněním pod hlavu (nedá se koupit v ČR) a neprasit to silikonem, jak to někteří s prominutím blbečci dělají). Takže nakonec se tomu rozdělání nevyhneš. Na sestavení tu je téma viewtopic.php?f=34&t=7748 , kde je hromada odkazů na návody sestavení. Není to sranda a kdo to nikdy nedělal, tak to dost často složí špatně, což může být fatální. Takže když už, tak vyndat domeček i s půlkou vačkové hřídele a dát si bacha, ať se to nerozsype. A pak při sestavování jít podle návodu a podle kontrolních otvorů správně nastavit excentrický válec vůči propojovací hřídelce.

Jak říkáš... taková oprava nebude přehnaně nákladná. Ale fakt bacha na to sestavení.
Na závěr - šroub řemenice na klice dotáhnout se zablokovaným setrvačníkem a šroub dát na pevnostní lepidlo.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » stř úno 28, 2018 17:41

Díky moc... jeden Anglán (z MG ZR Owners group na facebooku) mi poslal pěkný manuálek v PDF na sestavení VVC. Jak řikáš - chce to opravdu pečlivě sestavit, všude dát nový těsnění. Jen jsem nikde nenašel v bloku motoru žádný okýnko na aretaci setrvačníku tak budu muset nejspíš sundat startér... tak uvidíme jak to půjde, kdyžtak tady pak postnu jak to šlo, třeba pro inspiraci ostatním :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » stř úno 28, 2018 17:59

Okénko na aretaci je pod svody zleva. Takovýma dvěma mega šrouby je tam daný plechový kryt, který zároveň držel izolaci svodů. Pod tím krytem vidíš přímo na setrvák.
Hele.... kdyby cokoli, tak piš sem. Taky toho mnoho víme ;-)
Pro jistou ti posílám zde i svoji sbírku manuálů.... myslím, že nikdo větší nemá ;-) Jestli mezi nimi nebude ten od Anglána, tak mi ho prosím přepošlu, ať to mám kompletní :-)
Přílohy
VVC.zip
(13.42 MiB) Staženo 81 x
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Lopez
Příspěvky: 19
Registrován: úte zář 05, 2017 10:09

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Lopez » stř úno 28, 2018 21:11

Ok díky moc, když bych měl nějaký trable tak se ozvu. Ten manuál co poslal ten angličan je v podstatě stejnej jako jsi mi dnes poslal akorát ne tak pěkně podrobnej.. takže ještě jednou díky. Ted tu hlavu rozeberu a umeju a uvidíme co dál, nakoupím náhradní díly a začnu pomalu skládat :)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: MG ZR 160 1.8 VVC Prasklý rozvod

Příspěvek od Trunda » stř úno 28, 2018 21:16

Fajn ;-) Jo a kdybys měl po večerech čas, tak hydroštely se dají rozklepnout, rozebrat a vyčistit. Rozklepávat nejlépe o nějaké tvrdší dřevo. Bývá tam nachytaného bince.
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět