No, nemáš tak úplně pravdu. Z fyzikálního hlediska principu fungování tzv. vlnění má na rezonanci vliv jakákoli překážka a tou je jakákoli restrikce. Tedy v momentě, kdy je klapka částečně otevřená, tak je to klapka. Ale tehdy, kdy je plně otevřená, pak je to dál sání, respektive filtr. Navíc proč by jinak měl filtr box rezonanční komory, různé tvarování atd.?
Filtr sice není zrovna čistý, ale že by byl zaprasený tak, že by naopak snižoval průchodnost, tak to si fakt nemyslím. Je to KN filtr, adekvátně velký objemu motoru. No a to, že je to zdechlejší se sportovním filtrem porovnávám proti stavu se standardním boxem. Tedy šumák v jakém stavu je VIS.
Tak to jen tak takové analytické upřesnění
Ale ano, filtr bych měl zkusit vyčistit, aby byl test relevantní
Jo a díky za odkaz. Hodí se mít konkrétní důkaz z měření. Byť to ale pořád neznamená to, že v případě jiného a jinak laděného motoru, navíc zaměřeného na práci s rezonancemi v sání, to nemůže mít opačný efekt. Respektive závěr toho měření není obecně uplatnitelný. Moc bych uvítal, kdyby někdo udělal takové měření na KV6
