Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Prosím o jakékoli postřehy, náměty, nápady, blbé nápady (s tím to ale nepřehánějte ), prostě cokoli, co mi pomůže vypátrat následující....
MG ZR, stejná zadní vlečná náprava, jako Rover 25. Nasadil jsem snížené pružiny na originální tlumiče s tím, že pružiny jsou předepjaté tak, že vytáhnout tlumič do horního dorazu. Horní uložení je původní k této pružině, se kterou jsem to měl v poho na jiném autě. Dolní průměr posledního závitu je asi o 10mm užší, než miska, ale v misce to sedí jinak koncem závitu na stejném místě a je to tam v gumové vložce. Nezdá se, že by se to tam ani nijak pohybovalo.
V podstatě hned po té, co jsem provedl toto snížení, tak se odzadu po přejetí nerovnosti ozývá dost nepříjemné kovové klepání, které je slyšet hodně i zvenku a přenáší se možná trošku tlumeněji i dovnitř.
Zvuk nejde nasimulovat žádným třepáním auta v žádném směru. Musí jít o rychlý impulz do nápravy.
Spodní šroub tlumiče a jeho dutinka by měli být vyloučeni.
Bohužel nemám tunel, abych pozoroval zdola co se tam děje, když se to propruží a auto je tak nízko, že tam hlavu nestrčím.
Nevím třeba to, jak se může projevovat např špatný silentblok konstrukce vlečné nápravy do karoserie?
Nemyslím si, že by to dělala třeba volný třmen brzdy v čepech, ale to zkusím zítra vyloučit přejetím nerovnosti s mírně zataženou ručkou.
Výfuk vede výrazně nad nápravou.
....
Nápady?
MG ZR, stejná zadní vlečná náprava, jako Rover 25. Nasadil jsem snížené pružiny na originální tlumiče s tím, že pružiny jsou předepjaté tak, že vytáhnout tlumič do horního dorazu. Horní uložení je původní k této pružině, se kterou jsem to měl v poho na jiném autě. Dolní průměr posledního závitu je asi o 10mm užší, než miska, ale v misce to sedí jinak koncem závitu na stejném místě a je to tam v gumové vložce. Nezdá se, že by se to tam ani nijak pohybovalo.
V podstatě hned po té, co jsem provedl toto snížení, tak se odzadu po přejetí nerovnosti ozývá dost nepříjemné kovové klepání, které je slyšet hodně i zvenku a přenáší se možná trošku tlumeněji i dovnitř.
Zvuk nejde nasimulovat žádným třepáním auta v žádném směru. Musí jít o rychlý impulz do nápravy.
Spodní šroub tlumiče a jeho dutinka by měli být vyloučeni.
Bohužel nemám tunel, abych pozoroval zdola co se tam děje, když se to propruží a auto je tak nízko, že tam hlavu nestrčím.
Nevím třeba to, jak se může projevovat např špatný silentblok konstrukce vlečné nápravy do karoserie?
Nemyslím si, že by to dělala třeba volný třmen brzdy v čepech, ale to zkusím zítra vyloučit přejetím nerovnosti s mírně zataženou ručkou.
Výfuk vede výrazně nad nápravou.
....
Nápady?
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Takhle z křišťálové koule asi nikdo věštit nebude. Co takhle zajet na STK a prozkoumat to tam? Pomohlo by to?
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Silentblok by se projevoval jednou velkou ránou jakoby do podlahy po přejetí díry. Spíš bych tipl na horní uložení tlumičů, nebo nějaký volný spoj na nápravě.
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
....nebo samotný tlumič ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Kluci díky za postřehy....
Ano, to horní uložení bude asi první na řadě, co dál zkusím vyměnit. Ačkoli opravdu nerozumím tomu, kde by se tam ten zvuk bral.
Tlumič.... to je tak děsně pronikavý zvuk, že si nedokážu představit, co by s tím tlumičem muselo být? On to tiž není nijak potečený, vysouvá se a odpor klade. Ale samozřejmě je to varianta. Zajímavé by ale bylo, že to začalo rachtat okamžitě po té, co jsem tam dal o 2cm nižší pružiny.
Zkusil bych ten zvuk nějak natočit....
Ano, to horní uložení bude asi první na řadě, co dál zkusím vyměnit. Ačkoli opravdu nerozumím tomu, kde by se tam ten zvuk bral.
Tlumič.... to je tak děsně pronikavý zvuk, že si nedokážu představit, co by s tím tlumičem muselo být? On to tiž není nijak potečený, vysouvá se a odpor klade. Ale samozřejmě je to varianta. Zajímavé by ale bylo, že to začalo rachtat okamžitě po té, co jsem tam dal o 2cm nižší pružiny.
Zkusil bych ten zvuk nějak natočit....
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Tak to je pak jednoduche pokud je pruzina kratši tak jak se odlehci naprava tak tam pruzina je volna a pak ty zvuky ,musel by jsi k pruzine pouzit tlumic z kratsim zdvihem
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Nenene.... to jsem psal, že pružina je předepnutá dostatečně tak, že vytáhne tlumič až do dorazu. To tam mám právě ten kratší ZR tlumič a myslím si, že by vytáhla i ne-ZR tlumič. Ty pružiny jsou dělané na klasické dlouhé tlumiče.
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Tu by mělo jít slyšet klepnutí po přejetí prahu. Další zajímavá věc je to, že bych řekl, že ten zvuk jde z obou stran.
- djmicho
- Příspěvky: 757
- Registrován: sob úno 06, 2016 22:01
- Bydliště: Polná, Dukovany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
tlumiče/pružiny. jinde bych to nehledal...
Provozovatel maloobjemového dieslu (3222ccm)
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Neválí se ti v kufru hever?
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Už jsem se bál, že sem nikdo blbej nápad nedá Díky Michale
Jinak i Mirda bohužel hlasuje pro tlumič... rozveďme trošku tuto myšlenku...
Snížilo se to o 2cm a začne to na obou tlumičích tak mlátit? Co v nich jako takto může křápat?
Jinak i Mirda bohužel hlasuje pro tlumič... rozveďme trošku tuto myšlenku...
Snížilo se to o 2cm a začne to na obou tlumičích tak mlátit? Co v nich jako takto může křápat?
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
to neřeš, prostě tam nejsou ty co tam mají bejt, ne?
Rover 216Si, 82kW, r.v. 1997; 2011...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...
Rover SD1; 2300; six-cylinder engine - inline - MKII. 88kW; 2013 - dlouholetý repas
Roversd1.cz start 2015 ...bohužel konec záhy - web napadnut, adresu držím.
Rover 75 CDT r.v. 2002 2015-2022
Ford Tourneo Connect 2017 1,6 88kW 7 míst, Zlaťák; 2022-...
vypal.it - živnost na zpracování všelikého materiálu 2024- ...
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Tlumiče tam mám origo kratší ZRový...
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Možná hloupé srovnání ale kdysi jsem něco podobného řešil u citroenu a byly to ložiska v ramenech. Zkusil bych se podívat na ty silentbloky v kterých se ty ramena pohybují.
Jaguar X-Type R.V. 2007 2.0D
Rover 75 R.V. 1999 1.8
Rolls Royce Silver Shadow II R.V. 1977
MGF MKI R.V. 1996 1.8 non VVC
EX: Jaguar XJ R.V. 2010 Model X351 8V 5.0 Litre
EX: Jaguar S-TYPE R.V. 1999 6V 3.0 Litre
Rover 75 R.V. 1999 1.8
Rolls Royce Silver Shadow II R.V. 1977
MGF MKI R.V. 1996 1.8 non VVC
EX: Jaguar XJ R.V. 2010 Model X351 8V 5.0 Litre
EX: Jaguar S-TYPE R.V. 1999 6V 3.0 Litre
Re: Ostrý kovový rachot ze zadní nápravy....
Jj, taky je to varianta. Ale na druhou stranu to by byl rachot, který by se přenášel silně do karoserie. Tu je to skoro víc slyšet zvenčí, než uvnitř, tady bude to asi spíš něco izolované silentblokem.
Po cestě jsem dnes zkoušel trošku na chvilku přitáhnout ručku a v ten moment mi přišlo, že zvuk zmizel. Na druhou stranu, při normálním brždění rachot je. Tedy jen tou ručkou má náprava tendenci se natahovat, kdežto při brždění asi tak moc ne, protože reakce i na přední brzdu.
Jinak díky moc všem za reakce Určitě pokračujte.... potřebuji vaši mozkovou kapacitu
Po cestě jsem dnes zkoušel trošku na chvilku přitáhnout ručku a v ten moment mi přišlo, že zvuk zmizel. Na druhou stranu, při normálním brždění rachot je. Tedy jen tou ručkou má náprava tendenci se natahovat, kdežto při brždění asi tak moc ne, protože reakce i na přední brzdu.
Jinak díky moc všem za reakce Určitě pokračujte.... potřebuji vaši mozkovou kapacitu