Zůstal "viset" spojkový pedál
Zůstal "viset" spojkový pedál
Ahoj všem,
motor už mám opraven, ale objevil se další problém. Chtěl jsem dnes vyjet a při prvním sešlápnutí spojky zůstal pedál viset a nevrací se sám zpátky. Po nějakých třeba 10 minutách se postupně vrátí do původní polohy, ale šlápne se znovu a stane se to samé...Kde může být problém? Kapalina nikde neutekla, pod autem ani kapka, nádobka je plná. Dočetl jsem se něco o pomocném válci - kudy se k němu dostat abych to checknul (resp. je to ten malý váleček zespoda motoru před tlumičem výfuku hned u spojky jako takové)?A lze ho kdyžtak vyměnit svépomocí nebo to radši chce odbornou ruku? Díky předem za postřehy...
Btw.: Byl jsem jezdit včera nějakých 50 km a žádný náznak problému. Auto stálo na dnešek jen přes noc/den venku...Může mít vliv počasí/přílišné teplo? Jsem od Č. Budějovic a dneska udeřily první velký hice asi jako všude
Syky
motor už mám opraven, ale objevil se další problém. Chtěl jsem dnes vyjet a při prvním sešlápnutí spojky zůstal pedál viset a nevrací se sám zpátky. Po nějakých třeba 10 minutách se postupně vrátí do původní polohy, ale šlápne se znovu a stane se to samé...Kde může být problém? Kapalina nikde neutekla, pod autem ani kapka, nádobka je plná. Dočetl jsem se něco o pomocném válci - kudy se k němu dostat abych to checknul (resp. je to ten malý váleček zespoda motoru před tlumičem výfuku hned u spojky jako takové)?A lze ho kdyžtak vyměnit svépomocí nebo to radši chce odbornou ruku? Díky předem za postřehy...
Btw.: Byl jsem jezdit včera nějakých 50 km a žádný náznak problému. Auto stálo na dnešek jen přes noc/den venku...Může mít vliv počasí/přílišné teplo? Jsem od Č. Budějovic a dneska udeřily první velký hice asi jako všude
Syky
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
-
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob črc 14, 2012 0:29
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Ahoj, ja to resil na podzim, s autem jsem asi 10 dni nejel a kdyz jsem sel do auta tak pedal byl trochu propadlej, slo i spatne radit a po projeti asi 20km se propadl uplne. Koukal jsem na pomocnej valec a byla jen odkryta prachovka, tak jsem to vycistil, odvzdusnil a vratil a slo to. Letos ale po mesici co jsem vyjel najednou pri jizde to ruplo a pedal uplne propadlej, koupil jsem novej pomocnej valec (na ebay i rimmer snad kolem 1000kc, ja to chtel co nejdriv tak jsem nasel zrejme snad uplne posledni jeden na cesky strance asi za 1700). Vymenil jsem ho (otazka asi 5minut kdyz nepocitam sundani krytu motoru) ale neslo to vubec odvzdusnit naslapavanim, tak jsme 2 hodiny resili co s tim a pak jsme to odvzdusnili kompresorem a za minutu hotovo. Jinak kdyz sundas kryt motoru tak to je hned videt na prevodovce, vedle boxu na vzduchovej filtr.
- - - MGF 1.8 2001 - - -
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Ahaaa, tak to se na to zkusím podívat. Snad to bude způsobený jenom tímhle...Zajímavej srovnávací obrázek - jsem zvědav, jak vypadá ten pomocnej válec u mě
Díky za rychlou reakci !!
Díky za rychlou reakci !!
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Tak bohužel, pomocný válec vyměněn za nový a problém pořád stejný Napadá mě tedy ještě hlavní válec co je nad pedálem, jelikož i při odvzdušnění našlapáváním je chod pedálu takovej plonkovej - nedává pořádně tlak a vrací se dost pomalu (může být možná i unavená pružina co vrací pedál?). Vyměním ten hlavní válec za novej a uvidíme, zas tak drahej není...
Dočetl jsem se ještě, že může zlobit to spojkové rameno co je napojeno na pomocný válec. Dá se to nějak rozhýbat aniž by musela spojka ven? Prý se tam dá stříknout nějaké mazivo a mělo by to trochu pomoct...
Díky za rady, jsou to hrozný nervy s tím autem
Dočetl jsem se ještě, že může zlobit to spojkové rameno co je napojeno na pomocný válec. Dá se to nějak rozhýbat aniž by musela spojka ven? Prý se tam dá stříknout nějaké mazivo a mělo by to trochu pomoct...
Díky za rady, jsou to hrozný nervy s tím autem
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Hele, když si pořídíš manželku, taky je to pár let "nervů", než si na sebe zvyknete ..... ale tohle jsou maličkosti, které se dají překonat.
Hele, tenhle systém má výhodu, že můžeš odpojit pedál i táhlo spojky a zkusit, jestli oboje chodí volně. Spojkové rameno by mohlo být v kluzných ložiskách přidřený, ale když odpojíš rameno z válce, tak by mělo být cítit, že to chodí volně, než se to opře přes spojkové ložisko do spojky.
Nevím jak tedy tu, ale hlavní spojkový válec se dá většinou rozebrat a vyčistit. Bývají v něm sraženiny a oděrky, které můžou způsobovat netěsnost, nebo přicpávat kanálky.
Hele, tenhle systém má výhodu, že můžeš odpojit pedál i táhlo spojky a zkusit, jestli oboje chodí volně. Spojkové rameno by mohlo být v kluzných ložiskách přidřený, ale když odpojíš rameno z válce, tak by mělo být cítit, že to chodí volně, než se to opře přes spojkové ložisko do spojky.
Nevím jak tedy tu, ale hlavní spojkový válec se dá většinou rozebrat a vyčistit. Bývají v něm sraženiny a oděrky, které můžou způsobovat netěsnost, nebo přicpávat kanálky.
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Oba válce se dají přegumičkovat. S jiným problémem jsem se za 10let nesetkal....až v nedávné době byl případ, kdy spojkové ložisko zatuhlo na komínku, po kterém jezdí. Jestli se to dá rozhýbat zvenčí teď netuším.....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Když jsem měl to spojkové rameno odpojené od pomocného válce, tak jsem s ním normálně rukou trochu zahýbal...Sice to šlo ztuha, ale přece Vymontoval jsem teď o víkendu hlavní spojkovej válec a zjistil, že pedál je tam úplně navolno a bimbá se jak bimbas sem tam, žádná pružina ho nevrací, jelikož tam není Nenašel jsem ji ani nikde prasklou nebo zapadlou. Podle nákresu pedalovy skupiny na rimmerbros by tam každopádně bejt měla... Nebo zpětnej chod pedálu zajistí především ten hlavní válec? Nezdá se mi ale že by měl sám od sebe úplně velkej zpětnej tlak...
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
https://rimmerbros.com/Item--i-GRID018834 .... tak ju kup
Nicméně já si myslím, že ta pružina je tam jen aby nebyla vůle mezi válcem a pedálem, ale zpět to má vracet hlavně zpětný tlak od spojky.
Nicméně já si myslím, že ta pružina je tam jen aby nebyla vůle mezi válcem a pedálem, ale zpět to má vracet hlavně zpětný tlak od spojky.
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Jasan, už je na cestě od Rimmerbros i s hlavním válcem, tak uvidíme Každopádně tu pružinu tam nemám od začátku a doteď fungovala spojka úplně normálně, tudíž to asi zásadní funkci fakt mít nebude...Počkám až mi přijdou tyhle věci z Anglie a snad se někam hnu
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Ta pružina je tam docela důležitá, její absence může způsobovat že je neustále vyvíjen malý tlak na spojku vahou pedálu a spojkové ložisko je pak v kontaktu s talířem spojky a pořád se točí.
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Zajímavá myšlenka... nějakou logiku to má
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Tak vyměněn i hlavní spojkovej válec, odvzdusneno kompresorem a díky bohu to spojkuje popravdě jsem už nevěřil že to bude jenom tím válcem...Díky za postřehy, teď snad zase budu chvíli jezdit
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Zůstal "viset" spojkový pedál
Já řešil nedávno to samý, ale u mě se bohužel kousla i ta osička, takže jsem měnil komplet válec, vylepšenou osu s maznicí a když už jsem byl v tom, tak jsem se plácl přes kapsu a vzal i novou spojku od AP Formula Racing
MG TF 135 2003 Le Mans Green