Začnu tedy spíš tu.... protože tu se to aspoň ubírá k lepšímu stavu pacienta, kdežto jinde přibývají pacienti s jinou srdeční chorobou....
Takže, Jarek shodil hlavy a bohužel se nepotvrdilo podezření na netěsnost vodítek ventilů, ale naopak do očí bijícím způsobem se ukázalo, že všechny válce mají ve vložkách vůli jako prase (zkusím časem změřit) a ty dva, které vykazovaly největší potíže, tu vůli měli velkou tak, že i rukou tam ten válec kvedlal a vylo vidět na kroužky. Takže bohužel ortel jasný. Motor KO. S tím jsem tedy jaksi moc nepočítal, ale na druhou stranu nebylo o čem spekulovat. Proč motor tak dopadl? No... může to být opravdu důsledek ono slavného přetočení. Možná, že na těch dvou válcích se ohnuly ojnice a válce chodily křivě. Těžko říct konkrétně... nicméně všechny projevy okolo odpovídají tomu, že to válci profukovalo dolů. Házení oleje do sání, olej natlačený do trubičky měrky atd. atd.....
Každopádně.... ano, zvažoval jsem všelijaké katastrofické scénáře co dál, jestli pacienta neodpojit od přístrojů, nebo ho rozebrat na orgány a koupit dvojníka, který se zrovna nabízí.... nebo se zakousnout, překousnout a dát mu ještě šanci. A tak se nakonec i rozhodlo.
Tedy... dává se komplet druhý (tedy třetí) motor. Má údajně najeto cca 100 tis. km. Rovnou se udělá těsnění, přebroušení a repase hlav, moje vačky. Komplet sada rozvodů... ano, já tam měl hlavní kladku prý slušně vyrachtanou, tak to bylo to klepání v zimě. Mění se čerpadlo posilovače, které mi teklo. Pak tedy dvouhmota, spojkové ložisko, které bylo rozpadlé asi v důsledku vibrací od špatné dvouhmoty. Nové lambdy, chladič.... jo a loni měněný domeček termostatu od Rimmerů opět mezi půlkami prosakoval

..... jasně, nový olej... starý byl samozřejmě jak bota a opět těžce pod mírou.
Nevím.... zapomněl jsem na něco? No je toho fakt dost....
A tak ještě pro představu. Jak tu nedávno jeden nejmenovaný kolega kecal o tom, jak přeci musí být dostupné a reálné mít a provozovat takovéto auto za prd peněz.... tak aspoň pro rámcovou představu, tak za tuhle údržbu na autě dám tolik, že bych si za to mohl koupit jeho dvě chrochtající pětasedmy. Tak jen že pak nebudu více komentovat to, až se chlapec bude divit

Ano, pro většinu lidí jsem asi magor, ale když počítám, tak ta částka je za ujetých 60 tis. km a pět let nijak dramatická, když si přepočítám kolik by ztratilo na hodnotě při tolika kilometrech a letech nové auto v podobné třídě. A to je zas pravda, že tu jsem ten servisní cyklus urychlil vlastní blbostí....
Takže tak.... srdce už prý bije jako za mlada, takže já se velice těším na to, že až přebolí ta za mě adekvátní finanční finanční bolístka, tak si budu užívat šestiválce tak, jak se patří

A snad už bez incidentů
