MG-F hydragas
MG-F hydragas
Ahoj, možná už tenhle dotaz tady padnul, takže pardon jestli se opakuji. Už mám MG-ZR a MGB, zvařuji koupi MGF/TF. Auta umím servisovat sám, nicméně mě děsí noční můra jménem hydragas u modelu F. Nejsem úplně vyndanej z toho že bych si šteloval výšku podvozku. Můj dotaz teda zní: sere se hydragas? Musí se měnit ty bláznivý měchy? Musí se to často plnit? nejít radši do novějšího modelu TF? jaké máte s hydragasem zkušenosti? díky Tomáš
Re: MG-F hydragas
No
Mi tak přijde, že možná ani nevíš k čemu tam ten hadragas je a jak to funguje. Ale rozhodně to není jen o štelování výšky. Stručně řečeno, je to věc, která zvyšuje komfort a jízdní vlastnosti nad to, co dokáže konvenční pružení. Tedy je to přidaná hodnota, ne nesmysl. A tak smysl se má bavit o tom, jestli mírně zvýšená servisní náročnost za to stojí. A co já sám jsem zažil a co se tu x lidí baví stále dokola a co dokazuje to, že tu neustále lidi shání spíš eFka, než TFka, tak jednoznačně z toho lze usoudit, že to za to stojí. Protože opravdu ten komfort je dost rozdílný. EFko z tebe nevyklepe duši a přitom tuhost v zatáčce je luxusní.
Ale asi je nejlepší to zažít na vlastní kůži. Projeď se s jedním i druhým a porovnej sám.
Ano, když se hydragas potento, tak to chce trošku shánění, ale koupit se pořád dají, případně se dají repasovat. Kluci tu asi chystají i nějakou možnost plnohodnotných náhrad. A asi nejzásadnější je to, že je potřeba koupit auto, které není vrak a které nejezdilo v soli, protože měchy nejvíc trpí právě korozí. Takže když to bude kus, který bude zdola bez flíčku, tak si myslím, že hydragas nebude strašákem.
Více odpoví místní gruruové na eFka
Mi tak přijde, že možná ani nevíš k čemu tam ten hadragas je a jak to funguje. Ale rozhodně to není jen o štelování výšky. Stručně řečeno, je to věc, která zvyšuje komfort a jízdní vlastnosti nad to, co dokáže konvenční pružení. Tedy je to přidaná hodnota, ne nesmysl. A tak smysl se má bavit o tom, jestli mírně zvýšená servisní náročnost za to stojí. A co já sám jsem zažil a co se tu x lidí baví stále dokola a co dokazuje to, že tu neustále lidi shání spíš eFka, než TFka, tak jednoznačně z toho lze usoudit, že to za to stojí. Protože opravdu ten komfort je dost rozdílný. EFko z tebe nevyklepe duši a přitom tuhost v zatáčce je luxusní.
Ale asi je nejlepší to zažít na vlastní kůži. Projeď se s jedním i druhým a porovnej sám.
Ano, když se hydragas potento, tak to chce trošku shánění, ale koupit se pořád dají, případně se dají repasovat. Kluci tu asi chystají i nějakou možnost plnohodnotných náhrad. A asi nejzásadnější je to, že je potřeba koupit auto, které není vrak a které nejezdilo v soli, protože měchy nejvíc trpí právě korozí. Takže když to bude kus, který bude zdola bez flíčku, tak si myslím, že hydragas nebude strašákem.
Více odpoví místní gruruové na eFka
Re: MG-F hydragas
U eFka je vždy možnost měchy nahradit. Řada lidí tvrdí, že provedení podvozku F je lepší (robustnost, kinetika). TF bylo nouzový kompromis, když Dunlop ukončil výrobu měchů (resp. po ukončení výroby Metra, se zvedla výrobní cena měchu) a MGR, které v té době bylo v obtížné situaci, zvolilo ekonomičtější variantu přestavby na konvenční pružiny.
Loni rozjel M. Satur výrobu přestavbové sady, která by měla být nejllepší využití potenciálu podvozku...
http://www.mikesatur.co.uk/index.php?ro ... uct_id=833
Loni rozjel M. Satur výrobu přestavbové sady, která by měla být nejllepší využití potenciálu podvozku...
http://www.mikesatur.co.uk/index.php?ro ... uct_id=833
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: MG-F hydragas
Díky za upřesnění a rady. Problém právě je, že třeba ZR má nízký a hodně tvrdý podvozek - což je na pěkné, nové silnici paráda, auto se ani nehne. Ovšem stačí mírné hrboly a auto ze mě málem vytřese duši. Přínos toho hydragasu v tomhle tedy může být pozitivní. ovšem koukal jsem na rimmerbros a tam ty nové měchy nemají, neprodávají... bojím se , že když se na tom něco podělá, nemusím k tomu sehnat nové náhradní díly... každopádně je pravda, že by se v tom asi chtělo svézt...
-
- Příspěvky: 218
- Registrován: ned kvě 06, 2012 19:40
Re: MG-F hydragas
Bát se nemusíš, od příštího roku budou na trhu nové jednotky hydragas pro MGF a případně já mám u sebe vždy alepoň jednu slušnou sadu k dispozici pro srdcaře do MGF.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775
Re: MG-F hydragas
Lenham je už umí plnit
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt
-
- Příspěvky: 478
- Registrován: stř úno 06, 2013 9:57
Re: MG-F hydragas
Ahoj kluci,
tak jsem se kromě 75 stal majitel "F". Je to taková malá, hezká a sympatická motokára . Jen mě překvapilo, že navzdory tomu, že se všude uvádí, že měchy jsou lepší varianta, že je auto celkově dost tvrdé. Nemůže být s měchy nějaký problém? Od bývalého majitele jsem dostal i plničku, takže bych to měl teoreticky být schopen doplňovat sám.
Budu rád za jakékoliv tipy či rady, pokud se o ně majitelé F/TF podělí.
díky moc
Martin (boogie)
tak jsem se kromě 75 stal majitel "F". Je to taková malá, hezká a sympatická motokára . Jen mě překvapilo, že navzdory tomu, že se všude uvádí, že měchy jsou lepší varianta, že je auto celkově dost tvrdé. Nemůže být s měchy nějaký problém? Od bývalého majitele jsem dostal i plničku, takže bych to měl teoreticky být schopen doplňovat sám.
Budu rád za jakékoliv tipy či rady, pokud se o ně majitelé F/TF podělí.
díky moc
Martin (boogie)
Re: MG-F hydragas
Zkus se podívat na nějaké videa na Youtube o hydragasu a zkontroluj výšku, na jakou to je teď naplněno. Jinak já to mám třeba docela dost pohodlné (při přejezdu nerovností oproti mému Roveru 45), i když je to podle předepsaných hodnot trochu níž než má být. Můžu tě ujistit, že MGF má z roadsterů daleko nejkomfortnější pérování - samozřejmě pokud je správně nastaveno. Kdyby ses svezl třeba v BMW Z3, tak bys poznal rozdíl. Tam snad pérování není vůbec a na první díře máš plomby venku.
Re: MG-F hydragas
Ano, pokud mají poškozenou horní část naplněnou plynem a plyn tam není, tak pak se pružící schopnosti dost zhorší.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: MG-F hydragas
Je potreba zmerit vysku a taky zjistit kolik je tam tlaku na straně kapaliny
-
- Příspěvky: 478
- Registrován: stř úno 06, 2013 9:57
Re: MG-F hydragas
Děkuji moc za rady. Změřím a bohužel až na jaře bych si zajel sa Zakarem, do té doby je auto uloženo v garáži. Ještě takový blbý dotaz, máme pronajatou takovou zastřešenou klec a auto jsem přikryl plachtou a nechal střechu vytaženou, co je lepší pro látku? Mám ji radši sundat nebo naopak nechat ať to větrá?
-
- Příspěvky: 218
- Registrován: ned kvě 06, 2012 19:40
Re: MG-F hydragas
Já si osobně myslím, že plnění hydragas kapaliny a dusíku má trochu širší souvislosti. Pokud se podíváme na vývoj, je z něho patrné, že důležité je dynamické chování jednotlivých měchů. Obávám se, že jen naplnit kapalinu a dusík může velmi dobře působit jako placebo efekt, ale realita bude o něco horší. Vždyť Jirka, který plní dusík už několik let s nimi má stále problémy, přibližně 25% upravených měchů vykazuje únik kapaliny nebo prasknutí, co za tím stojí je v tuto chvíli věcí, kterou zkoumám.
Každopádně od ledna mohu nabídnout testovací stolici, která dokáže popsat stav měchu a jeho chování v dynamickém prostředí. Pokud by někdo chtěl, tak mohu i naplnit dusík, ale s ohledem na výše uvedené neposkytuji žádnou záruku na staré měchy.
Každopádně od ledna mohu nabídnout testovací stolici, která dokáže popsat stav měchu a jeho chování v dynamickém prostředí. Pokud by někdo chtěl, tak mohu i naplnit dusík, ale s ohledem na výše uvedené neposkytuji žádnou záruku na staré měchy.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775
Re: MG-F hydragas
Ahoj, neznate prosim nekoho z Prahy a okoli, kdo by umel spravne namontovat sadu od Mika Satura misto hydragas? https://www.mikesatur.co.uk/MGF-Coil-ov ... AD-version
Diky Lukas
Diky Lukas
-
- Příspěvky: 218
- Registrován: ned kvě 06, 2012 19:40
Re: MG-F hydragas
Co znamená správně? Od dubna bude u Dietrů nová dílna včetněvah, tzn. montáž je možná.
Plnění hydragasu profesionální plnící stanicí včetně odsátí původní degradované kapaliny, poradenství při koupi MGF/TF (diagnostika, měření laku, komplexní prohlídky), nové plachty pro stažené střechy, výroba snižovacích čepů pro MGF atd. Praha - Beroun - Plzeň 720 343 775