Brzdy, slabý účinek....
Re: Brzdy, slabý účinek....
na STK v Česku +- 1° proti předpisu výrobce a max. rozdíl 1° mezi oběma koly.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Ne, vpředu i vzadu jsou rozdíly mezi odklony větší než 1 ° , naměřená přední sbíhavost je -0°19´, předepsaná hodnota je 0°20´ s tolerancí výrobce +- 0°12´, to znamená výrobcem předepsaný rozsah 0°8´až 0°32´, takže je to 0°27´mimo toleranci výrobce. Sbíhavost lze jedoduše seřídit.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Čo tým? Komplet nový rám? Či skúsiť len vymeniť na začiatok silentbloky a úchyty? Nerád by som to zbytočne rozoberal... Nemám kde veľmi.
Pretekať s tým nemienim, ale jazdiť normálne sa s tým snáď dá.
Pretekať s tým nemienim, ale jazdiť normálne sa s tým snáď dá.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Tak sbíhavost samozřejmě seřídit a ten odklon bych ještě ověřil - postav auto na rovinu (někde na podlahu v garáži nebo podzemním parkovišti) a pomocí vodováhy zkontroluj, jestli obě levé kola mají opravdu mínusový odklon, tedy spodní část kola více vystrčenou ven než horní. Obě pravá kola by měly být přibližně svisle. Pokud je o opravdu tak a nijak zvlášť to nesjíždí pneumatiky, pak bych to neřešil. Pokud to tak není, blbě to změřili.
Kola musí být nastaveny v přímém směru a vodováhu musíš přiložit na kolo, ne na pneumatiku. Takže podložit dvouma stejnými předměty.
Kola musí být nastaveny v přímém směru a vodováhu musíš přiložit na kolo, ne na pneumatiku. Takže podložit dvouma stejnými předměty.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Auto prešlo STK 2 týždne dozadu s pôvodnou geeometriou, toto je geometria z tohto piatku po nastavení. Menil som predtým aj pneu za nové. Pôvodné boli z roku 2003 a vyzerali byť rovnomerne zošľahané. Tak neviem. Nemám pocit, že by auto bolo nestabilné, alebo ťahalo do strán ide pekne, na všetko reaguje hneď a rovnomerne, aspoň pocitovo. Predok auta by som ešte dokázal rozobrať a poskladať aj na sídlisku za deň, aspoň dúfam... Horšie to je vzadu. Keby to bola Škoda 1000-130, tak není problém, tu už je toho trocha viac a aj motor váži nejaké to kilo navyše.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Pokud to nesjíždí pneu, tak odklon neřeš, ale sbíhavost bych určitě nechal seřídit znovu
Re: Brzdy, slabý účinek....
Všetko okrem odklonov je v poriadku, len som to negramotne odfotil, lebo na fotke vidno hore pôvodný stav. Pod nápisom Aktuálny stav je všetko v zelenom okrem odklonov. Ak to teda nejak neflákali na geometrii.
Re: Brzdy, slabý účinek....
Je to sice zelené, ale je to asi blbě zadané. Předepsaná sbíhavost je +0°20´tak nemůže být -0°19´v zeleném. Podle mě zadali omylem přední předepsanou sbíhavost do mínusu a podle toho to i seřídili. Třeba v RAVE je to tak nešikovně napsané, že si mohli myslet, že má být sbíhavost v mínusu, ale není to mínus, je to pomlčka, která nahrazuje dvojtečku, protože je tučně a údaj o sbíhavosti jsou normálně. Pro zadní nápravu jsou úplně stejné hodnoty.
Re: Brzdy, slabý účinek....
To neviem, robila to dosť veľká firma, mali na to soft, mali tam 2 kolónky Non Trophy a Trophy MGF. Klikol na kolónku a naskočili mu všetky hodnoty. Tak snáď to nepokazili.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon srp 31, 2015 20:47
- Bydliště: Jihlava
Re: Brzdy, slabý účinek....
Ahoj, měl jsem také problémy s brzdami. Vyměnil jsem kotouče , destičky a žádné zlepšení. Před týdnem jsem zkusil odpojit odvětrání víka ventilů do prostoru sání za klapkou (naproti podtlaku pro posilovač brzd )a otvor do sání jsem zaslepil, na odvětrání jsem dal malý filtr viz. obrázek. Kupodivu se brzdný účinek podstatně zlepšil, vyzkoušeno v sobotu na okruhu ve Vysokém Mýtě. Otázka pro odborníky, na co všechno má vliv tato úprava ?
Karel Jihlava
MG TF 135
MG TF 135
Re: Brzdy, slabý účinek....
Proč kupodivu? Zvětšil se pod tlak v posilovači, tak se zvýšil účinek. Kliková skříň teď bude špatně odvetrana, tak hrozí úniky oleje,
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon srp 31, 2015 20:47
- Bydliště: Jihlava
Re: Brzdy, slabý účinek....
Děkuji za odpověd, odvětrání jsem neuzavřel, ale je pravda, že už tam nebude podtlak, ale ani přetlak. Nechám to tak alespon 1000 km a uvidím co se stane.
Karel Jihlava
MG TF 135
MG TF 135
Re: Brzdy, slabý účinek....
Zkusil bych vyvinout pod tlak v té hadici do posilovače třeba pusou, jestli se bude ztrácet tak by možná bylo dobré vyměnit celou tu hadici do posilovače.
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon srp 31, 2015 20:47
- Bydliště: Jihlava
Re: Brzdy, slabý účinek....
Tak jsem odpojil hadičku na sání, pusou nasál a jazykem ucpal. Po 30 vteřinách byl v hadičce stále podtlak. Budu nyní pravidelně kontrolovat, zda někde neprolíná olej.
Karel Jihlava
MG TF 135
MG TF 135