My ZR 160
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: My ZR 160
Však tak ani žádný klínek není ale jen rovná ploška
Re: My ZR 160
Přesně tak… no a jak teda? Drželo na tom kolečko nebo je na tom volné? Když se na to naklepne, tak musí těsně sedět bez jakékoli vůli v rotaci…
Re: My ZR 160
No ja myslel, že tam má být takový výstupek jak je na tom ozubeném kolu. No když jsem ho nasadil tak vůli v rotaci měl ale nezkoušel jsem ho naklepat.. zítra by mi měl dojít šroub takže ho zkusím naklepnout
- Přílohy
-
- 1968C1B9-585E-456A-A747-2472CFD23AFA.jpeg (17.68 KiB) Zobrazeno 3314 x
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
J, prolis tam je, možná jako pozůstatek nějakého původního záměru, nebo možná to má jiný účel... ale čep tam prostě reálně není. Chce to to kolečko naklepnout, nebo třeba šroubem přitáhnout, pak šroub povolit a kolečko by tam mělo perfektně sedět bez kvedlání. Protože jakmile tam v rotaci bude vůle, tak fakt hrozí opětovné povolení šroubu, respektive šmiknutí klínku proti řemenici atd. Pokud ta vůle ale bude opravdu mikroskopická, tak se to dá asi vyřešit nějakým tekutým tmelem, či lepidlem, sic to není nic, čím by se člověk chtěl chlubit. Já to tak na jednom motoru mám udělané a to ta klika byla ožužlaná fest a po té, co jsem dal slušné kolečko, řemenici a zánovní šroub a vytěsnil tu vůli kolečka, tak to tuším vydrželo i ježdění v Mejtě Ale je to časovaná bomba.....
Re: My ZR 160
Tak to se mi docela ulevilo že nemusím navařovat nějaký prolis nebo klinek no pokud bude mit vůli tak si změřím přesně tu plošku na klice a na to ozubené kolo navařím materiál který potom na CNC přesně odfrézuju no uvidím zítra jinak díky
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
Moc mne nenapada proc by se mela jako ozvejkat kontaktni plocha na klice...
Typicky se proste povoli sroub, cimz dostane axialni vuli remenice, ktera jinak drzi skrze "klic" na ozubenym kole rozvodu... az ho preskoci .. a nasledne se ten klic a remenice ohobluji do nepouzitelneho stavu. Takze jasne, oboje vymenit.
Ale kolo rozvodu nikam moc nema tendenci cestovat, teoreticky by mohlo ale nema moc proc. Ono to po tom povoleni vetsinou uz moc nenajezdi stejne. (jako ze to chrci a lidi to odstavi).
Setrvak zaaretovat kolikem / roubikem, ted nevim ale tusim ze 8mm mozna 10 ... a nebo treba hlubokym orechem, viz foto ... tady teda na povoleni, na dotazeni se to opre dole.
Sroub na threadlock a dorvat razovym utahovakem.
Jinak ozubeny kolo i remenice sou stejny secky Kcka, Ten sorub je tvrdej jako "coffin nail" takze obrousi spis tu remenici . KDyz se to rozve a zalepi vysoko pevnostnim lepidlem (po odmasteni) tak bych se nebal ho klidne reusnout.
Trunda je jenom lehce paranoidni pac se mu to porad povolovalo
Typicky se proste povoli sroub, cimz dostane axialni vuli remenice, ktera jinak drzi skrze "klic" na ozubenym kole rozvodu... az ho preskoci .. a nasledne se ten klic a remenice ohobluji do nepouzitelneho stavu. Takze jasne, oboje vymenit.
Ale kolo rozvodu nikam moc nema tendenci cestovat, teoreticky by mohlo ale nema moc proc. Ono to po tom povoleni vetsinou uz moc nenajezdi stejne. (jako ze to chrci a lidi to odstavi).
Setrvak zaaretovat kolikem / roubikem, ted nevim ale tusim ze 8mm mozna 10 ... a nebo treba hlubokym orechem, viz foto ... tady teda na povoleni, na dotazeni se to opre dole.
Sroub na threadlock a dorvat razovym utahovakem.
Jinak ozubeny kolo i remenice sou stejny secky Kcka, Ten sorub je tvrdej jako "coffin nail" takze obrousi spis tu remenici . KDyz se to rozve a zalepi vysoko pevnostnim lepidlem (po odmasteni) tak bych se nebal ho klidne reusnout.
Trunda je jenom lehce paranoidni pac se mu to porad povolovalo
Re: My ZR 160
No u mě to není spekulace, ale zkušenost Na obou motorech, kde se povolil šroub, byla ožvejkaná plocha na klice a vymačkané kolečko. Takže to, že se to teoreticky nestane, bohužel praxe popírá Pokud se ten šroub jen povolí, tak ono to jede do té doby, dokud se nestřihne klínek řemenice a ta neprokluzuje tak, že se rozsvítí dobíjení. Za tu dobu už se těmi rázy od rozvodů stihne kolečko na klice vyglochtat….
Re: My ZR 160
Ja nerikal, ze se to nemuze stat... nicmene ... klika zase neni nejaky blato a to ozubeny kolo na ni pomerne drzi .... Ja jsem jenom skeptickej, zda to nebylo necim jinym u tebe.
Jinak ja nerikal nic o spekulacich ... jenom o paranoie, kterou ta zkusenost vyvolala
Me kdyz se prvne jako noobovi povolil sroub na klice se Zeterem, tak to bylo v polsku, dobijet yo prestalo, chrcelo to jako krava.... a jelo se s tim 300+ km domu (s hotswappingem baterek ).
Proste korelace neznamena kauzalita... pokud zjisti ze to ma vuli, tak bcyh to resil (a patrne upravou / vyplnenim na strane ozubenyho kola no), ale zbytecne bych nemaloval certa na zed.
Kazdopadne pak bych doporucoval cisticem brzd profouknout zavit v klice, vyfoukat kompresorem aby se to odmastilo trochu a fakt to mrsknout na nejakej loctite vyssi pevnosti a domlatit to necim docela na krev. Predepsanych je nejakych 205-210 nm tusim, ale ta klika i ten sroub snesou vic toho bych se nebal.
Jinak ja nerikal nic o spekulacich ... jenom o paranoie, kterou ta zkusenost vyvolala
Me kdyz se prvne jako noobovi povolil sroub na klice se Zeterem, tak to bylo v polsku, dobijet yo prestalo, chrcelo to jako krava.... a jelo se s tim 300+ km domu (s hotswappingem baterek ).
Proste korelace neznamena kauzalita... pokud zjisti ze to ma vuli, tak bcyh to resil (a patrne upravou / vyplnenim na strane ozubenyho kola no), ale zbytecne bych nemaloval certa na zed.
Kazdopadne pak bych doporucoval cisticem brzd profouknout zavit v klice, vyfoukat kompresorem aby se to odmastilo trochu a fakt to mrsknout na nejakej loctite vyssi pevnosti a domlatit to necim docela na krev. Predepsanych je nejakych 205-210 nm tusim, ale ta klika i ten sroub snesou vic toho bych se nebal.
Re: My ZR 160
No ozubené kolo už mám vevnitř vyvařené, ten výstupek co tam byl sem zavařil ať je větší dosedací plocha.. Jinak svařil mi to známy Tigem takže by měl ten svár pěkně držet..
V pondělí si vyrobím přípravek, abych vyfrézoval drážku přesně vůči tomu klinku co drží řemenici, nechám větši radiusy a potom to dobrousím fortunkou at to sedí na pevno.. samozřejmě závit vyfoukám protože je v něm prach od rzi a jak psal Trunda tak raději to dám na nějaké méně pevnostní lepidlo ať to potom někdy i povolím..
Doufám, že už v uterý auto pojede potom chvíli pojezdím, abych zjistil že to drží a pustím se do sundání zadní nápravy a výrobu výfuku od svodů k středovemu dílu a zkontroluju jak je na tom koncový tlumič jinak auto ze spod vypadá pěkně, ale udělám preventivní ošetření navíc když bude náprava dole
V pondělí si vyrobím přípravek, abych vyfrézoval drážku přesně vůči tomu klinku co drží řemenici, nechám větši radiusy a potom to dobrousím fortunkou at to sedí na pevno.. samozřejmě závit vyfoukám protože je v něm prach od rzi a jak psal Trunda tak raději to dám na nějaké méně pevnostní lepidlo ať to potom někdy i povolím..
Doufám, že už v uterý auto pojede potom chvíli pojezdím, abych zjistil že to drží a pustím se do sundání zadní nápravy a výrobu výfuku od svodů k středovemu dílu a zkontroluju jak je na tom koncový tlumič jinak auto ze spod vypadá pěkně, ale udělám preventivní ošetření navíc když bude náprava dole
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
Tak ozubené kolo je nakleplé a bez vůle, rozvody nastavené a šroub na lepidle.. nechám to lepidlo vytvrdnout a může se startovat a testovat jestli to vydrží
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
Kchůl
Re: My ZR 160
Tak hotovo a zatím vypadá že to drží o víkendu udělám test někde na okrsce a dám tomu napít at mám jistotu Jinak díky za pomoc při řešení problému
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
Tak ať to frčí
Re: My ZR 160
Tak zatím drží a auto frčí Jinak lepidlo jsem použil Loctite 243.Teď řeším to že auto v nízkých otáčkách pocukává kolem 1500 otáček když někde popojíždím tak při lehkém sešlápnutí plynu nebo když pustím plyn.. Naposled co mi to takhle dělalo tak jak se zavařil prasklý výfuk tak byl klid a teď je znovu prasklý.. Mám v plánu vyrobit nový výfuk od svodů po středový tlumič, střeďák mám už doma nový z rimmeru a rovnou vyměnit lambda sondu před catem.. co jsem byl u Lenhama v zimě s autem tak mu diagnostika napsala chybu P0170 a na UK forech tomu z většiny případu dávají za vinu lambda sondu… Ještě se mi doma válí sada těsnění na sání takže plán je jasný jinak kontrolka motoru nesvítí… Dneska jsem pročistil kontakty na cívkách i kabelech, nastavil potenciometr na klapě a cukání přestalo dokud jsem motor více nevytočí takže zřejmě je už lambda sonda “líná” měnil jsem i svíčky a ty byly bíle takže chudá směs.. objednal jsem si diagnostiku elm 327, jsem na to zvědavý.. nějaké divy nečekám, ale na kontolu chyb nebo nějaké pozorování hodnot by bodlo
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2
Re: My ZR 160
Tak náprava je dole, vyfuk taky kromě svodů a přijdou vyměnit silentbloky, komplet vše nastříkat a ošetřit, nové náboje a čekám na koncovku novou
MG ZR 105 mk1
MG ZR 160 mk2
MG ZR 160 mk2