Palubní počítač
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Fuji, seš šikula. Obávám se ale, že teď to budeš muset dělat ostatním kolegům na zakázku.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Možná vás musím vyvést z omylu, ale já jsem zařízení nevymýšlel...pouze jsem ho zhotovil podle dodaných materiálů a aplikoval na svoje auto, jak jsem psal již výše. Tímto ještě jednou veřejně děkuji "Gargamelovi", který mi hodně pomohl a na jehož návrhu jsem zařízení realizoval!
Tak přihazuji několik fotek co jsem včera udělal. První fotka je taková mizerná, blesk je prevít..!
Tak přihazuji několik fotek co jsem včera udělal. První fotka je taková mizerná, blesk je prevít..!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Megasuperunikatni...!!! Teda,asi se fakt za tebou stavim se na to kouknout... asi se mi budete smat, ale k pocitu luxusu v uz tak luxusnim aute jako je rover, mi proste chybi nejaky poradny display s cisilkama Ne, delam si srandu, k zivotu to nepotrebuju ale chapu, ze kdo je odhodlan setrit na kazdem litru benzinu, tak toto ho umravnit muze....
Re: Palubní počítač
teda pane kolego, já smekám, podle té první fotky s bleskem je alespoň vidět, jak precizní je tvoje dílenské zpracování, né jak ten humus na tom Hyundai . tak nemohl bys tu zveřejnit podrobněji kde se to dá sehnat,popis kam se co připojuje a cenu? Díky za všechny.
Re: Palubní počítač
Tak to sem nečekal, si borec
kam se tohle hrabe na nějaký tuningy a tuzingy Musím tě také poprosit o nějakou sohrnou informaci, přibližnou cenu, a možnost jak to vyrobit.
kam se tohle hrabe na nějaký tuningy a tuzingy Musím tě také poprosit o nějakou sohrnou informaci, přibližnou cenu, a možnost jak to vyrobit.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Díky chlapy, pochvala vždycky potěší!
K vlastní konstrukci. Kontaktoval jsem onoho "týpka" co to tvořil pro ten Hyunday (viz. 1. stránka). Nabízí to sestavené a oživené za 2500,- ale jak sám říkal, už na to moc nemá čas ani chuť. Takže vcelku uvítal můj návrh sestavit si zařízení sám. Dodal mi tedy schéma, návrh DPS (deska plošných spojů) a osazováky. Já jsem mu dodal informace o vstřikách a o čidlu na převodovce - postup zjišťování je tu popsaný výše. Dál jsem si musel vytipovat nové součástky (on používal běžně nesehnatelné, měl k nim ale díky práci přístup "zadarmo"). Celé zařízení je navíc navrženo z SMD součástek (pro neznalé součástka velikosti 2 x 1 mm), takže jsem se musel trochu naučit s mikropájkou, což se ne vždy uplně podařilo . No fajn, týpek mi poslal vyleptaný plošný spoj a na něm naprogramovaný mikroprocesor na základě mnou dodaných informací. Pak jsem napájel součástky na DPS. Další věcí bylo zprovoznit displej, já jsem měl sice doma nefunkční telefon, z kterého jsem ho vzal a upravil tak, aby ho bylo možné použít, musel jsem vzít i část DPS telefonu kuli podsvětlení displeje (lze nabastlit i jiné podsvícení). Displej se připojil k PP, dál se k němu připojilo ovládací tlačítko a ostatní senzory. Pak už to stačilo namontovat.
Aby to nevypadalo tak jednoduše, samozřejmě jsem se potýkal s několika problémy. Nejdřív bylo potřeba zjistit počet pulzů od převodovky, tj. kolik to hodí pulzů třeba na 10ti metrech jízdy - od toho se potom odvíjí správnost měření rychlosti. Jak je výše napsané, nebylo až tak uplně jednoduché, ale nakonec se to zvládlo. Dál jsem si svojí neopatrností a nerozvážností zašpinil displej od vteřinového lepidla, takže jsem musel shánět nový - už bohužel za peníze a znova ho upravovat (vyřezávat). Pak se mi taky podařilo se přehlídnout v hodnotě jedné součástky a PP zprvu nefungoval správně. Poslední věcí bylo to, že při připojení PP do auta, neukazoval tachometr, to se taky nakonec vyřešilo. Se vším mi týpek radil a pomáhal, takže jsem na to naštěstí nebyl sám. Nakonec samozřejmě bylo nutné všechno nějak esteticky zakomponovat do auta a vyřešit vůbec celou mechanickou stránku věci, což mi taky tak trochu nevyšlo, když jsem s hrůzou zjistil, že vývody k displeji půjdou z vrchu, místo zespodu, jak jsem původně předpokládal a na co byly budíky připravené.
K ceně, zhotovený DPS a naprogramovaný mikroprocesor cca 500, součástky cca 150, displej cca 150, pak několik kabelů, které jsem platit nemusel a taky hlavně hodně času a někdy i nervů.
Kdo by se chtěl vydat stejnou cestou jako já, měl by vše o poznání jednodušší, s týpkem by myslím nebyl problém se dohodnout na tom, že by mu udělal DPS s mikroprocesorem a do něj zkopíroval můj program. Já bych mohl dodat seznam vytipovaných součástek a schéma včetně drobných úprav v něm, informace co a jak přesně zapojit atd... Kdo si na stavbu netroufá svépomocí, tam to nevidím moc nadějně, nejsem si jistej, že by týpek měl zájem to někomu stavět celé, navíc by se muselo počítat s cenou 2500,- Kč. Upozorňuju, že se při pájení jedná o celkem titěrnou práci a je nutné znát základní principy eletroniky. Nejdřív se ale zeptám, jestli můžu uvolnit jeho verzi schémat, jestli na to náhodou nemá autorská práva .
Jinak verze SW co mi udělal by se dala použít pro všechny K-čkový motory a R200 a R400. Rychlost je spočítaná přesně na moje auto s pneu 195/50/15, ale lze ji doladit, takže v tom by problém nebyl. Jedinou podmínkou, aby se nemusel upravovat SW je tedy použití stených vstřiků v motoru. Jo, ještě poslední věc, tento PP NELZE použít pro diesel, tam je vstřikování řešené jinak, musel by se použít přímo průtokoměr = další vývoj.
K vlastní konstrukci. Kontaktoval jsem onoho "týpka" co to tvořil pro ten Hyunday (viz. 1. stránka). Nabízí to sestavené a oživené za 2500,- ale jak sám říkal, už na to moc nemá čas ani chuť. Takže vcelku uvítal můj návrh sestavit si zařízení sám. Dodal mi tedy schéma, návrh DPS (deska plošných spojů) a osazováky. Já jsem mu dodal informace o vstřikách a o čidlu na převodovce - postup zjišťování je tu popsaný výše. Dál jsem si musel vytipovat nové součástky (on používal běžně nesehnatelné, měl k nim ale díky práci přístup "zadarmo"). Celé zařízení je navíc navrženo z SMD součástek (pro neznalé součástka velikosti 2 x 1 mm), takže jsem se musel trochu naučit s mikropájkou, což se ne vždy uplně podařilo . No fajn, týpek mi poslal vyleptaný plošný spoj a na něm naprogramovaný mikroprocesor na základě mnou dodaných informací. Pak jsem napájel součástky na DPS. Další věcí bylo zprovoznit displej, já jsem měl sice doma nefunkční telefon, z kterého jsem ho vzal a upravil tak, aby ho bylo možné použít, musel jsem vzít i část DPS telefonu kuli podsvětlení displeje (lze nabastlit i jiné podsvícení). Displej se připojil k PP, dál se k němu připojilo ovládací tlačítko a ostatní senzory. Pak už to stačilo namontovat.
Aby to nevypadalo tak jednoduše, samozřejmě jsem se potýkal s několika problémy. Nejdřív bylo potřeba zjistit počet pulzů od převodovky, tj. kolik to hodí pulzů třeba na 10ti metrech jízdy - od toho se potom odvíjí správnost měření rychlosti. Jak je výše napsané, nebylo až tak uplně jednoduché, ale nakonec se to zvládlo. Dál jsem si svojí neopatrností a nerozvážností zašpinil displej od vteřinového lepidla, takže jsem musel shánět nový - už bohužel za peníze a znova ho upravovat (vyřezávat). Pak se mi taky podařilo se přehlídnout v hodnotě jedné součástky a PP zprvu nefungoval správně. Poslední věcí bylo to, že při připojení PP do auta, neukazoval tachometr, to se taky nakonec vyřešilo. Se vším mi týpek radil a pomáhal, takže jsem na to naštěstí nebyl sám. Nakonec samozřejmě bylo nutné všechno nějak esteticky zakomponovat do auta a vyřešit vůbec celou mechanickou stránku věci, což mi taky tak trochu nevyšlo, když jsem s hrůzou zjistil, že vývody k displeji půjdou z vrchu, místo zespodu, jak jsem původně předpokládal a na co byly budíky připravené.
K ceně, zhotovený DPS a naprogramovaný mikroprocesor cca 500, součástky cca 150, displej cca 150, pak několik kabelů, které jsem platit nemusel a taky hlavně hodně času a někdy i nervů.
Kdo by se chtěl vydat stejnou cestou jako já, měl by vše o poznání jednodušší, s týpkem by myslím nebyl problém se dohodnout na tom, že by mu udělal DPS s mikroprocesorem a do něj zkopíroval můj program. Já bych mohl dodat seznam vytipovaných součástek a schéma včetně drobných úprav v něm, informace co a jak přesně zapojit atd... Kdo si na stavbu netroufá svépomocí, tam to nevidím moc nadějně, nejsem si jistej, že by týpek měl zájem to někomu stavět celé, navíc by se muselo počítat s cenou 2500,- Kč. Upozorňuju, že se při pájení jedná o celkem titěrnou práci a je nutné znát základní principy eletroniky. Nejdřív se ale zeptám, jestli můžu uvolnit jeho verzi schémat, jestli na to náhodou nemá autorská práva .
Jinak verze SW co mi udělal by se dala použít pro všechny K-čkový motory a R200 a R400. Rychlost je spočítaná přesně na moje auto s pneu 195/50/15, ale lze ji doladit, takže v tom by problém nebyl. Jedinou podmínkou, aby se nemusel upravovat SW je tedy použití stených vstřiků v motoru. Jo, ještě poslední věc, tento PP NELZE použít pro diesel, tam je vstřikování řešené jinak, musel by se použít přímo průtokoměr = další vývoj.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Palubní počítač
Fujitsu - Teda tak před tebou smekám...seš fakt borec, že ses do toho pustil a zvládl to. Je to fakt jak z továrny, nikoho ani nenapadne, že tam ten palubák není z výroby. Moc se mi to líbí a když sem si přečetl jak na to, raději budu jezdit bez počítače )
2x Rover 620ti
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Roman: za ty nervy by se ti ani nevyplatilo ho tam dávat (do červenýho), když s tím vyjedeš jednou ročně. Ovšem u stříbrného by byla situace jiná .
No sám sem zvědavej na spotřebu, zítra bych měl jet do Olomouce, tak to testnu - doufám, že se nezhrozím jakej je to průtokáč.
No sám sem zvědavej na spotřebu, zítra bych měl jet do Olomouce, tak to testnu - doufám, že se nezhrozím jakej je to průtokáč.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Palubní počítač
No když palubáček, tak přece do obou Už teď mi jeden brečí, že chce taky hliníky, spojku a další věci, ale nejsou bankovky Jen kdyby to bylo jednodušší...
2x Rover 620ti
Re: Palubní počítač
Tak jsem koukal dnes mezi budíky a trochu mě zklamalo, že tam jsou 4 kontrolky. Nevím teda jak to má 400ka. Ale já tam mám například ABS, kontrolku zapnutech pásů a nějaké dvě další blbyny. (musím zjistit jaký)
No a jiné misto pro ten palubní PC nevidím
400ka tam má prázdno ? nebo jsi to vykuchal ?
No a jiné misto pro ten palubní PC nevidím
400ka tam má prázdno ? nebo jsi to vykuchal ?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
To teď můžeš začít osazovat DPSky i na zakázku pro Wendell(Lanškrounská firma co osazuje DPS na zakázku), ne? Jinak k tomu přehlídnutí hodnot, na to jsou suverenně nejlepší SMD kondíky, na ty se velice často nepíše žádnej popis a podle barvy se to nedá poznat, jak to člověk jednou vytáhne z kotouče a připájí tak jedině odpájet a změřit.
Jinak Fuji, fakt obdiv, zejména co se týče napojení do Rouvříka a mechanická preciznost při montáži.
Musela to být fakt piplačka.
Jinak Fuji, fakt obdiv, zejména co se týče napojení do Rouvříka a mechanická preciznost při montáži.
Musela to být fakt piplačka.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Eny: No 400ka v tom místě žádnou kontrolku nemá, jenom na to jsou připravené chlívky, kdyby náhodou. A co vím, tak jedinou kontrolku co tam ty, jako pětačtyřicátník můžeš mít navíc, jsou ty pásy.... tzn. pokud tam uprostřed máš opravdu nějaké aktivní kontrolky, s trochou vůle by se daly přestěhovat na jiná prázdná místa. Jo a všimni si ještě obarvených ručiček na červeno.... víš jak jsme se bavili v létě, když jsem tam chtěl implementovat budíky ze 45ky .
Max: Díky, já jsem též spokojen!
Tommi: Tu fimu znám, loni v létě jsem se tam dokonce ptal na brigádu. No nevím, jestli by mi to udělali např. v 10ti kusech.... každopádně částka 150,- za DPS co jsem dal týpkovi mě nějak nevytrhla, navíc on na to pak zrovna napájel CPU a naprogramoval ho, bylo to celkově jednodušší.
All: Nakonec jsem byl v Brně, jel jsem svým stylem jízdy, tzn. vcelku poklidně, ikdyž jednou šla dvojka na 6000 když mě štval jeden kamion přede mnou + nějaké to courání po městě. Suma sumárům asi 230km a spotřeba, to je na tom to nejlepší, cestou tam se ustálila na 5,7...po Brně vyrostla na 6 a doma jsem měl zase 5,7...takže pokud to ukazuje objektivně, jsem více než spokojen!!! Rychlostně to mám seštelované tak, že to ukazuje asi o 1-2 km/h méně než ručička tachometru (subjektivně odhadnuté). V podstatě je to na výchozí hodnotě, co jsem změřil. Vstřiky jsou taky na výchozí hodnotě, až to porovnám podle pistole při tankování, budu vědět víc. Jinak cesta ráno k přítelkyni se studeným motorem asi 4km mi ukázala průměr 11,xx...už si to přesně nepamatuju. PP šlapal perfektně, jsem více než spokojen!
Max: Díky, já jsem též spokojen!
Tommi: Tu fimu znám, loni v létě jsem se tam dokonce ptal na brigádu. No nevím, jestli by mi to udělali např. v 10ti kusech.... každopádně částka 150,- za DPS co jsem dal týpkovi mě nějak nevytrhla, navíc on na to pak zrovna napájel CPU a naprogramoval ho, bylo to celkově jednodušší.
All: Nakonec jsem byl v Brně, jel jsem svým stylem jízdy, tzn. vcelku poklidně, ikdyž jednou šla dvojka na 6000 když mě štval jeden kamion přede mnou + nějaké to courání po městě. Suma sumárům asi 230km a spotřeba, to je na tom to nejlepší, cestou tam se ustálila na 5,7...po Brně vyrostla na 6 a doma jsem měl zase 5,7...takže pokud to ukazuje objektivně, jsem více než spokojen!!! Rychlostně to mám seštelované tak, že to ukazuje asi o 1-2 km/h méně než ručička tachometru (subjektivně odhadnuté). V podstatě je to na výchozí hodnotě, co jsem změřil. Vstřiky jsou taky na výchozí hodnotě, až to porovnám podle pistole při tankování, budu vědět víc. Jinak cesta ráno k přítelkyni se studeným motorem asi 4km mi ukázala průměr 11,xx...už si to přesně nepamatuju. PP šlapal perfektně, jsem více než spokojen!
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Palubní počítač
Kam jsi nacpal diodu od alarmu? Já ji mám zrovna tam. Ty ručičky jsi obarvil čím?
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palubní počítač
Vilém: já ji tam nemám už z výroby, mám ještě ten starší typ 400ky, někde jsem tu házel fotku s rozdílem mezi novější a starší verzí. Ručičky nakonec obyčejným sprejem. Nejdřív jsem na ně měl hobby lak, ale to bylo spíš takové lepidlo, a navíc se to dycky přilepilo k dorazům a musel jsem ťuknout do budíků, aby se to odtrhlo. Mimojiné jak ten lak byl těžký, tak sem i podařilo vyrobit automatickou rafiku benzínu, po nějaké době od vypnutí motoru klesla na nulu, jako u ostatních aut . Nakonec jsem to strhnul a stříknul to tím sprejem, spokojenost.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz