Pomoc s koupí MG F/TF
Pomoc s koupí MG F/TF
Zdravím všechny,
Hned na začátku se přiznám, že původně jsem koukal po Mazdách MX-5. Nicméně během mého hledání jsem narazil na alternativu v podobě MG F/TF a okamžitě se mi oba modely zalíbily. Trochu jsem se o nich něco dozvěděl a nyní mě velmi láká si jeden z nich pořídit.
U nás v Česku je nabídka velmi limitovaná, ale pár kousků jsem našel. Zajímalo by mě zda-li bych se měl spíše zaměřit na F nebo TF? Bylo by to mé druhé auto takže mi nejde o praktičnost. Hlavním záměrem je mít zábavný roadster na letní ježdění. Byl bych určitě schopný si najít na internetu nějaký návod na nákup, ale zajímal by mě i váš názor na co si během prohlídky auta dát pozor. Následně by mě také zajímala servisní síť pro tyto auta a s tím spojené servisní náklady. Jedná se o drahé auto k provozu v našich podmínkách?
Mockrát děkuji za jakoukoliv pomoc.
Hned na začátku se přiznám, že původně jsem koukal po Mazdách MX-5. Nicméně během mého hledání jsem narazil na alternativu v podobě MG F/TF a okamžitě se mi oba modely zalíbily. Trochu jsem se o nich něco dozvěděl a nyní mě velmi láká si jeden z nich pořídit.
U nás v Česku je nabídka velmi limitovaná, ale pár kousků jsem našel. Zajímalo by mě zda-li bych se měl spíše zaměřit na F nebo TF? Bylo by to mé druhé auto takže mi nejde o praktičnost. Hlavním záměrem je mít zábavný roadster na letní ježdění. Byl bych určitě schopný si najít na internetu nějaký návod na nákup, ale zajímal by mě i váš názor na co si během prohlídky auta dát pozor. Následně by mě také zajímala servisní síť pro tyto auta a s tím spojené servisní náklady. Jedná se o drahé auto k provozu v našich podmínkách?
Mockrát děkuji za jakoukoliv pomoc.
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Ahoj!
jsou tu rozhodně zkušenější členové i majitelé F/TF než já, ale pár postřehů ti za sebe dám. Oba modely jsou na našem území velká vzácnost. Za relativně málo peněz máš jedinečné a neokoukané auto. Pro srovnání: MX-5 je sportovnější a hravější, F/TF je sportovně-elegantní a trochu těžší. Praktičnost srovnatelná, tzn. max výlet ve 2 a trochou bagáže (odzkoušeno, paráda!) Na okruhu je MX-5 rychlejší, na okresce je to tak 50:50 (rovněž odzkoušeno). S F/TF si nejvíce užiješ hezké klikaté silnice s pěkným povrchem, kde je chování mid-enginu geniální. Na vodě je auto naopak velmi zrádné. Je to v podstatě Porsche Boxster s míň koňma a podstatně levnějším provozem. Zvuk motoru za sebou se musí zažít, mě to chytlo hned po prvním nastartování...
Teď blíž k užívání a hlavním rozdílům - F má hydragas podvozek (nutné pravidelné doplňování), TF klasické pružiny. Vnějšek auta je v podstatě facelift, vnitřek rovněž. Na motoru jsou jen drobné změny, hlavní je, zda chceš verzi s VVC (variabilní časování) nebo bez (mám zkušenost s oběma, rozdíl je větší, než jsem čekal). Vzhledem k jedinečnosti koncepce, pověsti značky (věčné téma těsnění pod hlavou u K-series) i horší dostupnosti ND (a hlavně odborné práce) doporučuji zvážit, zda do MG opravdu jít či nikoliv. Je dobré na autě umět některé základní věci sám - návodů, rad a postupů najdeš všude dost. Odměnou je opravdu nevšední svezení, kult jedinečnosti (MG jezdí málo i mimo ČR, MX-5 je mezi roadstery v podstatě tuctovka a 9 z 10 je doprasená nevkusným tuningem). U druhého auta se za mě dají některé věci odpustit. Mě s MG (mám TF a ZR) baví každý kilometr, nicméně preventivní údržbě se věnuju téměř neustále. Buď tě to chytne úplně, nebo vůbec. Musí tě každopádně auto a "běhání" kolem něj bavit, jinak úplně šťastný majitel nebudeš...Každopádně psychologickou podporu tady na fóru najdeš vždy!
Toť za mě a ať se rozhodneš správně!
Syky
jsou tu rozhodně zkušenější členové i majitelé F/TF než já, ale pár postřehů ti za sebe dám. Oba modely jsou na našem území velká vzácnost. Za relativně málo peněz máš jedinečné a neokoukané auto. Pro srovnání: MX-5 je sportovnější a hravější, F/TF je sportovně-elegantní a trochu těžší. Praktičnost srovnatelná, tzn. max výlet ve 2 a trochou bagáže (odzkoušeno, paráda!) Na okruhu je MX-5 rychlejší, na okresce je to tak 50:50 (rovněž odzkoušeno). S F/TF si nejvíce užiješ hezké klikaté silnice s pěkným povrchem, kde je chování mid-enginu geniální. Na vodě je auto naopak velmi zrádné. Je to v podstatě Porsche Boxster s míň koňma a podstatně levnějším provozem. Zvuk motoru za sebou se musí zažít, mě to chytlo hned po prvním nastartování...
Teď blíž k užívání a hlavním rozdílům - F má hydragas podvozek (nutné pravidelné doplňování), TF klasické pružiny. Vnějšek auta je v podstatě facelift, vnitřek rovněž. Na motoru jsou jen drobné změny, hlavní je, zda chceš verzi s VVC (variabilní časování) nebo bez (mám zkušenost s oběma, rozdíl je větší, než jsem čekal). Vzhledem k jedinečnosti koncepce, pověsti značky (věčné téma těsnění pod hlavou u K-series) i horší dostupnosti ND (a hlavně odborné práce) doporučuji zvážit, zda do MG opravdu jít či nikoliv. Je dobré na autě umět některé základní věci sám - návodů, rad a postupů najdeš všude dost. Odměnou je opravdu nevšední svezení, kult jedinečnosti (MG jezdí málo i mimo ČR, MX-5 je mezi roadstery v podstatě tuctovka a 9 z 10 je doprasená nevkusným tuningem). U druhého auta se za mě dají některé věci odpustit. Mě s MG (mám TF a ZR) baví každý kilometr, nicméně preventivní údržbě se věnuju téměř neustále. Buď tě to chytne úplně, nebo vůbec. Musí tě každopádně auto a "běhání" kolem něj bavit, jinak úplně šťastný majitel nebudeš...Každopádně psychologickou podporu tady na fóru najdeš vždy!
Toť za mě a ať se rozhodneš správně!
Syky
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Ahoj,
v podstatě to kolega přesně vystihl. Dodám jen několik drobností. Nesouhlasím, že by MG bylo pomalejší než MX5 (určitě umí být rychlejší než NA, NB, možná i NC), pokud srovnáváme seriové verze. Chcíplejší motory, většina převodovek bez synchronů, interier takový fórovější/chatrnější a hlavně pro menší lidi. Já (191/95) jsem se jakžtakž vešel až do NC. Pokud je rychlejší, je to hlavně v pilotovi.
Ohledně nároků na údržbu, do 200 000km jen ložiska v kolech (mezi 120 a 175tkm), kuláky řízení a kolem 170tkm zadní tyče s klouby.
Ohledně těsnění pod hlavou, je to hlavně o tom, udělat to pořádně a podle továrního postupu. Zvládne to každý, kdo není technický analfabet. Pak je od toho na min 100tkm (déle to nemám ozkoušené) pokoj.
v podstatě to kolega přesně vystihl. Dodám jen několik drobností. Nesouhlasím, že by MG bylo pomalejší než MX5 (určitě umí být rychlejší než NA, NB, možná i NC), pokud srovnáváme seriové verze. Chcíplejší motory, většina převodovek bez synchronů, interier takový fórovější/chatrnější a hlavně pro menší lidi. Já (191/95) jsem se jakžtakž vešel až do NC. Pokud je rychlejší, je to hlavně v pilotovi.
Ohledně nároků na údržbu, do 200 000km jen ložiska v kolech (mezi 120 a 175tkm), kuláky řízení a kolem 170tkm zadní tyče s klouby.
Ohledně těsnění pod hlavou, je to hlavně o tom, udělat to pořádně a podle továrního postupu. Zvládne to každý, kdo není technický analfabet. Pak je od toho na min 100tkm (déle to nemám ozkoušené) pokoj.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Ahoj,syky93 píše: ↑čtv říj 12, 2023 11:11Ahoj!
jsou tu rozhodně zkušenější členové i majitelé F/TF než já, ale pár postřehů ti za sebe dám. Oba modely jsou na našem území velká vzácnost. Za relativně málo peněz máš jedinečné a neokoukané auto. Pro srovnání: MX-5 je sportovnější a hravější, F/TF je sportovně-elegantní a trochu těžší. Praktičnost srovnatelná, tzn. max výlet ve 2 a trochou bagáže (odzkoušeno, paráda!) Na okruhu je MX-5 rychlejší, na okresce je to tak 50:50 (rovněž odzkoušeno). S F/TF si nejvíce užiješ hezké klikaté silnice s pěkným povrchem, kde je chování mid-enginu geniální. Na vodě je auto naopak velmi zrádné. Je to v podstatě Porsche Boxster s míň koňma a podstatně levnějším provozem. Zvuk motoru za sebou se musí zažít, mě to chytlo hned po prvním nastartování...
Teď blíž k užívání a hlavním rozdílům - F má hydragas podvozek (nutné pravidelné doplňování), TF klasické pružiny. Vnějšek auta je v podstatě facelift, vnitřek rovněž. Na motoru jsou jen drobné změny, hlavní je, zda chceš verzi s VVC (variabilní časování) nebo bez (mám zkušenost s oběma, rozdíl je větší, než jsem čekal). Vzhledem k jedinečnosti koncepce, pověsti značky (věčné téma těsnění pod hlavou u K-series) i horší dostupnosti ND (a hlavně odborné práce) doporučuji zvážit, zda do MG opravdu jít či nikoliv. Je dobré na autě umět některé základní věci sám - návodů, rad a postupů najdeš všude dost. Odměnou je opravdu nevšední svezení, kult jedinečnosti (MG jezdí málo i mimo ČR, MX-5 je mezi roadstery v podstatě tuctovka a 9 z 10 je doprasená nevkusným tuningem). U druhého auta se za mě dají některé věci odpustit. Mě s MG (mám TF a ZR) baví každý kilometr, nicméně preventivní údržbě se věnuju téměř neustále. Buď tě to chytne úplně, nebo vůbec. Musí tě každopádně auto a "běhání" kolem něj bavit, jinak úplně šťastný majitel nebudeš...Každopádně psychologickou podporu tady na fóru najdeš vždy!
Toť za mě a ať se rozhodneš správně!
Syky
Mockrát děkuji za detailní odpověď! Ještě více si mě nalákal na to si MG F/TF pořídit. Auto se mi právě líbí tím, že je vzácné a celkově mě jeho design láká více než Mazdy MX-5 (hlavně MG F).
To že by auto potřebovalo častou údržbu mě úplně nevadí - spíše naopak, ale bohužel jsem úplný zelenáč, který se o autech teprve učí. Nevím tedy jestli je MG F/TF dobrá volba nebo bych se měl spíše poohlížet po jednodušších autech.
Každopádně mám dotaz ohledně VVC. Dle toho, co jsem si načetl by pro mě asi dávala smysl verze bez. Bojím se, že VVC by mohlo být díky své komplexnosti poruchovější. Je to tak?
Nakonec bych se chtěl zeptat zda-li by existovala možnost, že by ses případně se mnou zajel podívat na nějaký kousek? Je mi jasné, že s výběrem bude třeba pomoc. Samozřejmostí by byla finanční odměna.
Díky!
EDIT: Jo a ještě otázka ohledně hydragasu u MG F. Je to něco, co dokáže doplnit uživatel nebo se musí do servisu?
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
VVC pokud nezní jak diesel, tak je zdravé a nenačaté a pak stačí jen hlídat hladinu oleje a není žádný problém. Problém je, když ho někdo utavil nedostatkem oleje...
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Väčšinu bežnej údržby vieš spraviť aj doma na parkovisku na sídlisku. Sú k tomu servisné manuály, že čo a ako opravovať v nemčine a angličtine (možno aj v češtine). Čo som čítal, tak kvapalina v hydragase by sa mala meniť každé 3 roky. Doplniť ho, ak máš plničky zvládneš aj sám.
Či MPI alebo VVC pri F, tak otázkou je, či si šofér, ktorý bude točiť motor viac ako 4500 otáčok. Ak nie, je zbytočné mať VVC, takto nejak vyzerá výkonová charakteristika
Či MPI alebo VVC pri F, tak otázkou je, či si šofér, ktorý bude točiť motor viac ako 4500 otáčok. Ak nie, je zbytočné mať VVC, takto nejak vyzerá výkonová charakteristika
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Ještě doplň odkud jsi? určitě by se na prohlídku někdo našel. Klidně bych za tebou zajel i já pokud by to nebylo úplně na druhé straně republiky.Losmi píše: ↑stř říj 18, 2023 18:21Ahoj,
Mockrát děkuji za detailní odpověď! Ještě více si mě nalákal na to si MG F/TF pořídit. Auto se mi právě líbí tím, že je vzácné a celkově mě jeho design láká více než Mazdy MX-5 (hlavně MG F).
To že by auto potřebovalo častou údržbu mě úplně nevadí - spíše naopak, ale bohužel jsem úplný zelenáč, který se o autech teprve učí. Nevím tedy jestli je MG F/TF dobrá volba nebo bych se měl spíše poohlížet po jednodušších autech.
Každopádně mám dotaz ohledně VVC. Dle toho, co jsem si načetl by pro mě asi dávala smysl verze bez. Bojím se, že VVC by mohlo být díky své komplexnosti poruchovější. Je to tak?
Nakonec bych se chtěl zeptat zda-li by existovala možnost, že by ses případně se mnou zajel podívat na nějaký kousek? Je mi jasné, že s výběrem bude třeba pomoc. Samozřejmostí by byla finanční odměna.
Díky!
EDIT: Jo a ještě otázka ohledně hydragasu u MG F. Je to něco, co dokáže doplnit uživatel nebo se musí do servisu?
_
MGF 1.8 88kW / - 2017-? ::
Classic Mini 1.3 46kW / - 2020-? ::
MGF 1.8 88kW / - 2017-? ::
Classic Mini 1.3 46kW / - 2020-? ::
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Já do toho takhle "spadnul" cca 5 let zpátky, kdy jsem kupoval F (dnes mám TF). Taky jsem se s auty po technické stránce teprve učil a učím se dodnes. Za mě se to dá zvládnout a návodů/manuálu existuje spousta.Losmi píše: ↑stř říj 18, 2023 18:21Ahoj,
Mockrát děkuji za detailní odpověď! Ještě více si mě nalákal na to si MG F/TF pořídit. Auto se mi právě líbí tím, že je vzácné a celkově mě jeho design láká více než Mazdy MX-5 (hlavně MG F).
To že by auto potřebovalo častou údržbu mě úplně nevadí - spíše naopak, ale bohužel jsem úplný zelenáč, který se o autech teprve učí. Nevím tedy jestli je MG F/TF dobrá volba nebo bych se měl spíše poohlížet po jednodušších autech.
Každopádně mám dotaz ohledně VVC. Dle toho, co jsem si načetl by pro mě asi dávala smysl verze bez. Bojím se, že VVC by mohlo být díky své komplexnosti poruchovější. Je to tak?
Nakonec bych se chtěl zeptat zda-li by existovala možnost, že by ses případně se mnou zajel podívat na nějaký kousek? Je mi jasné, že s výběrem bude třeba pomoc. Samozřejmostí by byla finanční odměna.
Díky!
EDIT: Jo a ještě otázka ohledně hydragasu u MG F. Je to něco, co dokáže doplnit uživatel nebo se musí do servisu?
Ohledně VVC - já ten motor mám v ZR, se kterým jezdím amatérské okruhy a dostává dost zabrat. Zatím vše ok, jede to s tím fakt krásně, čímž zaklepávám V TF mám verzi bez VVC právě kvůli eliminaci rizika (těch je i bez VVC za mě dost) a zkrátka u toho auta nehledám nějaký zázračný koně navíc. Asfalt to ani s VVC stejně trhat nebude, to by tam muselo být turbo nebo kompresor...
Já jsem z Č.Budějovic. Takže souhlas, že by bylo dobré uvést, odkud jsi. Podle toho by se tu někdo určitě našel
MG TF 135 BRG, MG ZR 160 mk2 silver
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Já jsem z Prahy. Taky bych se radši vyhnul cestování po republice - to by se někde musel najít opravdu pěkný kousek.
-
- Příspěvky: 228
- Registrován: sob črc 14, 2012 0:29
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Tech aut obecne neni na prodej mnoho a z toho co je na prodej je drtiva vetsina “hirosima” (pulka uz z fotek, druha pulka az prijedes na misto) takze tady bych uplne neresil to aby auto bylo v okoli Prahy, pokud najdes neco co vypada dobre takze proto stejne budes muset dojet kamkoliv po CR. S nejvetsi pravdepodobnosti stejne zacnes koukat po Nemecku. Koukal bych na celkovej stav, neponiceny interier, stav strechy (novej potah uz taky vyjde treba na 25k), celni okno treba jsem uz 4 roky zpet musel objednavat primo z Anglie a vyslo to na 10k jeste pred Brexitem. Dneska uz to muze byt 15-20k. Hlavne kouknout na stav karoserie, F ani TF vylozene netrpi na korozi, takze vetsinou kdyz uz reznou tak to je nejaka spatne opravena bouracka. (Neznam snad efko ktery nebylo bourany) hodne aut nema pak ani poradne spasovane dvere. Na trhu je taky docela velke cenove rozpeti 50-150tis, levne kousky taky podle toho vypadaji, vetsina je tam na prodej treba cely leto. Urcite bych si priplatil na zacatku za lepsi stav. Idealne koupit od nekoho kdo to auto mel jako konicek dele a ne od prekupnika co ani nevi, ze to ma mechy a povida jen jak je vse top. Pripadne kdyby jsi nasel neco v zapadnich cechach tak neni problem se domluvit.
- - - MGF 1.8 2001 - - -
-
- Příspěvky: 42
- Registrován: čtv srp 24, 2017 19:36
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
MGF je moje prve auto. Kupoval som ho pred 6 rokmi vo velmi zanedbanom stave, ale bral som to ako vyzvu.
Auto jazdi dodnes a je v 100 krat lepsom stave, nez som ho bral (furt tam musim vyriesit este zopar veci). V tom aute mam preinvestovanych naozaj vela penazi a este viac casu, ale naucil som sa kopu veci, aj ked sa beriem stale za amatera. Je to uz starsie auto a realne neprekvita kvalitou spracovania. Motor, napravy, brzdy a kasna toho znesie, ale uz zacnu blbnut drobnosti ako motor stieracov (ten snad uz kazdy menil), elektrika ci plasty. Minuly rok mi ostala spolujazdcova klucka v ruke, tak som zhanal druhu z UK a nastriekal si ju. 3 tyzdne dozadu mi ostala soferova, ale zavaril som ju a vyzera, ze vydrzi. A takychto blbosticiek bude pribudat, takze si to auto bude pytat vzdy nejaky volny cas.
Ak by som chcel alternativu, beriem MR2 W20 s turbom, ale Fko by som nepredal. Plus ta MR2 je v uplne inej cenovej relacii.
Auto jazdi dodnes a je v 100 krat lepsom stave, nez som ho bral (furt tam musim vyriesit este zopar veci). V tom aute mam preinvestovanych naozaj vela penazi a este viac casu, ale naucil som sa kopu veci, aj ked sa beriem stale za amatera. Je to uz starsie auto a realne neprekvita kvalitou spracovania. Motor, napravy, brzdy a kasna toho znesie, ale uz zacnu blbnut drobnosti ako motor stieracov (ten snad uz kazdy menil), elektrika ci plasty. Minuly rok mi ostala spolujazdcova klucka v ruke, tak som zhanal druhu z UK a nastriekal si ju. 3 tyzdne dozadu mi ostala soferova, ale zavaril som ju a vyzera, ze vydrzi. A takychto blbosticiek bude pribudat, takze si to auto bude pytat vzdy nejaky volny cas.
Ak by som chcel alternativu, beriem MR2 W20 s turbom, ale Fko by som nepredal. Plus ta MR2 je v uplne inej cenovej relacii.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Pomoc s koupí MG F/TF
Budu mít na prodej Mgf MK2 88kw, červená komplet udělaná od rámů,podvozku,motoru,hydrogazu z novým dusíkem