Neklidný volnoběh...help !
Neklidný volnoběh...help !
Nejel jsem na Otvírák, protože nejsem úplně fit.....ale nebylo mi až tak blbě, abych se alespoň nepovrtal v restech...
Vyměnil jsem těsnění sání u Elišky, a poté se pustil do problému u MG. ..
Asi dva měsíce zpátky jsem si všiml, že na benzín motor běží cválavě a neklidně, na LPG běžel hladce , postupně to začalo dělat i na LPG a tak o 10% se zvedla spotřeba. Jde o 160 VVC
Co se dělalo:
- opakované přetěsnění výfuku komplet.
- opakované přetěsnění sání.
- kontrola všech připojených podtlaků
- výměna čidla podtlaku (ověřené)
- výměna klapky
- lambda kreslí dobře
Nic z toho nemělo vliv.
Jedna věc mě zaráží - tlak v sání je na volnoběh 0,43-44 ( normál je 0,29-31). Následkem jsou delší časy vstřiků (3,4-4,0 ms proti 2,7-2,9 normál)a 10-20% bohatší korekce.
Nesáhl jsem na IACV - tváří se funkčně, ale vyměním ho.
IACV vyměněn, beze změny.
Neměřil jsem kompresní tlaky ve válcích.
Sory, jestli píšu chaoticky, ale dnes toho mám dost, a tak si sumarizuju postup. Zabývám se tím už několikáté kolo a dochází nápady.
Pokud někdo nějaký má, budu vděčen...
Dělá to dojem, že si to někde přisává.....
Vyměnil jsem těsnění sání u Elišky, a poté se pustil do problému u MG. ..
Asi dva měsíce zpátky jsem si všiml, že na benzín motor běží cválavě a neklidně, na LPG běžel hladce , postupně to začalo dělat i na LPG a tak o 10% se zvedla spotřeba. Jde o 160 VVC
Co se dělalo:
- opakované přetěsnění výfuku komplet.
- opakované přetěsnění sání.
- kontrola všech připojených podtlaků
- výměna čidla podtlaku (ověřené)
- výměna klapky
- lambda kreslí dobře
Nic z toho nemělo vliv.
Jedna věc mě zaráží - tlak v sání je na volnoběh 0,43-44 ( normál je 0,29-31). Následkem jsou delší časy vstřiků (3,4-4,0 ms proti 2,7-2,9 normál)a 10-20% bohatší korekce.
Nesáhl jsem na IACV - tváří se funkčně, ale vyměním ho.
IACV vyměněn, beze změny.
Neměřil jsem kompresní tlaky ve válcích.
Sory, jestli píšu chaoticky, ale dnes toho mám dost, a tak si sumarizuju postup. Zabývám se tím už několikáté kolo a dochází nápady.
Pokud někdo nějaký má, budu vděčen...
Dělá to dojem, že si to někde přisává.....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Čau Karle,
Tak mě napadá zkusit ještě ověřit saní generátorem kouře měl jsem něco podobného na RR přihláš se mam na to takovou opicarnu .
Plus ta 160 byla schopna fungovat v zapojeni 1/2 lambda, pokud nebyla zapojena ta druhá musí být výstup kabel lambdy zapojen do Ecu. ….pokud by nebyla zapojena korektně ovlivňuje celkový chod motoru…..
Tak mě napadá zkusit ještě ověřit saní generátorem kouře měl jsem něco podobného na RR přihláš se mam na to takovou opicarnu .
Plus ta 160 byla schopna fungovat v zapojeni 1/2 lambda, pokud nebyla zapojena ta druhá musí být výstup kabel lambdy zapojen do Ecu. ….pokud by nebyla zapojena korektně ovlivňuje celkový chod motoru…..
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno
Utržené sluchátko: 6088947sestsest
Re: Neklidný volnoběh...help !
Upgrade:
- nová lambda
- změřené tlaky válců - jsou rovnoměrné.
Problém trvá.
- nová lambda
- změřené tlaky válců - jsou rovnoměrné.
Problém trvá.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Upgrade č.156:
- vyměněna hlava a přetěsněno sání i výfuk.
Bez změny.
Protože se mi pořád zdálo, že někde profukuje výfuk (veškeré spoje opakovaně přetěsněné), tak jsem ho nakonec vyndal, abych ho podrobně prohlédl. A bylo to tam... parohy u příruby s druhým dílem byly prasklé, jedna trubky kolem dokola (až na 1cm) a druhá asi 3cm prasklina.
Příruba u hlavy prohlá jak rohlík.
Zavařeno, srovnáno, namontěno, pak pro jistotu dány rezervní parohy (také příruba jako rohlík)....pohnuly se očekávaně korekce, ale volnoběh je stále stejně neklidný.
Následovala aplikace posledního nápadu, jestli není chyba v ECU. Po výměně ECU šel motor rovně - to vypadalo velmi nadějně ( podtlak v sání 32-35kPa) , ale houpal se jako když není resetovaná poloha klapky.
Po resetu klapky voilà........... stav opět zpátky - cválavý volnoběh, podtlak v sání 44-46kPa, vstřk 4,3-4,9ms .
Nakonec jsem ještě resetoval ECU odpojením - nic.
Reset adaptací probíhal i pomocí diagnostiky - nic.
Je ještě naděje, protože jsem nezkontroloval čidlo kliky a vačky....pak jsem opět u konce z nápady.
Nikdo nic ?
- vyměněna hlava a přetěsněno sání i výfuk.
Bez změny.
Protože se mi pořád zdálo, že někde profukuje výfuk (veškeré spoje opakovaně přetěsněné), tak jsem ho nakonec vyndal, abych ho podrobně prohlédl. A bylo to tam... parohy u příruby s druhým dílem byly prasklé, jedna trubky kolem dokola (až na 1cm) a druhá asi 3cm prasklina.
Příruba u hlavy prohlá jak rohlík.
Zavařeno, srovnáno, namontěno, pak pro jistotu dány rezervní parohy (také příruba jako rohlík)....pohnuly se očekávaně korekce, ale volnoběh je stále stejně neklidný.
Následovala aplikace posledního nápadu, jestli není chyba v ECU. Po výměně ECU šel motor rovně - to vypadalo velmi nadějně ( podtlak v sání 32-35kPa) , ale houpal se jako když není resetovaná poloha klapky.
Po resetu klapky voilà........... stav opět zpátky - cválavý volnoběh, podtlak v sání 44-46kPa, vstřk 4,3-4,9ms .
Nakonec jsem ještě resetoval ECU odpojením - nic.
Reset adaptací probíhal i pomocí diagnostiky - nic.
Je ještě naděje, protože jsem nezkontroloval čidlo kliky a vačky....pak jsem opět u konce z nápady.
Nikdo nic ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
ahoj,
já bych ještě zkontroloval kondenzátor benzínových výparů (Charcoal Cannister)
je řízený ventilem přes ECU a začne otevírat při dosažení provozní teploty motoru a od určitých otáček nad volnoběhem. Třeba je tam něco špatně.
já bych ještě zkontroloval kondenzátor benzínových výparů (Charcoal Cannister)
je řízený ventilem přes ECU a začne otevírat při dosažení provozní teploty motoru a od určitých otáček nad volnoběhem. Třeba je tam něco špatně.
Re: Neklidný volnoběh...help !
I přes delší pauzu problém trvá....
Dělá to za pořád od studena, jen někdy po studeném startu to běží rovně několik vteřin - než začne brát údaje z čidel.
- volnoběh je stále cválavý a neklidný (houpe se +/- 50 otáček)
- hodnoty lambdy jsou v pořádku.
- délka vstřiku se pohybuje kolem 4ms.
- hodnota podtlaku lítá 42-47
- na volnoběh jsou korekce -10 až -15%
Při ustálené jízdě jsou korekce v normě, někdy možná ujedou chvilkově trochu do mínusu (-5 až-7%).
- při akceleraci motor mohutně klepe - velký předstih. Hodnoty předstihu odpovídají víceméně normálu. To se děje na BA, při LPG je klepání téměř neznatelné. BA100 nemá vliv.
Jinak běh a výkon motoru je normální.
Co se dělo nebude vždy chronologicky, Protože už víceméně došly nápady, část věcí už měním kobercově...
Vždy udělám jednu věc a sleduju následky.
- až na čidla vody, jsem vyměnil všechna čidla kolem motoru. (tlaku sání,pot. polohy klapky, celé komplet funkční sání 2x , to samé komplet hlava -takže i ty čidla vody, čidlo kliky...)
- znova byla netěsnost výfuku (prošoupaná vnitřní harmonika, opletení OK, stáří 2-3roky/70-80tkm) . Po opravě se volnoběh a hodnoty částečně zlepšily.
- opakovaně test jinou ECU - bez změny.
- když dorazem pootevřu škrtící klapku, až to vypadne z režimu volnoběhu, volnoběh se zvýší na 1300-1500ot, tlak spadne na 27-29, vstřik je 2,7-2,9ms a motor běží rovně a klidně. Když v tu chvíli udělám reset polohy škrtící klapky, všechny problémy jsou zpět.
Celou dobu jsem přesvědčený, že řešení je na dosah, jen spojit ty správné konce informací. A samozřejmě mě štve, že na to nepřicházím...plus, že slyším, jak se ten motor zmítá....
Dělá to za pořád od studena, jen někdy po studeném startu to běží rovně několik vteřin - než začne brát údaje z čidel.
- volnoběh je stále cválavý a neklidný (houpe se +/- 50 otáček)
- hodnoty lambdy jsou v pořádku.
- délka vstřiku se pohybuje kolem 4ms.
- hodnota podtlaku lítá 42-47
- na volnoběh jsou korekce -10 až -15%
Při ustálené jízdě jsou korekce v normě, někdy možná ujedou chvilkově trochu do mínusu (-5 až-7%).
- při akceleraci motor mohutně klepe - velký předstih. Hodnoty předstihu odpovídají víceméně normálu. To se děje na BA, při LPG je klepání téměř neznatelné. BA100 nemá vliv.
Jinak běh a výkon motoru je normální.
Co se dělo nebude vždy chronologicky, Protože už víceméně došly nápady, část věcí už měním kobercově...
Vždy udělám jednu věc a sleduju následky.
- až na čidla vody, jsem vyměnil všechna čidla kolem motoru. (tlaku sání,pot. polohy klapky, celé komplet funkční sání 2x , to samé komplet hlava -takže i ty čidla vody, čidlo kliky...)
- znova byla netěsnost výfuku (prošoupaná vnitřní harmonika, opletení OK, stáří 2-3roky/70-80tkm) . Po opravě se volnoběh a hodnoty částečně zlepšily.
- opakovaně test jinou ECU - bez změny.
- když dorazem pootevřu škrtící klapku, až to vypadne z režimu volnoběhu, volnoběh se zvýší na 1300-1500ot, tlak spadne na 27-29, vstřik je 2,7-2,9ms a motor běží rovně a klidně. Když v tu chvíli udělám reset polohy škrtící klapky, všechny problémy jsou zpět.
Celou dobu jsem přesvědčený, že řešení je na dosah, jen spojit ty správné konce informací. A samozřejmě mě štve, že na to nepřicházím...plus, že slyším, jak se ten motor zmítá....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Další pokusy o nápravu. Výměna vstřikovačů, včetně lišty s ventilem, protože jsem se obloukem vrátil k téměř původní myšlence, že to souvisí s provozem na LPG - jestli nejsou zatuhlé vstřiky. Poslední dny, při studeném startu, šel motor na BA na 3, možná 3,5 válce a při přepnutí na plyn hned na 4. Vedle toho na volnoběh ty prodloužené časy vstřiků 3,4-4ms, normální směs podle lambdy a korekce ukazující -20%, dávalo to smysl, že vstřiky nedávají, co mají...
Po výměně se skutečně některé hodnoty trochu pohnuly, takže jsem vymazal korekce, odpojil OBD propojení BA a LPG jednotek a cca 1000km jsem najížděl hodnoty pouze na BA... Po pár kilometrech se hodnoty usadily následovně - do 2000ot bylo STFT kolem -20%, nad 2000ot -10%, při zatížení 0,20-0,50kPa kolem -20%, nad 0,50kPa kolem 10%.
Najíždění komplikoval výrazný sklon ke klepání, dalo se jezdit jen v režimu zátěže do 0,50-0,60kPa.
Ověřil jsem si dva možná důležitý fakty, že při akceleraci se směs hned neobohatí, ale spadne do chudé, až po 1-2vteřinách se směs obohatí na očekávanou hodnotu lambdy, a že při přepnutí do režimu open loop, ustane klepání a lambda hlásí 0,7-0,8V.
Po 1000km jsem najíždění korekcí ukončil, nikam už se nic nehýbalo a jezdit s nastraženýma ušima, hlídat klepání a trpět za motor už nešlo....
Takže to vypadá zřejmě jako slepá ulička....
Nicméně jsem se ještě pověnoval kapitole čidlo teploty nasávaného vzduchu. Při studeném motoru (lamda ale už reguluje), se klepání neprojevuje, jakmile se teplota nasávaného vzduchu přehoupla přes 30-33°C, začalo to klepat - jako když ECU začíná výrazně ochuzovat směs..., i když na lamdě to nebylo zásadně viditelné.....Opět nadějné signály.
Mám starší verzi VVC s čidlem na spodku potrubí u 4 válce, od pozdějších Trophy a TF160 už bylo čidlo vzduchu kombinované s MAP.
Na motorovou kabeláž jsem připojil externí čidlo do prostoru nasávací hadice filtru pod sacím potrubím.
Testoval jsem to na včereším srazu, udělal jsem si docela hezký přehled o teplotě, jaká panuje v místě nasávání do filtrboxu (5-10°C nad okolní teplotu - to není nejhorší), ale ohledně složení směsi/klepání to nepřineslo v podstatě žádný přínos. Pro přehled dodávám, že původně umístěné čidlo by při včerejším počasí ukazovalo 60-65°C. I při chladnějším počasí to díky prohřátí od bloku motoru ukazuje kolem 50°C.
Takže opět nic.
Tenhle příspěvek berte jako pracovní verzi, nedalo mi to spát, tak od 4 hodin se tady snažím třídit myšlenky....
Ještě jedna věc se mi vrací, že na začátku problému, byl neklidný volnoběh jen na BA, na plyn to běželo jako švýcary, až postupně (LPG jednotka se přes OBD řídí korekcemi BA) se to tím "nakazilo" .......
,
Po výměně se skutečně některé hodnoty trochu pohnuly, takže jsem vymazal korekce, odpojil OBD propojení BA a LPG jednotek a cca 1000km jsem najížděl hodnoty pouze na BA... Po pár kilometrech se hodnoty usadily následovně - do 2000ot bylo STFT kolem -20%, nad 2000ot -10%, při zatížení 0,20-0,50kPa kolem -20%, nad 0,50kPa kolem 10%.
Najíždění komplikoval výrazný sklon ke klepání, dalo se jezdit jen v režimu zátěže do 0,50-0,60kPa.
Ověřil jsem si dva možná důležitý fakty, že při akceleraci se směs hned neobohatí, ale spadne do chudé, až po 1-2vteřinách se směs obohatí na očekávanou hodnotu lambdy, a že při přepnutí do režimu open loop, ustane klepání a lambda hlásí 0,7-0,8V.
Po 1000km jsem najíždění korekcí ukončil, nikam už se nic nehýbalo a jezdit s nastraženýma ušima, hlídat klepání a trpět za motor už nešlo....
Takže to vypadá zřejmě jako slepá ulička....
Nicméně jsem se ještě pověnoval kapitole čidlo teploty nasávaného vzduchu. Při studeném motoru (lamda ale už reguluje), se klepání neprojevuje, jakmile se teplota nasávaného vzduchu přehoupla přes 30-33°C, začalo to klepat - jako když ECU začíná výrazně ochuzovat směs..., i když na lamdě to nebylo zásadně viditelné.....Opět nadějné signály.
Mám starší verzi VVC s čidlem na spodku potrubí u 4 válce, od pozdějších Trophy a TF160 už bylo čidlo vzduchu kombinované s MAP.
Na motorovou kabeláž jsem připojil externí čidlo do prostoru nasávací hadice filtru pod sacím potrubím.
Testoval jsem to na včereším srazu, udělal jsem si docela hezký přehled o teplotě, jaká panuje v místě nasávání do filtrboxu (5-10°C nad okolní teplotu - to není nejhorší), ale ohledně složení směsi/klepání to nepřineslo v podstatě žádný přínos. Pro přehled dodávám, že původně umístěné čidlo by při včerejším počasí ukazovalo 60-65°C. I při chladnějším počasí to díky prohřátí od bloku motoru ukazuje kolem 50°C.
Takže opět nic.
Tenhle příspěvek berte jako pracovní verzi, nedalo mi to spát, tak od 4 hodin se tady snažím třídit myšlenky....
Ještě jedna věc se mi vrací, že na začátku problému, byl neklidný volnoběh jen na BA, na plyn to běželo jako švýcary, až postupně (LPG jednotka se přes OBD řídí korekcemi BA) se to tím "nakazilo" .......
,
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Čau,
Zaujaly mě dvě věci, třeba ti to pomůže.
1) Vysoké korekce do mínusu pro benzínové vstřikovače.
2) Na benzín špatný volnoběh, na LPG dobrý.
Řídící jednotka LPG zjednodušeně řečeno akorát reguluje vstřikovací časy pro různé režimy běhu motoru na základě benzínové mapy. Když to jde na LPG dobře, z mé zkušenosti jsou všechny hodnoty řízení běhu motoru z čidel plus stav svíček, komprese atd. OK. ( a zároveň je dobře odladěná mapa na plyn)
Takže pokud to jde špatně na benzín, soustředil bych se na cestu benzínu, vstřikovače.
Navíc, po jízdě na benzín, který rozhodí korekce ECU, pak i LPG může jít nedobře. Po delší jízdě na plyn, by se měli korekce „spravit“ .
Usazeniny ze starého benzínu můžou vstřiky ucpat, že dávají méně, nebo také způsobí jejich netěsnost při zavření a protékají. Sám jsem toto řešil, auto málo jezdilo a ještě většinou jen na plyn. Čas běží a benzín v nádrži se kazí. Nakonec to může být i samotný benzín.
Před časem jsem vypustil benzín z nádrže jednoho svého auta co dlouho stálo , už i tak divně smrděl , tak že ho dojedu v sekačce. Ta sekačka na to skoro nešla nastartovat a sotva se udržela v chodu.
(vím že to zní jako blbá rada, ale pokud by šlo vtřikovací lištu napojit na čerpadlo mimo nádrž s novým benzínem, zkusit co to udělá )
Zaujaly mě dvě věci, třeba ti to pomůže.
1) Vysoké korekce do mínusu pro benzínové vstřikovače.
2) Na benzín špatný volnoběh, na LPG dobrý.
Řídící jednotka LPG zjednodušeně řečeno akorát reguluje vstřikovací časy pro různé režimy běhu motoru na základě benzínové mapy. Když to jde na LPG dobře, z mé zkušenosti jsou všechny hodnoty řízení běhu motoru z čidel plus stav svíček, komprese atd. OK. ( a zároveň je dobře odladěná mapa na plyn)
Takže pokud to jde špatně na benzín, soustředil bych se na cestu benzínu, vstřikovače.
Navíc, po jízdě na benzín, který rozhodí korekce ECU, pak i LPG může jít nedobře. Po delší jízdě na plyn, by se měli korekce „spravit“ .
Usazeniny ze starého benzínu můžou vstřiky ucpat, že dávají méně, nebo také způsobí jejich netěsnost při zavření a protékají. Sám jsem toto řešil, auto málo jezdilo a ještě většinou jen na plyn. Čas běží a benzín v nádrži se kazí. Nakonec to může být i samotný benzín.
Před časem jsem vypustil benzín z nádrže jednoho svého auta co dlouho stálo , už i tak divně smrděl , tak že ho dojedu v sekačce. Ta sekačka na to skoro nešla nastartovat a sotva se udržela v chodu.
(vím že to zní jako blbá rada, ale pokud by šlo vtřikovací lištu napojit na čerpadlo mimo nádrž s novým benzínem, zkusit co to udělá )
Re: Neklidný volnoběh...help !
Nejprv, co se událo...jeden místní člen mi vrátil myšlenku přisávání vzduchu, který byl mezi prvními podezřelými, ale když jsem prošel a eliminoval možná místa, tak jsem to bral za odškrtnuté. Neměl jsem vybavení na test sání a byl jsem přesvědčený, že jsem všechno fyzicky prošel a zaobírat se testem by byla práce navíc.
Sestavil jsem si kouřostroj a ejhle, lehýnce pokuřuje osička klapky (tu jsem měnil 3x), a hlavně plynové vstřiky - jejich připojení.
Spoje byly zajištěné secvakávacími sponkami , guma se vymačkala a těsnost je v tahu. Rozebral jsem to, dal nové hadičky, šroubovací spony, nějaký drobnosti kolem, složil, nastartoval, a prd. Ani sebemenší posun (podtlak, vstřiky, předstih....) . Vzhledem k tomu, že na vstřicích celkem 12 spojů, vypadalo to jako slibná stopa..
Ještě jednou jsem podkouřil, přidal tlak a našel lehký únik přes ošoupaný O kroužek na olejové měrce, po jeho odstranění se samozřejmě nestalo nic... , tím jsem pro dnes skončil, fakt už nevím
Sestavil jsem si kouřostroj a ejhle, lehýnce pokuřuje osička klapky (tu jsem měnil 3x), a hlavně plynové vstřiky - jejich připojení.
Spoje byly zajištěné secvakávacími sponkami , guma se vymačkala a těsnost je v tahu. Rozebral jsem to, dal nové hadičky, šroubovací spony, nějaký drobnosti kolem, složil, nastartoval, a prd. Ani sebemenší posun (podtlak, vstřiky, předstih....) . Vzhledem k tomu, že na vstřicích celkem 12 spojů, vypadalo to jako slibná stopa..
Ještě jednou jsem podkouřil, přidal tlak a našel lehký únik přes ošoupaný O kroužek na olejové měrce, po jeho odstranění se samozřejmě nestalo nic... , tím jsem pro dnes skončil, fakt už nevím
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
to berryj :
Benzín pravidelně měním, právě aby nezprašivil
Benzinové vstřiky jsem měnil, beze změny.
Jen zpočátku to šlo špatně jen na BA, ted to jde blbě na obojí palivo.§
Souhlasím, tím co říkáš, že plyn může jít dobře, jen když je v cajku BA. Ale tady několik měsíců (5-10tis. km) benzín šel blbě a plyn naprosto hladce, a týkalo se to jen volnoběhu.
Byl zajímavý moment, kdy jsem obohacováním plynu nutil BA ECU ochuzovat, a když se časy BA vstřiků dostaly k obvyklým volnoběžným hodnotám, běh motoru se naprosto uklidnil a i hodnota podlaku v sání byla v normě.
Nicméně, poslední měsíce už tenhle efekt nefunguje.
U mě plynová ECU se sama dolaďuje přes OBD podle benzínové ECU, tak aby se korekce BA ECU neměnily, Předtím se najedou mapy, případně se doladí rúzné korekce LPG (na otáčky, podtlak, tlak plynu, teploty...) aby plynové jednotce stačily co nejmenčí korekce k udržení LTFT a STFT korekcí BA jednotky v požadovaných mezích.
Benzín pravidelně měním, právě aby nezprašivil
Benzinové vstřiky jsem měnil, beze změny.
Jen zpočátku to šlo špatně jen na BA, ted to jde blbě na obojí palivo.§
Souhlasím, tím co říkáš, že plyn může jít dobře, jen když je v cajku BA. Ale tady několik měsíců (5-10tis. km) benzín šel blbě a plyn naprosto hladce, a týkalo se to jen volnoběhu.
Byl zajímavý moment, kdy jsem obohacováním plynu nutil BA ECU ochuzovat, a když se časy BA vstřiků dostaly k obvyklým volnoběžným hodnotám, běh motoru se naprosto uklidnil a i hodnota podlaku v sání byla v normě.
Nicméně, poslední měsíce už tenhle efekt nefunguje.
U mě plynová ECU se sama dolaďuje přes OBD podle benzínové ECU, tak aby se korekce BA ECU neměnily, Předtím se najedou mapy, případně se doladí rúzné korekce LPG (na otáčky, podtlak, tlak plynu, teploty...) aby plynové jednotce stačily co nejmenčí korekce k udržení LTFT a STFT korekcí BA jednotky v požadovaných mezích.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Došlo mi, že jsem nepřipoměl důležitý faktor, že Kseries NEMÁ čidlo klepání, předstih, je řízení podle pevných tabulek....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Neklidný volnoběh...help !
Až na to přijdu, určitě to bude hrozná krávovina, ale asi mě dřív šlehne.......
Mezikroky: objednal jsem nový IACV motorek a potenciometr klapky, jejich výměnou se nic nezměnilo, s tím jsem počítal, ale chtěl jsem mít jistotu.
Najel jsem potom nějaká data a po srovnání s daty z Lotusu (byť je MEMS 1,9), je evidentní, že je ujetý předstih o cca 10° do plusu. Nejvíc (10-13°) při malé zátěži a rozdíl se zmenšuje až k 3-5° při plném plynu. Ale proč ?
Při volnoběhu to pořád skáče stejně - předstih -1° až 14°, podtlak 0,41-46, délka vstřiku 3,1-3,5ms.
Mezikroky: objednal jsem nový IACV motorek a potenciometr klapky, jejich výměnou se nic nezměnilo, s tím jsem počítal, ale chtěl jsem mít jistotu.
Najel jsem potom nějaká data a po srovnání s daty z Lotusu (byť je MEMS 1,9), je evidentní, že je ujetý předstih o cca 10° do plusu. Nejvíc (10-13°) při malé zátěži a rozdíl se zmenšuje až k 3-5° při plném plynu. Ale proč ?
Při volnoběhu to pořád skáče stejně - předstih -1° až 14°, podtlak 0,41-46, délka vstřiku 3,1-3,5ms.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
-
- Příspěvky: 2369
- Registrován: pát lis 30, 2007 0:52
- Bydliště: Zlin,Canterbury,Zlin +420603476566 lenham3@seznam.cz
Re: Neklidný volnoběh...help !
Napadla mě jedna věc ,jednou jsem taky řešil problém ze špatným chodem motoru a byla skratovana jedna cívka co ovládá vvc
Re: Neklidný volnoběh...help !
Ty máš na Lotusu VVC? Pokud ne, tak nerozumím tomu srovnání...
Hlavně by bylo asi fajn už spíš vypsat co jsi zatím neměnil. Protože toho mi přijde už výrazně méně, než toho co jsi měnil
Hlavně by bylo asi fajn už spíš vypsat co jsi zatím neměnil. Protože toho mi přijde už výrazně méně, než toho co jsi měnil
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: pon srp 31, 2015 20:47
- Bydliště: Jihlava
Re: Neklidný volnoběh...help !
Zkus na chvilku zaslepit odvětrání motoru, kterė jde do sání za klapkou.
Karel Jihlava
MG TF 135
MG TF 135