
Dneska už hodně často předpokládaj že lidi jsou idioti tak to všemožně jistěj, každopádně elektrika v autě je hoodně složitá, jsou to spousty obvodů, který obsahujou spoustu obvodových prvků, kterým opravdu není jedno jaký napětí se objeví na kterým z jeho vstupů.
Jde prostě o to že když se navrhuje el. obvod, tak se předpokládají určité napěťové úrovně v určitých místech obvodu a když ty jsi připojil celej obvod obráceně tak se určitý napětí dostalo tam kam nemělo a pokud to není jištěný tak ti prostě spousta malejch součástek nenávratně shořela.
Nebudu tě strašit, ještě bys v noci nespal, ale všude se dočteš že je potřeba dávat opravdu hodně velkej pozor aby se baterka nepřipojila obráceně. Je k tomu důvod. Naštěstí sis to uvědomil hned a spoustu elektriky(=součástek) jsi ušetřil tím že jsi k nim proud nepustil (protože nebyl otočenej klíček).