
Problémy s řazením
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Kolik to je otáček na jedničku při 25 kmh?
4500?

Re: Problémy s řazením
Negative....podle toho co, popisuješ to vypadá na spojku, nebo její ovládání.
Každopádně, výměna oleje taky jen prospěje a nestojí to majlant - Total 177Kč/lt.
Každopádně, výměna oleje taky jen prospěje a nestojí to majlant - Total 177Kč/lt.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
NeblbniTommi_82 píše:Kolik to je otáček na jedničku při 25 kmh?4500?


Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
To by ale slyšel zuby... každopádně možnost to taky je, ale asi bych začal tím olejem, jestli to dělá jenom v zimě.Karel Douša píše:Negative....podle toho co, popisuješ to vypadá na spojku, nebo její ovládání.
Každopádně, výměna oleje taky jen prospěje a nestojí to majlant - Total 177Kč/lt.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Problémy s řazením
Fuji olej mám od tohoto jara novej, v převodovce. Dnesk asem jel do práce a zpráce ráno auto mělo -3C. Jedu ke kruháku, 4, 3, nic a pak jedička. Narvu jí tam tak od 0 do 10 km/h... takže jsme na tom naprosto stejně. Někdy jí tam endám vůbec. Musím neutrál, prošlápnout spojku a řadit znova.
Takže s tím olejem nevím nevím. Jako nic neskazíš, to je jasné. beztak tam máš 10 let starej olej... Ale ten problém bude jinde.
Takže s tím olejem nevím nevím. Jako nic neskazíš, to je jasné. beztak tam máš 10 let starej olej... Ale ten problém bude jinde.
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
A co jsi tam nalil, Eny? No o tu jedničku mi až zase tak nejde....byl bych spokojen, kdyby tam šla aspoň ta trojka hladce.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problémy s řazením
Tommi: Je to těsně kolem 3000.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Problémy s řazením
75W90
Re: Problémy s řazením
Negative: U tebe to fakt vidím na tu spojku. Ještě jsi nenapsal, kde zabírá, ale i kdyby zabírala v polovině, může být zadřené ložisko v setrvačníku. V něm je uložený přední konec spojkové hřídele, takže ji přidřené ložisko unáší a jakoby spojka nevypla. Můžeš zkusit takový pokus: Zvedni jedno přední kolo, nejlépe levé, tak, aby bylo ve vzduchu (pořádně podlož a zabrzdi), potom zařaď jedničku a se sešláplou spojkou nastartuj. Jestli se kolo roztočí, můžeš ho zkusit zabrzdit brzdou (pedálem) a povolit. Pořád stůj na spojce. Pokud budeš při tom brzdění slyšet, že motor nějak zpomaluje a zhasíná a po povolení brzdy se kolo znovu roztočí je to špatná spojka, nebo to ložisko. Nemusíš se bát, i kdybys spojku povolil, nikam to nepojede.
Re: Problémy s řazením
Nevhodnej olej nadělá taky paseku, vždycky se vyplatí se držet doporučení výrobce. Je to jako u motorů, když tam má být 10W40, je kravina , někdy pro motor i smrtelná, tam dát 0W4O . Stejný je to u převodovek.
Vyučil mě kdysi v roce 1996 definitivně kamarádův Saab, v kterým jsem mu měnil olej...zajel jsem autorizáku Pažoutu, kde měli zastoupení Castrol a zakoupil olej, který našli v mazacím plánu...Prý.. to je syntetika, to si bude Saab chrochtat. Chrochtaly si bohužel zuby, protože po 100km přestaly úplně chodit synchrony.Naštěstí po výměně za olej, který tam podle Saabu skutečně patří, se to usadilo a auto funguje dodnes.
Od té doby se řídím jen výrobcem. Do převodovky R65 patří 75W80 GL4+(Total BV trans, Shell SF 5228....), eventuálně MTF94, a do skříně PG1 jen MTF94.
U Roveru se tím řídim 7O.OOOkm a nejen, že zmizelo obtížné zasouvání rychlostí( hlavně 1 a Z) a škrtání zubů u některých rychlostí, ale je pro mě vyloženě radost řadit.
Proto bych začal olejem. Většina uživatelů a servismanů, má buď zafixovaný mýtus o celoživotní náplni, nebo tam frkne první, co jim přijde pod ruku, či co potřebují prodat.
Cena oleje do 500Kč a 20 minut práce a víš, načem jsi.
Vyučil mě kdysi v roce 1996 definitivně kamarádův Saab, v kterým jsem mu měnil olej...zajel jsem autorizáku Pažoutu, kde měli zastoupení Castrol a zakoupil olej, který našli v mazacím plánu...Prý.. to je syntetika, to si bude Saab chrochtat. Chrochtaly si bohužel zuby, protože po 100km přestaly úplně chodit synchrony.Naštěstí po výměně za olej, který tam podle Saabu skutečně patří, se to usadilo a auto funguje dodnes.
Od té doby se řídím jen výrobcem. Do převodovky R65 patří 75W80 GL4+(Total BV trans, Shell SF 5228....), eventuálně MTF94, a do skříně PG1 jen MTF94.
U Roveru se tím řídim 7O.OOOkm a nejen, že zmizelo obtížné zasouvání rychlostí( hlavně 1 a Z) a škrtání zubů u některých rychlostí, ale je pro mě vyloženě radost řadit.
Proto bych začal olejem. Většina uživatelů a servismanů, má buď zafixovaný mýtus o celoživotní náplni, nebo tam frkne první, co jim přijde pod ruku, či co potřebují prodat.
Cena oleje do 500Kč a 20 minut práce a víš, načem jsi.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problémy s řazením
Znova jsem pročetl úvodní příspěvek a jestli to dělá za studena a rychlosti jdou ztuha, ale bez zubů, vsadil bych na špartnou vizkozitu oleje.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problémy s řazením
Jednoduchý test - když přijdeš k studenému autu, nastartuj, nech ho na volnoběh ohřát na provozní teplotu (5-10 minut).. Jestliže poté vyjedeš a řazení bude rapidně snažší, je to špatnou viskozitou oleje.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Problémy s řazením
Ale že by kvůli oleji nezařadil vůbec a začlo to dělat tak najednou?
Re: Problémy s řazením
Hombre: ale kdyby to byla spojka, resp. lozisko, tak to by mu to slo pres zuby a to by urcite slysel, ne? Prikladam se na stranu Karla, protoze sam vim, ze olej dela hodne... Vymena temer nic nestoji.. ale je fakt, ze spojka treba muze byt taky blba....
Re: Problémy s řazením
Zkus zařadit bez spojky, nepůjde to přes zuby, ale vůbec. Pokud nepoužiješ hrubou sílu. Proto je tam zajištěná synchronizace. Já se nechci hádat, jen ta zkouška, co jsem psal je ještě levnější, i když ten olej vyměnit může, stejně je kdovíjak starej.