Nesedí v zatáčkách

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od seba » ned dub 05, 2009 10:23

Já mám vepředu u 600Ti při záhřátejch gumách 3 atmosfery a zda se mi to malo
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Fujitsu » ned dub 05, 2009 11:36

Záleží taky na tom, jaký máš pneu, pokud máš nízkoprofiláky, tak ty je potřeba dofouknout víc, jinak by jsi taky mohl příjít o hezké lité kolo a taky by byly nadměrně namáhány bočnice u pneu. Auto by na nich mělo být tvrdší.... ovšem Eny když jel mojí 400kou tak se mu zdálo, že mám měkčí podvozek, oba máme natlakováno na cca 2,3 on má 195/55/15, já 195/50/15...tak já už fakt nevim.... :). Jo a trundo, to jsi jel za mnou, ovšem řídíl jsem právě Enyho 45ku :).
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Trunda » ned dub 05, 2009 12:25

:-) No to taky... ale pak kdyz jsem jel s Enym do Litomysle, tak jsem si toho vsiml.... no nakone u tebe se mi to zdalo podobne... Sem nechal jet Enyho pred sebou a pak blbe odbocil a jel na Myto... no mohl pokracovat, ale asi by z toho byl vystresovany, tak dobre ze si toho vsiml a vratil se na spravnou cestu :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od seba » ned dub 05, 2009 17:23

já mám 205/55 R16 a maji se hustit předky na 2,4 pri rychlostech nad 160km/h na 2,7.Kolik je změna tlaku při zahřáejch pneu?
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Trunda » ned dub 05, 2009 19:01

Nerikej, ze doma nemas fyzikalni tabulky ;-) .... teplotni objemova roztaznost se to jmenuje? http://mfweb.wz.cz/fyzika/87.htm
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od seba » ned dub 05, 2009 21:58

trunda.raspi píše:Nerikej, ze doma nemas fyzikalni tabulky ;-) .... teplotni objemova roztaznost se to jmenuje? http://mfweb.wz.cz/fyzika/87.htm
Díky moc ale na to jsem moc línej a výsledek bude taky baj vočko...Koupim si radši manometr a změřim studený pak změřim u benzínky odečtu a hodnotu přičtu k foukané hodnotě:)Jojo to jsem to vymyslel:)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Eny45 » stř dub 08, 2009 11:05

Tak fakt je, že sem to fouknul ve sklepě konpresorem, pak sem to odpustil na 2,4. a to tam mohlo bejt tak 10C. Takže na slunci to má asi eště víc :)
Jinak například peugeot 206 (nafta) má v papírech 2,4 atmosfér.
Kola mám dokonce 195/60 ! :) před rokem se mě to zdálo tvrdé, tenkrát sem to odpustil na 2,2. (2,2 je psané v papírech. V6 má uváděné na předku 2,3)
Každopádně to auto jede uplně samo. Pochopitelně tvrdčí guma znamená menší odpor při dotiku s vozovkou. Zož je zase nevíhoda při brždění. Ale 2,4 nevidím jako problém. No a v zatáčkách to drží skvěle...

Jinak tyhle gumy co tam mám, sou trochu zvláštní v tom, že sou 195, ale sou zkosené, a vozovky se dotkne tak 175mm. To mižná dělalo ten dojem přefouklé gumy.

Pak by jsme ještě mohli řešit, co dělá tvrdá pneumatika s ložiskama, a závěsem kola. Určitě tomu škodí. No ale jelikož mám 195/60, tak to zas dost ztlumí guma.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Trunda » stř dub 08, 2009 13:54

A co to mas konkretne za gumy?
Normalne ja fakt musim neco udelat s prednima kolama... na dalnici, kdyz jsem zacal brzdit, mi volant malem uvibroval ruce :-D Zajimave je to, ze to zaclo delat, kdyz jsem dal letni litaky a ze to vibruje jen kdyz brzdim.... No zkusim je pootocit a uvidim...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Trunda » sob dub 11, 2009 11:26

Hej tak to je divny.... jsem zajel ke kompresoru, protoze se mi zdalo, ze mam predni pneu docela mekke... nejen ja jsem si to myslel... tak to napojim a koukam 2,3 BARu... tak ja nevim :-( Na pneu mam napsane max 300kPa, tak jsem to dofouknul na 2,5 BARu a kaslu na to... tak budto ten kompresor blbe meri, nebo mam spatnou predstavu o tom, co to je podhustena pneumatika....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Fujitsu » sob dub 11, 2009 14:32

Ten kompresor byl pravděpodobně u benzínky, že? Takže jsi tam musel v těhle vedrech nějak dojet, a měřit tlak v pneu se má zásadně se studenou gumou.....zahřátím se tlak v ní zvýšíííí, proto se to zdálo podle manometru dobrý :wink: .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Nesedí v zatáčkách

Příspěvek od Trunda » sob dub 11, 2009 15:53

No to je mi jasne, jenze i s tim zvysenym tlakem se mi zdala guma malo plna.... nevim....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět