Komfortní blikání - trippling
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Komfortní blikání - trippling
Už tohle téma dlouho sleduji. Zatím nemám představu jak to má velký přínos k řízení auta, snad až to uvidím na vlastní bulvy, budu to chtít také.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Komfortní blikání - trippling
Parada
Posli mi prosim do SZ kolik mne to bude stat
To tam hned namontujem, ne?


To tam hned namontujem, ne?

Re: Komfortní blikání - trippling
Tak jak, už jste to někdo dali do kupy? Mně už přišel tišťák, až pojedu do Brna, tak si v GM koupím ten zbytek součástek a pustím se do toho.
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.
Re: Komfortní blikání - trippling
Ja du dneska, jak prijedu domu, montovat do auta
Fuji, tak su zvedav, co mi vsechno zhori
Ted nevim, jestli jsi tu psal nejaky konkretni navod na montaz do Rovera.... ja si to tu projdu a pak se kdyztak optam na detaily....


Re: Komfortní blikání - trippling
Fuji, chapu to dobre... Muzu to teda vlastne uplne cele zapojit na draty okolo spinace vystrazneho osvetleni, ze? Ciste teoreticky:
12V - je tam - napr. osvetleni tlacitka - problem, ze tam je tusim napeti porad, ze se daji zapnout i bez klicku, tekze to asi neni dobre.
L/P - tusim ze budou napojeny na vystup tlacitka, resp. mely by to byt draty GR a GW
COM - k prerusovaci - vstup tlacitka, resp. drat LGN
Zemeni je jasne....
Ted uvazuju, ze lepsi by bylo to cele umistit do pojistkove skrinky, kde je jeste relativne misto a kde by se vsechny tyhle draty mohly obevit....
12V - je tam - napr. osvetleni tlacitka - problem, ze tam je tusim napeti porad, ze se daji zapnout i bez klicku, tekze to asi neni dobre.
L/P - tusim ze budou napojeny na vystup tlacitka, resp. mely by to byt draty GR a GW
COM - k prerusovaci - vstup tlacitka, resp. drat LGN
Zemeni je jasne....
Ted uvazuju, ze lepsi by bylo to cele umistit do pojistkove skrinky, kde je jeste relativne misto a kde by se vsechny tyhle draty mohly obevit....
Re: Komfortní blikání - trippling
Taaaaak.... hotovo
Funguje!
Diky Fuji 
Montaz: nakonec jsem zvolil variantu nakuchat to to skrinky s pojistkama. Temer vsechny draty byly na konektoru, ktery se nachazi zepredu pojistkoveho šasi - zeleny - 12V, cerny - GND, zeleno-bily - jeden blik, zeleno-cerveny - druhy blik. Pouze jeden drat jsem musel dolovat ze svazku, ktery vede od volantu a to svetle zeleno-hnedy - vystup z blikace (COM). Draty jsem napojil na konktakty v konektoru. Tistak jsem obalil plastem z kelimku a omotal izolackou (omlouvam se za pohorseni takovym prasackym resenim
) a zastrcil vedle pojistkoveho šasi. Tot vse...
Funkcnost: funguje to tak jak bylo popsano... Namacknu packu a blinkr trikrat blikne. Jen tedy na prvni signal reaguje prilis rychle, takze ty tri bliky k tomu prvnimu prida hned... takze prvni dva bliky trosku splynou. Pak jsem testoval funkci, ktera ma trojblik zrusit jakmile bliknu na druhou stranu. Tohle moc spolehlive nefunguje a to predevsim proto, ze blikani se zrusi signalem na druhem vstupu. Signal ale musi byt ve spicce, jenze to se nemusite zrovna trefit, takze v takovem pripade se nic nestane... samozrejme pokud ale packu do protismeru zaaretujete, tak se trojblik zrusi.
Souhrn: toz, jsem zvedavy na to, jak se s timhle bude pracovat v realu. Pri vypnutem motoru je trosku rusive priklepavani relatka od tripplingu, ale se zapnutym motorem to slyset snad nebude. Jako vylepseni by melo byt urcite preprogramovani procaku a pridani pocatecni pauzy, aby nedochazelo k splynuti prvniho s druhym blikem. Jak osetrit to, aby se trojblik zrusil spolehlive momentalne nevim... resp. reseni ktere mne napada by vyzadovalo zasah do celeho systemu blikani, ale tim by se ztratila vyhoda tohohle zapojeni, ktere opravdu nevyzaduje rozpojovat zadne draty - vse je totiz zapojeno paralelne k stavajicimu reseni.
Zde se muzete podivat na video, ktere jsem natocil po montazi:
http://uloz.to/1595690/08042009013.mp4 nebo http://leteckaposta.cz/181688315
Toz kluci montujte montujte, at muzeme vsichni machrovat, jak mam supr hi-tech kary z Englandu
A Fujimu jeste jednou diky



Montaz: nakonec jsem zvolil variantu nakuchat to to skrinky s pojistkama. Temer vsechny draty byly na konektoru, ktery se nachazi zepredu pojistkoveho šasi - zeleny - 12V, cerny - GND, zeleno-bily - jeden blik, zeleno-cerveny - druhy blik. Pouze jeden drat jsem musel dolovat ze svazku, ktery vede od volantu a to svetle zeleno-hnedy - vystup z blikace (COM). Draty jsem napojil na konktakty v konektoru. Tistak jsem obalil plastem z kelimku a omotal izolackou (omlouvam se za pohorseni takovym prasackym resenim

Funkcnost: funguje to tak jak bylo popsano... Namacknu packu a blinkr trikrat blikne. Jen tedy na prvni signal reaguje prilis rychle, takze ty tri bliky k tomu prvnimu prida hned... takze prvni dva bliky trosku splynou. Pak jsem testoval funkci, ktera ma trojblik zrusit jakmile bliknu na druhou stranu. Tohle moc spolehlive nefunguje a to predevsim proto, ze blikani se zrusi signalem na druhem vstupu. Signal ale musi byt ve spicce, jenze to se nemusite zrovna trefit, takze v takovem pripade se nic nestane... samozrejme pokud ale packu do protismeru zaaretujete, tak se trojblik zrusi.
Souhrn: toz, jsem zvedavy na to, jak se s timhle bude pracovat v realu. Pri vypnutem motoru je trosku rusive priklepavani relatka od tripplingu, ale se zapnutym motorem to slyset snad nebude. Jako vylepseni by melo byt urcite preprogramovani procaku a pridani pocatecni pauzy, aby nedochazelo k splynuti prvniho s druhym blikem. Jak osetrit to, aby se trojblik zrusil spolehlive momentalne nevim... resp. reseni ktere mne napada by vyzadovalo zasah do celeho systemu blikani, ale tim by se ztratila vyhoda tohohle zapojeni, ktere opravdu nevyzaduje rozpojovat zadne draty - vse je totiz zapojeno paralelne k stavajicimu reseni.
Zde se muzete podivat na video, ktere jsem natocil po montazi:
http://uloz.to/1595690/08042009013.mp4 nebo http://leteckaposta.cz/181688315
Toz kluci montujte montujte, at muzeme vsichni machrovat, jak mam supr hi-tech kary z Englandu

A Fujimu jeste jednou diky

- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komfortní blikání - trippling
Mno, koukám, že sis poradil i beze mě....byl jsem maximálně vytížen, takže mi a ni na forum nezbyla chvilka.
Koukám, že ti to funguje nějak jinak, než by mělo, což je divné, protože "tempo" blikání udává přerušovač, co už máš v autě, nikoliv toto zařízení - tripling! Zkusím nad tím, společně s tvým videem popřemýšlet, protože tohle se mi nezdá.
Edit: To spíš vypadá na to, že ten první delší blik něco "rozpůlí"...možná je to tím, že ke spuštění triplingu je potřeba páčku okamžitě (do 200ms od spuštění) vrátit zpátky do centrální polohy, tím pádem dojde za standardní situace (bez triplingu) k přeručení napájení pro blinkr....v tento okamžik musí zařízení vyhodnotit, že chceš spustit triplink a rychle přecvaknout relé, aby napětí na blinkry podrželo...v tuto chvíli dochází k tomu probliknutí....zkusím zjistit nápravu.
Jinak to o tom zrušení tripu stisknutím páčky na druhý blinkr....mě to na stole fungovalo v jakýkoli okamžik, opět se mi to nějak nezdá, páč ten tripling je napájen pořád 12V a je mu jedno, jestli je na COMu potenciál nebo není. Odkud jsi odpíchnul 12V?
Koukám, že ti to funguje nějak jinak, než by mělo, což je divné, protože "tempo" blikání udává přerušovač, co už máš v autě, nikoliv toto zařízení - tripling! Zkusím nad tím, společně s tvým videem popřemýšlet, protože tohle se mi nezdá.
Edit: To spíš vypadá na to, že ten první delší blik něco "rozpůlí"...možná je to tím, že ke spuštění triplingu je potřeba páčku okamžitě (do 200ms od spuštění) vrátit zpátky do centrální polohy, tím pádem dojde za standardní situace (bez triplingu) k přeručení napájení pro blinkr....v tento okamžik musí zařízení vyhodnotit, že chceš spustit triplink a rychle přecvaknout relé, aby napětí na blinkry podrželo...v tuto chvíli dochází k tomu probliknutí....zkusím zjistit nápravu.
Jinak to o tom zrušení tripu stisknutím páčky na druhý blinkr....mě to na stole fungovalo v jakýkoli okamžik, opět se mi to nějak nezdá, páč ten tripling je napájen pořád 12V a je mu jedno, jestli je na COMu potenciál nebo není. Odkud jsi odpíchnul 12V?
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Komfortní blikání - trippling
Ja to jeste zkusim premerit, ale tech 12V tam je jak otocim klickem, takze to je ok... a napojeny to mam vlastne primo na draty z packy..... vicemene... s tim vypnutim jedne strany pri sepnuti druhe: jde o to, ze se to vypne v okamzik, kdy se na druhem vstupu objevi hodnota 1 (logicka)... problem spociva v tom, ze to je v okamziku, kdy blikac (zdroj impulzu) je prave v akci (blika tou prvni stranou), takze tam proste muze dojit k tomu, ze pokud se zmacknutim packy na druhou stranu trefim zrovna do momentu, kdy je tam logicka 0, tak mam smulu... tohle mam ozkouseno. Co se tyka s tim prvnim divnym bliknutim... mozna ze tak prave je udelane nejake zpozdeni, takze ja bliknu rukou a nez se sepne relatko, tak to stihne zhasnout...
Vis co, ty jsi to zkousel doma na stole bez generatoru impulzu, ze? To je pak to chovani asi jine...
Mam dotaz.... jak funguje urceni doby po kterou to ma blikat? Pocita ten cip vstupni impulzy a po tretim se vypne, nebo je to jen casovy spinac?
Hele ale jinak jsem s tim docela spokojeny... jen teda mam vlastne misto trech bliknutich ctyri, coz pri objizdeni chodce je uz dost.... ale da se na to zvyknout
Vis co, ty jsi to zkousel doma na stole bez generatoru impulzu, ze? To je pak to chovani asi jine...
Mam dotaz.... jak funguje urceni doby po kterou to ma blikat? Pocita ten cip vstupni impulzy a po tretim se vypne, nebo je to jen casovy spinac?
Hele ale jinak jsem s tim docela spokojeny... jen teda mam vlastne misto trech bliknutich ctyri, coz pri objizdeni chodce je uz dost.... ale da se na to zvyknout

- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komfortní blikání - trippling
S tim přeblikáváním a přepínáním na druhou stranu máš asi pravdu. Ale to že ti to blikne 4x nesouhlasím
. Když se podíváš pořádně na to video, tak je opravdu jenom rozpůlený první blik z důvodu, na kterém jsme se schodli výše. Takže časově ti to bliká opravdu jenom 3x (fyzicky ale 4x nooo
). Tohle zkusím pošéfovat výměnou relátka za výkonový tranzistor, přeci jenom je rychlejší - tím pádem by to potom ani necvakalo, čehož jsem chtěl tak jako tak docílit.
Je to dělané tak, že to počítá kolikrát to blikne a po třetím to vypne. Tím je to vlastně univerzální pro různé rychlosti blikačů a nemůže se stát, že by to někomu useklo v půlce 2. bliku a druhému to blikalo 5x. Nadruhou stranu nevím, co je lepší řešení...když máš bliky pomalé, tak to může být opravdu dlouhá doba ty 3 bliknutí.


Je to dělané tak, že to počítá kolikrát to blikne a po třetím to vypne. Tím je to vlastně univerzální pro různé rychlosti blikačů a nemůže se stát, že by to někomu useklo v půlce 2. bliku a druhému to blikalo 5x. Nadruhou stranu nevím, co je lepší řešení...když máš bliky pomalé, tak to může být opravdu dlouhá doba ty 3 bliknutí.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Komfortní blikání - trippling
Tak tak... no ten tranzistor by tomu teoreticky mohl pomoct... i kdyz to zpozdeni se mi nezda, ze by to bylo jen relatkem... jeste me napadlo, jestli to nahodou neni nastaveny, aby to reagovalo na sestupnou hranu.... neeee... to je kravina... No skoda ze nikde neni nejake casove schema...
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komfortní blikání - trippling
Tak jsem trošku hledal, a tvůj popsaný problém s přerušeným prvním blikem mají i samotní autoří - Octávkáři...našel jsem tam i verzi s tranzistorama, tak druhej pokus bude s nimi, třebas se to zlepší....ale nejlepší by bylo nechat upravit SW a dát tam jak delší počáteční prodlevu, místo 200ms tak 400 a pak okamžitou odezvu na výstupy (relátka).
Tvůj druhej problém se špatným vypínáním při přehození na druhou stranu... Ano, pokud se trefíš mimo špičku, tak se skutečně nestane nic, ale pouze pokud do páčky jenom cvrnkneš a jakoby chceš aktivovat trippling, ale na druhou stranu. V praxi podle mě mnohem častěji uděláš to, že když potřebuješ rychle změnit směr, tak tu páčku prostě překlopíš nadoraz (tzv. nemáš čas přemýšlet nad tím, jak hodně ji máš zmáčknout). V tomto okamžiku může v nejhorším případě dojít "až" k cca 0,5s (podle toho, jak dlouho jsou blinkry mezi jednotlivými bliky zhasnuté) prodlevě, než doje k aktivaci blinkru na požadovaný směr...což podle mě není nijak hrozné, krom toho, kolikrát se ti to stane, a kolikrát z toho se trefíš do té nejhorší chvilky, aby tam byl plný čas (0,5s), co nesvítí nic. Tenhle stav, si myslím ošetřit nejde, alespoň né SW cestou. Páč přerušovač zkrátka bliká a přerušuje, což je jeho fce, prostě tam v jednu chvíli napětí je, v jednu není...a když není, tak to logicky nemůže svítit - nikam. Samozřejmě by to šlo celé překopat, ale musel by se změnit komplet obvod blinkrů...silovku netahat přez páčku, tu ponechat jenom pro signálový okruh a pro spouštění...zbytek by už řídila elektronika a silové výstupy na blinkry by spínala relé. Tuším, že nějak takhle to mají Opely, ty novější, samo, že i jiná auta, třeba Fabie.
Tvůj druhej problém se špatným vypínáním při přehození na druhou stranu... Ano, pokud se trefíš mimo špičku, tak se skutečně nestane nic, ale pouze pokud do páčky jenom cvrnkneš a jakoby chceš aktivovat trippling, ale na druhou stranu. V praxi podle mě mnohem častěji uděláš to, že když potřebuješ rychle změnit směr, tak tu páčku prostě překlopíš nadoraz (tzv. nemáš čas přemýšlet nad tím, jak hodně ji máš zmáčknout). V tomto okamžiku může v nejhorším případě dojít "až" k cca 0,5s (podle toho, jak dlouho jsou blinkry mezi jednotlivými bliky zhasnuté) prodlevě, než doje k aktivaci blinkru na požadovaný směr...což podle mě není nijak hrozné, krom toho, kolikrát se ti to stane, a kolikrát z toho se trefíš do té nejhorší chvilky, aby tam byl plný čas (0,5s), co nesvítí nic. Tenhle stav, si myslím ošetřit nejde, alespoň né SW cestou. Páč přerušovač zkrátka bliká a přerušuje, což je jeho fce, prostě tam v jednu chvíli napětí je, v jednu není...a když není, tak to logicky nemůže svítit - nikam. Samozřejmě by to šlo celé překopat, ale musel by se změnit komplet obvod blinkrů...silovku netahat přez páčku, tu ponechat jenom pro signálový okruh a pro spouštění...zbytek by už řídila elektronika a silové výstupy na blinkry by spínala relé. Tuším, že nějak takhle to mají Opely, ty novější, samo, že i jiná auta, třeba Fabie.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Komfortní blikání - trippling
Jo souhlas s Fujim , jenomže to by sme museli kvůli "triplingu" montovat snímač úhlu řízení a ..... a ...... a ......
.
Je to prostě elektornika a elektrika potažmo , takže sem tam nějakej renonc asi bude , ale buďme rádi za to že naši drahouškové nejsou nabouchaný samejma "ŘJ" na to či ono , ale že je všechno řešený co možná nejjednodušejc "spínač a dva dráty".
Jedna nejmenovaná "značka" může v dnešní době mít v jednom nabušeným autě až kolem 50sáti ŘJ , nedokážu si představit z toho bude chodit za cca 8-10 let provozu ?? na displeji barevná hudba
a samá rozsvícená kondrolka a pod. 

Je to prostě elektornika a elektrika potažmo , takže sem tam nějakej renonc asi bude , ale buďme rádi za to že naši drahouškové nejsou nabouchaný samejma "ŘJ" na to či ono , ale že je všechno řešený co možná nejjednodušejc "spínač a dva dráty".
Jedna nejmenovaná "značka" může v dnešní době mít v jednom nabušeným autě až kolem 50sáti ŘJ , nedokážu si představit z toho bude chodit za cca 8-10 let provozu ?? na displeji barevná hudba


Shluk Rapid136,Swift 1.0,Corsa1.5D ( jen do práce
)+SAŠA 214Si

Re: Komfortní blikání - trippling
Dneska jsem trippling testoval na dalnici a parada... je to supr 
Ty tranzistory by tomu mohli pomoci... pak by to max mohlo byt tak, ze ten prvni blink bude delsi... je to potreba testnout....
S tim prerusenim blikani mas castecne pravdu.... ale napr. kdyz objizdim cyklistu... klepnu na jednu stranu a za momentik potrebuji klepnout na druhou a vzhledem k tomu, ze to porad blika jeste na tu prvni, tak se nic nestane... ale rikam, tohle neni tak hrozny, protoze na to si clovek zvykne velmi rychle a nauci se ty blinkry davat tak, aby s tim problem nebyl

Ty tranzistory by tomu mohli pomoci... pak by to max mohlo byt tak, ze ten prvni blink bude delsi... je to potreba testnout....
S tim prerusenim blikani mas castecne pravdu.... ale napr. kdyz objizdim cyklistu... klepnu na jednu stranu a za momentik potrebuji klepnout na druhou a vzhledem k tomu, ze to porad blika jeste na tu prvni, tak se nic nestane... ale rikam, tohle neni tak hrozny, protoze na to si clovek zvykne velmi rychle a nauci se ty blinkry davat tak, aby s tim problem nebyl

- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Komfortní blikání - trippling
Tak jsem nad tím trošku přemýšlel...a pokavaď na zrušení triplingu musí být přerušovač ve špičce....tak ho do té špičky dáme napořád
. Spočívalo by to ve zdvojených kontaktech na obou relé...koukněte na schéma, a vy co tomu aspoň trošku rozumíte, zkuste mi to vyvrátit, nebo potvrdit.


Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: Komfortní blikání - trippling
Jo clovece.... to by slo
Je to teda sice pekny hardcore, ale proc ne
Jine reseni asi v uvahu nejde.... akorat ze to mas s relatkama... chtelo by to trandiky... ciste teoreticky by nemuseli byt vykonovy, protoze tam jde jen o impulz, ktery to zrusi a zarovky by nemeli stihnout ani bliknout....

