Palubní počítač

Odpovědět
Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od seba » stř dub 08, 2009 17:18

Vstřiky ještě zjistim, ale prosim kde zjistim kolik dává pulzu za otáčku?Dá se to změřit?Nebo to někde vyčtu..? :idea:
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Eny45 » čtv dub 16, 2009 11:08

Fuji si myslím že bysme mohli zde uvést něco o tom, tak se to auto chová a kolik to papá. :)
Samozřejmě by šlo o 1,6ku.
Já to teda zkouším jen asi 60km...

Například že na pětku při 55km/h což je asi 1700 otáček, to baští 5L/100km, že na čtyřku při stejné rychlosti si to veme 5,5 až 6. a na trojku mě to ukazuje kolem devíti.

Dost mě taky překvapilo, že na pětku v 70km/h to žere defakto uplně stejně jako v 100km/h. (cca 6,5l) To sem teda zkoušel jen jednou. ale domnívím se že to dělá výrazně vyšší krouták. Protože v 70km/h je tam 2000 otáček, a v stovce je tam 3000 otáček. Co ještě nevím, jak rychle stoupá spotřeba nad stovku. Ale předpokládám že to bude každejch 10km/h navíc, jeden litr.


Co se týče akcelerace, jak jsem někde četl nejžíznivější fáze u benzínovejch motorů. Tak na jedničku nemám problém při trochu rychlejším rozjezdu udělat 48l. Ale to je chvilková spotřeba. Na dvojku si to veme kolem 20ti. a na trojku těch 12-15l. Na co ale pozor. jede člověk na pětku po rovince, těch 80km/h papká to 6 až 6,5 litru, uplně lehounce přišlápne a skočí to na devět. tady je fakt otázka jestli se vůbec vyplatí pozvolna akcelerovat z 2000 otáček. jestli není lepší podřadit, a přišlápnout to eště víc. protože tam zapracuje krouták, a i když spotřeba bude ještě větší, tak se rozjedu daleko rychlejc...

Jinak po městě mám co dělat, abych se držel na devíti. Mimo město to zachranujou jen dlouhé useky bez akcelerace, kde spotřeba padá i na 5,5l na 100. No a pokud člověk vyřadí rychlost, a jede těch 80km/h na neutrál, tak to vychází asi 2-3l na sto. Takže i vyřazovat se vyplatí, pokud není žádoucí přímo brzdit motorem...

Souhlasíš Fuji s těmahle číslama ? přeci jen už nato koukáš déle :)

sector
Příspěvky: 326
Registrován: úte říj 09, 2007 9:48
Bydliště: Warsaw

Re: Palubní počítač

Příspěvek od sector » čtv dub 16, 2009 13:25

proc se musi pouzit display z C55 ?

doma mam 3,5" barevny display :) treba by se dal nejak vyuzit ?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Trunda » čtv dub 16, 2009 13:33

Eny, ty uz to mas soupnuty v palubce? Ty jo, kdybych mel kam to tam dat, tak bych o tom asi taky uvazoval.... jen tak z legrace...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » čtv dub 16, 2009 14:13

Abych se přiznal, tak takovéhle testy, jako kolik si to vezme na jedničku při přišlápnutí atd. jsem zatím nedělal...nějak mi to ani nedochází, prostě jsem to tam namontoval a jezdím více méně stejně, a dycky jen kouknu na průměrnou....ta je podle mě spíš něco říkající...a tak po neustálém dolaďování na destiny litru :) mohu říct, že jezdím průměrně lehce přez 7l/100km a to jezdím více méně kousky do 10km, občas samozřejmě dál....když byla ta největší zima a muselo se jezdit opatrně, tak jsem byl o litr výš, asi... Jinak na dlouhých trasách není problém udělat průměr kolem 6l.

Pravdou je, že nejefektivnější jízda z hlediska spotřeby je tech 80 - 90 km/hod.... při dálniční rychlosti 130km/hod si to bere opravdu nečekaně moc (už si přesně napamatuji, ale k 10l moc nechybělo). Jediné, v čem s Enym nesouhlasím je jízda na neutral, to mi ukazuje lehce nad 1l při zahřátém motoru. Při studeném jede volnoběh za asi 3l.

Eny: včera jsem bral benál a trochu jsem to zase dokalibrovával, takže mám na vstřikách aktuálně nastavenou hodnotu 36, když se budeš pohybovat plus mínus kolem toho, mělo by ti to ukazovat podobně...poznáš to i na tom teplém volnoběhu, ten by se měl držet asi na 1 - 1,2 l/hod.

Trunda: někdo si z toho dělá legraci a balí na to kočky, jiný to má jako ekonoměr ;).

Ty vaše barevné displeje, nejsi první ani poslední, kdo ho tam chce dát. K čemu by ti byl, že by jsi měl zelená písmena a modrý pozadí.... Nastuduj si schéma zapojení jeho pinů, pokud souhlasí s displejem z C55 a má stejné rozlišení i komunikaci, můžeš to zkusit, já ti ale výsledek nezaručím.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Eny45 » čtv dub 16, 2009 16:56

To je právě o tom, tenle displej má 8 pinů a na ty se dá něco naletovat. Ale když rozebereš barevnej displej, nebo displeje z jinecjh telefonů. není problém 30 pinů vedle sebe. a to třeba 5 na jednom milimetru. A na to opravdu nic nenaletuješ :)

Ještě vám teda dlůžím fotky montáže v 45ce, ale mám to v podstatě stejně jako Fuji.
A dle mě místo se najde v každém autě. Šak to nemusí bejt mezi budíkama... :wink:


jinak Fuji nastavím to teda na 36. Včera sem bral plnou, takže teprve začínám naostro kalibrovat. Jinak zahřátej motor, teď 0,9 až 1,2.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Eny45 » pát dub 17, 2009 11:34

Tak slibované obrázky. Rozdíl je akorád v tom, je jsem musel nad displej přesunout kontrolku ABS a bezpečnostní diodu která bliká.

http://eni.wz.cz/IMG_20.jpg
http://eni.wz.cz/IMG_21.jpg
http://eni.wz.cz/IMG_22.jpg
http://eni.wz.cz/IMG_23.jpg
http://eni.wz.cz/IMG_24.jpg
http://eni.wz.cz/IMG_25.jpg

stepan.korba
Příspěvky: 155
Registrován: pon bře 30, 2009 21:40

Re: Palubní počítač

Příspěvek od stepan.korba » pát dub 17, 2009 11:48

co je ten čudlík na 3.fotce?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Trunda » pát dub 17, 2009 11:53

Parada Eny! Supr! Jen teda kluci, ty draty napevno jste si mohli odpustit... u takovyho zarizeni uz je to docela prasecinka ;-) Ale tak funguje to..... snad :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

cbx
Příspěvky: 103
Registrován: stř kvě 21, 2008 21:50
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od cbx » pát dub 17, 2009 12:42

Tak a teď otázka měsíce:

bude tuhle přestavbu někdo z vás za přiměřenou úplatu provádět?
Proč se ptám: líbí se mi to, auta s počítači řídím, jen ve svém Roveru ho samozřejmě taky nemám a dost mi chybí. Tohleto už je na mě trochu moc, asi bych to zvládnul, ale rejpal bych se v tom 3 dny, než bych to dal do kupy a to se mi fakt nechce. A vím, že je tu spousta šikovnějších techniků, takže proto.
Jinak materiál vč./bez LCD vyjde na kolik?

Díky
Rover 420 SI (RT), 136 PS, 1996, světlá kůže, vínová perleť.

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Eny45 » pát dub 17, 2009 14:04

Čudlíkem se to ovládá. mačkáním přepínáš funkce, podržením resetuješ. podržením a nastartováním auta se mění hodnoty pro vstřikování a rychlost.

Jinak já sem rád že to mám hotové. Bylo to pro ěm celkem náročné, i když napodruhé už by to šlo lépe. Jinak sám si to uděláš asi za 800. Ale já sem to nakonec dal Fujimu, aby mě to aspoň spájel. takže počítej 2000 celkem. No ale instalace do auta, to je druhá věc. jako budíky sou venku do pěti minut, to je 7 šroubků a vytáhnout 4 konektory. jenže pak se tam musí vyříznout prostředek, a nalepit displej. je to práce určitě na celej den. A to už se musí zhruba vědět jak nato. nebo to mít aspoň všechno na fotkách.

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » pát dub 17, 2009 14:05

trunda.raspi píše:Parada Eny! Supr! Jen teda kluci, ty draty napevno jste si mohli odpustit... u takovyho zarizeni uz je to docela prasecinka ;-) Ale tak funguje to..... snad :-)
Jaký dráty na pevno máš na mysli? Tři dráty jsou na svorky pod šroubek na přístrojích, na tlačítko je to na pevno, to je fakt, ale to není zásah do auta. A jedinej drát co jde na ECU, tam je použita rychlospojka, nechtěl jsem ten drát ke vstřiku přerušovat.
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Trunda » pát dub 17, 2009 14:09

Myslel jsem draty do toho pocitace.... ze tam vidim ksandy napajeny primo do desky... ne?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Fujitsu
Příspěvky: 1187
Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
Bydliště: Lanškroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Fujitsu » pát dub 17, 2009 14:12

Jako z displeje do PP? To je napevno to jo, já to mám teda ještě přez svorkovničku, ale stejně...Ono čim delší, tim větší rušení a pak to hází nesmysly na displeji. Tak mohly se dát na DPS konektůrky, ale žádnej velkej důvod v tom nevidim....ale jestli se rozhoupeš, tak speciálně pro tebe je tam dám... :P .
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212
www stránky: http://www.fuji.estranky.cz

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Palubní počítač

Příspěvek od Trunda » pát dub 17, 2009 14:40

No myslim ze by bylo dobre mit vsechno pres systemove konektory.... prece jen i ta manipulace pri montazi by byla lepsi... no ja to ve svym aute nevidim jako realne. Jednak to na pristrojovce fakt nemam kam dat a pak to asi fakt nepotrebuju... spotrebou se netrapim a pak... rysuje se mi prace v Liberci, tak asi budu muset koupit jinyho Roverika ;-) Jezdit tri a pul hodiny v Labutce po okreskach je na umreni...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět