Jak má táhnout diesel?

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Tommi_82 » pon dub 20, 2009 14:28

CDT i CDTI maj obě 1951ccm, pro ně by nemělo smysl dělat dva typy s rozdílem jen jeden jedinej ccm na 4 válce, dyť to je na jeden válec nula nula nic. Jeden jedinej ccm neudělá tak velkej rozdíl výkonu a točáku.
Možná dělaj nějaký zátěžový testy a kterej motor se chová dobře, dostane jednotku CDTI a ty jsou na tom hůř tak jednotku CDT. Ale nevim nevim zas testovat každej motor, to by bylo sakra peněz. Každopádně zas lepší to otestovat v Bavorsku a odvýzt to do anglie se zárukou že to je funkční než aby se to pak z Anglie zase vracelo a reklamovalo.
No a možná jsou ty motory v něčem jiný, kdo ví...
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od AnderN » pon dub 20, 2009 16:48

Tak puvodni CDT v R75 bylo uskrcene na 85 kW (115 PS) oproti verzi v BMW, ktera mela rovnych 100 kW (136 PS). Je to stejny motor dodavany pro BMW rakouskym Steyerem, obe varianty jsou vybavene CR prvni generace. Nekdy v roce tusim 2001 modernizovalo BMW cely motor, preslo na CR druhe generace, zvysilo vykon na 110 kW (150 PS) a pridalo 6-stupnovou prevodovku. Toho uz se Rover nedockal. U nej se objevila jen verze puvodniho agregatu posilena na 96 kW (130 PS) jinym nastavenim ECU. Vzhledem k tomu, ze nejvetsi rozdil je asi v plnicim tlaku turbodmychadla, tak bych za to moc nedal, ze prave turbo bude u verze CDTi jine. Jinak pokud vim, tak ten motor je prakticky shodny, spojku maji podle katalogu ELIT taky stejnou. Ale samotneho by me zajimalo, jestli se CDT a CDTi nelisi treba jinym zprevodovanim?

Offtopic: dalsi evoluce BMW motoru 2.0d prisla s nastupem soucasne generace BMW rady 3. To uz mela vykon 120 kW (163 PS). V soucasnosti uz disponuje CR treti generace a podava vykon 130 kW (177 PS). Tady uz se bohuzel R75 rozhodne nechyta :( Koneckoncu 130 PS jako CDTi ma dneska kdejaky Passat ...
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Tommi_82 » pon dub 20, 2009 18:52

AnderN píše:Nekdy v roce tusim 2001 modernizovalo BMW cely motor, preslo na CR druhe generace, zvysilo vykon na 110 kW (150 PS) a pridalo 6-stupnovou prevodovku.
To je pravda napůl, v roce 2001 začli s common railem 2G ale šestistupňová přišla na řadu až v roce 2003.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

onpo
Příspěvky: 41
Registrován: stř zář 26, 2007 16:47
Bydliště: mám

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od onpo » pon dub 20, 2009 21:54

Tak jsem trošku pocoural v EPC a všechny mechanické části (sání, vstřiky, díly motoru, turbo, převodovka) jsou stejné. Podle VINu se liší jen elektronika. Je ale otázka, co by se muselo vyměnit. Ř.j. je tam asi 5 a to nemluvím o senzorech. Jestli by nová ř.j. komunikovala se starými ř.j. a senzory?

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od AnderN » úte dub 21, 2009 8:16

Tommi_82 píše:To je pravda napůl, v roce 2001 začli s common railem 2G ale šestistupňová přišla na řadu až v roce 2003.
Richtig ... tady jsem se seknul ;-)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Tommi_82 » úte dub 21, 2009 8:48

bratra právě sere, že to ve svojí 2002 nemá. Ale i tak má nádhernou průměrnou spotřebu 5,7 při mírném nerespektování rychlostních limitů. I když on má průměr 3-4 studené starty na 300 ujetých km a já tak dvojnásobek. Když se "zadaří" i víc.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od AnderN » úte dub 21, 2009 9:35

Zadny strach, ja mam tech studenych startu posledni dobou asi i vic ... prave proto premyslim o malem benzinu do mesta. Abych se vratil k tematu, tak kolega si loni poridil BMW 320d E46 kombi z konce vyroby (2005), takze uz je vybaveny 6-kvaltem. Kdyz jel parkrat ze zacatku na spotrebu (tzn. dodrzoval rychlostni limity :-) ), tak dosahl 4.8 l/100 km. Pri studenem popojizdeni po Brne je schopne si to vzit i kolem 10, prumer ma taky kolem 5.7 jako Tvuj bracha, akorat ma kombi.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Stanik
Příspěvky: 152
Registrován: čtv zář 27, 2007 1:39

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Stanik » úte dub 21, 2009 11:23

Je to dobré takto vyřešit. Ropák se se studenými starty moc nekamarádí. CDT mám na delší cesty pro pohodlí a kvůli nízké spotřebě. Na kratší "poskoky" po nákupech a s dětma do školky jsem manželce pořídil 214Si. Když pak dostanu chuť na sportovnější svezení, tak jí ji kradu :D
Ještě z jiného soudku - včera mi přišla nová váha vzduchu na CDT, objednaná přes e-bay. Původní už zlobila. Vyšla mě i s poštovným v přepočtu na cca 1200Kč. I když je to hodně levné a není to BOSCH, ale nějaká náhražka, má 12měsíců záruku bez omezení km. Jal jsem se jí namontovat a ejhle nefungovala. Už jsem se smiřoval s tím, že přijdu o 1200Kč. Přesto jsem to večer písnul prodejci s tím, že mu ji pošlu zpátky, jestli ji vymění za jinou nebo vrátí peníze. Hned ráno jsem měl od prodejce vzkaz, že okamžitě na svoje náklady posílá jinou. Tu původní vůbec posílat nemusím :!: Kdyby to bylo tady v Česku, musel bych to poslat v původním balení a určitě by se 30 dnů vyřizovala reklamace :cry: , kterou by pak stejně pod nějakou záminkou neuznali. Holt jiný kraj, jiný mrav ;)
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od AnderN » úte dub 21, 2009 11:55

Odkud byla objednana? (DE, AT, UK, ...)
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Keksin
Příspěvky: 3410
Registrován: čtv zář 27, 2007 13:50
Bydliště: jižní Morava

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Keksin » úte dub 21, 2009 12:21

Můžeš napsat jméno prodejce?

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Trunda » úte dub 21, 2009 12:28

No jo... zlata anglie... teda jestli to byla anglie :-) Tam opravdu co se tyka reklamaci je pristup zcela jiny... neni problem v Tescu prijit s tim, ze ses treba netrefil s velikosti tricka a klido pido ti ho vymeni... bez reptani...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Jirka2 » pát dub 24, 2009 10:36

Ahoj,já sem si nakonec nechal na ctd udělat chip a rozdíl je opravdu hroznej :-D mám to vlastně nadstavený na původní hodnotu jako v bmw a z té to mám ještě o něco zesílený.Mělo by to ted mít 160-170ps.Má to ted strašnej tah.nedávno sem předjížděl bmw 320i ladený výfuky atd.Vyjížděli jsme z obce,on plnej plyn já taky,řvalo mu to jak něco ale neměl žádnou šanci.
Jen škoda že nemám 6ti stupnovou převodovku ,to by bylo ono. Jinak spotřebu ted mám pod 6 litrů a opravdu nejezdím pomalu.Někdy se musím ovládnout a jet podle předpisů a uvidím za kolik to bude.Každopádně spotřeba šla dolů. :mrgreen:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Trunda » pát dub 24, 2009 12:02

Wow!!! :-) Na kolik te to vyslo penez?
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Jirka2 » pát dub 24, 2009 12:19

Moc právě ne.kolem 5 tis.dělali me to ve Velkým Meziříčí,mám u nich nejakou slevu.Je to X-tunig.cz Zkušenosti s tím mají,takže strach z toho nemám.

Jirka2
Příspěvky: 45
Registrován: pát lis 02, 2007 10:50

Re: Jak má táhnout diesel?

Příspěvek od Jirka2 » pát dub 24, 2009 12:24


Odpovědět