Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Já jsem zrovna před dvěma týdny řešil úplně to samý - od té doby, co jsem přezul zpět na letní, nad 120 km/h hodně nepříjemný vibrování řízení (a celýho předku). Loni mi to nedělalo. Nechal jsem převážit přední kola a nic.
Taky mě napadlo, že budou asi křivý a že jsem měl možná loni ty přední vzadu, tak jsem přehodil přední kola za zadní (vpředu mám teď Dunlop a vzadu Fuldy) a je pokoj. Doporučuju zkusit to samý.
Taky mě napadlo, že budou asi křivý a že jsem měl možná loni ty přední vzadu, tak jsem přehodil přední kola za zadní (vpředu mám teď Dunlop a vzadu Fuldy) a je pokoj. Doporučuju zkusit to samý.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
MilanV píše:Ty vibrace při brzdění je celkem běžná věc po výměně kotoučů. Jde o to, že v případě nesprávné volby kotoučů a nebo špatné kombinace kotouč-deska (Každý výrobce kotoučů má doporučené desky a opačně) někdy dochází při větší zátěži brzd k přehřátí a zvlnění kotoučů. Je třeba je vymontovat a dát stočit soustružníkovi. A jistě bude vše fajn. Vyvážením gum to není, vibrovalo by to i při jízdě bez brzdění. A příště kupovat značkové komponenty brzd!!
Nevim jak to jinak vysvetlit. Pokud reagujete na jiny prispevek tak v poradku a nezlobte se.
Vibrace nejsou pri brzdeni!
Vibrace vznikaji jen a pouze pri normalni rychle jizde po rovne ci nerovne silnici
Vznikaji vzdy a pouze od vyssich rychlosti nad 110km/h kde jiz je docela citelna, silnejsi vibrace volantu. (do od 90km/h jsou jen ultra meke vybrace, ktere nejsou skoro citit z duvodu stavu vozovek, kdy neni jasne zda je zvlneny asfalt nebo neco jineho)
Penu je nove, neni vypukle.
Cep rizeni je stary rok a pul
Desticky nove cca mesic
Kotouce stare cca rok a pul
desky a kotouce nedelaji problemy pri brzdeni.
Takze bud mi zase odesel cep rizeni
Nebo nemam vyvazena kola.
Nebo odchazi lozisko v kole ?
Zpusobuje to nedostatek kapaliny v posilovaci ?
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Taky se podělím...mě stříbrnej vibroval celou dobu, nechával jsem je převážit a bylo to lepší, ale kolem 120 to stejně klepalo volantem a bylo to nepříjemné. Pak sem nechal nazout letní a opět vyvážit a opět mě to zklamalo a volant se klepal. Teď před měsícem se mi podaařilo sehnat originální hliníky a najednou je klídek a to ty kola ani nejsou nově vyvážené a gumy skoro na minimu. Tak jestli to předtím nemohly dělat ty šroubované origo poklice, To budu v zimě testovat a nebo je v pneuservisu vemeno
2x Rover 620ti
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Samotné ráfky jsou taky možnost..špatně svrtané díry, nebo kolo rovnané po nárazu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Já myslím, že to pravděpodobně budou ty nevyvážená kola, nechej to vyvážit a uvidíš.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Nech si zkotrolovat kola v nejakem velkem pneuservisu. Muzou vyt proste krivy a kdyz jsou krivy, tak na to muzou kolik chteji zavazi a stejne to nepomuze. Nám to delala kdysi davno audina a to vzdy pri rychlosti +-100km/h když se jelo rychleji, tak už to zase bylo v pohodě. Kola byly vyvazeny, ale i tak to delalo. Pomohly az novy disky.
A u litych kol zalezi na kvalite. Tohle mi rikal jeden mechanik, ze kdyz mel na passatu nejaky neoriginal lity kola, tak mu to po dvou letech v praze mlatilo desne a uz proste nesly vyvazit. Potom koupil starsi VW kola a jezdi na nich páty rok a v pohode.
Ikdyz to vyvazi, tak porad to rozlozeni vahy nebude idealni, protoze to zavazi je jenom na jednom miste a pokriveni muze byt ruzne.
A u litych kol zalezi na kvalite. Tohle mi rikal jeden mechanik, ze kdyz mel na passatu nejaky neoriginal lity kola, tak mu to po dvou letech v praze mlatilo desne a uz proste nesly vyvazit. Potom koupil starsi VW kola a jezdi na nich páty rok a v pohode.
Ikdyz to vyvazi, tak porad to rozlozeni vahy nebude idealni, protoze to zavazi je jenom na jednom miste a pokriveni muze byt ruzne.
prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Tobi, to se pletes.... prave ze litaky se daji vyvazovat ve dvou rovinach.... ty zavazicka se lepi bud na vnitrni, nebo na vnejsi oraj disku... teda doufam, ze to delaji proto 

Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Sectore, omlouvám se. Tady se smíchaly dva druhy vibrací. Při normální jízdě, tedy Váš, a Trundy, a to jsou vibrace při brzdění. Já jsem reagoval na to Trundovo brzdění. Pokud se týká třesu kol při plynulé jízdě, souhlasím s klukama že by to mělo být ve vyvážení. Jen připomínám, že kopnutý disk-zvláště pak hliníkový, může ten problém také dělat. Potom také existuje vyvážení tzv. na nápravě. Stojí to sice nějaké kačky, ale většinou to vřeší všechny problémy. Doporučuji tedy vybrat solidní pneuservis který umí vyvážit kola přímo na nápravě. Normální vyvážení ten kopnutý disk vyřešit většinou neumí.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
trunda.raspi píše:Opet... Upozornuji, ze brzdama to neni! Delalo to pred vymenou, tesne po vymene a i po cca 1000 km....Navic je evidentni, ze je to kolem, protoze minuly rok mi to delalo na zadni naprave (pri brzdeni bylo slyset, ze brzda tre kotouc nepravidelne) a po prohozeni kol to ted dela na predni naprave...
Abych tedy udelal jasno... Pujdu sundat kolo... Prohlednu ho, jak vypada pneu, zavazicka, disk... Pripadne zkusim nasadit na zadni napravu... A pak s tim zajedu do servisu... ...
Jsem zvědavý jak dopadneš. Dej prosím vědět.

Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Oki.... dneska mi to nevyslo, pac dopo prselo a odpo sem jel pryc... uvidim jak zitra 

Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Zdar, možná to tu už bylo napsáno, někde jsem četl, že se kotouče mohou nerovnoměrně opotřebovávat vlivem špatných ložisek na kole které vibruje , no a pak to při brždění hází a není to tím že by se kotouče zvlnily po přehřátí.
No a ještě bych zkontroloval tlumiče na přední nápravě, když bude házet kolo tak se špatným tlumičem o to víc.
No a ještě bych zkontroloval tlumiče na přední nápravě, když bude házet kolo tak se špatným tlumičem o to víc.
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Zdravím, já vám nevím, ale když jsem jezdil s jinými auty, tak byl problém ve sjetých kotoučích... (např. po prudkém brždění na dálnici v zimě před dvěma roky - jak byla hromadná nehoda na D1) se kotouče zvlnily. Pak u dalších aut to bylo vyvážením kol... ale u svého Rouvříka jezdím pořád na zimních a vše OK - ikdyž se kola sjíždí rychleji, má to větší tření a já nevím co, jednou do roka vyměnim pneu - vždy před zimou na nové zimáky a je klid. Vybrovalo mi to jen jednou - když sem si to vezl z Prahy, skoro při maximálce... ale to bylo způsobeno pneu (indexem rychlosti do max.190kmh) a především kvalitou dálnice = při vyšších rychlostech je řízení citlivější a tak může drsnější terén s volantem mávat sem a tam. osobně volant držím rukama v dolní části a je to OK i ikdyž to "z kopce" rozjedu co to dá...
Rover 416 // časem snad opět 75 

Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Vibrovanie volantu pri normálnej jazde môže byť spôsobené 5 príčinami.
1.vyváženie kolies
2.aj dobre vyvážené kolesá vibrujú,ak je poškodený čap riadenia alebo zvislý čap
3.pokrivené disky-to na vyvažovačke nezistia
4.poškodený kord pneumatiky-lepší mechanik v pneuservise to zistí /IQ vyššie ako izbová teplota
5.!! pri hliníkových diskoch býva zoxidovaná dosadacia plocha na disku aj na náboji kolesa-odstrániť jemným brúsnym papierom.Vtedy to vibruje vo vyšších rýchlostiach aj so 100% vyváženými kolesami.
1.vyváženie kolies
2.aj dobre vyvážené kolesá vibrujú,ak je poškodený čap riadenia alebo zvislý čap
3.pokrivené disky-to na vyvažovačke nezistia
4.poškodený kord pneumatiky-lepší mechanik v pneuservise to zistí /IQ vyššie ako izbová teplota

5.!! pri hliníkových diskoch býva zoxidovaná dosadacia plocha na disku aj na náboji kolesa-odstrániť jemným brúsnym papierom.Vtedy to vibruje vo vyšších rýchlostiach aj so 100% vyváženými kolesami.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Jeste K tomu brždění. Kdysi mi to taky vibrovalo, kdyz jsem brzdil. Nemuselo to byt ostre, ale spis dlohe brzdeni. Treba na dalnici, kdyz sem jel k benzince. Dal sem tam novy desticky a vse bylo najednou ok.
prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Vibrace volantu ve vyssich rychlostech
Takze muj pripad vibrace pri brzdeni:
Sundal jsem predni kolo, prohledl vokem zda-li tam neni nejak viditelna vada - nic. Ani ze by bylo upadle zavazicko... Sundal jsem i zadni kolo a prohodil je. A ejhle, uz to nevibruje. Tak jsem to jel hezky proslapnout do serpentyn
a otestovat brzdy... toz parada
Jen teda nevim, jestli jsem udelal dobre, protoze kdyz jsem dojel k baraku, tak byl trosku smradek a z leveho kotouce se decentne kourilo
Ale tak uz s novyma brzdama mam cca 1000 km najezdene... jo teda akorat kdyz uz to bylo vsecko prohrate a zacal jsem asi ve 140ti prudce brzdit, tak tam decentni vibrace byla... ale opravdu decentni. Je totiz mozne, ze ten kotouc treba bude trosku krive zajety kvuli tomu, jak mi to druhe kolo s nim hazelo
Jinak to spatne kolo se na zadku zatim nijak neprojevuje, takze to necham nejakou dobu byt... Neni tam takovy napor na brzdy, tak to treba nebude zlobit
Sundal jsem predni kolo, prohledl vokem zda-li tam neni nejak viditelna vada - nic. Ani ze by bylo upadle zavazicko... Sundal jsem i zadni kolo a prohodil je. A ejhle, uz to nevibruje. Tak jsem to jel hezky proslapnout do serpentyn




Jinak to spatne kolo se na zadku zatim nijak neprojevuje, takze to necham nejakou dobu byt... Neni tam takovy napor na brzdy, tak to treba nebude zlobit
