Tak poradim asi toto. Pokud spojka funguje bez problemu tak bych do toho nevrtal. Napln je udajne dozivotni a nemeni se ale co vydrzi vecne ze. Pristup je tam strasny a hladina se jen tak okem zkontrolovat neda. Nadobka je nepruhledna takze se musi odsroubovat vicko a vytahnout membrana a vyzkouset prstem ci klacikem kolik tam toho je. Jinak odvzdusnovak je nad prevodovkou pod Webastem. Casto odchazi hlavni spojkovy valec.donutil píše:Dobře a jak to drží a jaký je tam přístup.Trochu postup bych chtěl vědět,jsem již stár a slep.Těžko se mě tam kdesi pod volantem bude mudrovat,abych něco svou nerozvážností neponičil.
AKY OLEJ
Re: AKY OLEJ
75 2.0 CDTi Tourer http://www.the75andztclub.co.uk/
Re: AKY OLEJ
Už jsem to udělal,práce pro akrobata,víčko prstama nepovolíš protože tam nejdou dostat obě ruce,to bych musel snad vydělat sedák..Tak šroubovákem za výstupky odťukat,ve vyndání víčka s membránou vadí tlumící molitan,tak jsem tam jen strčil prst a byl od kapaliny,tak dobrý a zase šroubovákem dotáhnout.Souhlasím,asi se to kontrolovat nemá a když se vysere gumka tak ta troška kapaliny jak je nádobka malá by byla zase hned venku.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2281
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Ještě že se nezapojuji do této diskuse, už jen při čtení se mi dělá špatně
např. slova jako doživotní mi zrychlují tep, patří do úst ovšem marketingovým mágům pouze.
dále minerální olej či polosyntetika není nic podřadnýho
(srovnejte máslo a margarín, nebo šlehačku a creamer
/z palmového oleje připravená srajda s vícenasycenými mastnými kyselinami tzv. Trans fats - v UK už skoro zakázáno./).
No nedá mi to tak se rozepíšu
jsem stará škola a řídím se dle API
a plně důvěřuji svému servisu !!!!!!! alespoň v Brně nejsou žádný !&@#!,
a na srazech diskutuji se zástupci olejářů např. Millers http://www.millersoils.cz/index.php?id_str=22
na závěr bych uvedl jedno, dle mne důležité
- oleje zcela shodné specifikace od různých firem mají velmi různé výsledky = není nad osobní zkušenost
vyzdvihl bych Mobil - to je fakt jinde, a dále Liqui Moly s mobdylensulfidem (osobně odzkoušeno na 70 tkm na motoru 3E Toyota - vysokoobrátkový)
a zmiňovaný Millers Oils (zdaleka není jen pro veterány).
Millers - má velmi příjemné ceny, je to anglický výrobek od rodinné firmy bez bilboardové reklamy, dostupnost dobrá rovněž.
Tož ať Vám to maže!
např. slova jako doživotní mi zrychlují tep, patří do úst ovšem marketingovým mágům pouze.
dále minerální olej či polosyntetika není nic podřadnýho
(srovnejte máslo a margarín, nebo šlehačku a creamer
/z palmového oleje připravená srajda s vícenasycenými mastnými kyselinami tzv. Trans fats - v UK už skoro zakázáno./).
No nedá mi to tak se rozepíšu
jsem stará škola a řídím se dle API
a plně důvěřuji svému servisu !!!!!!! alespoň v Brně nejsou žádný !&@#!,
a na srazech diskutuji se zástupci olejářů např. Millers http://www.millersoils.cz/index.php?id_str=22
na závěr bych uvedl jedno, dle mne důležité
- oleje zcela shodné specifikace od různých firem mají velmi různé výsledky = není nad osobní zkušenost
vyzdvihl bych Mobil - to je fakt jinde, a dále Liqui Moly s mobdylensulfidem (osobně odzkoušeno na 70 tkm na motoru 3E Toyota - vysokoobrátkový)
a zmiňovaný Millers Oils (zdaleka není jen pro veterány).
Millers - má velmi příjemné ceny, je to anglický výrobek od rodinné firmy bez bilboardové reklamy, dostupnost dobrá rovněž.
Tož ať Vám to maže!
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Není důvod aby ses zbytečně nervoval. Tohle není otázka života nebo smrti.
Ale jestli se řídíš jen dle API, tak to je asi celekm prekérka, když dneska všecky olej maj API SL/CF. To se pak moc dobře nevybírá. Máš nějakej návod jak vybrat olej podle API?
Ale jestli se řídíš jen dle API, tak to je asi celekm prekérka, když dneska všecky olej maj API SL/CF. To se pak moc dobře nevybírá. Máš nějakej návod jak vybrat olej podle API?
Re: AKY OLEJ
Makal jsem celý ,nebo skoro celý život v ČSAD a za tu éru tam bylo mraky značek olejů.A to proto,že se hledělo výhradně na cenu.Nikdy jsem ovšem neslyšel,že by se kvůli oleji něco vysralo.Vždycky za to mohl MEZIKUS.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: AKY OLEJ
No u moderních motorů už i na oleji hodně záleží. Třeba tak před půl rokem si jeden pán zaplatil kolem 100.000kč za opravu přidřeného motoru na vačkách. Byla to nějaká Audina, co je na olej hodně háklivá a pán tam nalil nějakej hypervýhodnej olej...takovejm to patří, když maj auto za mega a kupujou do něho šmejt za 500,-kčdonutil píše:Makal jsem celý ,nebo skoro celý život v ČSAD a za tu éru tam bylo mraky značek olejů.A to proto,že se hledělo výhradně na cenu.Nikdy jsem ovšem neslyšel,že by se kvůli oleji něco vysralo.Vždycky za to mohl MEZIKUS.
Jinak na oleje od Liqui Moly čtu hodně chvály, osobně s ním zkušenosti nemám, ale normální člověk stejně nemůže poznat nějaký výrazný rozdíl...možná jen pro klid srdíčka
2x Rover 620ti
Re: AKY OLEJ
Hezký den, trochu si přihřeju poévku:
Kouknul jsem do aplikace od Angličanů, je tam, polosyntetika XSS 10w40 (náplň se dle roku výroby liší a to od 4,9 do 6,8 litru) a stejný olej XSS 10w40 můžete použít i do převodovky protože splňuje MTF-94 a tam je náplň 1,6 litru. Olej je k dispozici i v litrovkách.
http://www.millersoils.cz/index.php?id_str=112&pname=
Kouknul jsem do aplikace od Angličanů, je tam, polosyntetika XSS 10w40 (náplň se dle roku výroby liší a to od 4,9 do 6,8 litru) a stejný olej XSS 10w40 můžete použít i do převodovky protože splňuje MTF-94 a tam je náplň 1,6 litru. Olej je k dispozici i v litrovkách.
http://www.millersoils.cz/index.php?id_str=112&pname=
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Není ta náplň spíš myšlena jako(následují data z manuálu):
Engine oil (and filter) refill:
1.8 petrol engines 4.5 litre (7.9 pints)
2.0 & 2.5 petrol engines 5.2 litre (9.2 pints)
2.0 diesel engines 6.8 litre (12 pints)
??
Podle data výroby to totiž nedává smysl, ke změnám tam nedošlo ...
Engine oil (and filter) refill:
1.8 petrol engines 4.5 litre (7.9 pints)
2.0 & 2.5 petrol engines 5.2 litre (9.2 pints)
2.0 diesel engines 6.8 litre (12 pints)
??
Podle data výroby to totiž nedává smysl, ke změnám tam nedošlo ...
Re: AKY OLEJ
Jsem de*il, špatně jsem kounul, díky zy upozornění!Tommi_82 píše:Není ta náplň spíš myšlena jako(následují data z manuálu):
Engine oil (and filter) refill:
1.8 petrol engines 4.5 litre (7.9 pints)
2.0 & 2.5 petrol engines 5.2 litre (9.2 pints)
2.0 diesel engines 6.8 litre (12 pints)
??
Podle data výroby to totiž nedává smysl, ke změnám tam nedošlo ...
Nestojí tam objem od do jako u některých aplikací, ale zde je myšleno 4,9 l pro 2.0 Di a 6,8 l pro 2.0 CDTi.
Re: AKY OLEJ
Ja som minulý rok zadrel ložisko kľukovky na 2,0 V6 asi 2000 km po výmene oleja-Valvoline 10W40.Menil som celý motor z búračky,mal vtedy najazdené 15000 km/overené z likvidácie v poisťovni/.Ale čo som chcel-zobral som to do servisu na prvú výmenu oleja a povedal som im ,nech tam dajú niečo kvalitné,len nie Valvoline /pre istotu/Keď som sa potom pýtal,čo tam dali,odpoveď bola-"veď Valvoline ako ste hovoril..."
Ale odvtedy už mám asi 6000 km a nič sa nedeje.Tak snáď to tým olejom nebolo.
Ale odvtedy už mám asi 6000 km a nič sa nedeje.Tak snáď to tým olejom nebolo.
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Nechci bejt věčnej rejpal, ale anglickej diesel Di/SDi (kterej má opravdu náplň 4,9l) se do R75 podle mýho vůbec nemontoval.Petr V. píše:Jsem de*il, špatně jsem kounul, díky zy upozornění!
Nestojí tam objem od do jako u některých aplikací, ale zde je myšleno 4,9 l pro 2.0 Di a 6,8 l pro 2.0 CDTi.
Undy:
Taky si myslím že to je jedno, četl jsem o jednom taxikáři, kterej na passatu už nějakou dobu jen dolívá olej bez toho aby ho nebo filtry měnil a má najeto ke své spokojenosti asi 450 tisíc km. Ale je zas pravda že taxikářskejm autům motor nevychladne jak je rok dlouhej...
Re: AKY OLEJ
Jasný, nehraju si na znalce, opisuju jen aplikaci olejů, kterou mám od Angličanů.Tommi_82 píše: Nechci bejt věčnej rejpal, ale anglickej diesel Di/SDi (kterej má opravdu náplň 4,9l) se do R75 podle mýho vůbec nemontoval.
Citace:
ROVER a AUSTIN - Diesel - 75 2.0 Di, CDTi 1999-2005 - 4.9/6.8 - XSS 10w40
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Mozna nam chybi kontext, ale skoro to vypada, ze to tady Anglani maji trochu popletene. Ten diesel 2.0 Di, do ktereho se lije 4,9 l oleje, tak mam v R600 a krome toho se daval jeste do R200/25, R400/45 a do Freelanderu. Jestli ho pouzili jeste nekde jinde, tak ne v takove mire a rozhodne to nebylo v R75.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: AKY OLEJ
Jojo vypadá to že to dopletli, o tom že by se Di/SDi dával do 75 jsem fakt nenašel ani zmínku.
To nevadí podstata je hlavně ta že u millera prodávaj olej kterej se dá lít do našich převodovek a to je dost podstatná a pro mě nová informace.
To nevadí podstata je hlavně ta že u millera prodávaj olej kterej se dá lít do našich převodovek a to je dost podstatná a pro mě nová informace.