Svíčky, palivový filtr

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » sob srp 01, 2009 0:23

Prosím poraďte, mám rover 400, 1.4 76kW, najeto 200 000 km. Chci ho trošku opečovat a zajímá mě je-li na čase vyměnit svíčky a palivový filtr. Poslední větší servis podle servisky při 140 000 km. Děkuji za rady, tipy a informace. :D

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Tommi_82 » sob srp 01, 2009 8:29

Kurňa málem jsem si uprdl smíchy. To se ptáš vážně? Jestli jo tak nejen svíčky a filtr ale připiš si tam všechny filtry, všechny náplně(olej, servo, brzdovka, chladící), řemeny, kladku a vodní pumpu.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od seba » sob srp 01, 2009 12:03

Do servisky to nikdo nemusel psat takže nevyšiluj...
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Tommi_82 » sob srp 01, 2009 13:01

Dík že mě tak pěkně podceňuješ Sebastiánku, to je opravdu to co potřebuji. Opravdu asi nevím jak to na světě chodí. Svoje poznatky o mě si nech pro sebe a raději se snaž mu poradit.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » sob srp 01, 2009 18:54

Tommi_82 píše:Kurňa málem jsem si uprdl smíchy. To se ptáš vážně? Jestli jo tak nejen svíčky a filtr ale připiš si tam všechny filtry, všechny náplně(olej, servo, brzdovka, chladící), řemeny, kladku a vodní pumpu.
ano ptám, auto mám již dva roky. olej, i olej.filtr měním pravidelně, kabinový také mám, rozvody a pumpu plánuji a zajímá mě ten palivový filtr a svíčky. brzdovka taky měněná, chladící směs je ok.

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Roman620ti » sob srp 01, 2009 19:00

No svíčky se měněj myslím kolem 30.000 - 40.000km :?: Každopádně nová svíčka od NGK vychází MO kolem 100kč, takže to taková suma zase neni, ten palivák bude taky kolem 300kč, tak to klidně můžeš vyměnit vše, zvláště pokud by tam byl více jak těch 60.000km.

Vzduchovej filtr se mění taky kolem 30.000km, kdyby byl hodně zasviněnej, bude to mít vliv na větší spotřebu, ale asi nepatrně :-D
2x Rover 620ti

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » čtv zář 24, 2009 10:03

Tak jsem dneska vyndal svíčky abych se mrknul v jakém jsou stavu a hlavně co tam teda je a myslím že na 4 válci ( nejdál od setrvačníku ) je nějaký problémek. Po vyndání svíčky jsou elektrody i závit svíčky mokré od oleje, ostatní tři jsou suché. Taky mi trošku kolísají otáčky na volnoběh. Jak poznám že mi auto jede na všechny 4 válce? Když jsem jeden odpojil a jelo to na tři tak zas moc se mi nezdá že by došlo ke změně, zato na dva už to poznám že to nejede. Ale jak zaručeně poznat že jedu na 4 a ne na 3, a hlavně co ten olej na svíčce? Děkuji za radu.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Trunda » čtv zář 24, 2009 11:06

Chybka... kdyz jsi vyndaval svicky, mel jsi se nejprv podivat do vsech sachticek, jestli tam neni natekly olej... obcas se stava, ze u krajnich sachticek do nich natece olej zpod vika vacek... bylo by pak mozne, ze kdyz jsi tu svicku vysrouboval, tak ten olej ztekl na svicku... pokud to tim neni a jsi si jisty, ze to je mokre od oleje, tak je vadne tesneni... ups... ve 200.000 bych ho asi preventivne vymenil...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Hombre » čtv zář 24, 2009 11:53

Svíčka od oleje neznamená vadné těsnění hlavy, ale pístní kroužky, nebo vodítka ventilů. Doporučuju změřit kompresní tlaky, případně obsah uhlovodíků v emisích. Žere to olej? Kolik na 1000 km?
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » čtv zář 24, 2009 13:08

no právě že od výměny oleje v dubnu tuším při 198 000, ted 202 000 a olej vpořádku. neolívám ho a kontroloval jsem a bylo tam stejně pořád. Jak velká to může být vada, jak drahá oprava? Když je svíčka od oleje, respektive tedy olej ve válci tak by to mělo ten olej žrát ne? a taky asi bude horší hoření co.

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » čtv zář 24, 2009 13:10

trunda.raspi píše:Chybka... kdyz jsi vyndaval svicky, mel jsi se nejprv podivat do vsech sachticek, jestli tam neni natekly olej... obcas se stava, ze u krajnich sachticek do nich natece olej zpod vika vacek... bylo by pak mozne, ze kdyz jsi tu svicku vysrouboval, tak ten olej ztekl na svicku... pokud to tim neni a jsi si jisty, ze to je mokre od oleje, tak je vadne tesneni... ups... ve 200.000 bych ho asi preventivne vymenil...
byl mokrej závit a elektrody, ne keramika a vrch svíček. a šachtičky nebo jak tomu říkáš byly suché. kurna zase nějaké vážná zavada co.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Vilém » čtv zář 24, 2009 20:50

To vypadá spíš, že prochcávaj gufera na ventilech. Jakou ta svíčka měla barvu? Pokud to žere olej, tak by vypadala asi takhle:http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... rticle=880
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

havlasek007
Příspěvky: 81
Registrován: pon črc 27, 2009 13:21
Bydliště: KOLÍN
Kontaktovat uživatele:

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od havlasek007 » čtv zář 24, 2009 21:38

Vilém píše:To vypadá spíš, že prochcávaj gufera na ventilech. Jakou ta svíčka měla barvu? Pokud to žere olej, tak by vypadala asi takhle:http://www.autorevue.cz/default.aspx?se ... rticle=880
tak jsem mrknul na ten odkaz a nevypadá jak by podle odkazu měla vypadat. pravda je mokrá od oleje, docela čistého ale žádné usazeniky na elektrodách a tak tam nejsou.

Uživatelský avatar
Vilém
Příspěvky: 889
Registrován: ned srp 03, 2008 0:15
Bydliště: U Kolína

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od Vilém » čtv zář 24, 2009 21:54

Bych se přikláněl k tomu, že se tam ten olej dostává zvrchu:těsnění pod víkem nebo mezi hlavou a toho dílu nad ní, kterým jsou uchycený vačky.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Svíčky, palivový filtr

Příspěvek od F.i.s.h.men » čtv zář 24, 2009 22:51

ja zas nejsem takovej odbornik, ale tesneni by podle me delalo vetsi paseku nez jen svicka od oleje a jinak nic. Sundej hlavu, vymen pistni krouzky a gufera na ventilech a mozna radeji zmer ovalitu valcu a dalsich 200t km na to nesahnes.

a jo je to celkem velkej zasah do motoru.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Odpovědět