dvouhmotový setrvačník + řemenice klikové hřídele
dvouhmotový setrvačník + řemenice klikové hřídele
Předpokládám, že 75 v dieselu dvouhmotový setrvačník má. Jak s tím ale správně jezdit? Na internetu je spousta rad, většinou si protiřečí. Kupříkladu:
Když klesnou otáčky Při dojíždění se zařazeným kvaltem (kupříkladu k semaforu) pod otáčky volnoběhu, stačí to udélat několik a dvouhmoťák se bude poroučet.
Vadí hlavně jízda na spotřebu mezi 1500 - 1900 otáčkami.
Největší prdy dostáva dvouhmoťák při 1800 otáčkách.
Vadí prudká akcelerace při otáčkách pod 2000 - nad 2500 si už mužeš dělat co chceš, motoru už neublížíš.
Je potřeba startovat a také vypínat motor se sešlápnutou spojkou.
Tak, a teď babo raď!
Když klesnou otáčky Při dojíždění se zařazeným kvaltem (kupříkladu k semaforu) pod otáčky volnoběhu, stačí to udélat několik a dvouhmoťák se bude poroučet.
Vadí hlavně jízda na spotřebu mezi 1500 - 1900 otáčkami.
Největší prdy dostáva dvouhmoťák při 1800 otáčkách.
Vadí prudká akcelerace při otáčkách pod 2000 - nad 2500 si už mužeš dělat co chceš, motoru už neublížíš.
Je potřeba startovat a také vypínat motor se sešlápnutou spojkou.
Tak, a teď babo raď!
Naposledy upravil(a) Tommi_82 dne úte lis 02, 2010 9:54, celkem upraveno 2 x.
Důvod: Diskuse o pískajícím turbu byla z tohoto vlákna přesunuta do samostatného tématu.
Důvod: Diskuse o pískajícím turbu byla z tohoto vlákna přesunuta do samostatného tématu.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: dvouhmotový setrvačník
Tohle platí hlavně u traktorů typu škodavergl s motorem TDI PD. Naše kultivované CDT motory s tím až takovej problém podle mě nemají(narozdíl od škodovek TDI, fiatů JTD,....). Jako souhlasím s tím že nízké otáčky vadí zejména pokud je motor v zátěži. Když někdo nechá motor táhnout auto do kopce a přitom má 1200-1800 rpm tak je blázen. Má kvůli tomu horší i spotřebu než kdyby to roztočil a pak šimral plyn při 3000 rpm a motoru se to taky nelíbí, ale dojíždět k semaforu hezky v klidu a brzdit při tom motorem je v pořádku, každopádně otáčky by ti skutečně neměly klesnout pod 1000-1200 rpm. To je jasný. Posledních pár desítek metrů raději dojíždět na neutrál a brzdit brzdou.
Pravidelná jízda na spotřebu v rozsahu 1500-1900 rpm autu podle mě nevadí, ale nesíš zapomenout auto občas pořádně protáhnout a vyhnat pavouky z trubek.
Největší prdy dostává dvouhmoťák při 1800rpm (částečně ano ale pouze u aut, kde je rapidní turboefekt - např škodavergly TDI PD).
Prudká akcelerace nevadí, naše motory mají kultivovaný chod a celý náběh otáček je řízen s rozumem narozdíl od mnohokrát zmiňovaných splašených TDI PD.
To poslední je uplná hovadina(to je podle mě taková typicky česká lež), to si akorát zničíš axiální ložiska na spojce. Startovat se má samozřejmě beze spojky na neutrál, tak jak to dělá většina světa kromě čr/sr. Vyjímečně můžeš startovat se spojkou v zimě, kdy jsou velmi kruté mrazy.
Myslím si že pokud budeš dodržovat to že budeš jezdit 1200-1900 rpm na rovině nebo z kopce, v kopcích to s rozumem trochu protáhneš, aby se i turbo trochu promazalo, budeš se rozjíždět tak abys nebyl brzdou provozu, nebudeš mít v tomhle ohledu žádnej problém. Alespoň to je můj názor, kterému pevně věřím.
Jo a ještě abych řekl pravdu naprosto netuším jestli máme jednohmotový nebo dvouhmotový setrvačník.
Pravidelná jízda na spotřebu v rozsahu 1500-1900 rpm autu podle mě nevadí, ale nesíš zapomenout auto občas pořádně protáhnout a vyhnat pavouky z trubek.
Největší prdy dostává dvouhmoťák při 1800rpm (částečně ano ale pouze u aut, kde je rapidní turboefekt - např škodavergly TDI PD).
Prudká akcelerace nevadí, naše motory mají kultivovaný chod a celý náběh otáček je řízen s rozumem narozdíl od mnohokrát zmiňovaných splašených TDI PD.
To poslední je uplná hovadina(to je podle mě taková typicky česká lež), to si akorát zničíš axiální ložiska na spojce. Startovat se má samozřejmě beze spojky na neutrál, tak jak to dělá většina světa kromě čr/sr. Vyjímečně můžeš startovat se spojkou v zimě, kdy jsou velmi kruté mrazy.
Myslím si že pokud budeš dodržovat to že budeš jezdit 1200-1900 rpm na rovině nebo z kopce, v kopcích to s rozumem trochu protáhneš, aby se i turbo trochu promazalo, budeš se rozjíždět tak abys nebyl brzdou provozu, nebudeš mít v tomhle ohledu žádnej problém. Alespoň to je můj názor, kterému pevně věřím.
Jo a ještě abych řekl pravdu naprosto netuším jestli máme jednohmotový nebo dvouhmotový setrvačník.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: dvouhmotový setrvačník
Jo a ten dvouhmoták bych v autě za žádnou cenu nechtěl,to je zase ko*kotina, u toho rovera sem to tady snad nikdy nečetl, že by to někdo měnil, přitom moc velkou životnost údajně nemá. Teoreticky sou ty motory staré, tak by mohly mít ještě obyč jednohmoťák. Ale nevím, jen hádám 

2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: dvouhmotový setrvačník
Jinak BMW patří mezi průkopníky dvouhmotového setrvačníku, myslím že tam je.
Tyhle motory nemívají citelný problém se setrvačníkem, co jsem četl, jeho žalostný stav se většinou podaří zjistit až při výměně spojky, což pak rozhodně vzhledem k výšce investic nepotěší. Jinak co jsem četl babský rady, začínající problémy se setrvačníkem se dají poznat tak, že se motor při vypnutí zatřese. Což mě se pokud se nepletu zatřese.
Tyhle motory nemívají citelný problém se setrvačníkem, co jsem četl, jeho žalostný stav se většinou podaří zjistit až při výměně spojky, což pak rozhodně vzhledem k výšce investic nepotěší. Jinak co jsem četl babský rady, začínající problémy se setrvačníkem se dají poznat tak, že se motor při vypnutí zatřese. Což mě se pokud se nepletu zatřese.

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: dvouhmotový setrvačník
Tak mi to nedalo a mrknul sem se do tecdocu a u Tvého motoru vyběhne dvouhmoťák. V Elitu neni skladem a je naceněnej na 17.000kč. Ale je zajímavé, že se to tady tak neřeší, jestli je teda u Škodaverků nějaká chybka a nebo je to tím počtem aut
Jinak na babské řeči nedej, kolikrát to sou nesmysle a Tobě tam může ještě dlouhou řadu let sloužit, zvláště když jezdíš volnou
)


2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: dvouhmotový setrvačník
No včera jsem seděl v Octavii TDI PD a ty vibrace jsou tam podstatně vyšší, tak možná proto jim to tam odchází víc, nebo maj u BMW s nima víc zkušeností, tak je maj kvalitnější. Každopádně jsem se taky díval a BMW uvádí životnost dvouhmoťáku u našeho motoru 100-150 tis. a stejnou životnost spojky, takže se to mění asi zaráz(pokud na to jsou peníze).
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: dvouhmotový setrvačník
Ten dvouhmoťák se fakt mění většinou komplet, ale odbornej servis dokáže dvouhmoťák speciálním přípravkem prověřit a pokud nevykazuje větší vůle než je předepsaný strop, může se namontovat zpět.
2x Rover 620ti
Re: dvouhmotový setrvačník
Jo, je tam fakt dvouhmoťák. Dneska jsem vyndaval a zandaval startér (viz jiné téma - mmchd. operace se zdařila, startuje jak za mlada
), tak jsem se schválně díval. Taky jsem o těch dvouhmoťácích lecos četl. To, že odešel by se mělo projevovat hodně výraznými rázy (až možná ranami) třeba při rozjezdech nebo přeřazení, kdy ten setrvák dostává největší záhul. To, že se zatřese motor, když se chcípne, to ještě nic neznamená. Aby se nezatřás, to by musel být natvrdo přivařený ke karoserii
Každý dvouhmoťák jednou odejde, jako asi cokoli, co se na autě nějakým způsobem hýbe
Záleží asi jen na stylu jízdy, kdy to přijde a to asi dost podstatně 




Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: dvouhmotový setrvačník
No když vyndáš startér, tak tím otvorem už vidíš setrvák, na kterém sou nalisovaný zuby pro startér.Tommi_82 píše:Kde je umístěnej? mylslel jsem že dvouhmoťáky bývaj u spojky...
Stačí, když prověříš případně povolené spony hadic...
2x Rover 620ti
Re: dvouhmotový setrvačník
Jo, jo, přesně tak. Setrvák je mezi motorem a převodovkou, kde je i spojka. Na něm jsou zuby pro startér.
Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: dvouhmotový setrvačník
"zuby pro startér"
Myslíš věnec.
Myslíš věnec.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: dvouhmotový setrvačník
donutil píše:"zuby pro startér"
Myslíš věnec.
Ne ne, myslel sem zuby z huby



2x Rover 620ti
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: dvouhmotový setrvačník
Co se to tady siri za paniku?!
Samozrejme 2.0 CDT v R75 dvouhmotovy setrvacnik ma a samozrejme casem odchazi. Nevim, jestli zrovna schadewerky s TDI maji s timto nejaky velky problem, ale parve u vznetovych motoru BMW dvouhmotove setrvacniky taky docela odchazeji, obzvlast u vetsich radovych sestivalcu. Casto je to dano stylem jizdy, podtacenim motoru apod. Nedavno jsem cetl clanek nejakeho konstruktera a tvrdil, ze kdyby to slo, tak by nejradeji diesely nad dva litry objemu spojovali vyhradne s automatickymi prevodovkami. Co se tyka projevu, tak je to tak, jak pise Stanik -- razy pri razeni nebo prudsim pridani/ubrani plynu. Kdyby se nezatrasl pri spousteni/vypinani motor, tak bys ani nevedel, ze tam nejaky mas
Mimochodem na Octavii tato legrace stoji prakticky stejne, takze neni duvod hanit BMW/Rover za drahe dily.


Re: dvouhmotový setrvačník
Jo, otěch setrvačnících jsem toho dost načetl
Nedávno jsem pořizoval k R75 ještě BMW 530D, tak jsem procházel všechny možný i nemožný recenze, fóra ... Dočetl jsem se tam taky, že ty dvouhmoťáky trpí víc u manuálů. Takové ty rozjezdy s "podhrabem", kdy kolo skáče po asfaltu, necitlivá ženská nožka
na spojce při rozjezdu a rozjezd se "škubnutím", jízda 40 na pětku, sportovní jízda s rychlým přeřazováním a dokonce i "podřazování" před zatáčkou ve 120 na čtyřku ve snaze ušetřit brzdy. To všechno jsou pro dvouhmoťáky naprosto největší hrůzy
Automat tohleto "vyžehlí". Dočetl jsem se taky, že u těch BMW šestiválů je ten dvouhmoťák přidaný jaksi navíc - touha soudruhů z BMW po naprosté dokonalosti
Ten šestivál běží i tak naprosto sametově i v té naftě. Takže když to odejde v BMW, tak se ten dvouhmoťák dá nahradit za 1/3 ceny jednohmotovým a úbytek komfortu je nepatrný. U čtyřválce by to bylo ale asi podstatně citelnější - už konstrukčně má větší sklon k vibracím. Tak se obávám, aby to s jednohmotovým setrvákem neběželo jak předkomůrkovej Golf 





Stanik ROVER 75 CDT (do 02 2010), JAGUAR S-TYPE 4.0 V8 (od 02 2010 do 06 2013), BMW E91 (od 05 2013)
Re: dvouhmotový setrvačník
No me by treba zajimalo jestli se to da nejak zrepasovat a taky kde je nejaky takovy servis ktery se na takove veci specializuje. Uz jsem asi paranojidni ale chci si byt jisty.