Příspěvek
od Tommi_82 » čtv říj 01, 2009 15:48
Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor
The MAP sensor is located on the inlet manifold and is secured with two Torx screws. On non-VVC engines, the MAP sensor is located on the forward
face of the inlet manifold. On VVC engines, the MAP sensor is located on the RH end of the inlet manifold. The output signal from the MAP sensor, together with the CKP and IAT sensors, is used by the ECM to calculate the amount of air induced into the cylinders. This enables the ECM to determine ignition timing and fuel injection duration values. The MAP sensor receives a 5V ± 4% supply voltage from pin 8 of ECM connector C0914 and provides an analogue signal to pin 45 of ECM connector C0914, which relates to the absolute manifold pressure and allows the ECM to calculate engine load. The ECM provides an earth for the sensor via pin 31 of ECM connector C0914. If the MAP signal is missing, the ECM will substitute a default manifold pressure reading based on crankshaft speed and throttle angle. The engine will continue to run with reduced drivability and increased emissions, although this may not be immediately apparent to the driver. The ECM will store fault codes which can be retrieved using TestBook.
Překlad: MAP senzor je umístěn na (= zvrchu) vstupním sání a je připevněn ....... bla bla bla....
To samý je psaný i u R45, ať už vám vede jakákoli hadička do řj, těžko soudit jestli se opravdu jedná o přívod vzduchu k MAP senzoru, který by dle vás byl umístěn přímo v ECU. Každopádně U R200, R25 a R45 s motorem K-series se zdá podle všeho být faktem, že MAP senzor je mimo tělo řídící jednotky a je s ní spojen elektricky.
Zdroj Rave Rover. Pokud je zájem, můžu vložit obrázky ze kterých je jasný kde je umístěn.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)

Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008

Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
