Pozor na silnice - občas bývají zrádné...
Pozor na silnice - občas bývají zrádné...
Je to několik dní, co jsem se navečer vracel se svým Roverem domů. Bylo tak kolem deváté večer a venku deset pod nulou. Předemnou lehce klopená zatáčka, kterou jsem již několikrát projížděl. Abych nezajížděl do protějšího pruhu kde jsem čekal projíždět auto, snažil sem se držet ve svém, ale ejhle... najednou mi přední pravé kolo skočilo na krajnici (nebo spíš pozůstatky krajnice) a bylo to. Nejdřív sem si myslel že praskla pneumatika nebo že jsem urval celé zavěšení, ale jak jsem to kolo sundal bylo vidět to co na fotkách...
Pro upřesnění té krajnice.... představte si lehce klopenou pravotočivou zatáčku a u vnitřního okraje ostrý konce silnice a deseticentimetrový schod (mimo to ještě nějaké ty díry do toho). Dle mého by to bylo OK, ale vždy když prší a voda teče z vozovky dolů (k vnitřnímu okraji) bere s sebou i části krajnice, až tam vlastně žádná krajnice není a hned máte co dělat. Obzvláště večer nebo když to nemůžete objet...
Největší sranda byla, že byla noc a já měl vybitou baterku, tak jsem si svítil mobilem. A pak do toho ta zima. Nic příjemného Naštěstí se to zvládlo. Jen budu muset pořídit nový disk a obutí. Jsem ale rád, že se neutrhlo celé zavěšení, protože ten deseti centimetrový schod byl opravdu něco. Snad kdybych to hnal naplno, což jsem ale naštěstí nejel.
Zajímavé také je, že ten večer projelo kolem plno aut, ale zastavilo jen jedno a to jeden mladší tuner s Golfem. Sice to bylo už skoro po výměně kola, ale to nevadí, je vidět, že se pořád najde někdo kdo pomůže. Leč mnoho aut projelo, přibrzdilo, zhlédli o co jde a jeli pryč nevím jestli se jim nezdáli ty pražské RZ (budu měnit) nebo co ...
Několik rad: vozte s sebou funkční rezervu (pořádně dofouknutou) klíč, hever a nějaké rukavice. Mějte v autě funkční baterku (žádné KO baterky;)) a občas protáhněte a ošetřete šrouby u kol, aby vám nezarezli... a nešli v případě potřeby sundat o trojúhelníku a vestě snad mluvit nemusím )
Btw. najeto mám něco kolem 50000 km a to moc nejezdím, nikdy jsem ještě defekt neměl, takže tohle byla premiéra ještě že dopadla jakž takž dobře
Pro upřesnění té krajnice.... představte si lehce klopenou pravotočivou zatáčku a u vnitřního okraje ostrý konce silnice a deseticentimetrový schod (mimo to ještě nějaké ty díry do toho). Dle mého by to bylo OK, ale vždy když prší a voda teče z vozovky dolů (k vnitřnímu okraji) bere s sebou i části krajnice, až tam vlastně žádná krajnice není a hned máte co dělat. Obzvláště večer nebo když to nemůžete objet...
Největší sranda byla, že byla noc a já měl vybitou baterku, tak jsem si svítil mobilem. A pak do toho ta zima. Nic příjemného Naštěstí se to zvládlo. Jen budu muset pořídit nový disk a obutí. Jsem ale rád, že se neutrhlo celé zavěšení, protože ten deseti centimetrový schod byl opravdu něco. Snad kdybych to hnal naplno, což jsem ale naštěstí nejel.
Zajímavé také je, že ten večer projelo kolem plno aut, ale zastavilo jen jedno a to jeden mladší tuner s Golfem. Sice to bylo už skoro po výměně kola, ale to nevadí, je vidět, že se pořád najde někdo kdo pomůže. Leč mnoho aut projelo, přibrzdilo, zhlédli o co jde a jeli pryč nevím jestli se jim nezdáli ty pražské RZ (budu měnit) nebo co ...
Několik rad: vozte s sebou funkční rezervu (pořádně dofouknutou) klíč, hever a nějaké rukavice. Mějte v autě funkční baterku (žádné KO baterky;)) a občas protáhněte a ošetřete šrouby u kol, aby vám nezarezli... a nešli v případě potřeby sundat o trojúhelníku a vestě snad mluvit nemusím )
Btw. najeto mám něco kolem 50000 km a to moc nejezdím, nikdy jsem ještě defekt neměl, takže tohle byla premiéra ještě že dopadla jakž takž dobře
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Udělaj , dělali mi to tam taky, respektive mi to odvezli na gemoetrii, pak mi dali výsledek a vysvětlili co která hodnota znamená, s kterýma se dá něco dělat a s kterýma se dá spíš leda tak smířit, který maj vliv na sjíždění gum atd. Kolik to stálo už přesně nevím, bylo to několik set korun (mezi 500 a 1000 tuším).
já se jednou v noci (ještě starým autem honda) výhýbal vlčákovi kterého jsem spatřil asi 10m před autem a abych ho nesrazil, tak jsem naletěl pravým předním kolem do patníku, guma proražená nebyla, ani ráfek neutrpěl nějakej vetší defekt.. jen se mi pohlo celé přední rameno asi o 2 cm dozadu. V servise mi to vyrovnli tak že to bylo posunuté jen 0,4 mm dozadu, kdyby to chtěli srovnat úplně, tak říkali že tam něco praskne a už to nedá dohromady ani doktor HAUS Od té doby se mi sjížděla pneu tak 3x rychleji než ostatní pneu a kolo si pořád nějakým záhadným způsobem hučelo a hučelo....
ROVER 75 2.0 CDT Limousine
To teda musela být pecka.. No rozhodně to nechám přeměřit, když jsem se na to dívals sám, tak jsem nikde nic neviděl, žadné evidentní posunutí vpřed či vzad. Možná něco po vertikální ose to bude níž nebo výš, ale to se uvidí. Nejvíc si asi odnesl tlumič, ale je OK, neteče, pruží, tak snad je v pohodě.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 18:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Jojo já už jsem si s roverem na rozbředlým sněhu škarpu vyzkoušel. Dal jsem hodiny jak jezdec F1 a skončil zadníma kolama v luftě nad škarpou a zadním nárazníkem opřenej o skálu. Zázrakem to všechno přežilo bez škrábance na laku nebo nárazníku a geometrie byla taky relativně OK.
Jo jinak z DS to vozej na geometrii do Matadora na Opavskou Brno a stálo to 700,- Můžeš si tam zavolat třeba to vyjde levněji. http://www.podnikatel.cz/katalog-firem/ ... 2011056000
Jo jinak z DS to vozej na geometrii do Matadora na Opavskou Brno a stálo to 700,- Můžeš si tam zavolat třeba to vyjde levněji. http://www.podnikatel.cz/katalog-firem/ ... 2011056000