A v každém případě tam bylo něco zanedbáno - při opravě, nebo provozu, protože jinak by se to nestalo znova po tak krátké době.Karel Douša píše:Zatím jsem viděl rozhozených 6 motorů a vložky přesah měli dostatečný. Ale naopak vždycky byly otlaky v hlavě od těsnících kroužků válců.Blok i hlava je z kvalitní tepelně zpracovalné (kalitelné) slitiny, aby mohl být lehký (cca 100Kg) - když selže chlazení a vyvaří voda, materiál může vyžíhat a změknout. Proto úpravci varují před nákupem hlav, které byly svařované.
Vypadá to, že největší příčinou HGF u K series je nevhodně umístěný termostat - je na vstupu ochlazené vody do bloku. Při otevření se do bloku dostane voda chladnější o 50-70°C. To způsobuje mimo jiné i pohyb bloku a hlavy vůči sobě a po řadě těchto cyklů se ustřihnou navulkanizované těsnící profily. Rover to nejdříve částečně eliminoval kovovými středícími kolíky. Potom u MG TF a LR Freelanderu pozměnil umístění termostatu, tak aby do bloku přicházela jen mírně ochlazená a dobře promísená voda.
Ještě k tomu ohřívání studeného motoru, myslím, že nejde jen o tlak studeného oleje, který prostřelí těsnění do vody.Jde i tepelnou roztažnost, při ohřátí z O na 100°C se hlavové šrouby natáhnou o cca 0,4mm, ale blok o 0,9mm, tak že o 0,5mm se zmenší tah šroubů.S tím je počítáno, ale pokud se motoru naloží zastudena, blok se ohřeje rychleji než šrouby (AL-Fe) a to taky přispěje namáhání těsnění.
Sorry za délku, ale stručněj to neumím a chtěl jsem nastínit alespoň část příčin potíží s Kseries.
Jinak šrouby jdou použít znovu, stačí je oměřit, zda nejsou natažené. Překročení určité délky značí překročení meze pružné deformace, za kterou už šroub nevyvine potřebný tah pro stažení bloku a hlavy. Samozřejmě pro jistotu je dobré použít nové.
Těsnění pod hlavou
Re: Těsnění pod hlavou
Odpověď máš tady:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Ted me tak napada. Nemate nekdo zkusenost s tesnenim od vyrobce VICTOR REINZ?
Re: Těsnění pod hlavou
Kvalita, bez problémů, mám ho ve 2 Roverech.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Dekuji vsem za komenty. ;o) A zajimave podnety. Doufam, ze po oprave tohoto problemu bude na chvili zase klid. Letos jsem jiz menil skoro vsechno (tlumice, vyfuk, brzdy filtry) co se dalo. Jen jeste maly dotaz. Po kolika Km se doporucuje udelat rozvody?
Re: Těsnění pod hlavou
Kladky a pumpa, když je dobře napnutý řemen, vydrží i přes 150.000km. Běžný řemen 80.000, ale např . zesílený od Gates 100.000km.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Fakt nejsem odborník na auta ani omylem, spíš naopak, tak abyste nemysleli, že vám tu snad radim - jen k těm rozvodům určitě nechtejte měnit i vodní pumpu, mě jí nevyměnili a samozřejmě mi praskla, rozvodovej řemen špatně nasadili...takže jedno období bylo s autem pouze cestování po servisech.
Re: Těsnění pod hlavou
Veroniko máš samozřejmě pravdu - při výměně řemene se má měnit kladka i pumpa. Mají garantovanou životnost 100.000, vydrží sice víc, ale do další výměny rozvodů to nebude.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Těsnění pod hlavou
Tak se mi stalo něco podobného... akorát to dopadlo hůře...
Ráno jedu do práce - vše ok, nic podezřelého...
Odpoledne jedu z práce, taktéž nic podezřelého... Vyrážíme do Chomutova a někde u Ostrova (20 km od Varů) to začalo...
Nejprve to začalo nenápadným držením se otáček tak na 3 000 na volnoběh... Jedu 80 vyřádím a stouply otáčky na 3000, zastavím, vyřadím a opět 3000,
pak začala růst teplota, zastavil jsem pro jistotu dolil destilku do chladiče... (před zimou jsem dolil Fridex, nejvyšší mrazy máme letos zatím zasebou a nikdy nebyl žádný problém), poté již byla teplota i otáčky ok.
Následně při jízdě (zhruba po 10 km) přestalo topit topení a po dalších asi 10 km jsem uslyšel divný zvuky z motoru... Zastavím, vidím, že vařím... Otevřu kapotu a od expanzky zacákanej motor, hnusnou světle hnědou kaší... Bohužel jsem byl 30 km od domova... Nechám chvilku stát, zkontroluji olej a vypadá že je vše v pořádku... Žádný kapučíno... Risknul jsem a nechal trochu vychladnout a jel domů... Poté začalo na chviličku topit topení, ale hned zase přestalo... Po zhruba dalších 10 km rána z motoru a kouř... Zastavím a rupla hadice, co vede k termostatu a znovu a ještě víc zacákanej motor... Od dolití destilky se již teplota držela uprostřed, tak jak má...
Dorazím domů a nechám auto tátovi aby se na to koukl... Druhý den, sme zjistili, že v motoru již není téměř žádnej olej... Ale co hůř, v oleji zřejmě žádná kaše není... Máme pár variant...
1. termostat v háji (bohužel po vymontování a vyzkoušení je funkční)
2. těsnění pod hlavou ( po sundání hlavy a prozkoumání těsnění, žádné viditelné poškození)
3. hlava v !&@#! ( taktéž po sudnání hlavy žádné viditelné poškození)
4. něco horšího...
Samozřejmě sme mohli něco přehlídnout...
Nevíte čím by to ještě mohlo být? Vypadáto, že je olej v chladícím systému, ale není voda v oleji... Ale to nevím přesně, páč všechen olej byl téměř fuč...Ale po sundání krytu hlavy byl čistej motor...
Ráno jedu do práce - vše ok, nic podezřelého...
Odpoledne jedu z práce, taktéž nic podezřelého... Vyrážíme do Chomutova a někde u Ostrova (20 km od Varů) to začalo...
Nejprve to začalo nenápadným držením se otáček tak na 3 000 na volnoběh... Jedu 80 vyřádím a stouply otáčky na 3000, zastavím, vyřadím a opět 3000,
pak začala růst teplota, zastavil jsem pro jistotu dolil destilku do chladiče... (před zimou jsem dolil Fridex, nejvyšší mrazy máme letos zatím zasebou a nikdy nebyl žádný problém), poté již byla teplota i otáčky ok.
Následně při jízdě (zhruba po 10 km) přestalo topit topení a po dalších asi 10 km jsem uslyšel divný zvuky z motoru... Zastavím, vidím, že vařím... Otevřu kapotu a od expanzky zacákanej motor, hnusnou světle hnědou kaší... Bohužel jsem byl 30 km od domova... Nechám chvilku stát, zkontroluji olej a vypadá že je vše v pořádku... Žádný kapučíno... Risknul jsem a nechal trochu vychladnout a jel domů... Poté začalo na chviličku topit topení, ale hned zase přestalo... Po zhruba dalších 10 km rána z motoru a kouř... Zastavím a rupla hadice, co vede k termostatu a znovu a ještě víc zacákanej motor... Od dolití destilky se již teplota držela uprostřed, tak jak má...
Dorazím domů a nechám auto tátovi aby se na to koukl... Druhý den, sme zjistili, že v motoru již není téměř žádnej olej... Ale co hůř, v oleji zřejmě žádná kaše není... Máme pár variant...
1. termostat v háji (bohužel po vymontování a vyzkoušení je funkční)
2. těsnění pod hlavou ( po sundání hlavy a prozkoumání těsnění, žádné viditelné poškození)
3. hlava v !&@#! ( taktéž po sudnání hlavy žádné viditelné poškození)
4. něco horšího...
Samozřejmě sme mohli něco přehlídnout...
Nevíte čím by to ještě mohlo být? Vypadáto, že je olej v chladícím systému, ale není voda v oleji... Ale to nevím přesně, páč všechen olej byl téměř fuč...Ale po sundání krytu hlavy byl čistej motor...
Re: Těsnění pod hlavou
Zkus pěkně vyfotit to těsnění z obou stran a vlož ho sem, já to tipuju na to těsnění a nemusí být zrovna viditelně prorvané. Dobře si zblízka prohlídni na těsnění ty plechové kroužky kolem válců - měly by být po otření hadrem čisté a světlé jako kov, jestli je někde černé začouzené místo, je to ono.
Jinak:
- termostat nezpůsobí olej ve vodě
- prasklá hlava: byla by spíš voda v oleji a ve válci - voda v hlavě je pod tlakem, olej je pod tlakem jen v mazacích kanálech a ten snad nepraskl
- něco horšího (prasklá vložka) je celkem vzácná závada, a taky by byla voda v oleji
... ale to jen tak tipuju na dálku
Jinak:
- termostat nezpůsobí olej ve vodě
- prasklá hlava: byla by spíš voda v oleji a ve válci - voda v hlavě je pod tlakem, olej je pod tlakem jen v mazacích kanálech a ten snad nepraskl
- něco horšího (prasklá vložka) je celkem vzácná závada, a taky by byla voda v oleji
... ale to jen tak tipuju na dálku
Re: Těsnění pod hlavou
Taky tipuju těsnění, ale aby tam v důsledku málo oleje nebylo ještě víc škody.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Těsnění pod hlavou
Jojo jak píšou kluci nademnou. Jnak Hombre, mě diagnostikovali pro dvou neúspěšných výměnách těsnění u dvou různých firem na starým dvoukilu taky prasklou vložku a voda v oleji nebyla, jen olej ve vodě.
Re: Těsnění pod hlavou
Tomi: jo to je možné, když je ta prasklina v místě, které je skoro pořád nad pístem někde nahoře tak jo.
Re: Těsnění pod hlavou
Tak tady přikládám pár fotek těsnění...
Re: Těsnění pod hlavou
Na té první fotce je vidět, jak to profouklo do vody v blízkosti toho šroubu na pravém válci vlevo dole, druhá fotka je moc světlá, tak to zkontroluj, jestli tam nejsou podobně začerněné místa - to je to vaření a ztráta vody. No a na čtvrté fotce poškozená těsnící vrstva kolem mazacího kanálu - klasika u těchto motorů - to je ten olej ve vodě.
Další fotky jsou zespodu a tam nic nevidím, tam to ale většinou díky přesahu vložek drží dobře a foukne to skoro vždy u hlavy.
Další fotky jsou zespodu a tam nic nevidím, tam to ale většinou díky přesahu vložek drží dobře a foukne to skoro vždy u hlavy.
Re: Těsnění pod hlavou
Díky moc,
koupím zatím jen těsnění a uvidí se... Někdo tu někde psal o těsnění ELRING... Prý je dobrý, ale je nejlevnější z nabýdky na ELIT...
Jinak nevíte kde sehnat takový ty plastový štefty na to těsnění?
Děkuju moc
koupím zatím jen těsnění a uvidí se... Někdo tu někde psal o těsnění ELRING... Prý je dobrý, ale je nejlevnější z nabýdky na ELIT...
Jinak nevíte kde sehnat takový ty plastový štefty na to těsnění?
Děkuju moc