výkon při nízkých otáčkách

Odpovědět
lerak
Příspěvky: 95
Registrován: ned říj 11, 2009 9:33

výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od lerak » stř lis 04, 2009 10:22

Vrozmezí 1000-1700 otáček je můj motor zcela bez kroutícího momentu, od 1700otáček se chová klasicky, je to standarní projev?Při jízdě v silném provozu totiž musím jezdit 1. 2. občas 3. a to není moc příjemné.
R 75 CDT

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od norbert » stř lis 04, 2009 10:38

Pokud je to CDT, tak to se probouzí od 2000 otáček výš, ale je rozdíl jestli jedu 1200-1500 otáček na jedničce - tam to taky táhne, nebo jedu na pětce pod 1500 otáček - tam už se motor dusí. Moje skušenost je taková, že záleží i na zařazeném rychlostném stupni. Závěr je tedy takový, že vyšší rychlostní stupeň posouvá výš i hranici minimálních otáček - proč je to tak neumím vysvětlit, je to skrátka skušenost. Na jedničce do 1500 otáček to nemuže mít tu dynamiku jak na čtyřce při 1500 otáčkách už i z toho duvodu, že největší práce pro motor je rozjet auto z klidového stavu a 75 je navíc těžké auto - kupříkladu o 100 kg těžší než dieselový Passat.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 04, 2009 12:37

Jak píše norbert. Je to opravdu poměrně těžké auto.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od AnderN » stř lis 04, 2009 14:10

norbert píše:Závěr je tedy takový, že vyšší rychlostní stupeň posouvá výš i hranici minimálních otáček - proč je to tak neumím vysvětlit, je to skrátka skušenost.
Pri vyssi rychlosti musi motor prekonavat vyssi odpory proti jizde (odpor vzduchu, valivy odpor pneumatik, lozisek, atd.). Proto je motor pri stejnych otackach (napr. 1500 rpm) subjektivne zivejsi na nizsi prevodovy stupen (dvojka je sviznejsi nez petka).
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

lerak
Příspěvky: 95
Registrován: ned říj 11, 2009 9:33

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od lerak » stř lis 04, 2009 16:37

asi jsem se špatně vyjádřil,jedná se mi o nástup turba(turboefekt).U mého vozu je tento moment při cca 1700ot/min a to bez ohledu na zařazený rychl.stupeň,čili mezi 750ot/min(volnoběhem) a cca1700 ot/min je propad kroutícího momentu,tak silný,že motor udrží dosaženou rychlost pouze na rovině a reakce na plynový pedál je minimální .Zajímá mne zdali je to pro tento vůz typický jev,protože lze tento nepříjemný jev na jinak skvělém voze lze odstranit chip tuningem.
R 75 CDT

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od AnderN » stř lis 04, 2009 16:44

Zaber turba kolem 1700 otacek je normalni, takze pri nizsich otackach se zadna velka akcelerace ocekavat neda. Ale ze by to nedovedlo udrzet rychlost ani do mirneho kopce, to uz tak normalni nebude. Zkusil bych porovnat s jinymi CDT, pokud mas moznost a pripadne navstivit servis.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 04, 2009 16:54

na čiptuning zapomeň! Leda bys chtěl ten motor dorasovat.

Tvůj problém je v MAP senzoru(váha vzduchu), možná ten tvůj už není uplně stoprocentní, musel bys ho odpojit. Ale to musíš sundat oba dva horní plastový kryty. Tedy i ten kryt vzduchovýho filtru. Horní kryt je na 3 šroubech(myslím že jsou na desítku klíč), ty uvidíš hned. Spodnější je na 5 šroubech ty jsou na imbus. Jakmile ho sundáš, uvidíš nalevo vzadu do vrchu stoupající černej plastovej konektor, jehož drátky vedou dopředu. Konektor odpoj a jeď to pořádně projet.
Dá se to odpojit i bez sundání krytu, ale to naprosto nedoporučuju, ten konektor totiž nejde uplně vytáhnout, a při náhodných kontaktech je z toho motor docela v háji. Jednou jsem to zažil(brutální výpadky výkonu) a v duchu jsem mu říkal: miláčku vydrž aspoň k té odbočce, pak už konektor zapojím a v životě nikdy ho už nebudu jen povytahovat ale vždy ho pořádně odpojím.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř lis 04, 2009 17:03

Jeste by jsi mel napsat co se ma nebo nema stat az to odpoji, aby vedel jak pozna ze je spatnej nebo ne. Ja sem to z toho nepochopil. :idea:
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » stř lis 04, 2009 17:30

jojo doplním, pokud je MAP senzor špatnej, po odpojení si bude připadat že jezdí z větrem o závod. Auto půjde citelně rychleji do otáček v otáčkách 750-2000rpm. Ve zbytku otáček to bude stejný(to už se stará o výkon hlavně turbo). Pokud je senzor dobrej, po odpojení nepozná rozdíl(rozdíl tam trochu bude ale nebude to stát za řeč).
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 12:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od donutil » stř lis 04, 2009 17:49

Tommi_82 píše:jojo doplním, pokud je MAP senzor špatnej, po odpojení si bude připadat že jezdí z větrem o závod. Auto půjde citelně rychleji do otáček v otáčkách 750-2000rpm. Ve zbytku otáček to bude stejný(to už se stará o výkon hlavně turbo). Pokud je senzor dobrej, po odpojení nepozná rozdíl(rozdíl tam trochu bude ale nebude to stát za řeč).
No ale hlavně to s odpojeným docela kouří

lerak
Příspěvky: 95
Registrován: ned říj 11, 2009 9:33

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od lerak » čtv lis 05, 2009 14:14

Pánové,díky všem,je to váha,když jsem ji odpojil jako by 75tka ztratila 50% hmotnosti.Už sháním novou,kdo ví kde nejlépe ať poradí,ještě jednou díky.
R 75 CDT

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » čtv lis 05, 2009 14:23

Na ebay.co.uk zadej Rover 75 MAF
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » čtv lis 05, 2009 14:40

originál by měl mít číslo:
Bosch Part Number: 0928400520
BMW Part Number 13412247592
ROVER Part Number MHK101130
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: výkon při nízkých otáčkách

Příspěvek od Tommi_82 » čtv lis 05, 2009 14:49

Jinak váha se dá i vyčistit, izopropylalkoholem. Na pár týdnů /měsíců to může vyřešit situaci. Ale taky nemusí.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Odpovědět