výkon při nízkých otáčkách
výkon při nízkých otáčkách
Vrozmezí 1000-1700 otáček je můj motor zcela bez kroutícího momentu, od 1700otáček se chová klasicky, je to standarní projev?Při jízdě v silném provozu totiž musím jezdit 1. 2. občas 3. a to není moc příjemné.
R 75 CDT
Re: výkon při nízkých otáčkách
Pokud je to CDT, tak to se probouzí od 2000 otáček výš, ale je rozdíl jestli jedu 1200-1500 otáček na jedničce - tam to taky táhne, nebo jedu na pětce pod 1500 otáček - tam už se motor dusí. Moje skušenost je taková, že záleží i na zařazeném rychlostném stupni. Závěr je tedy takový, že vyšší rychlostní stupeň posouvá výš i hranici minimálních otáček - proč je to tak neumím vysvětlit, je to skrátka skušenost. Na jedničce do 1500 otáček to nemuže mít tu dynamiku jak na čtyřce při 1500 otáčkách už i z toho duvodu, že největší práce pro motor je rozjet auto z klidového stavu a 75 je navíc těžké auto - kupříkladu o 100 kg těžší než dieselový Passat.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
Jak píše norbert. Je to opravdu poměrně těžké auto.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
Pri vyssi rychlosti musi motor prekonavat vyssi odpory proti jizde (odpor vzduchu, valivy odpor pneumatik, lozisek, atd.). Proto je motor pri stejnych otackach (napr. 1500 rpm) subjektivne zivejsi na nizsi prevodovy stupen (dvojka je sviznejsi nez petka).norbert píše:Závěr je tedy takový, že vyšší rychlostní stupeň posouvá výš i hranici minimálních otáček - proč je to tak neumím vysvětlit, je to skrátka skušenost.
Re: výkon při nízkých otáčkách
asi jsem se špatně vyjádřil,jedná se mi o nástup turba(turboefekt).U mého vozu je tento moment při cca 1700ot/min a to bez ohledu na zařazený rychl.stupeň,čili mezi 750ot/min(volnoběhem) a cca1700 ot/min je propad kroutícího momentu,tak silný,že motor udrží dosaženou rychlost pouze na rovině a reakce na plynový pedál je minimální .Zajímá mne zdali je to pro tento vůz typický jev,protože lze tento nepříjemný jev na jinak skvělém voze lze odstranit chip tuningem.
R 75 CDT
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
Zaber turba kolem 1700 otacek je normalni, takze pri nizsich otackach se zadna velka akcelerace ocekavat neda. Ale ze by to nedovedlo udrzet rychlost ani do mirneho kopce, to uz tak normalni nebude. Zkusil bych porovnat s jinymi CDT, pokud mas moznost a pripadne navstivit servis.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
na čiptuning zapomeň! Leda bys chtěl ten motor dorasovat.
Tvůj problém je v MAP senzoru(váha vzduchu), možná ten tvůj už není uplně stoprocentní, musel bys ho odpojit. Ale to musíš sundat oba dva horní plastový kryty. Tedy i ten kryt vzduchovýho filtru. Horní kryt je na 3 šroubech(myslím že jsou na desítku klíč), ty uvidíš hned. Spodnější je na 5 šroubech ty jsou na imbus. Jakmile ho sundáš, uvidíš nalevo vzadu do vrchu stoupající černej plastovej konektor, jehož drátky vedou dopředu. Konektor odpoj a jeď to pořádně projet.
Dá se to odpojit i bez sundání krytu, ale to naprosto nedoporučuju, ten konektor totiž nejde uplně vytáhnout, a při náhodných kontaktech je z toho motor docela v háji. Jednou jsem to zažil(brutální výpadky výkonu) a v duchu jsem mu říkal: miláčku vydrž aspoň k té odbočce, pak už konektor zapojím a v životě nikdy ho už nebudu jen povytahovat ale vždy ho pořádně odpojím.
Tvůj problém je v MAP senzoru(váha vzduchu), možná ten tvůj už není uplně stoprocentní, musel bys ho odpojit. Ale to musíš sundat oba dva horní plastový kryty. Tedy i ten kryt vzduchovýho filtru. Horní kryt je na 3 šroubech(myslím že jsou na desítku klíč), ty uvidíš hned. Spodnější je na 5 šroubech ty jsou na imbus. Jakmile ho sundáš, uvidíš nalevo vzadu do vrchu stoupající černej plastovej konektor, jehož drátky vedou dopředu. Konektor odpoj a jeď to pořádně projet.
Dá se to odpojit i bez sundání krytu, ale to naprosto nedoporučuju, ten konektor totiž nejde uplně vytáhnout, a při náhodných kontaktech je z toho motor docela v háji. Jednou jsem to zažil(brutální výpadky výkonu) a v duchu jsem mu říkal: miláčku vydrž aspoň k té odbočce, pak už konektor zapojím a v životě nikdy ho už nebudu jen povytahovat ale vždy ho pořádně odpojím.
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: výkon při nízkých otáčkách
Jeste by jsi mel napsat co se ma nebo nema stat az to odpoji, aby vedel jak pozna ze je spatnej nebo ne. Ja sem to z toho nepochopil. 

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
jojo doplním, pokud je MAP senzor špatnej, po odpojení si bude připadat že jezdí z větrem o závod. Auto půjde citelně rychleji do otáček v otáčkách 750-2000rpm. Ve zbytku otáček to bude stejný(to už se stará o výkon hlavně turbo). Pokud je senzor dobrej, po odpojení nepozná rozdíl(rozdíl tam trochu bude ale nebude to stát za řeč).
Re: výkon při nízkých otáčkách
No ale hlavně to s odpojeným docela kouříTommi_82 píše:jojo doplním, pokud je MAP senzor špatnej, po odpojení si bude připadat že jezdí z větrem o závod. Auto půjde citelně rychleji do otáček v otáčkách 750-2000rpm. Ve zbytku otáček to bude stejný(to už se stará o výkon hlavně turbo). Pokud je senzor dobrej, po odpojení nepozná rozdíl(rozdíl tam trochu bude ale nebude to stát za řeč).
Re: výkon při nízkých otáčkách
Pánové,díky všem,je to váha,když jsem ji odpojil jako by 75tka ztratila 50% hmotnosti.Už sháním novou,kdo ví kde nejlépe ať poradí,ještě jednou díky.
R 75 CDT
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
Na ebay.co.uk zadej Rover 75 MAF
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
originál by měl mít číslo:
Bosch Part Number: 0928400520
BMW Part Number 13412247592
ROVER Part Number MHK101130
Bosch Part Number: 0928400520
BMW Part Number 13412247592
ROVER Part Number MHK101130
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výkon při nízkých otáčkách
Jinak váha se dá i vyčistit, izopropylalkoholem. Na pár týdnů /měsíců to může vyřešit situaci. Ale taky nemusí.