63 kW a 75 kW
63 kW a 75 kW
Ahoj,
mám dotaz ohledně změny výkonu. Oba motory 1.4i 16v by podle mých informací měli být v podstatě stejné a výkon tedy nastavován pouze v řídící jednotce.
Před časem jsem měnil zadřený motor právě o výkonu 75kW z Rovera 200, za novější, ale slabší, tedy 63kW z Rovera 25. Měnil se skutečně jen agregát, dokonce i hlava ventilů byla použitá z původní silnější verze. Řídící jednotka a vše ostatní se použilo původní. Výkon však teď odpovídá nachlup slabší variantě. Poradí někdo jak docílit oněch zmiňovaných původních 75kW?
mám dotaz ohledně změny výkonu. Oba motory 1.4i 16v by podle mých informací měli být v podstatě stejné a výkon tedy nastavován pouze v řídící jednotce.
Před časem jsem měnil zadřený motor právě o výkonu 75kW z Rovera 200, za novější, ale slabší, tedy 63kW z Rovera 25. Měnil se skutečně jen agregát, dokonce i hlava ventilů byla použitá z původní silnější verze. Řídící jednotka a vše ostatní se použilo původní. Výkon však teď odpovídá nachlup slabší variantě. Poradí někdo jak docílit oněch zmiňovaných původních 75kW?
Rover 200 1.4 16v
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: 63 kW a 75 kW
v podstate sis odpovedel. Kdyz se menil jen spodek motoru a odpovida to te slabsi verzi, tak to ma asi jine vrtani nebo neco.
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2288
- Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: 63 kW a 75 kW
zdvih, né vrtání
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: 63 kW a 75 kW
Koukám na to v tech. datech, oba motory mají stejně vrtání x zvdih tj 75 x 79, i kompresní poměr, tedy 10,5. Takže v tom to není, stále si tedy myslím, že by to relativně jednoduše mělo jít předělat.
Další návrhy?
Další návrhy?
Rover 200 1.4 16v
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 63 kW a 75 kW
Vrtání a zdvih jsou podle mě opravdu stejný, ty motory se normálně prohazujou(jednou jsem na to koukal v jeseníku), to co se ti přihodilo je divný. To by se podle mě stávat nemělo, když se vezme jen blok z pětadvacítky a všechny ty blbosti včetně rozdělovače atd se nechaj z dvoustovky, měl by podle mě být výkon stejnej jak na dvoustovce. Aspoň do dneška jsem žil v tom domění, protože na co by komu byl motor splňující emise EURO3 o nižším výkonu, když do papírů mu tu emisní třídu stejně nezapíšou. To by kromě omlazení motoru nemělo žádnej pozitivní vliv.
Jak jsi poznal že auto má opravdu nižší výkon?
Budem muset počkat až třeba Havran, nebo někdo kdo má opravdu zkušenosti napíše jak to je, protože jinak se můžem jen tak dohadovat. Pokud bys to opravdu potřeboval vědět, napsal bych asi osobku Havranovi.
Jak jsi poznal že auto má opravdu nižší výkon?
Budem muset počkat až třeba Havran, nebo někdo kdo má opravdu zkušenosti napíše jak to je, protože jinak se můžem jen tak dohadovat. Pokud bys to opravdu potřeboval vědět, napsal bych asi osobku Havranovi.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: 63 kW a 75 kW
Moc tomu nerozumim ... je rec o zazehovych motorech 1.4 16V, ktere se montovaly do Roveru 25 ve dvou vykonovych verzich 62 kW a 76 kW? Pokud ano, tak tam si myslim, ze jsou opravdu mechanicky stejne a lisi se pouze ridici jednotkou a mozna nejakymi detaily okolo. To proto, ze tusim v Nemecku (a zrejme nejen tam) ten silnejsi uz spada do vyssi sazby dane. Puvodni 1.4 8V (55 kW) z Roveru 200 byla proto v R25 nahrazena 1.4 16V priskrcenou na 62 kW.
Re: 63 kW a 75 kW
Ještě může být jiný tvar vaček, tzn. i jiné časování ventilů, nebo tvar spalovacího prostoru.
Re: 63 kW a 75 kW
Píše. že použil hlavu (předpokládám i s vačkama) z původního 75kw motoru- tak tam chyba nebude. Nerozumím tomu, osobně jsem použil komplet hlavu, včetně vaček z 1.6 82kw na motor 1.8 88kw a bez jakéhokoliv jiného zásahu se charakter 1.8 (tahnoucí v dolním spektru otáček) změnil na pilku, která zatahuje nad 4500ot.
Pokud tedy použil defakto jen blok a zbytek je 75Kw verze, musí to jet jako 75kw. Jestli jsi měl nějaký úsek silnice, kde víš , jak táhl původní motor, vyzkoušej tam i nový.
Když jsem udělal výše uvedenou změnu, auto subjetivně "jelo" méně (protože ztratilo Mk mezi 3000 až 4000ot), ale objektivně při měření jelo jak dráha
Pokud tedy použil defakto jen blok a zbytek je 75Kw verze, musí to jet jako 75kw. Jestli jsi měl nějaký úsek silnice, kde víš , jak táhl původní motor, vyzkoušej tam i nový.
Když jsem udělal výše uvedenou změnu, auto subjetivně "jelo" méně (protože ztratilo Mk mezi 3000 až 4000ot), ale objektivně při měření jelo jak dráha

MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: 63 kW a 75 kW
no proste je ted slabsi "jede"min, zrychleni je horsi, maximalka je tak nejak v normalu, tj, podle navigace pres 180, meril sem zryhleni a 0-100 dela za 11.8 jako podle vyrobce, proste to neni ono jako pred tim, jeto divny, proto se tu ptam, v cem by jeste mohl byt zadrhel, musi to byt nejaka malickost podle me. kazdopadne jako auto co ma delat 0-100 za 10.3 to opravdu nejede ani vzdalene. a ano hlava ventilu se pouzila puvodni i s vackama, jen se museli dat asi 3 ventily novy.
Rover 200 1.4 16v
Re: 63 kW a 75 kW
A časování rozvodů máš dobře nastavený ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: 63 kW a 75 kW
Karel Douša píše:A časování rozvodů máš dobře nastavený ?
no kdyby ne tak uz se to potkalo ne?
Rover 200 1.4 16v
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: 63 kW a 75 kW
Nutne by nemuselo ... uz tady byly i pripady spatne nasazenych rozvodovych remenu, treba o jediny zub ... a jelo to, akorat spatne.
Re: 63 kW a 75 kW
U Tourera jsem měl o 2 zuby výfukovou vačku a ještě o zub na klice...akorát to nejelo a blbý starty.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: 63 kW a 75 kW
Změř kompresi ne????????????????????????????????????? Třeba v tom bloku byly pisty s blbymi krouzky a tet to nema kompresi a ucinost de smerem dolu. HMMMM!!??
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
Re: 63 kW a 75 kW
Z vlastní padesátileté zkušenosti,pokud se nezměnily parametry mechanických částí může být chyba pouze v montáži a nastavení.Doporučuji změřit kompresi a zkontrolovat nastavení.
R 75 CDT