63 kW a 75 kW

Odpovědět
cerrbion
Příspěvky: 17
Registrován: ned čer 15, 2008 13:51

63 kW a 75 kW

Příspěvek od cerrbion » ned lis 22, 2009 0:12

Ahoj,
mám dotaz ohledně změny výkonu. Oba motory 1.4i 16v by podle mých informací měli být v podstatě stejné a výkon tedy nastavován pouze v řídící jednotce.
Před časem jsem měnil zadřený motor právě o výkonu 75kW z Rovera 200, za novější, ale slabší, tedy 63kW z Rovera 25. Měnil se skutečně jen agregát, dokonce i hlava ventilů byla použitá z původní silnější verze. Řídící jednotka a vše ostatní se použilo původní. Výkon však teď odpovídá nachlup slabší variantě. Poradí někdo jak docílit oněch zmiňovaných původních 75kW?
Rover 200 1.4 16v

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned lis 22, 2009 0:26

v podstate sis odpovedel. Kdyz se menil jen spodek motoru a odpovida to te slabsi verzi, tak to ma asi jine vrtani nebo neco.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Austin
Moderátor
Příspěvky: 2288
Registrován: ned zář 16, 2007 23:32
Bydliště: Brno 602 770 206
Kontaktovat uživatele:

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od Austin » ned lis 22, 2009 0:34

zdvih, né vrtání
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97

cerrbion
Příspěvky: 17
Registrován: ned čer 15, 2008 13:51

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od cerrbion » ned lis 22, 2009 1:19

Koukám na to v tech. datech, oba motory mají stejně vrtání x zvdih tj 75 x 79, i kompresní poměr, tedy 10,5. Takže v tom to není, stále si tedy myslím, že by to relativně jednoduše mělo jít předělat.


Další návrhy?
Rover 200 1.4 16v

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od Tommi_82 » ned lis 22, 2009 9:00

Vrtání a zdvih jsou podle mě opravdu stejný, ty motory se normálně prohazujou(jednou jsem na to koukal v jeseníku), to co se ti přihodilo je divný. To by se podle mě stávat nemělo, když se vezme jen blok z pětadvacítky a všechny ty blbosti včetně rozdělovače atd se nechaj z dvoustovky, měl by podle mě být výkon stejnej jak na dvoustovce. Aspoň do dneška jsem žil v tom domění, protože na co by komu byl motor splňující emise EURO3 o nižším výkonu, když do papírů mu tu emisní třídu stejně nezapíšou. To by kromě omlazení motoru nemělo žádnej pozitivní vliv.

Jak jsi poznal že auto má opravdu nižší výkon?

Budem muset počkat až třeba Havran, nebo někdo kdo má opravdu zkušenosti napíše jak to je, protože jinak se můžem jen tak dohadovat. Pokud bys to opravdu potřeboval vědět, napsal bych asi osobku Havranovi.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od AnderN » pon lis 23, 2009 9:36

Moc tomu nerozumim ... je rec o zazehovych motorech 1.4 16V, ktere se montovaly do Roveru 25 ve dvou vykonovych verzich 62 kW a 76 kW? Pokud ano, tak tam si myslim, ze jsou opravdu mechanicky stejne a lisi se pouze ridici jednotkou a mozna nejakymi detaily okolo. To proto, ze tusim v Nemecku (a zrejme nejen tam) ten silnejsi uz spada do vyssi sazby dane. Puvodni 1.4 8V (55 kW) z Roveru 200 byla proto v R25 nahrazena 1.4 16V priskrcenou na 62 kW.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od Hombre » pon lis 23, 2009 12:02

Ještě může být jiný tvar vaček, tzn. i jiné časování ventilů, nebo tvar spalovacího prostoru.
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od KDB » pon lis 23, 2009 15:19

Píše. že použil hlavu (předpokládám i s vačkama) z původního 75kw motoru- tak tam chyba nebude. Nerozumím tomu, osobně jsem použil komplet hlavu, včetně vaček z 1.6 82kw na motor 1.8 88kw a bez jakéhokoliv jiného zásahu se charakter 1.8 (tahnoucí v dolním spektru otáček) změnil na pilku, která zatahuje nad 4500ot.
Pokud tedy použil defakto jen blok a zbytek je 75Kw verze, musí to jet jako 75kw. Jestli jsi měl nějaký úsek silnice, kde víš , jak táhl původní motor, vyzkoušej tam i nový.
Když jsem udělal výše uvedenou změnu, auto subjetivně "jelo" méně (protože ztratilo Mk mezi 3000 až 4000ot), ale objektivně při měření jelo jak dráha :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cerrbion
Příspěvky: 17
Registrován: ned čer 15, 2008 13:51

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od cerrbion » pon lis 23, 2009 22:06

no proste je ted slabsi "jede"min, zrychleni je horsi, maximalka je tak nejak v normalu, tj, podle navigace pres 180, meril sem zryhleni a 0-100 dela za 11.8 jako podle vyrobce, proste to neni ono jako pred tim, jeto divny, proto se tu ptam, v cem by jeste mohl byt zadrhel, musi to byt nejaka malickost podle me. kazdopadne jako auto co ma delat 0-100 za 10.3 to opravdu nejede ani vzdalene. a ano hlava ventilu se pouzila puvodni i s vackama, jen se museli dat asi 3 ventily novy.
Rover 200 1.4 16v

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od KDB » pon lis 23, 2009 22:44

A časování rozvodů máš dobře nastavený ?
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

cerrbion
Příspěvky: 17
Registrován: ned čer 15, 2008 13:51

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od cerrbion » pon lis 23, 2009 23:02

Karel Douša píše:A časování rozvodů máš dobře nastavený ?

no kdyby ne tak uz se to potkalo ne?
Rover 200 1.4 16v

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od AnderN » čtv lis 26, 2009 14:44

Nutne by nemuselo ... uz tady byly i pripady spatne nasazenych rozvodovych remenu, treba o jediny zub ... a jelo to, akorat spatne.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2181
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od KDB » čtv lis 26, 2009 15:19

U Tourera jsem měl o 2 zuby výfukovou vačku a ještě o zub na klice...akorát to nejelo a blbý starty.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
seba
Příspěvky: 1309
Registrován: sob říj 04, 2008 10:02
Kontaktovat uživatele:

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od seba » pát lis 27, 2009 15:06

Změř kompresi ne????????????????????????????????????? Třeba v tom bloku byly pisty s blbymi krouzky a tet to nema kompresi a ucinost de smerem dolu. HMMMM!!??
Miluji Rover Club. T16 turbo power.

lerak
Příspěvky: 95
Registrován: ned říj 11, 2009 9:33

Re: 63 kW a 75 kW

Příspěvek od lerak » sob lis 28, 2009 21:04

Z vlastní padesátileté zkušenosti,pokud se nezměnily parametry mechanických částí může být chyba pouze v montáži a nastavení.Doporučuji změřit kompresi a zkontrolovat nastavení.
R 75 CDT

Odpovědět