Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Ahojte,
idem kupovat novu bateriu pre mojho roverika, ale neviem presne aka tam bola od vyrobcu. Chlapik ktory mi auto predal tam zrejme dal tu co tam mam. Je to Varta 44 Ah. A kedze som v manuale nenasiel ziadne info o hodnotach baterie tak sa chcem spytat na tu na fore.
Tak mi prosim napiste ake hodnoty baterii pouzivate vo svojich autickach. Najlepsie typ a jednoduchy popis auta (vid moj popis) a znacku, typ a hodnoty baterie.
Ide mi hlavne o to ci je mozne pouzit napr 54Ah bateriu. Ci nebude trpiet nieco v aute, ci alternator bude stihat nabijat a tak dalej...
Diky moc.
tomas
idem kupovat novu bateriu pre mojho roverika, ale neviem presne aka tam bola od vyrobcu. Chlapik ktory mi auto predal tam zrejme dal tu co tam mam. Je to Varta 44 Ah. A kedze som v manuale nenasiel ziadne info o hodnotach baterie tak sa chcem spytat na tu na fore.
Tak mi prosim napiste ake hodnoty baterii pouzivate vo svojich autickach. Najlepsie typ a jednoduchy popis auta (vid moj popis) a znacku, typ a hodnoty baterie.
Ide mi hlavne o to ci je mozne pouzit napr 54Ah bateriu. Ci nebude trpiet nieco v aute, ci alternator bude stihat nabijat a tak dalej...
Diky moc.
tomas
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Ano, pokud tam rozměrově vleze 52Ah baterie je i v doporučených od Varty pro R214.
http://www.varta-automotive.cz/?id=43&L=3
vyrobce ROVER modelové rady 200 (RF)
typu modelove rady 214 Si kW 76 / 103
od 1995-11 do 2000-03
Čislo vyrobku 552 401 052 3162
Vyrobni rada SILVER dynamic
napeti [V] 12
kapacita baterie v Ah 52
test za studena dle EN (v A) 520
délka (v mm) 207
Sirka v mm 175
vyska ( v mm ) 175
Spodní provedení B13
razeni polu 0
druh zásuvky 1
http://www.varta-automotive.cz/?id=43&L=3
vyrobce ROVER modelové rady 200 (RF)
typu modelove rady 214 Si kW 76 / 103
od 1995-11 do 2000-03
Čislo vyrobku 552 401 052 3162
Vyrobni rada SILVER dynamic
napeti [V] 12
kapacita baterie v Ah 52
test za studena dle EN (v A) 520
délka (v mm) 207
Sirka v mm 175
vyska ( v mm ) 175
Spodní provedení B13
razeni polu 0
druh zásuvky 1
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Alternátoru to je jedno, ten je dimenzován podle spotřebičů.
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Mám ve svém voze 52 Ah a bez problémů 

Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Dakujem vsetkym za rady. Nakoniec som kupil Akumu 46 Ah bezudrzbovu.
Nabuduce budem vediet a mozem kupit teda vacsiu, ale rozdiel tam asi nebude nejaky obrovsky.
Pekny den prajem.
tomas
Nabuduce budem vediet a mozem kupit teda vacsiu, ale rozdiel tam asi nebude nejaky obrovsky.
Pekny den prajem.
tomas
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Ať ti slouží.
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Mě se zdá, že čím silnější baterie tak lepší starty v zimě
A mám také bezúdržbovou a zatím bezproblémů

-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
ono je to zavisle na alternatore, standardne sa montovali 60A alternatory na bateriu 45Ah, tak by som dal 45Ah.
Ja mam uz meneny alternator z civiku 90A a bateriu mam 70 Ah.
Nieje podstatne davat vacsiu bateriu, pretoze startovaci prud je cca ten isty a to 380A koli dimenzovanemu starteru a ma to este jednu nevyhodu a to ze sa nestihne tak rychlo dobit kedze je slabsi nabijaci pruda vacsia kapacita.Startovaci prud sa tym potom zmensuje.
Kludne sa moze stat ze pri tak 3-och kratkych jazdach a trojhodinovej pauze auto nenastartuje, hlavne ked sa ochladi a hlavne pri dieseloch, kde je start na bateriu nemilosrdny.
Ja mam uz meneny alternator z civiku 90A a bateriu mam 70 Ah.
Nieje podstatne davat vacsiu bateriu, pretoze startovaci prud je cca ten isty a to 380A koli dimenzovanemu starteru a ma to este jednu nevyhodu a to ze sa nestihne tak rychlo dobit kedze je slabsi nabijaci pruda vacsia kapacita.Startovaci prud sa tym potom zmensuje.
Kludne sa moze stat ze pri tak 3-och kratkych jazdach a trojhodinovej pauze auto nenastartuje, hlavne ked sa ochladi a hlavne pri dieseloch, kde je start na bateriu nemilosrdny.
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Vím že jste to tu už vyřešili, ale co by jste poradili mě do 620ti (2,OT,147kW,16V)
prodany Rover 620ti 
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den

Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
Já toto:
vyrobce ROVER modelové rady 600 (RH)
typu modelove rady 620 Ti Vitesse kW 147 / 200
od 1994-07 do 1999-02
Čislo vyrobku 563 400 061 3162
Vyrobni rada SILVER dynamic
napeti [V] 12
kapacita baterie v Ah 63
test za studena dle EN (v A) 610
délka (v mm) 242
Sirka v mm 175
vyska ( v mm ) 190
Spodní provedení B13
razeni polu 0
druh zásuvky 1
vyrobce ROVER modelové rady 600 (RH)
typu modelove rady 620 Ti Vitesse kW 147 / 200
od 1994-07 do 1999-02
Čislo vyrobku 563 400 061 3162
Vyrobni rada SILVER dynamic
napeti [V] 12
kapacita baterie v Ah 63
test za studena dle EN (v A) 610
délka (v mm) 242
Sirka v mm 175
vyska ( v mm ) 190
Spodní provedení B13
razeni polu 0
druh zásuvky 1
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
mackoco píše:ono je to zavisle na alternatore, standardne sa montovali 60A alternatory na bateriu 45Ah, tak by som dal 45Ah.
Ja mam uz meneny alternator z civiku 90A a bateriu mam 70 Ah.
Nieje podstatne davat vacsiu bateriu, pretoze startovaci prud je cca ten isty a to 380A koli dimenzovanemu starteru a ma to este jednu nevyhodu a to ze sa nestihne tak rychlo dobit kedze je slabsi nabijaci pruda vacsia kapacita.Startovaci prud sa tym potom zmensuje.
Kludne sa moze stat ze pri tak 3-och kratkych jazdach a trojhodinovej pauze auto nenastartuje, hlavne ked sa ochladi a hlavne pri dieseloch, kde je start na bateriu nemilosrdny.
Nevím, odkud máš tyto informace, ale znovu opakuji: kapacita akumulátoru s nabíjecím proudem alternátoru nijak zvlášť nesouvisí a pokud tam vleze větší baterka, není problém. Ten alternátor totiž musí dobít jen to, co sežraly spotřebiče a je jedno, jestli z velké nebo malé baterky. Baterka se při startování nevybije automaticky celá, ale třeba jen 20% kapacity té malé baterky, nebo jen 15% té větší. Po startu vzroste nabíjecí proud toho jak klesne odpor akumulátoru a ten klesne podle toho, o kolik energie baterka přišla. Z toho vyplývá, že větší baterka navíc šetří alternátor a řemen. 60A alternátor klidně stačí udržovat 150 Ah baterii, tam už je ale problém s místem a taky s cenou.
Kdysi jsem pracoval jako automechanik u autobusů, takže jsem jednu zimu jezdil se 180Ah baterií, která zbyla z páru, za sedadly Škody 120, byla to paráda, žádný problém v mrazech. Mimochodem, Škodovka měla alternátor 55 A a Karosa má 75 A.
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
jasne hombre, nebudem sa tu dohadovat. Clovek tu caka odpoved, tak nech zvaži sam co by prenho vyhovovalo.
Ked som mal š120 tak s vyššou kapacitou baterky sa mi nestihala dobijat ked som behal po sidlisku a za kazdym ´´rohom´´ vypol motor. Tot moje skusenosti...
Ked som mal š120 tak s vyššou kapacitou baterky sa mi nestihala dobijat ked som behal po sidlisku a za kazdym ´´rohom´´ vypol motor. Tot moje skusenosti...
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: Bateria pre Rover 200 (1,4;76kW;16V)
No já se taky nechci dohadovat 
