EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » úte črc 21, 2009 14:28

Nadpis jsem změnil, takže není problém.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » čtv črc 23, 2009 9:56

Kurňa, včera jsem jen tak z nudy sundal EGR ventil. To co ve mě nastalo když jsem koukl do něj se asi ani nedá popsat! Nechtělo se mi ani věřit že v mým duhově ekologickým autíčku můžou vznikat takový brikety. Vypadalo to tam jak 10 let nevymetenej komín. Ventil už je pravděpodobně nefunkční, nebo podtlak a tlak kterej ho otevírá je hodně velkej. Každopádně pokud je nefunkční tak mi to dvakrát moc nevadí. Nechce se mi věřit že někdo vymyslel takovou blbost, aby se ty sračky usazovaly nejen za motorem ale i před motorem. Čemu to prospívá? Nemáte někdo víc podrobností o tom ventilu? Jestli to je třeba i k tomu aby se za studena těma splodinama i rychleji ohřál motor, nebo tak něco?

Každopádně v tom místě kde je ten ventil se to usazuje hodně. Už tak je to tam zůžený a ty usazeniny to ještě podstatně zůžily, to si pak turbo může točit jak chce a těma dvěma malýma dírkama se tam moc vzduchu nedostane.

Doporučuju každýmu s CDT /CDTi ten ventil aspoň jdenou za rok, nebo dvy sundat a vyčistit, je to práce na 10 minut.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Thomson » čtv črc 23, 2009 12:43

Na rychlejsi zahrati za studena to nema vliv. Kdyz se nad tim zamyslis tak vlastne privadis do sani necistoty ktere jsou sice teple ale uz nehori a vytlaci cast cisteho vzduchu takze vlastne zdegraduji do jiste miry horeni. Tak se mi zda ze to funguje.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » čtv črc 23, 2009 13:00

No jestli to nemá vliv na lepší prohřátí motoru, tak se ti ani nedivím žes to zaslepil. Takovej bordel nahánět zpět do motoru to je fakt demence..

EDIT:

Byl jsem auto protáhnout, opravdu poctivě jsem vytáčel s plynem na podlaze a žádná změna na chodu motoru nebyla patrná. Prostě taková ta CDT klasika nenadchne/neurazí. Ještě někdy cvičně vykoupu váhu vzduchu v izopropylalkoholu a uvidíme. Zázraky nečekám, dělám to pro ten pocit.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od norbert » pon srp 03, 2009 17:11

Tak jsem se na ten muj EGR take podival ale nedokázal jsem ho oddelit od toho kovového potrubí. Nejde s tím hnout i když jsem tu objímku totálne povolil. Tak jsem suntal jenom tu tlustou gumovou hadici vpravo a odšrouboval tu čtverici šroubú vlevo jak je našroubovaný na tom plastovým bloku. Ja tam ale nemel janom saze ale směs oleje a sazí. Iu to moje turbo uz netesní dokonale a dostává sa tam i olej. Mechanik v DSV Dunajská Streda říkal, že je to normál a pokud to táhne není co řešit.

Otázky na odborníky zde mám dvě:

Je rozumné to turbo řešit? Repasovat nebo co s tím?

Je dobré odojit i to kovové potrubí (kudy asi jdou ty spaliny) a vyčistit to tam? Když ano, tak jak na to? Nechtěl jsem to napoprvé moc znásilňovat protože na vyčištění jsem mněl jen hodinu a potom mi auto sebrala manželka.

Děkuji

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » pon srp 03, 2009 17:58

To že s tím nejde hnout je normální, jak to je stáhlý tak si to prostě sedne. Stačí to mít povolený na maximum a zapáčit šroubovákem a ono to doskočí. Každopádně je to vcelku jedno jestli to odpojíš nebo ne. Já o funkci EGR moc nestojím. Když jsem to čistil tak mi šlo hlavně o to aby nebyl bordel kolem toho pístku na tom hlavním tahu aby ten vzduch od turba nemusel procházet zbytečně úzkou štěrbinou. To jestli jsou saze v té uzké kovové trubici jsem neřešil a ono jich tam ani moc nebylo.
Směs oleje? Nevim nevím, já tam měl jen navlhlý saze.
Turbo bych neřešil do doby dokud při zátahu hlasitě nepíská. Kdes vůbec viděl ten olej? Hadice od turba jde od mezichladiče směrem nahoru tak nevím nevím kde se ti ten olej mohl zdržovat. Jinak ty saze byly u mě taky mastný. Nikde jsem loužičku oleje neviděl a to že hadice od turba je mastná od oleje je zcela v pořádku a přirozené.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od norbert » stř srp 05, 2009 9:36

Děkuju za reakci. Nu, žádný loužičky, jenom mastné saze ve dvo vrstvách. první vrstva měkká - dala se setřít novinovým papírem. Pod ní byla zkarbonizovaná vrstva - tu jsem oškrábal šroubovákem. Nakonec jsem použil zubní kartáček namočený v technickém benzínu a pak to dosucha vytřel zmuchlaným papírem. Ocelový kartáč se mi tu neosvědčil.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » stř srp 05, 2009 10:56

Tak to vůbec neřeš, to je stejný jak u mě. To není vadným turbem.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
INZER
Příspěvky: 619
Registrován: čtv lis 27, 2008 9:27
Bydliště: Český Brod: 773057689

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od INZER » stř led 13, 2010 13:11

R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000
Obrázek

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » sob bře 20, 2010 18:46

tak dneska jsem po asi 4000 ujetých km od čištění EGR ventilu preventivně sundal hadici od turba a nakoukl. Čekal jsem že to bude horší. Trubka sice měla černej nádech, takže ventil funguje, ale žádná drastická vrstva sazí tam nebyla(minule tam bylo sazí jak v komíně). Tak jsem zas na pár tisíc km klidnej.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Angličan
Příspěvky: 219
Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Angličan » sob bře 20, 2010 21:04

Jste divočáci... na rozdíl od prvních Defendrů s EGR ventilem u 75 jeho odpojení vřele nedoporučuju... ja natolik součástí komplexního řízení motoru, že si tím jenom zkomplikujete život.
Je mnohem lepší zařadit jednou ročně - nejlépe před zimou - do seznamu úkonů jeho vyčištění... :lol:
Reakce motoru na jeho zanesení závisí na tom, jestli zůstal nepohyblivej v poloze otevřeno... nebo zavřeno.
:roll:
Podle stejné logiky by bylo možné znefunkčnit i sposutu jiných věcí... ABS počínaje (ano, na Defendru jsem skutečně měl vypínač na palubce, kterej odpojil ABS a TC z činnosti...)... až třeba po ostřikovče!
Víte jak často se zanesou trysky? A motají se tam trubičky... není lepší polít okno vlažnou vodou z kyblíku?
:D

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Tommi_82 » sob bře 20, 2010 21:25

Když zaslepím trubku(takže bue oboustranně těsná) mezi svodama a EGR ventilem, tak podle mě kompjůtr ani nezjistí že tam je problém, horší by to bylo kdybych zalepil podtlakovou hadičku, to už bych věřil že to kompjůter možná pozná. To že se do sání fouká bordel kterej je sice možná teplej ale nehoří a usazuje se uplně všude, podle mě není zas tak velká výhra. Nicméně já ho mám zatím zapojenej.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Thomson
Příspěvky: 367
Registrován: stř zář 19, 2007 19:36
Bydliště: Val. Mez.

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Thomson » sob bře 20, 2010 21:39

Ja jsem to vsechno vymontoval uplne pryc a podtlakovou hadicku jsem ucpal. Jen by mne zajimalo co a jak konkretne to motoru uskodi kdyz ten EGR ventil vymontuju.

Uživatelský avatar
Jarda
Příspěvky: 421
Registrován: pon zář 17, 2007 16:39
Bydliště: Libřice

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od Jarda » stř bře 15, 2017 14:13

http://www.75ztcommunity.co.uk/changing ... t4955.html
Třeba to někomu pomůže, taky se chystám čistit.
Rover 214Si 12/97, Rover 75 Tourer Contemporary SE 12/04

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: EGR ventil (starý název : ARG ventil)

Příspěvek od norbert » úte kvě 23, 2017 9:42

Pokiaľ ide o problém oddelenia EERG ventilu od hadice ukončenej kovovou koncovkou, tak nestačí povoliť objímku, pretože na objímke je navarená príruba v tvare V ktorá obopína rozšírené ukončenia na oboch stranách a silno drží, aj keď je šrób objímky úplne povolený. Treba teda oba konce kovopvej pásky od seba oddeliť a šrobovákom podpáčiť túto prírubu. Príruba je delená na tri časti a kovová páska je flexibilná len v miestach tohto rozdelenia.

Odpovědět