výměna oleje v manuální převodovce
výměna oleje v manuální převodovce
Zdravím všechny
Jak jsem si tu přečet, že do R75 patří MTF 94, tak jsem se rozhod, že vyměním ten převoďák, který mi tam dali před rokem v DS Dunajská Streda, když mi měnili hlavní a pomocní brzdový válec (to čím je přepojen pedál spojky s převodovkou) Tehdá mi tam nalili ňákej Mobil, myslím že tam mám Mobil Mobilube GX-A 80W a moje CDT tehdy mnělo asi 190 000 km. Žádný zlepšení ani zhoršení jsem po výměně nezaznamenal a zastudena jde jednotka (a částečne i dvojka) zařadit dost ztuha, po zahřáti se to ale výrazně zlepší.
Motorový olej si měním sám, ale převodovej jsem ještě nikdy neměnil, tak prosím o radu jaký je správný postup a jaké budu na to potřebovat nástroje. Hlavě mně zajímá, jesli je to simlexní operace ve smyslu vypustit - napustit, nebo jsou tam ňáký grify jako třeba při výměně oleje v automatické pŕevodovce.
Jo a ještě jedna otázka, v tom servisu mi tam nalili celé dva litry, při placení se jejich šéf tomu divil a prý oficiálně tam má jít toho míň - muže to dělat ňákou neplechu, když je tam toho voleje o pár deci víc než tam být má, nebo je odporučené množství jen množstvím, které zaistí dobré mazání a když je tam toho víc, tak je to jedno?
Děkuji za rady i názory
Jak jsem si tu přečet, že do R75 patří MTF 94, tak jsem se rozhod, že vyměním ten převoďák, který mi tam dali před rokem v DS Dunajská Streda, když mi měnili hlavní a pomocní brzdový válec (to čím je přepojen pedál spojky s převodovkou) Tehdá mi tam nalili ňákej Mobil, myslím že tam mám Mobil Mobilube GX-A 80W a moje CDT tehdy mnělo asi 190 000 km. Žádný zlepšení ani zhoršení jsem po výměně nezaznamenal a zastudena jde jednotka (a částečne i dvojka) zařadit dost ztuha, po zahřáti se to ale výrazně zlepší.
Motorový olej si měním sám, ale převodovej jsem ještě nikdy neměnil, tak prosím o radu jaký je správný postup a jaké budu na to potřebovat nástroje. Hlavě mně zajímá, jesli je to simlexní operace ve smyslu vypustit - napustit, nebo jsou tam ňáký grify jako třeba při výměně oleje v automatické pŕevodovce.
Jo a ještě jedna otázka, v tom servisu mi tam nalili celé dva litry, při placení se jejich šéf tomu divil a prý oficiálně tam má jít toho míň - muže to dělat ňákou neplechu, když je tam toho voleje o pár deci víc než tam být má, nebo je odporučené množství jen množstvím, které zaistí dobré mazání a když je tam toho víc, tak je to jedno?
Děkuji za rady i názory
Re: výměna oleje v manuální převodovce
No figle na to nejsou zadne jen je tam spatny pristup na nalivani. Vice oleje by tam nemelo vejit jelikoz plnici dira je i kontrolni takze tam vic nalit nejde. Pokud ovsem meli auto v rovine. Vejit by tam melo 1,4l-1,6l. Zatky jsou pekne utazene.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje v manuální převodovce
K tomu co napsal Thomson není co dodat, zvládneš to intuitivně, je fakt že zátky šly povolit dost blbě a pokud stojí auto rovně tak tam prostě víc oleje než bys měl nenaleješ.
Mám tam MTF 94 a v zimě mi při prvním rozjezdu za studena jdou nižší kvalty taky trošku ztuha, ale není to nic tragickýho. Vzhledem k tomu že se to poměrně rychle vrací do normálu tak to neřeším.
Osobně jsem si udělal na tu výměnu takovou vychytávku vzal jsem lahev s takovýmhle typem uzávěru a uřízl dno(byla to bezcená láhev od jakýhosi dětskýho pití nebo čeho):

Na ten uzávěr jsem nasadil asi 1-1,2 metru dlouhou hadičku příslušnýho průměru. Trychtýř byl nad motorem, hadička spuštěná dolů a samospádem to pěkně teklo tam kam má. Neteklo to zas tak rychle takže až to bylo naplněný, tak toho ani moc nevyteklo ven.
Mám tam MTF 94 a v zimě mi při prvním rozjezdu za studena jdou nižší kvalty taky trošku ztuha, ale není to nic tragickýho. Vzhledem k tomu že se to poměrně rychle vrací do normálu tak to neřeším.
Osobně jsem si udělal na tu výměnu takovou vychytávku vzal jsem lahev s takovýmhle typem uzávěru a uřízl dno(byla to bezcená láhev od jakýhosi dětskýho pití nebo čeho):

Na ten uzávěr jsem nasadil asi 1-1,2 metru dlouhou hadičku příslušnýho průměru. Trychtýř byl nad motorem, hadička spuštěná dolů a samospádem to pěkně teklo tam kam má. Neteklo to zas tak rychle takže až to bylo naplněný, tak toho ani moc nevyteklo ven.
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Děkuji za odpovědi.
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Poté co jsem tu dostal vynadáno za špatný olej(star line 75W-90),jsem ho vyměnil za správný ,za což jsem byl odměněn hladkým chodem řadičky.V obou případech tam beze zbytku padly dva litry!!!!.Drobnou radu ,plničku jsem vyrobil z 1lt plastové láhve od přev. oleje s výsuvným hrdlem,které jsem utěsnil.Teď plním skříň vodorovně,od kola stlačením láhve,což zkrátí ten nekonečný čas,než to tam nateče.
R 75 CDT
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Jen pro upřesnění,máme tam všichni doufám tuhle převodovku....
GETRAG , 47R37 , 03382172636.
Nebo ?

Nebo ?
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Manuály převodovky v R75 jsou všecky Getrag, ale číslo nevím. Každej typ motoru by měl mít svoji. Možná tak z CDT a 2.5V6 je dost podobná, ale přesto by měla být jiná.
Takže olej v manuál převodovkách podle mě všichni s pětasedmou stejnej.
Takže olej v manuál převodovkách podle mě všichni s pětasedmou stejnej.
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Vím,šlo mi jen o to číslo...Dík.
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje v manuální převodovce
To spis 2.0 V6 a 2.5 V6 budou mit stejnou prevodovku, jen mozna jiny staly pomer ... nebo se pletu? A ma opravdu i diesel uplne stejnou prevodovku, jako benziny?
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Jj spletl jsem se...
Manual transmission
All Rover 75 derivatives with manual transmission feature a newly developed Getrag gearbox. This is the first time Getrag have supplied Rover Group. The gearbox, named 283, is made in Italy in a brand new factory that meets the most demanding manufacturing and quality standards in the world.
The new gearbox has been designed to handle the high torque outputs of the KV6 and M47R engines and has a capacity of 273Nm. It is ’fill for life’, requiring no oil change.
Gearboxes destined for petrol Rover 75 derivatives have a common set of ratios, but different final drives to suit each particular engine. The diesel has its own set of ratios and final drive.The following table gives the gear ratios of all the Rover 75 derivatives with 5 speed manual
transmission (Getrag 283).
Manual transmission gear ratios
• Synchromesh is provided on reverse as well as all forward gears. This is the first application of reverse gear synchromesh on a Rover car. It provides a significant benefit over 600 and 800. The lack of reverse gear synchromesh can result in reverse gear crash and customer dissatisfaction
• First and second gears have two-cone synchromesh. This reduces gearchange loads where the highest speed differences have to be overcome and the greatest forces endured
• The gear machining process reduces gear noise compared with PG1
• The hydraulically activated clutch and concentric slave cylinder together give a light pedal load and smooth travel
• A dual-mass flywheel provides additional inertia and smooths out pulses from the engine, resulting in fewer vibrations and an altogether smoother and more refined drive
• Equal length driveshafts, obtained by incorporating a link shaft, assist handling. This is the first time a Rover engineered front wheel drive car has had equal length driveshafts. The great advantage is absence of torque steer
Gear ratios 1.8 2.0 V6 2.5 V6 2.0 CDT
1st 3.577 3.577 3.577 3.577
2nd 2.022 2.022 2.022 2.022
3rd 1.348 1.348 1.348 1.292
4th 1.029 1.029 1.029 0.919
5th 0.809 0.809 0.809 0.686
Reverse 3.308 3.308 3.308 3.308
Final drive 4.410 4.410 3.944 3.737
Manual transmission
All Rover 75 derivatives with manual transmission feature a newly developed Getrag gearbox. This is the first time Getrag have supplied Rover Group. The gearbox, named 283, is made in Italy in a brand new factory that meets the most demanding manufacturing and quality standards in the world.
The new gearbox has been designed to handle the high torque outputs of the KV6 and M47R engines and has a capacity of 273Nm. It is ’fill for life’, requiring no oil change.
Gearboxes destined for petrol Rover 75 derivatives have a common set of ratios, but different final drives to suit each particular engine. The diesel has its own set of ratios and final drive.The following table gives the gear ratios of all the Rover 75 derivatives with 5 speed manual
transmission (Getrag 283).
Manual transmission gear ratios
• Synchromesh is provided on reverse as well as all forward gears. This is the first application of reverse gear synchromesh on a Rover car. It provides a significant benefit over 600 and 800. The lack of reverse gear synchromesh can result in reverse gear crash and customer dissatisfaction
• First and second gears have two-cone synchromesh. This reduces gearchange loads where the highest speed differences have to be overcome and the greatest forces endured
• The gear machining process reduces gear noise compared with PG1
• The hydraulically activated clutch and concentric slave cylinder together give a light pedal load and smooth travel
• A dual-mass flywheel provides additional inertia and smooths out pulses from the engine, resulting in fewer vibrations and an altogether smoother and more refined drive
• Equal length driveshafts, obtained by incorporating a link shaft, assist handling. This is the first time a Rover engineered front wheel drive car has had equal length driveshafts. The great advantage is absence of torque steer
Gear ratios 1.8 2.0 V6 2.5 V6 2.0 CDT
1st 3.577 3.577 3.577 3.577
2nd 2.022 2.022 2.022 2.022
3rd 1.348 1.348 1.348 1.292
4th 1.029 1.029 1.029 0.919
5th 0.809 0.809 0.809 0.686
Reverse 3.308 3.308 3.308 3.308
Final drive 4.410 4.410 3.944 3.737
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Asi mi přes nějaký těsnění utíká olej z převodovky. Má někdo nápad co povyměnovat aby to bylo v cajku?
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


Re: výměna oleje v manuální převodovce
No asi myslis gufera nebo taky si(y)merinky. Je na kazde strane jiny rozmer. Mohlo by to jeste tect pres hridel kde je taky gufero a jeste O krouzek.
Re: výměna oleje v manuální převodovce
Můžeš mi poradit kde a pod jakým názvem bych sehnal nejlépe nějakou sadu těhle kroužků,gufer atd...?
R75 CONNOISSEUR 2.0 CDT 03/2000


Re: výměna oleje v manuální převodovce
No hlavne si musis byt jisty ze ti to tece opravdu pres ty gufera na poloosy. A sehnat to neni problem. Uplne nejjednoduhsi a nejrychlejsi to bude origo v servisu. Nejake nahrady nemaji cenu. Az prijdu z prace tak ti poslu cisla dilua rozmery.