Divné zvuky + kotrolka SRS
Divné zvuky + kotrolka SRS
Auto: Rover 416 Si 82kw rv. 1997
Nejen, že mi uniká voda z expanzní nádoby (viz. příspěvek zde http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=7&t=3047 ), ale ještě k tomu tohle. Popíšu, co se děje. Když se auto zahřeje, tak mi na třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň vydává při otářkách kolem 2200-2300 podivné zvuky (takové kovové velmi nepříjemné drnčení). Slyšet je to zespoda auta (mám obavy, aby nešlo o katalyzátor), jakoby mezi mnou a spolujezdcem, směrem k motorové části. Je jedno, jestli zrychluju, nebo se zařazeným rychlostním stupněm brzdím, ale ozývá se to teď skoro pořád a je to dost nepříjemné. Nevíte co s tím?
A další problém navíc. Dnes ráno mi začala opakovaně po cca 5 vteřinách blikat kontrolka SRS (airbag). Pročetl jsem to tu zběžně a našel jsem jenom problémy s tím, že svítí, zmínka o pravidelném blikání nikde (snad jsem prošel vše). Pokud by to měly být jenom kontakty, tak by to snad nebylo nic velkého, ale také si nejsem jist.
Máme sto chutí s přítelkyní to auto prodat na vrakáč, nebo někomu kdo si ho bude chtít opravit a koupit si MG ZR 160 nebo dokonce po zkušenostech s tímhle Roverem přesedlat na jinou značku.
Nejen, že mi uniká voda z expanzní nádoby (viz. příspěvek zde http://roverclub.cz/bb3/viewtopic.php?f=7&t=3047 ), ale ještě k tomu tohle. Popíšu, co se děje. Když se auto zahřeje, tak mi na třetí, čtvrtý a pátý rychlostní stupeň vydává při otářkách kolem 2200-2300 podivné zvuky (takové kovové velmi nepříjemné drnčení). Slyšet je to zespoda auta (mám obavy, aby nešlo o katalyzátor), jakoby mezi mnou a spolujezdcem, směrem k motorové části. Je jedno, jestli zrychluju, nebo se zařazeným rychlostním stupněm brzdím, ale ozývá se to teď skoro pořád a je to dost nepříjemné. Nevíte co s tím?
A další problém navíc. Dnes ráno mi začala opakovaně po cca 5 vteřinách blikat kontrolka SRS (airbag). Pročetl jsem to tu zběžně a našel jsem jenom problémy s tím, že svítí, zmínka o pravidelném blikání nikde (snad jsem prošel vše). Pokud by to měly být jenom kontakty, tak by to snad nebylo nic velkého, ale také si nejsem jist.
Máme sto chutí s přítelkyní to auto prodat na vrakáč, nebo někomu kdo si ho bude chtít opravit a koupit si MG ZR 160 nebo dokonce po zkušenostech s tímhle Roverem přesedlat na jinou značku.
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Ten airbag budou asi kontakty.
To drnčení - zkoušels si lehnout vedle auta(případně kouknout do motorovýho prostoru) a nechat přítelkyni na neutrál přidávat plyn, abys zjistil odkud to jde?
Jinak ty vaše pocity znám velice dobře. Moje dvoustovka to bylo taky dobrý ku*vítko. Každopádně tohle je fakt o smůle na špatnej kus, respektive předchozí majitel = ku*vitel!
Jakmile jsem si koupil pětasedmu, naprosto jsem přestal o vozech Rover pochybovat. Chce to dobře vybírat a poučit se z chyb.
Když si vezmu že dvoustovka mě za první rok (s údržbou, katastrofama a nervama) stála skoro sto litrů a pětasedma o pět let mladší s údržbou za ten první rok ani ne 170, tak akorát lituju že jsem do té dvoustovky vůbec investoval(teda popravdě - že jsem jí bez znalostí a prověřování jen tak koupil). Byla to tehdy láska na první pohled, vůbec jsem nepřemýšlel a položil prachy na stůl a odvez si ji ještě ten den co jsem na ni narazil(manželka ji nechtěla). Jako nevzpomínám na ní ve zlém, ale fakt jsem se při koupi tehdy unáhlil.
Na českým trhu se fakt objevují Rovery do kterých investování je jen vyhazování pěněz. Platí jen jediné - vybírat pořádně. Doporučuju auto prodat a nenervovat se.
No a pokud někdo nesouhlasí s tím co jsem napsal, je to asi fakt tím že to nezažil. Je fakt o nervy když člověk v pátek vysolí třeba 17 litrů za opravy a v sobotu zjistí že v pondělí může jet do servisu znova.
To drnčení - zkoušels si lehnout vedle auta(případně kouknout do motorovýho prostoru) a nechat přítelkyni na neutrál přidávat plyn, abys zjistil odkud to jde?
Jinak ty vaše pocity znám velice dobře. Moje dvoustovka to bylo taky dobrý ku*vítko. Každopádně tohle je fakt o smůle na špatnej kus, respektive předchozí majitel = ku*vitel!
Jakmile jsem si koupil pětasedmu, naprosto jsem přestal o vozech Rover pochybovat. Chce to dobře vybírat a poučit se z chyb.
Když si vezmu že dvoustovka mě za první rok (s údržbou, katastrofama a nervama) stála skoro sto litrů a pětasedma o pět let mladší s údržbou za ten první rok ani ne 170, tak akorát lituju že jsem do té dvoustovky vůbec investoval(teda popravdě - že jsem jí bez znalostí a prověřování jen tak koupil). Byla to tehdy láska na první pohled, vůbec jsem nepřemýšlel a položil prachy na stůl a odvez si ji ještě ten den co jsem na ni narazil(manželka ji nechtěla). Jako nevzpomínám na ní ve zlém, ale fakt jsem se při koupi tehdy unáhlil.
Na českým trhu se fakt objevují Rovery do kterých investování je jen vyhazování pěněz. Platí jen jediné - vybírat pořádně. Doporučuju auto prodat a nenervovat se.
No a pokud někdo nesouhlasí s tím co jsem napsal, je to asi fakt tím že to nezažil. Je fakt o nervy když člověk v pátek vysolí třeba 17 litrů za opravy a v sobotu zjistí že v pondělí může jet do servisu znova.
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
S tím drnčením jsem zapomněl podotknout, že to dělá jenom za jízdy, při vyřazené rychlosti a sešlápnutém plynovém pedálu na těch cca 2200-2300 se žádné podivné drnčení neozývá. Je to pouze za jízdy a na 3 - 5 rychlostní stupeň.
A souhlasím, že je to smůla na kus. Kdybch měl rozepisovat počáteční peripetie s tím autem (je to tu i na fóru), tak by mě zase naběhla husí kůže a vzpomínat se mi na to nechce, protože člověk ihned poté, co to auto koupil zaplatil ještě jednou tolik za opravy. Od té doby jakž takž bez problémů (cca 12 000 km za ten rok), ale kdyby se do toho měly cpát další větší peníze za opravy, tak to raši roztlačím ze skály Ono to auto v tom stavu jakém je nemá pravděpodobně cenu vyšší, než nějakých 10 000 maximálně 15 000 (a ta druhá částka je spiš můj velmi optimistický a zbožný odhad).
A souhlasím, že je to smůla na kus. Kdybch měl rozepisovat počáteční peripetie s tím autem (je to tu i na fóru), tak by mě zase naběhla husí kůže a vzpomínat se mi na to nechce, protože člověk ihned poté, co to auto koupil zaplatil ještě jednou tolik za opravy. Od té doby jakž takž bez problémů (cca 12 000 km za ten rok), ale kdyby se do toho měly cpát další větší peníze za opravy, tak to raši roztlačím ze skály Ono to auto v tom stavu jakém je nemá pravděpodobně cenu vyšší, než nějakých 10 000 maximálně 15 000 (a ta druhá částka je spiš můj velmi optimistický a zbožný odhad).
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
K tomu drnčení, na katu a středním dílu výfuku bývají takové přivařené plechové kryty (záleží na výrobci) chránící spodek auta před žárem. Když to urezne, tak to může drnčet v určitém spektru otáček kdy to chytne rezonanci s vibracema od motoru, převodovky atd.
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Taky mi drnčel výfuk. Myslel sem, že ho budu měnit, ale stačilo s ním trochu pohnout. Jsou tam plechy, které chrání auto před žárem a když člověk někde vezme spodkem auta třeba závěj, tak se může výfuk pohnout a začít drnčet při určitých otáčkách.
Jak vlastně už psal berryj
Jak vlastně už psal berryj
prodany Rover 620ti
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Mercedes 124-300 Coupe
Ochcafka na kazdy den
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Diky za rady panove, ten vyfuk zkusim zkontrolovat, kdyby to bylo jenom tohle, tak bych si hodne oddechl. Co se kontrolky tyce, tak po ceste z prace domu uz bylo vse v poradku, takze asi vazne nejake kontakty, nebo nejaka jina anomalie.
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Ahoj.
Mi kontrolka srs začala blikat v neděli a ještě ji to bohužel nepřešlo. Tak budu věřit, že se to opraví taky nějak samo. A výfuk mi taky začal drnčet. Ale to přestalo. Tak doufám, že se ti to srovná taky.
Mi kontrolka srs začala blikat v neděli a ještě ji to bohužel nepřešlo. Tak budu věřit, že se to opraví taky nějak samo. A výfuk mi taky začal drnčet. Ale to přestalo. Tak doufám, že se ti to srovná taky.
Rover 416 . Rover 75 2.0 CDT
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
A nedrnčí Ti šaltrpáka?Pokud ji chytneš tak to přestane,teda pokud je to tím.Jsou to právě takové kovové zvuky.
R 400 SDI 99
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Presne jak pisou ostatni -- bud to drnceni bude vyfuk, nektery kryt vyfuku, nebo tahlo razeni. Chce to zvednout, zkontrolovat, dotahnout, prip. vymenit, co je potreba. No a s tou kontrolkou -- taky jsem ted na ni jeden den koukal v ZT, ale stacilo dojet do cile, zhasnout motor, a kdyz jsem zase odjizdel, bylo to uz OK. Pricitam to hlubokym mrazum.
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Na blikání/svícení SRS mi pomohlo vzít kontox, rozpojit kontakty pod sedadlem (vedou z řídící jednotky do předpínačů a na zátěžovou síťku), pořádně je prostříkat, nechat chvíli působit, zase je zapojit a byl klid. Druhá možnost je, že je třeba prosedlá (prokleklá) právě ta zátěžová síťka v sedadle - Btw.: Ono podle mne není vůbec naškodu koupit kontox ve spreji a prolézt sakumprdum celé auto a rozpojit a prostříkat všechny konektory.
Co se týká drnčení... Můj R200 drnčel při cca 1800-2000 otáčkách jak hromada šutrů v kastrolu, prostě děs... trvalo to už od koupě, tedy skoro dva roky. Až před 14ti dny, kdy jsem nechával měnit přední tlumiče, komplet spojku a vlnovec na výfuku, to konečně přestalo. Takže to buď byl ten vlnovec (podle mechanika byl už hodně jetej) a nebo byl skutečně jen nějak posunutej výfuk (předpokládám, že pro uřezání starého a navaření nového vlnovce bylo potřeba alespoň část výfuku demontovat).
A k tomu úniku kapaliny... Pokud to někde teče (ven z motoru), tak musí být pod autem flek, podle toho lze jednodušeji usoudit, co to může být - například mokro "pod rozvodama" - zřejmě vodní pumpa, mokro přímo pod motorem - pravděpodobně fouklé těsnění na zadní straně bloku (směrem k řidiči) pod vstřikama - údajně je to velmi častá závada. Pokud je pod autem sucho, tak zkontrolovat olej, jestli není šedej (smíchanej s vodou), kdyby ti voda tekla do válců, tak to ani nenastartuješ...
Co se týká drnčení... Můj R200 drnčel při cca 1800-2000 otáčkách jak hromada šutrů v kastrolu, prostě děs... trvalo to už od koupě, tedy skoro dva roky. Až před 14ti dny, kdy jsem nechával měnit přední tlumiče, komplet spojku a vlnovec na výfuku, to konečně přestalo. Takže to buď byl ten vlnovec (podle mechanika byl už hodně jetej) a nebo byl skutečně jen nějak posunutej výfuk (předpokládám, že pro uřezání starého a navaření nového vlnovce bylo potřeba alespoň část výfuku demontovat).
A k tomu úniku kapaliny... Pokud to někde teče (ven z motoru), tak musí být pod autem flek, podle toho lze jednodušeji usoudit, co to může být - například mokro "pod rozvodama" - zřejmě vodní pumpa, mokro přímo pod motorem - pravděpodobně fouklé těsnění na zadní straně bloku (směrem k řidiči) pod vstřikama - údajně je to velmi častá závada. Pokud je pod autem sucho, tak zkontrolovat olej, jestli není šedej (smíchanej s vodou), kdyby ti voda tekla do válců, tak to ani nenastartuješ...
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Jen malý dotaz. Kde se ten konektor pod sedačkou nachází? nějak jsem nic nenašel.
Rover 416 . Rover 75 2.0 CDT
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Já ho mám zhruba uprostřed sedadla přímo pod "prdelí". Je tam přichycenej na takovým háčku... na jednu stranu vede kabel "do sedadla"respektive k předpínačům a na druhou pak dolů pod koberec a pak kolem středového tunelu pod palubovku.
Normálně není vidět, je to udělaný tak, aby to třeba nohama nemohli rozpojit cestující na zadních sedadlech. Zkus si sednout na sedačku za spolujezdcem, a strč hlavu až na zem "pod" řidičovo sedadlo.
Doufám, že u R400 je to podobně
Normálně není vidět, je to udělaný tak, aby to třeba nohama nemohli rozpojit cestující na zadních sedadlech. Zkus si sednout na sedačku za spolujezdcem, a strč hlavu až na zem "pod" řidičovo sedadlo.
Doufám, že u R400 je to podobně
Rover 200 (12/97) 1.6 16V 82kW
Re: Divné zvuky + kotrolka SRS
Voda do eleje netece, to jsem kontroloval. Kdyz je to v teple v garazi, tak to taky netece, netece to ani pri jizde. Az bude o vikendu cas, tak to necham venku pres noc na mraze a rano kouknu pod auto, kudyma se to ztraci, tedka cas neni. Zkusim se mrknout i na to drnceni, ale zalezi, kolik bude casu a taky se mi nechce moc v tehle teplotach venku lezt pod auto a v garazi je na to strasne malo mista. Kontrolka airbagu uz prestala problikavat, tak to by melo byt ok.
Rover 416 Si 1997 barva: British racing green