Chcípání
Chcípání
už jsem to tu někam jako reply do jednoho topicu psal, ale nějak to zapadlo a odpovědi jsem se nedočkal - tak snad teď, jelikož mě už vážně z tohohle přestává rozum stát...
auto mi chcípá při dojezdu s vyšlápnutou spojkou. dám příklad - dojíždím z mírného kopečka do křižovatky, mám tam za 3, vyšlápnu spojku - a najednou to prostě exne. žádný škubání, žádný divný zvuky z motoru, prostě naskočí kontrolka oleje a baterky a motor najednou netočí. myslel jsem, že to bude třebas vadnou spojkou, před týdnem a něco jsem jí měnil, ale dělá to pořád. vážně už nemám šajn co by to mohlo být - nenapadá vás někoho něco???
auto mi chcípá při dojezdu s vyšlápnutou spojkou. dám příklad - dojíždím z mírného kopečka do křižovatky, mám tam za 3, vyšlápnu spojku - a najednou to prostě exne. žádný škubání, žádný divný zvuky z motoru, prostě naskočí kontrolka oleje a baterky a motor najednou netočí. myslel jsem, že to bude třebas vadnou spojkou, před týdnem a něco jsem jí měnil, ale dělá to pořád. vážně už nemám šajn co by to mohlo být - nenapadá vás někoho něco???
75 2.0 CDT
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání
Ti na to tehdy Hombre nebo kdosi psal že máš vyčistit korkovej motorek v sání a klapku sání, nebo co.. Nebo ne?
Re: Chcípání
omluva, toho jsem si nevšimnul - tak to vyzkouším a dám vědět, posléze tedy asi lock.Tommi_82 píše:Ti na to tehdy Hombre nebo kdosi psal že máš vyčistit korkovej motorek v sání a klapku sání, nebo co.. Nebo ne?
75 2.0 CDT
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání
Neomlouvej se, já si tím nejsem jistej jen matně mám něco takovýho v povědomí.
Re: Chcípání
Jojo, vyčisti krokovej motorek, klapku a ty hadice a díry v sání kolem. Mě to taky občas začne chcípat, když vyšlápnu spojku a tohle vždycky pomůže.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: úte srp 25, 2009 14:31
- Bydliště: Protivnaov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chcípání
Přidávám se, mám tem samí problém, objevil se po servisu kdy mě menili hlavu. Ze začátku to bylo pořád a deptalo mě to. Ale teď to už jen dělá jen asi po 30km jízdy. co stím ?
Re: Chcípání
no už to psal Hombre - vyčistit dneska s tím jedu tak jako tak do servisu, tak to nechám přeleštit, uvidíme jestli to pomůže...davakubart píše:Přidávám se, mám tem samí problém, objevil se po servisu kdy mě menili hlavu. Ze začátku to bylo pořád a deptalo mě to. Ale teď to už jen dělá jen asi po 30km jízdy. co stím ?
75 2.0 CDT
Re: Chcípání
tak jsem to nechal vyčistit+nová baterie, stará už ty mrazy nějak nezvládla ačkoliv došlo k rapidnímu zlepšení v otázce chcípání, stejně mi to už jednou lehlo, opět za stejných podmínek - jedu z kopce, dobržďuji k parkování, zařazeno za 2, cca 20km na tacho, vyšlápnutá spojka a exitus.
75 2.0 CDT
Re: Chcípání
Já měl opačný problém - hlavně teď v zimě se v sání vykondenzuje a zmrzne voda a pak mi klapka zůstává občas otevřená až moc
Se chcípáním problémy nemám - ale napadlo mě, že pokud to není klapkou, zkus nastavit vyšší otáčky volnoběhu. Případně jaké máš otáčky volnoběhu v klidu / za jízdy po rovině s vyšlápnutou spojkou? Míváš zaplnou klimu nebo něco co by užíralo moc výkonu? Např. 2kW zvukovou aparaturu (to si samo dělám prdel..., jen obrazně).
Se chcípáním problémy nemám - ale napadlo mě, že pokud to není klapkou, zkus nastavit vyšší otáčky volnoběhu. Případně jaké máš otáčky volnoběhu v klidu / za jízdy po rovině s vyšlápnutou spojkou? Míváš zaplnou klimu nebo něco co by užíralo moc výkonu? Např. 2kW zvukovou aparaturu (to si samo dělám prdel..., jen obrazně).
Rover 416 // časem snad opět 75
Re: Chcípání
To by mě zajímalo, jak se nastavují otáčky volnoběhu, snad ne pootevřením klapky?
Re: Chcípání
Tak to netuším, protože jsem to nikdy nepraktikoval. U starších aut to šlo jednoduše klapkou... Nebudu dělat chytrého, protože fakt přesně nevím - ale nýčko by to mohlo teďka v zimě by pár otáček navíc mohlo pomoct Vím, že mi při jízdě z kopce - směrem do Prostějova na Brněnskou ulici taky při sešlápnutí spadnou otáčky rychleji než je normální, možná se to i v jeden moment dostane lehce pod volnoběh, ale nikdy se nestalo, že by to zhaslo.
Rover 416 // časem snad opět 75
Re: Chcípání
Já do toho nikomu nechci kecat, ale klapka má být zavřená a těsnit, jinak se zvedne spotřeba, protože ŘJ bude motor krmit palivem i při brzdění motorem a podobně. Jestli to nestíhá nasadit volnoběh při sešlápnutí spojky, je něco s krokovým motorkem nebo MAP senzorem. Já nevím, jestli si troufnete, ale když je ten krokový motorek venku a nasadí se na něj ta zásuvka a zapne klíček, motorek hledá dosedací plochu a přitom vysune ten kužel až za hranici toho závitu, ten pak jde lehce vytáhnout, vyčistit ten závit a namazat řídkým olejem nebo konkorem, vložit zpět do motorku a manipulací s klíčkem zapalování se zase kužel nasaje dovnitř. To by mohlo taky pomoct.
Poslední auto, co se volnoběh šteluje klapkou je asi Škoda 100/110 s jednostupňovým karburátorem bez okruhu volnoběhu.
Poslední auto, co se volnoběh šteluje klapkou je asi Škoda 100/110 s jednostupňovým karburátorem bez okruhu volnoběhu.
Re: Chcípání
otáčky se drží naprosto v rychtiku, řekl bych - za studena 1100, po ohřátí 900, jízda nejízda na to moc vliv nemá (při jízdě teda nebrejlím na ručičku abych odečetl přesnou hodnotu ) klimu používám minimálně, rozhodně se to děje i bez ní, a děje (resp. dělo) se to i v létě. a žádný přídavný opékače toustů v autě namontovaný nemám
75 2.0 CDT
Re: Chcípání
stále nikdo nic? po chvilkovém zlepšení se to vrátilo na původní úroveň, tak nevím nevím, jestli náhodou ten krokáč/klapka nejsou nějak špatné.. ale to by snad mechanici poznali při tom čištění ne? a po pravdě mě to už vážně začíná sr.t
75 2.0 CDT