
214i, samá závada
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: 214i, samá závada
Když jsem marodil tak jsem měl baterku vytaženou tři týdny a nestalo se vůbec nic. Při úplném vybití baterky může v těchto mrazech zamrznout a prasknout. Kdyby to potom povolilo a ten elektrolyt tekl po motoru tak asi nic moc já bych ji raději vytáh.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
tak tak, H2SO4 tekoucí po čemkoli, to není uplně ideální. Je fakt že baterka už buchla nejednomu motoristovi.
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
S tim bouchnutim baterky uz opravdu jdeme do extremu - presto se dovolim primluvit za jeji vytazeni.
To se fakt nenajde v okoli jedinej gentleman?!

Potiz je jinde: kdyz je jednotka dlouho uplne bez proudu, muze se "smazat".
Je tam sice mala baterie, ktera udrzuje pamet funkcni. Je to jako u pocitace: udrzi datum systemu i kdyz je vyndanej ze zdi... ze jo?
No protoze ma taky malou "systemovou baterku". Ale kdyz umre i ta, tak dokaze pocitac ztratit datum.
No a ta jednotka je vlastne malej pocitac. A pro tu malou baterku plati to samy, co pro velkou - takze pokud je na kraji zivotnosti, tak ji mraz "udola".
Omlouvam se za spatny zpravy.
Ne, nemusis delat vubec nic - ale pak nerikej, ze jsem Te nevaroval!

To se fakt nenajde v okoli jedinej gentleman?!

Potiz je jinde: kdyz je jednotka dlouho uplne bez proudu, muze se "smazat".
Je tam sice mala baterie, ktera udrzuje pamet funkcni. Je to jako u pocitace: udrzi datum systemu i kdyz je vyndanej ze zdi... ze jo?
No protoze ma taky malou "systemovou baterku". Ale kdyz umre i ta, tak dokaze pocitac ztratit datum.
No a ta jednotka je vlastne malej pocitac. A pro tu malou baterku plati to samy, co pro velkou - takze pokud je na kraji zivotnosti, tak ji mraz "udola".
Omlouvam se za spatny zpravy.
Ne, nemusis delat vubec nic - ale pak nerikej, ze jsem Te nevaroval!

- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: 214i, samá závada
Angličan
Když už tady padlo téma na záložní baterku, co jsem četl v návodu, tak by tam (R620ti) měla někde být záložní baterie alarmu. Předpokládám, že jí naposled měnil Franc Josef a tak bych se chtěl zeptat, jestli by jsi mi neporadil kde jí hledat
Případně kde by mohla být i tato záložní pro jednotku
Díky moc 
Když už tady padlo téma na záložní baterku, co jsem četl v návodu, tak by tam (R620ti) měla někde být záložní baterie alarmu. Předpokládám, že jí naposled měnil Franc Josef a tak bych se chtěl zeptat, jestli by jsi mi neporadil kde jí hledat



2x Rover 620ti
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
Zalozni baterie alarmu je v ridici jednotce alarmu... a stejne jako "baterie" v ECU se normalne nemeni.
Ony to vlastne nejsou baterie, ale kondenzatory... takze se vzdycky znova nabijou pri behu motoru a kdyz bylo auto novy, tak byly staveny na rok bez napeti...
Jsou uvnitr tech jednotek = dokaze je vymenit jen velmi zrucny autoelektrikar nebo pocitaocovy technik.
Musi se otevrit jednotka, kondenzator vymenit a zase poskladat.
Ma to 2 uskali: - pro vetsinu lidi rozebrat jednotku znamena ji zahodit a koupit novou... a baterka se jako dil neprodava.

Takze jedina rada je dbat, aby nejjisteji jednou za mesic "nekdo" pripojil akumulator zpatky... asi na 12 hodin. Staci od rana do vecera.
Nedelat nic nepomuze - protoze "mrtvej" akumulator zadny napeti neposkytuje = vysledek bude brzo stejnej...

Ony to vlastne nejsou baterie, ale kondenzatory... takze se vzdycky znova nabijou pri behu motoru a kdyz bylo auto novy, tak byly staveny na rok bez napeti...
Jsou uvnitr tech jednotek = dokaze je vymenit jen velmi zrucny autoelektrikar nebo pocitaocovy technik.
Musi se otevrit jednotka, kondenzator vymenit a zase poskladat.
Ma to 2 uskali: - pro vetsinu lidi rozebrat jednotku znamena ji zahodit a koupit novou... a baterka se jako dil neprodava.

Takze jedina rada je dbat, aby nejjisteji jednou za mesic "nekdo" pripojil akumulator zpatky... asi na 12 hodin. Staci od rana do vecera.
Nedelat nic nepomuze - protoze "mrtvej" akumulator zadny napeti neposkytuje = vysledek bude brzo stejnej...

Re: 214i, samá závada
Je fakt, že mě se tulák pomátl, když jsem ho po koupi dával do kupy. Byl několik dní bez baterky a pak se mu nechtělo startovat. Seklej alarm či co.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
S první radou(jednou měsíčně připojit baterku na den) naprosto souhlasím.Angličan píše: Takze jedina rada je dbat, aby nejjisteji jednou za mesic "nekdo" pripojil akumulator zpatky... asi na 12 hodin. Staci od rana do vecera.
Nedelat nic nepomuze - protoze "mrtvej" akumulator zadny napeti neposkytuje = vysledek bude brzo stejnej...
Ten druhej řádek už bych si dovolil rozporovat. Nevěřím že by na autobaterii která je částečně zamrzlá (zcela zamrznout nemůže v reálném životě asi nikdy) by bylo napětí 0 Voltů, to fyzicky po pár týdnech v zimě není možné. Takž nějaké napětí tam dle mého názoru vždy je. To že nižší napětí (např 0,8*6= 4,8 Voltů) možná nestačí pro dobíjení těch kondíků může být pravda(ale taky se klidně může stát že stačí). To už se ale dopouštím polemizování bez konkrétních podkladů..
-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
Tommi,
to je rozdíl mezi vybitou baterkou... a "mrtvou" baterkou.
Vybitá baterka už nestačí na nastatování, ale kondíky udrží ještě dlouho funkční.
Vybitá baterka se pozná podle toho, že po nabití znova funguje - i když většinou už má větší samovybíjení = musí se nabíjet častěji a hůř snáší mrazy.
Baterky považuju za mrtvou, když dojde k destrikci vnitřní desky - nejčastěji tedy olověné destičky.
Ta při každém cyklu trochu zeslábje - mikroskopicky - a dříve nebo později se fyzicky zlomí = baterie se vntřně zkratuje.
V tom okmažiku je z baterie jen plastová bedna s nálevem kyseliny a kousků kovu... bez elektrickýho vyýstupu na pólech.
Poznáš ji podle toho, že nabíječka začne po připojení mávat ručičkou... a nezklidní se ani po pár minutách.
Ostatně je to příznak "smrti na jazyku" - když po připojení nabíječka chvíli mává ručučkou... ale pak se uklidní.
To způsobuje kovový prach, usazený na dně akumulátoru. Ale desky musí být ještě vcelku.
Takovou baterku lze ještě ošetřit - trochu surově, ale jde to: prostě se nabije a v nabitém stavu se vyleje elektrolit. Baterka se vypláchne za tím účelem prodávanými roztoky pro výplach akumulátorů... a pak znovu naplní NOVÝM elektrolitem
Je to sázka. Cca v 50% u té operace umře. Asi v 50% případů jí přidáš asi rok.

to je rozdíl mezi vybitou baterkou... a "mrtvou" baterkou.
Vybitá baterka už nestačí na nastatování, ale kondíky udrží ještě dlouho funkční.
Vybitá baterka se pozná podle toho, že po nabití znova funguje - i když většinou už má větší samovybíjení = musí se nabíjet častěji a hůř snáší mrazy.
Baterky považuju za mrtvou, když dojde k destrikci vnitřní desky - nejčastěji tedy olověné destičky.
Ta při každém cyklu trochu zeslábje - mikroskopicky - a dříve nebo později se fyzicky zlomí = baterie se vntřně zkratuje.
V tom okmažiku je z baterie jen plastová bedna s nálevem kyseliny a kousků kovu... bez elektrickýho vyýstupu na pólech.
Poznáš ji podle toho, že nabíječka začne po připojení mávat ručičkou... a nezklidní se ani po pár minutách.
Ostatně je to příznak "smrti na jazyku" - když po připojení nabíječka chvíli mává ručučkou... ale pak se uklidní.
To způsobuje kovový prach, usazený na dně akumulátoru. Ale desky musí být ještě vcelku.
Takovou baterku lze ještě ošetřit - trochu surově, ale jde to: prostě se nabije a v nabitém stavu se vyleje elektrolit. Baterka se vypláchne za tím účelem prodávanými roztoky pro výplach akumulátorů... a pak znovu naplní NOVÝM elektrolitem
Je to sázka. Cca v 50% u té operace umře. Asi v 50% případů jí přidáš asi rok.

Re: 214i, samá závada
Nemám si prostě koupit novou baterku? Co budu dělat, až mi vybouchne? Kámoš s kabelama je k dispozici, ten by mi to nastartoval, ale teď budu celou dobu myslet na to, že mi to vybouchne!
)))

-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
Verunko toho bych se až tak nebál...
Dělám u aut asi 20 let - a nic takovýho jsem ještě neviděl.
Jen se o tom občas vyprávějí historky... já myslím, že to je něco jako Yeti = zní to zajímavě, strašidelně... ale to je tak asi celý.
Něco jinýho je pouchnutí bateky při nabíjení... ale v autě Ti nebouchne.


Dělám u aut asi 20 let - a nic takovýho jsem ještě neviděl.
Jen se o tom občas vyprávějí historky... já myslím, že to je něco jako Yeti = zní to zajímavě, strašidelně... ale to je tak asi celý.
Něco jinýho je pouchnutí bateky při nabíjení... ale v autě Ti nebouchne.

-
- Příspěvky: 219
- Registrován: úte zář 18, 2007 18:01
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
šmánkote... a netykám vůbec neoprávněně?!


-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 214i, samá závada
Tak takhle mrtvou baterku jsem ještě nezažil, jsem holt mladý kuře.
To bouchání baterky tobě Veroniko asi nehrozí. To hrozí taky při startování přes kabely(při nevhodným zapojení záporného pólu na nabíjeném autě) a ještě musej být kvalitní kabely(levný kabely fungují jako pojistka, velké proudy neumí přenést). Toho Yettiho jsem taky ještě neviděl, ale hodně jsem o něm četl.
V principu jde o to že do zmrzlé baterie teče z té druhé hodně velký proud, velkej proud pak udělá rychlé změny teploty v baterii a prokřehlý promrzlý plast baterie pak může teoreticky rupnout. Dneska už to fakt tolik nehrozí, možná tak když promrzlá baterka je levná "hypermarketová" a ta ze které je nabíjeno je kvalitní baterka, která umí dávat velké stratovací proudy(typicky baterie pro dieselové motory).
Při nabíjení je to zas tím, že se baterie taktéž nabíjí velkým proudem, z H2SO4 se odpařuje vzduch a vzniká přetlak pokud baterie nemá vhodně dimenzované přetlakové ventily tak buchne
Angličan má pravdu že se to asi stává jen málokdy...
Jo a jestli budeš baterku vytahovat, pamatuj že se nesmí moc naklánět. Přenášet pokud možno ve vodorovné poloze(nenosit ji za jedno ucho).

To bouchání baterky tobě Veroniko asi nehrozí. To hrozí taky při startování přes kabely(při nevhodným zapojení záporného pólu na nabíjeném autě) a ještě musej být kvalitní kabely(levný kabely fungují jako pojistka, velké proudy neumí přenést). Toho Yettiho jsem taky ještě neviděl, ale hodně jsem o něm četl.


V principu jde o to že do zmrzlé baterie teče z té druhé hodně velký proud, velkej proud pak udělá rychlé změny teploty v baterii a prokřehlý promrzlý plast baterie pak může teoreticky rupnout. Dneska už to fakt tolik nehrozí, možná tak když promrzlá baterka je levná "hypermarketová" a ta ze které je nabíjeno je kvalitní baterka, která umí dávat velké stratovací proudy(typicky baterie pro dieselové motory).
Při nabíjení je to zas tím, že se baterie taktéž nabíjí velkým proudem, z H2SO4 se odpařuje vzduch a vzniká přetlak pokud baterie nemá vhodně dimenzované přetlakové ventily tak buchne
Angličan má pravdu že se to asi stává jen málokdy...
Jo a jestli budeš baterku vytahovat, pamatuj že se nesmí moc naklánět. Přenášet pokud možno ve vodorovné poloze(nenosit ji za jedno ucho).
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: 214i, samá závada
Aha, no tak to je jiná. Já se bál, aby po tolika letech třeba nezačala boptnat, vytékat nebo prostě neumřela. Když je to rešené kondenzátory, určitě bych nenechal zbytečně rozhrabat jednotky. Každopádně Ti moc děkuji za odpověď, zase vím dálší věc o svých RourkáchAngličan píše:Zalozni baterie alarmu je v ridici jednotce alarmu... a stejne jako "baterie" v ECU se normalne nemeni.
Ony to vlastne nejsou baterie, ale kondenzatory... takze se vzdycky znova nabijou pri behu motoru a kdyz bylo auto novy, tak byly staveny na rok bez napeti...
Jsou uvnitr tech jednotek = dokaze je vymenit jen velmi zrucny autoelektrikar nebo pocitaocovy technik.


2x Rover 620ti