klepání v motoru 414
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát bře 21, 2008 18:01
klepání v motoru 414
Zdravím všechny,koupil jsem rovera 414 ale klepe něco v motoru.je to takový vysoký zvuk.)
na STK mi řekli,že to je asi hydraulika ventilu..nebo co to mleli.
taxe tedy ptám jak toto vyřešit,kamarád mi řekl že to měl taky na nákem opelu,a že musel vyměnit ventily(měl jich 16 jako já)a za každý vysolil 1000kč.dohromady 16 000kč.zajímalo by mě,jestli je to jediné řešeni a jestli to motoru nejak vadí,nebo jen to vydává ten klepavý zvuk.budu vděčen za každou radu ,jsem v tomto naprosta lama,předtím jsem měl citroen ax 1.0 bez jediné chybičky jezdil dva roky.
na STK mi řekli,že to je asi hydraulika ventilu..nebo co to mleli.
taxe tedy ptám jak toto vyřešit,kamarád mi řekl že to měl taky na nákem opelu,a že musel vyměnit ventily(měl jich 16 jako já)a za každý vysolil 1000kč.dohromady 16 000kč.zajímalo by mě,jestli je to jediné řešeni a jestli to motoru nejak vadí,nebo jen to vydává ten klepavý zvuk.budu vděčen za každou radu ,jsem v tomto naprosta lama,předtím jsem měl citroen ax 1.0 bez jediné chybičky jezdil dva roky.
Re: klepání v motoru 414
Jestli to klepe opravdu hydraulické zdvihátko, znamená to, že je vlastně netěsné a tlak oleje, který má vymezovat vůli mezi vačkou a ventilem ze zdvihátka uniká. Ventil potom nedostatečně otvírá a vzniklé rázy opotřebovávají plochy zdvihátka a vačku. Jedno zdvihátko stojí 537 Kč s DPH na elitecat.cz a je jich tam 16. Je tu možnost vyměnit jen to špatné, ale mechanikům se do takovéto akce moc nechce, neradi delají něco dvakrát a odhalit které zdvihátko to je je problém. Navíc si nejsem jistý, jestli se nemusí sundat celá hlava, to znamená těsnění + šrouby - dalších 5000. Jestli někdo ví, tak ať napíše, sám potřebuju hlavu v tom místě kde je půlená přetěsnit, ale sundávat se mi ji nechce, to radši budu denně utírat olej
Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek
Edit: R4ms3S - necituj poslední příspěvek
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát bře 21, 2008 18:01
Re: klepání v motoru 414
o to jestli sem jim chce nebo nechce nejde,mám pracovitého kámoše který to udělá,jen mě zajímalo jestli je výměna nutná,a nebo to motoru neškodí.cca 15tisic se mi jaxi nechce do toho vrážet,ale když bude potřeba.....dík za odpověd.
Re: klepání v motoru 414
Jestli máš ochotného mechanika a hlava nemusí dolů (záleží jestli jsou šrouby hlavy i skrz horní část, nebo drží jen tu spodní), tak by stálo za to najít to špatné zdvihátko a vyměnit ho. Možná se dá odhalit tak, že bude mít oklepanou a vydrolenou tu plošku, na kterou tlačí vačka. Tak dej vědět, jak to dopadlo
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát bře 21, 2008 18:01
Re: klepání v motoru 414
no ono to taky asi nemusí být jen jedno....
Re: klepání v motoru 414
ale taky ty nové nemusí tak vydržet, jako ty originály
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát bře 21, 2008 18:01
Re: klepání v motoru 414
super zpráva
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání v motoru 414
Tak nějaký nový zprávy?
Já mám podobnej problém na r45 1.4 16v. Vypadá to na hydroštely, ale nedá se zjistit kterej to je. Když sme měnili rozvoďák tak sme to zkoumali, na hydroštelech ani na vačkách nebylo vůbec nic poznat. Všechny byly bez jakýkoliv vůle.
Nevím jak se projevuje to tvoje cvakání, ale u mně to je slyšet jen ve chvíli kdy motor za jízdy netáhne ani nebrzdí, Pokud je v tahu nebo brzdím motorem, tak to slyšet není.
Sem z toho jelen, jen doufám že to není někde na klice nebo na ojnicích, ale myslím že by ten motor nevydržel 100 kiláků. Jestli máte někdo zkušenost, budu rád za každou informaci...
Já mám podobnej problém na r45 1.4 16v. Vypadá to na hydroštely, ale nedá se zjistit kterej to je. Když sme měnili rozvoďák tak sme to zkoumali, na hydroštelech ani na vačkách nebylo vůbec nic poznat. Všechny byly bez jakýkoliv vůle.
Nevím jak se projevuje to tvoje cvakání, ale u mně to je slyšet jen ve chvíli kdy motor za jízdy netáhne ani nebrzdí, Pokud je v tahu nebo brzdím motorem, tak to slyšet není.
Sem z toho jelen, jen doufám že to není někde na klice nebo na ojnicích, ale myslím že by ten motor nevydržel 100 kiláků. Jestli máte někdo zkušenost, budu rád za každou informaci...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: klepání v motoru 414
Tak to tě musím vyvést z omylu, klepe mi čtvrté ojniční ložisko a už asi 25000 km. Chystám se, že vyměním aspoň ty pouzdra, ale vzhledem ke komplikovanému systému značení tolerancí a průměrů čepů na klice mi nezbývá, než to napřed rozebrat a pak teprve objednat. Podle toho co popisuješ, je ten tvůj problém taky někde na klice-klepe na volnoběh a při volné jízdě, ale v tahu nebo brzdění se vůle vymezí. Zdvihátka klepou pořád, ale za jízdy nejsou slyšet. Jestli máš možnost, zkus poslechnout zespodu jak je vana.
Re: klepání v motoru 414
Mám něco podobnýho, klepe hlavně studenej, pak utichne. Stejné příznaky jako u zdvihátek, ale zdvihátka to nebudou, ty dělaj trochu jinej zvuk. Mám podezření buď na ojniční ložiska, nebo se udělala nějaká vůle na vyčkách. Nevím,co to je, ale už jsem na tom najel přes 10 tisíc a je to zatím stejný. Tenhle motor je tak trapně složitej, že když se sundá vana, tak klika není vidět, takže jentak kontrola nelze.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
-
- Příspěvky: 1469
- Registrován: sob kvě 17, 2008 18:33
- Bydliště: Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání v motoru 414
Klepání za studena je asi trochu jinej problém, četl jsem o tom na anglickým Roveráckým fóru. Ty motory maj jinou tepelnou roztažnost pístů a ostatních dílů, takže některý běžej studený jak vykloktanej nafťák, když se to ohřeje ( během minuty) tak to ztichne. Prej na to upozorňoval i výrobce - je to prostě daný konstrukcí motoru a není to závada.
Jestli se k tomu dokopu, tak to zkusím najít, bylo u toho i video s tím rachtacím motorem...
Jestli se k tomu dokopu, tak to zkusím najít, bylo u toho i video s tím rachtacím motorem...
Rover 75 CDTi British Racing Green
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
MG ZT-T 190 Trophy Blue
Trundovic Ex MG ZT-T 190 Trophy Blue
Rover 75 CDT Copperleaf Red
ZT + ZTT jako zdroje ND
Re: klepání v motoru 414
Taky mi říkal člověk, který dělá jen Rovery, že klepou kolikrát víc a taky jezděj.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
-
- Příspěvky: 17
- Registrován: pát bře 21, 2008 18:01
Re: klepání v motoru 414
přesně tak je to u mě,při nastartování(po ránu nebo když auto dlouho stojí) to klepe dost,po 15 minutách jízdy nebo chodu motoru to už klepe jen na polovic,a třeba po 45 minutách neklepe vůbec.že by to byla ta roztažitelnost??? všichni mi říkají že to jsou ty hydraulické nadzdvihávátka.jsem z toho tetřev!
- Fujitsu
- Příspěvky: 1187
- Registrován: stř zář 19, 2007 21:04
- Bydliště: Lanškroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: klepání v motoru 414
Mě to klepe po nastartování, ale ne na volnoběh, to je to tiché, ale jakmile jde motor do záběru tak to klepe jako diesel Po ohřátí to postupně téměř uplně ustane....
Rover 416Si, 1997, šedá kůže, Platinum Silver
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=212 www stránky: http://www.fuji.estranky.cz
Re: klepání v motoru 414
A v zimě je to jak mlátička na obilí. Myslím že to je na klice, ale neřeším to, jezdím s tim už dva roky, po 10 tis. měním olej a jezdím. A občas ho nešetřím. Pak ho pochválím, že vydržel.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.