pojistka vrtule chladiče

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 12:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od donutil » stř čer 02, 2010 13:23

Jsem přesvědčen že chladiče,motory a vrtule jsou na všech 75 identické.

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od undy » stř čer 02, 2010 13:29

donutil píše:Jsem přesvědčen že chladiče,motory a vrtule jsou na všech 75 identické.
já tedy ne 8)

do benzínových ide benzín a do dieselových nafta :D
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od Tommi_82 » stř čer 02, 2010 13:55

Undy :D Myslím že do nich jde elektrický proud(v době kdy jsou zapnuté)...
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » čtv čer 03, 2010 11:59

Tak jsem se pokusil dát převinout originál a dopadlo to špatně. největší problém není v tom, že ten motor je zalisovaný, tudíž se nepočítá s tím, že by se opravoval, otevřít se dá (jiná věc je ho zavřít), problém je ale v tom, jak stáhnout z osky to ukončení, na které sa nasazuje vrtule. Ten co to dělal to nhřál autogenem, dal to pod lis a to ukončení se zlomilo. Každopádně jsem to zkusil a závěr je takový, že opravit tenhle motor z výše uvedeného duvodu nelze, nebo je to málo pravděpodobné. V jeseníku ho maj za 5000 Kč - což nedám, tak jdu do toho od Vectry B. Tady jsem ale narazil na problém z rezistorem. Tesla Blatná vyrábí zajímavé rezistory v hliníkovém pouzdře, ale nejmenší odpor (při 75 kw) je 2.2 Ohm. My (podle toho polského zdroje) potŕebujeme 0,3 Ohm. Když jsem se ptal po takovém rezistoru u ruznych prodejcu, tak se všichni divili, že 0,3 je velice nízký odpor a navíc je tam nesoulad mezi výkonem a odporem, no a samozřejmě, že takový rezistor nemají, nikdy nevidéli a pochybují, že se vubec dá vyrobit. Jo a navíc by ten rezistor mnél mít krytí IP 54, když na to muže střikat voda, si teda já myslim.

Porďte, prosim, kde takový rezistor koupit.

Děkuji

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » čtv čer 03, 2010 12:02

Tenhle se mi moc nevidí z hlediska krytí - ty oka na koncích jsou obnažené a myslím, že pořádně to zaizolovat, tak aby se tam nedostala voda je problém.

http://www.vseprofirmu.cz/vykonovy-drat ... -dp-67028/
Výkonový drátový rezistor 100 W, 5 %, 0,33 Ohm

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » čtv čer 03, 2010 12:06

donutil píše:Jsem přesvědčen že chladiče,motory a vrtule jsou na všech 75 identické.
bohužel nejsou všechny ventilátory z R 75 stejné- když jsem volal do jeseniku, tak jsem se dovědel, že krom čtyřdrátovejch jsou i třidrátový (kupříkladu mněl jediný takýto třidrátový na skladu z 1.8 benzínu)

donutil
Příspěvky: 914
Registrován: pát zář 28, 2007 12:07
Bydliště: Mor.Třebová

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od donutil » čtv čer 03, 2010 13:04

To je tedy fo-pa.Chladiče jsou stejný oba i ten zbytek vypadal vizuelně stejně a na dráty jsem se nedíval.Mám to z 1,8 a jsou tam tři.To znamená že je ten větrák dvourychlostní?

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » stř čer 09, 2010 11:27

Mám velký problém sehnat ten správný rezistor 0,3 Ohm, 100W. Objednal jsem ho na http://www.vseprofirmu.cz.
Dnes mi napsali (po tom jak si nechali zaslat zálohovou platbu) že pŕepokládána doba dodání je až kolem 30.7.

Otázka je jestli bych ten motor z Oplu Vectra mohl dočasně zapojit i bez toho rezistoru, podle té polské schémy jen s tím rozdílem, že tam bude chybět rezistor - dá se tím něco pokazit? Jde mi o to, abych mohl jezdit. Ví někdo nač vubec ten rezistor tam je, kdež ten odpor 0.3 Ohm je tak malý?

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od Tommi_82 » stř čer 09, 2010 12:38

To docela věřím že sehnat 100 Wattovej rezistor nejní vůbec ale vůbec žádná prdel.

Jinak ten odkaz je vloženej blbě. Nevím jak to je zapojený, ale když tam nebude ten rezistor, tak to asi bude akorát běžet na plnou rychlost.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » stř čer 09, 2010 13:12

Na červeném drátě (první rychlost) má být ten rezistor a šedý drát (druhá rychlost) je za rezistorem napojen na ten červený a pokračuje to jako jeden drát do motoru.

Fialový drát je vyřazen.

Černý drát (asi nula) jde do motoru.

Shrnutí: do originálu jdou 4 dráty, do motorku z Opla jdou jen 2 dráty.

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od Tommi_82 » stř čer 09, 2010 14:11

Jojo tak tomu bych rozuměl. Je to teď docela otázka, protože odpor mohl sloužit jako omezení při maximální rychlosti. Na původních 3 drátcích teče na každým jinej proud a jeden z nich (z pravidla nejvyšší) je potřeba o něco snížit, možná aby nedošlo k poškození motoru nebo tak něco. Asi bych počkal na odpor, protože je to ozkoušená varianta, jinak riskuješ to že ti ventilátor z Opla shoří.

Jinak bych si tipoval že fialovej je nejnižší rychlost, šedý druhá a červený třetí.

Nedává smysl vyřazovat nejvyšší rychlost, to by musela být vrtule naddimenzovaná a jistota že nikdy nedojde k přepnutí na třetí stupeň. Protože při přepnutí na trojku by vrtule stála a voda začla vařit.

Chce to ale mrknout na polský stránky a to se mi teď - 5 minut před padla, nechce...

EDIT: Tak jsem koukal a je to asi jinak. Řídil by jsem se tím co tam poláci píšou... Odpor bych nevynechával.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

norbert
Příspěvky: 101
Registrován: pon říj 01, 2007 23:08

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od norbert » pát črc 09, 2010 10:20

Konečně se mi podařilo sehnat ten odpor 100W 0,33 Ohm. Mám to zatím rozdělaný a skoušel jsem pustit do ty oplácký vrtule proud pŕes rezistor a taky bez rezistoru - ta rychlost se mi v obou případech zdála uplně stejná. Teoreticky - co muže odpor o velikosti O,33 ohm změnit, dyť to není skoro žádnej odpor. tak by mě zajímalo , jestli soudruzi z Polska nékde neudelali chybu? Docela by mně zajímalo, jak velký má odpor ten rezistor co je k ventilátoru z Oplu vectra B originál - ten ventilátor co jsem já koupil mněl origo odpor zničený. Prosím o názory na tento problém.

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od AnderN » pát črc 09, 2010 13:05

Nekoukal jsem na schéma, ale pokud je odpor předřazený sériově, tak při napětí 12 V a příkonu ventilátoru 100 W (bez odporu) způsobí připojení tohoto odporu pokles napětí z 12 V na nějakých 9,2 V a tudíž ventilátor půjde ze 100 W na necelých 77 W ... to je snížení otáček cca o 23 %. Pokud to tak není, tak mě opravte.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Jakub
Příspěvky: 35
Registrován: úte kvě 25, 2010 10:50
Bydliště: Pezinok

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od Jakub » pát črc 09, 2010 21:34

noo cize ja som si tam namontoval motor z toho opelu vectra B aj s tym odporom aj setko original podla polskeho navodu..a zatial slape setko jak ma uz par tyzdnov..ale zda sa mi ze teraz poslednych par dni zacal nejak silnejsie hucat ten motor..neviem ci ide len na vyssie otacky..alebo uz odchadza a je to tym nespravnym odporom ci akO?
Rover 75 2.0 CDT

Uživatelský avatar
make
Příspěvky: 150
Registrován: úte čer 01, 2010 21:45
Bydliště: Bratislava, Ružomberok

Re: pojistka vrtule chladiče

Příspěvek od make » úte dub 24, 2012 9:17

tiez ma caka vymena vrtule/motora ventilatora chladica (funguje mi len na najvyssiu 3. rychlost), mozem s cistym svedomim objednat tu z vectry b 1,6i/1,8i benzin?

v autokelly stoju 140Eur
http://www.autokelly.sk/#PATH=3345620;5 ... ST=0|LNG=0|

ale na auto-pilot.cz ju maju za 60 Eur
http://sk.auto-pilot.cz/productdetail.a ... n=tovar.sk
Rover 75 2.5 V6 Saloon + 2.0 CDTi Tourer
Obrázek

Odpovědět