R75 - Sněhurka
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned dub 26, 2009 15:32
- Bydliště: Šlapanice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
R75 - Sněhurka
Krásný sluneční den přeji všem, kteří mají rádi tuláčky.
Možná si někteří pamatují můj článek o Rákosníčkovi (R620SI). Rok se s rokem sešel a cca. Po dvou letech jsem Rákosníčkovi pořídil mladší sestřičku Sněhurku (R75CDT2.0). Nebylo to už jak před lety, když jsem kupoval svého prvního Rovříka, ale více méně už jsem šel na jisto po značce. Každý z vás bude určitě zvědav na mé zkušenosti a porovnání obou Rovrů.
Nečekejte, žádná sofistikovaná a přesné čísla, ale spíše to, jak obě auta na mně působí.
Samozřejmě že 620Si, je starší generace a tomu odpovídá i karoserie atd… ale co se týká komfortu mám pocit, že obě auta mají své výhody a nevýhody. Co je ale fakt, že R75, má menší kufr, alespoň podle toho, co jsem byl schopen dát do 620 a co stejné se dá dát či nedat do 75. Konkrétně hovořím o pneumatikách. Co se týče jízdních vlastností, je zatím brzo moc hovořit, ale první pocity jsou cca. Stejné, jediné co je opravdu znát, že 75 má za mínus oproti 620Si, je to, že opravdu 620SI, má subjektivně živější motor, lepší zrychlení a lépe převodovanou převodovku. Tedy alespoň podle mě. Každopádně co se týče přejezdů nerovností na silnici, tak R75 je ještě na tom lépe jak 620.
Co se mi však rozhodně líbí u R75 je provedení přístrojové desky a různé vychytávky, jako je např. světlo nad zrcátky v sluneční cloně.
Další významný klad je R75 nižší spotřeba, tedy alespoň zatím, ale je to asi opravdu vykompenzováno tím, že ta akcelerace není taková jak R620Si.
No takže v současné době už mám dvě pohádkové bytosti, Rákosníčka a Sněhurku. Jestli to půjde tímhle tempem, tak budu mít špalíček pohádek od Rovrů ale jinak maximálně spokojen.
Závěrem asi jednoduché vyhodnocení.
R620SI – pohodlná a rychlejší
R75 – luxusnější, pohodlnější, ale trošičku pomalejší.
Každopádně kdyby jste mi dali na výběr které z těchto dvou autíček bych preferoval, tak popravdě nedokážu říct. Asi stejně jako rodič nedokáže říct, které dítě má radši.
Závěrem bych se všem chtěl omluvit, že Rákosníček nebyl na srazu. Ale slibuje on i jeho mladší sestřička Sněhurka, že na další sraz dorazí oba společně.
Možná si někteří pamatují můj článek o Rákosníčkovi (R620SI). Rok se s rokem sešel a cca. Po dvou letech jsem Rákosníčkovi pořídil mladší sestřičku Sněhurku (R75CDT2.0). Nebylo to už jak před lety, když jsem kupoval svého prvního Rovříka, ale více méně už jsem šel na jisto po značce. Každý z vás bude určitě zvědav na mé zkušenosti a porovnání obou Rovrů.
Nečekejte, žádná sofistikovaná a přesné čísla, ale spíše to, jak obě auta na mně působí.
Samozřejmě že 620Si, je starší generace a tomu odpovídá i karoserie atd… ale co se týká komfortu mám pocit, že obě auta mají své výhody a nevýhody. Co je ale fakt, že R75, má menší kufr, alespoň podle toho, co jsem byl schopen dát do 620 a co stejné se dá dát či nedat do 75. Konkrétně hovořím o pneumatikách. Co se týče jízdních vlastností, je zatím brzo moc hovořit, ale první pocity jsou cca. Stejné, jediné co je opravdu znát, že 75 má za mínus oproti 620Si, je to, že opravdu 620SI, má subjektivně živější motor, lepší zrychlení a lépe převodovanou převodovku. Tedy alespoň podle mě. Každopádně co se týče přejezdů nerovností na silnici, tak R75 je ještě na tom lépe jak 620.
Co se mi však rozhodně líbí u R75 je provedení přístrojové desky a různé vychytávky, jako je např. světlo nad zrcátky v sluneční cloně.
Další významný klad je R75 nižší spotřeba, tedy alespoň zatím, ale je to asi opravdu vykompenzováno tím, že ta akcelerace není taková jak R620Si.
No takže v současné době už mám dvě pohádkové bytosti, Rákosníčka a Sněhurku. Jestli to půjde tímhle tempem, tak budu mít špalíček pohádek od Rovrů ale jinak maximálně spokojen.
Závěrem asi jednoduché vyhodnocení.
R620SI – pohodlná a rychlejší
R75 – luxusnější, pohodlnější, ale trošičku pomalejší.
Každopádně kdyby jste mi dali na výběr které z těchto dvou autíček bych preferoval, tak popravdě nedokážu říct. Asi stejně jako rodič nedokáže říct, které dítě má radši.
Závěrem bych se všem chtěl omluvit, že Rákosníček nebyl na srazu. Ale slibuje on i jeho mladší sestřička Sněhurka, že na další sraz dorazí oba společně.
- Welinka
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
- Bydliště: Liberecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Ronine ještě jednou a tudy...GRATULUJI A TĚŠÍM SE NA NEJBLIŽŠÍM SRAZU
Hodně společné radosti přeji.

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Ronine, nazdár. Gratulace. Podle mýho dobrá volba, to víš sněhurka nebude na nějaký závodění, to je autíčko na pohodový vejlety!!
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned dub 26, 2009 15:32
- Bydliště: Šlapanice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Tomi,
to uz jsem poznal. ze to je takove pohodove jezdeni.
Breta
to uz jsem poznal. ze to je takove pohodove jezdeni.
Breta
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned dub 26, 2009 15:32
- Bydliště: Šlapanice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Všem , kteří reagovali tak brzo mocinky děkuji.
a těšime se na vás na nějakém srazu.
a těšime se na vás na nějakém srazu.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Taky gratulace, poupravím známou frázi -- ať to sviští v pohádkovém roverišti
Tak trochu mi mluvíš z duše, na podzim jsem přesedal z 620SDi do ZT CDTi ... s tím kufrem se to má tak -- objem mají oba cca stejný. R75/ZT má výhodu v tom, že při zavírání nepřekáží úchyty víka, ale nevýhodu v tom, že karoserie R75 je taková kulatější a tudíž člověk nemá v kufru takový kvádr prostoru. Subjektivně bych řekl, že kufr R75 je delší a možná širší, ale zato o něco nižší. Zrovna kola se mi tam taky nevejdou, ale to bude tím, že mám 18" místo 16" 
Stran motoru porovnáváš trochu jabka a hrušky ... benzinovou R600 (96 kW) a dieselovou R75 (85 kW), která je navíc o pěkných pár metráků těžší. Je jasné, že diesel bude mít menší spotřebu, ale taky horší dynamikuv těžším autě. Ale až si na něj zvykneš, tak zjistíš, že díky přeplňování má výbornou pružnost (převaha kroutícího momentu, není potřeba tolik podřazovat).


Stran motoru porovnáváš trochu jabka a hrušky ... benzinovou R600 (96 kW) a dieselovou R75 (85 kW), která je navíc o pěkných pár metráků těžší. Je jasné, že diesel bude mít menší spotřebu, ale taky horší dynamikuv těžším autě. Ale až si na něj zvykneš, tak zjistíš, že díky přeplňování má výbornou pružnost (převaha kroutícího momentu, není potřeba tolik podřazovat).
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Pokud se bavíš o kolech (tedy disk + guma) tak poslušně hlásím že na velikosti průměru disků až tak nezáleží.AnderN píše: Zrovna kola se mi tam taky nevejdou, ale to bude tím, že mám 18" místo 16"

- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
To máš sice (skoro*) pravdu. Ale jak jsem psal -- kufr je nižší. No a když teď nemám kola šířky 195 nebo 205, ale 225 mm, tak holt nedám dvě kola na sebe. A protože to 18" kolo nedostanu nedestruktivním způsobem ani do interiéru, tak mám smůlu a na to, abych odvezl kola do pneuservisu na přezutí, tak musím použít jiného soumara.
* Rozdíl v obvodu standardního kola R75 (195/65 R15) a standardního kola MG ZT (225/45 R18) činí 79 mm. Na průměru je tedy kolo ZT větší cca o 26 mm (necelé 4%).
* Rozdíl v obvodu standardního kola R75 (195/65 R15) a standardního kola MG ZT (225/45 R18) činí 79 mm. Na průměru je tedy kolo ZT větší cca o 26 mm (necelé 4%).
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Když už chceš kalkulovat tak doporučuju tohle. http://www.e-pneu.cz/rozmery_pneu.php
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: R75 - Sněhurka
rozkaz sefe
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned dub 26, 2009 15:32
- Bydliště: Šlapanice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
No jsem si vědom jiných motoru i paliva. ale prostě to je ten dojem pocitový a pocitům nevelí rozum a čísla, ale pocit. Proto jsem si i dovolil porovnat motory..AnderN píše:Taky gratulace, poupravím známou frázi -- ať to sviští v pohádkovém roverištiTak trochu mi mluvíš z duše, na podzim jsem přesedal z 620SDi do ZT CDTi ... s tím kufrem se to má tak -- objem mají oba cca stejný. R75/ZT má výhodu v tom, že při zavírání nepřekáží úchyty víka, ale nevýhodu v tom, že karoserie R75 je taková kulatější a tudíž člověk nemá v kufru takový kvádr prostoru. Subjektivně bych řekl, že kufr R75 je delší a možná širší, ale zato o něco nižší. Zrovna kola se mi tam taky nevejdou, ale to bude tím, že mám 18" místo 16"
Stran motoru porovnáváš trochu jabka a hrušky ... benzinovou R600 (96 kW) a dieselovou R75 (85 kW), která je navíc o pěkných pár metráků těžší. Je jasné, že diesel bude mít menší spotřebu, ale taky horší dynamikuv těžším autě. Ale až si na něj zvykneš, tak zjistíš, že díky přeplňování má výbornou pružnost (převaha kroutícího momentu, není potřeba tolik podřazovat).

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Jasně tak to je. Moje pětasedma je lenoch, rozhodně s ní nemám sebemenší závodní ambice, každopádně mi to vůbec nevadí. Tohle autíčko je dobrý v jiných věcech než je akcelerace.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned dub 26, 2009 15:32
- Bydliště: Šlapanice u Brna
- Kontaktovat uživatele:
Re: R75 - Sněhurka
Je to prostě pohodové svezeníčko.