Jaký motor

coyote
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 01, 2010 1:14

Jaký motor

Příspěvek od coyote » čtv čer 24, 2010 21:32

Zdravím. Přemýšlím o Rovru 45 a nevím jaký motor do toho, poradíte mi... Aby mě dostatečný výkon, byl spolehlivý a měl malou spotřebu... Viděl bych to bud na naftu nebo na benzí s plynem... :o)

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od AnderN » čtv čer 24, 2010 21:51

Záleží, kde jezdíš, ale pokud to nejsou opravdu štreky, tak diesel nemá moc význam. Podle mě ideální motorizace je v tomto případě benzin 1.6 / 80 kW. Ale na prznění plynem bych rovnou zapomněl -- každý se chce vozit autem, ale málokdo se umí smířit s tím, že to holt něco stojí.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Hombre
Příspěvky: 2772
Registrován: pon zář 17, 2007 8:26
Bydliště: Krnov, tel: 604 573 386

Re: Jaký motor

Příspěvek od Hombre » pát čer 25, 2010 7:52

Fuj, plyn :( O tom bych taky moc neuvažoval. V případě nové zástavby je návratnost asi 50 tisíc km, navíc pokud požaduješ spolehlivost, nemůžeš krmit motor palivem, pro které nebyl zkonstruován :roll:
.....Rover 45 1.6 2005...............MG-F 1.8 1999........
Obrázek.Obrázek
........Obrázek...........Obrázek.......

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaký motor

Příspěvek od Trunda » pát čer 25, 2010 8:22

Jojo, taky doporucuju 1,6ku... ale jestli plyn, tak to radeji diesel... Myslim, ze na Kckovy motor plyn absolutne nesedi, uz treba jen proto, ze ma nastaveny termostat na rychle zahrivani a s plynem by to asi moc dobroty nedelalo... Navic kdyz se s 1,6kou jezdi slusne, tak ma spotrebu takovou, ze se opravdu plyn nema sanci vyplatit...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Jaký motor

Příspěvek od Eny45 » pát čer 25, 2010 15:12

Přátele myslíte to dobře :) 1,6 je spolehlivej a dostačující motor. Ale pokud dotyčný sežene 1,8 tak koupí to nejlepší co se dá sehnat. Udávaná spotřeba ve městě je o 0,3 vyšší, ale na dálnici je to už stejné. Navíc i přez stejnou konstrukci je ten motor o dost let novější, a má posunuté maximum kroutícího momentu z 4500 někam ke třem... (i když to možná jen v R75) každopádně já bych dneska vyhledával 1,8ku.
A s plynem je potíž. Návratnost tak 50000, i když všichni uváděj 30000... Ale různě to cuká, dělá to divné zvuky, a motorovej prostor vypadá jak chobotnice z matrixu :)

Jo a jedna z hlavních věcí, 1,4 a 1,6 má upravenou převodovku z Pežota, a 1,8 má převodovku z R75, nevím kdo je výrobce, ale ta převodovka je lapší a má větší výdrž. A netrpí na ničení ložisek...

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Jaký motor

Příspěvek od Trunda » pát čer 25, 2010 16:01

Clovece Eny, ani nevim, jestli jsem nekdy potkal 45ku s 1,8ckou.... :|
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Eny45
Příspěvky: 488
Registrován: stř zář 19, 2007 13:34
Bydliště: Upice

Re: Jaký motor

Příspěvek od Eny45 » pát čer 25, 2010 16:21

No do R400 se ještě nedělala. Do R45 už jo, 87Kw a tuším 165Nm. Někdo na foru jí tu taky má.
Kdoví proč je ale hodné vzácná. Jestli byla předražená a lidi to nekupovali, když to mělo jen +7Kw těžko říct...

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od Tommi_82 » pát čer 25, 2010 18:59

Eny45 píše: 1,8 má převodovku z R75, nevím kdo je výrobce
Německá firma Getrag. Dlouholetý lídr v oblasti převodovek.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od AnderN » pát čer 25, 2010 19:38

Jen upřesním -- ten výkon je 86 kW ... ale největší problém je v tom, že oproti 1.6 se na 1.8 téměř nedá narazit. No a kdo chce opravdu luxus, pro toho by tady byl ještě dvoulitr KV6 / 150 PS, jeden jsem vídával před pár lety v Brně, vínový sedan. Ale pořád se přikláním k 1.6 -- bude to nejdostupnější varianta.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

cham
Příspěvky: 77
Registrován: pon zář 17, 2007 0:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od cham » pát čer 25, 2010 20:23

Asi je 1.6 dostačující a možná i dostupnější, ale musím souhlasit s Eny45, když jsem hledal 45 tak jsem šel po 1.8 a dobře jsem udělal, naprostá spokojenost.

S krouťákem je to pravda, někde jsme to tu na fóru řešili (nechce se mi to hledat), křivka krouťáku nastupuje někde 2800 a dál je víceméně plochá. To je zásadní rozdíl od 1.6, protože těch 6kW nestojí za řeč.

S dostupností je to jen o tom, že se sem obecně Rovery přestávají dovážet, jinak po světě 1.8 jezdí dost. (Ta má je původem z Itálie)

V Brně byly pokud vím dvě dvoulitrové 45 (vínová a tmavě modrá), obě s plynem, problém je, že se dělaly pouze s (né moc povedeným) automatem ;)

Naopak 1.8 se dělaly s CVT a to myslím není vůbec špatná volba, jen u nás nesehnatelná. :(
Austin Se7en, Mini 850
v minulosti: Rover 45

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký motor

Příspěvek od AnderN » pát čer 25, 2010 22:52

Na celém mobile.de je jich asi 30 ks s motorem 1.8 (když pominu naprosté vraky). Z toho jsou 3 ks s automatem, ale z nich bych si nekoupil ani jeden. To už se skoro líp shání zachovalé MGB.

Jinak souhlasím s tím, že hodnota a průběh momentu jsou pro normální jízdu mnohem důležitější parametry, než špička výkonu, kterou se výrobci tak rádi ohání.

Ten dvoulitr KV6 pamatuju vínový sedan, stával na Slovanském náměstí ... pak ho měli nějakou dobu v autobazaru na Zvonařce. Jezdil jsem autobusem okolo a slintal :) stál tam ale opravdu dlouho, než zmizel v propadlišti dějin :oops:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

coyote
Příspěvky: 4
Registrován: úte čer 01, 2010 1:14

Re: Jaký motor

Příspěvek od coyote » sob čer 26, 2010 19:38

Díky za odpovědi. Najezdím za rok tak 18000km, takže by se možná nafta už vyplatila...

René
Příspěvky: 806
Registrován: pon lis 03, 2008 20:43
Bydliště: Slezské Rudoltice

Re: Jaký motor

Příspěvek od René » sob čer 26, 2010 23:01

coyote píše:Díky za odpovědi. Najezdím za rok tak 18000km, takže by se možná nafta už vyplatila...
Jestli najezdíš ročně 18tis.km tak bych se diesela rozhodně nebál,spotřeba a spolehlivost jsou jeho devízou a při základní starostlivosti o něj,Ti dlouho bude sloužit ;)
R 400 SDI 99

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Jaký motor

Příspěvek od F.i.s.h.men » sob čer 26, 2010 23:08

me teda 18 neprijde tak moc. Kdyz ja jsem asi ani ne za rok najel 10 a to mi prijde, ze auto vetsinou stoji a obcas jedu praha vary nebo jinej trip, ale vetsinou couracky.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Noobsz DJ
Příspěvky: 155
Registrován: pon dub 27, 2009 9:16

Re: Jaký motor

Příspěvek od Noobsz DJ » sob čer 26, 2010 23:34

no tak ja ti neviem...pri tých najazdených km by som asi moc o dieslovom motore neuvažoval...ako boli časy, kedy som ročne dokázal najazdiť 30 000km na súkromnom aute...vtedy by mi dieslový motor bol vhodný...teraz najazdím ročne tak do 10 000km...takže by som teraz zostal asi pri benzínovom motore...a inač osobne mám vo svojom miláčikovi motok s obsahom 1,6l a výkonom 82kW...musím uznať, že motor je veľmi svižný a má aj silu, ktorú je treba pri predbiehaní...čo sa týka motora do Rover 400/45, tak by som bral jednoznačne 1,6l benzínový motor...

Odpovědět