Jaký motor
Jaký motor
Zdravím. Přemýšlím o Rovru 45 a nevím jaký motor do toho, poradíte mi... Aby mě dostatečný výkon, byl spolehlivý a měl malou spotřebu... Viděl bych to bud na naftu nebo na benzí s plynem... )
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Záleží, kde jezdíš, ale pokud to nejsou opravdu štreky, tak diesel nemá moc význam. Podle mě ideální motorizace je v tomto případě benzin 1.6 / 80 kW. Ale na prznění plynem bych rovnou zapomněl -- každý se chce vozit autem, ale málokdo se umí smířit s tím, že to holt něco stojí.
Re: Jaký motor
Fuj, plyn O tom bych taky moc neuvažoval. V případě nové zástavby je návratnost asi 50 tisíc km, navíc pokud požaduješ spolehlivost, nemůžeš krmit motor palivem, pro které nebyl zkonstruován
Re: Jaký motor
Jojo, taky doporucuju 1,6ku... ale jestli plyn, tak to radeji diesel... Myslim, ze na Kckovy motor plyn absolutne nesedi, uz treba jen proto, ze ma nastaveny termostat na rychle zahrivani a s plynem by to asi moc dobroty nedelalo... Navic kdyz se s 1,6kou jezdi slusne, tak ma spotrebu takovou, ze se opravdu plyn nema sanci vyplatit...
Re: Jaký motor
Přátele myslíte to dobře 1,6 je spolehlivej a dostačující motor. Ale pokud dotyčný sežene 1,8 tak koupí to nejlepší co se dá sehnat. Udávaná spotřeba ve městě je o 0,3 vyšší, ale na dálnici je to už stejné. Navíc i přez stejnou konstrukci je ten motor o dost let novější, a má posunuté maximum kroutícího momentu z 4500 někam ke třem... (i když to možná jen v R75) každopádně já bych dneska vyhledával 1,8ku.
A s plynem je potíž. Návratnost tak 50000, i když všichni uváděj 30000... Ale různě to cuká, dělá to divné zvuky, a motorovej prostor vypadá jak chobotnice z matrixu
Jo a jedna z hlavních věcí, 1,4 a 1,6 má upravenou převodovku z Pežota, a 1,8 má převodovku z R75, nevím kdo je výrobce, ale ta převodovka je lapší a má větší výdrž. A netrpí na ničení ložisek...
A s plynem je potíž. Návratnost tak 50000, i když všichni uváděj 30000... Ale různě to cuká, dělá to divné zvuky, a motorovej prostor vypadá jak chobotnice z matrixu
Jo a jedna z hlavních věcí, 1,4 a 1,6 má upravenou převodovku z Pežota, a 1,8 má převodovku z R75, nevím kdo je výrobce, ale ta převodovka je lapší a má větší výdrž. A netrpí na ničení ložisek...
Re: Jaký motor
Clovece Eny, ani nevim, jestli jsem nekdy potkal 45ku s 1,8ckou....
Re: Jaký motor
No do R400 se ještě nedělala. Do R45 už jo, 87Kw a tuším 165Nm. Někdo na foru jí tu taky má.
Kdoví proč je ale hodné vzácná. Jestli byla předražená a lidi to nekupovali, když to mělo jen +7Kw těžko říct...
Kdoví proč je ale hodné vzácná. Jestli byla předražená a lidi to nekupovali, když to mělo jen +7Kw těžko říct...
-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Německá firma Getrag. Dlouholetý lídr v oblasti převodovek.Eny45 píše: 1,8 má převodovku z R75, nevím kdo je výrobce
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Jen upřesním -- ten výkon je 86 kW ... ale největší problém je v tom, že oproti 1.6 se na 1.8 téměř nedá narazit. No a kdo chce opravdu luxus, pro toho by tady byl ještě dvoulitr KV6 / 150 PS, jeden jsem vídával před pár lety v Brně, vínový sedan. Ale pořád se přikláním k 1.6 -- bude to nejdostupnější varianta.
Re: Jaký motor
Asi je 1.6 dostačující a možná i dostupnější, ale musím souhlasit s Eny45, když jsem hledal 45 tak jsem šel po 1.8 a dobře jsem udělal, naprostá spokojenost.
S krouťákem je to pravda, někde jsme to tu na fóru řešili (nechce se mi to hledat), křivka krouťáku nastupuje někde 2800 a dál je víceméně plochá. To je zásadní rozdíl od 1.6, protože těch 6kW nestojí za řeč.
S dostupností je to jen o tom, že se sem obecně Rovery přestávají dovážet, jinak po světě 1.8 jezdí dost. (Ta má je původem z Itálie)
V Brně byly pokud vím dvě dvoulitrové 45 (vínová a tmavě modrá), obě s plynem, problém je, že se dělaly pouze s (né moc povedeným) automatem
Naopak 1.8 se dělaly s CVT a to myslím není vůbec špatná volba, jen u nás nesehnatelná.
S krouťákem je to pravda, někde jsme to tu na fóru řešili (nechce se mi to hledat), křivka krouťáku nastupuje někde 2800 a dál je víceméně plochá. To je zásadní rozdíl od 1.6, protože těch 6kW nestojí za řeč.
S dostupností je to jen o tom, že se sem obecně Rovery přestávají dovážet, jinak po světě 1.8 jezdí dost. (Ta má je původem z Itálie)
V Brně byly pokud vím dvě dvoulitrové 45 (vínová a tmavě modrá), obě s plynem, problém je, že se dělaly pouze s (né moc povedeným) automatem
Naopak 1.8 se dělaly s CVT a to myslím není vůbec špatná volba, jen u nás nesehnatelná.
Austin Se7en, Mini 850
v minulosti: Rover 45
v minulosti: Rover 45
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6973
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor
Na celém mobile.de je jich asi 30 ks s motorem 1.8 (když pominu naprosté vraky). Z toho jsou 3 ks s automatem, ale z nich bych si nekoupil ani jeden. To už se skoro líp shání zachovalé MGB.
Jinak souhlasím s tím, že hodnota a průběh momentu jsou pro normální jízdu mnohem důležitější parametry, než špička výkonu, kterou se výrobci tak rádi ohání.
Ten dvoulitr KV6 pamatuju vínový sedan, stával na Slovanském náměstí ... pak ho měli nějakou dobu v autobazaru na Zvonařce. Jezdil jsem autobusem okolo a slintal stál tam ale opravdu dlouho, než zmizel v propadlišti dějin
Jinak souhlasím s tím, že hodnota a průběh momentu jsou pro normální jízdu mnohem důležitější parametry, než špička výkonu, kterou se výrobci tak rádi ohání.
Ten dvoulitr KV6 pamatuju vínový sedan, stával na Slovanském náměstí ... pak ho měli nějakou dobu v autobazaru na Zvonařce. Jezdil jsem autobusem okolo a slintal stál tam ale opravdu dlouho, než zmizel v propadlišti dějin
Re: Jaký motor
Díky za odpovědi. Najezdím za rok tak 18000km, takže by se možná nafta už vyplatila...
Re: Jaký motor
Jestli najezdíš ročně 18tis.km tak bych se diesela rozhodně nebál,spotřeba a spolehlivost jsou jeho devízou a při základní starostlivosti o něj,Ti dlouho bude sloužitcoyote píše:Díky za odpovědi. Najezdím za rok tak 18000km, takže by se možná nafta už vyplatila...
R 400 SDI 99
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Jaký motor
me teda 18 neprijde tak moc. Kdyz ja jsem asi ani ne za rok najel 10 a to mi prijde, ze auto vetsinou stoji a obcas jedu praha vary nebo jinej trip, ale vetsinou couracky.
Re: Jaký motor
no tak ja ti neviem...pri tých najazdených km by som asi moc o dieslovom motore neuvažoval...ako boli časy, kedy som ročne dokázal najazdiť 30 000km na súkromnom aute...vtedy by mi dieslový motor bol vhodný...teraz najazdím ročne tak do 10 000km...takže by som teraz zostal asi pri benzínovom motore...a inač osobne mám vo svojom miláčikovi motok s obsahom 1,6l a výkonom 82kW...musím uznať, že motor je veľmi svižný a má aj silu, ktorú je treba pri predbiehaní...čo sa týka motora do Rover 400/45, tak by som bral jednoznačne 1,6l benzínový motor...