Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Jo tak to sis nejspis vypalil jednotku spatna zprava
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Jestli bude špatná řidící jednotka co všechno se bude muset vyměnit?..
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
mrkni sa este na rele modul.ja to cierna krabicka za riadiacou jednotkou.zospodu idu do nej dva konektory.v nutry su 4 relatka.moze byt na jednom z nich studeny spoj.ale je to len tip.
- roverix
- Příspěvky: 3065
- Registrován: sob led 31, 2009 19:30
- Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
že se indukčka zahřívá, je snad normální. Prochází ji proud. Pokud se zahřívá až moc, tipuji špatnou funkci odtrhu a cívka se pravidelně nevybijí. Zde je asi odtrh řešen tyristorem v ŘJ. Na kontaktu cívky + odpoj přívod z ŘJ přilož na vteřinku drát od baterie+ Současně drž u kostry přívod ke svíčce. hned po odpojení přívodu + od baterie musí indukčka hodit jiskru. A do každé ruky jedny kombinačky, letos to kope. A jak zjistit funkci odtrhu? Snad zapojit na přívod do indukčky žárovku (z blikru) a indukčku odpojit. Zapnout zapalování, zařadit 5tku a tlačit do auta a tím točit motorem. Žárovka by měla střídavě blikat. Teď mě napadá ještě snímač polohy klikové hřídele, pravděpodobně má vliv na funkci odtrhu. Ještě počkej na rady odborníků, je to jen má jakoby logická úvaha.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
No, taky se mi jeví, že v tu chvíli jak se ti tam zajiskřilo od cívky jsi odpálil tyristor v ŘJ. Takové věci se prostě nesmějí stát, psal jsem, ať to pořádně zaizoluješ. No můžeš zkusit to s tou žárovkou, jak radí Roverix, ale ne z blinkru, ale jen malinkou žárovku 2-4 W co je do kontrolek. A nemusíš tlačit na pětku, stačí startovat. Pokud bude žárovka svítit a ne blikat, je to asi jasné. To by vysvětlovalo i to, že se cívka zahřívá. U tyristorového zapalování, pokud je vše vpořádku by při stojícím motoru a zapnutém klíčku mělo jít do cívky pouze +, mínus se přidá přerušovaně až se začne motorem točit. Tím pádem se cívka nepřehřívá a nevybíjí baterku, když necháš zaplý klíček. Pokud je ale vadný tyristor - probitý vlivem zkratu, žárovka připojená místo cívky svítí, cívka pokud je připojená se přehřívá. To bude asi tvůj případ. Doporučuju zjistit na vrakáči v Jeseníku, kolik chtějí za řídící jednotku, popřípadě ji koupit a nechat v servisu vyměnit. Ptal jsem se elektrikáře a s výměnou tyristorů v řídicí jednotce nemá dobré zkušenosti.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
No to jsou konečně super odpovědi.....TAkže ten tyristor v řidici jednotce je vadný....a sakra....
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Kurna že se nevypalila nějaka pojistka to je škoda...
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Nešel by ten tyristor vyměnit..... Mám dobreho elektrkaře...co spravuje ...domaci přistroje?----Pokud by to nešlo musi se řidici jednotka zas naprogramovat na diagnostice???
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Hapip... pokud je tvym konickem kuchani auta, tak nechy vymenit tyristor... ale dle meho nazoru takove opravy na tak starem aute nelogicke... jelikoz sehnat na vrakaci nahradni dily je jednoduche jak facka a stoji to opravdu par kacek...
Mozna mam prilis analyticke a ekonomicke smysleni, ale neustale mi v hlave cykluje vzorec... straveny cas krat cena me jedne hodiny prace... jakmile to smrdi nevyhodnym byznysem, davam auto do servisu... ano, pokud pod autem rad travim svuj volny cas, tak je to jine...
Mozna mam prilis analyticke a ekonomicke smysleni, ale neustale mi v hlave cykluje vzorec... straveny cas krat cena me jedne hodiny prace... jakmile to smrdi nevyhodnym byznysem, davam auto do servisu... ano, pokud pod autem rad travim svuj volny cas, tak je to jine...
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Tak ať to ten elektrikář klidně zkusí, aspoň budem vědět, na ŘJ je to jeden z rohových kontaktů, číslo 25 černo-bílý drát
Nová ŘJ se myslím musí na testbooku spárovat s ŘJ alarmu, kvůli imobilizéru.
Nová ŘJ se myslím musí na testbooku spárovat s ŘJ alarmu, kvůli imobilizéru.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
čislo 25 černobílý drát.....vede k indukční civce?....A ten pak černobílý drat povede k tomu tyristoru předpokládám
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
No a v jednotce ta zdířka, do které vede černobílý drát (je jich tam víc, takže je to zdířka úplně v rohu a má číslo 25), je připojena k tomu modulu zapalování, jestli přímo k tyristoru nevím, schéma ŘJ nemám, to už snad ten elektrikář zjistí.
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
To bude akce:)Snad to vyjde:)
Miluji Rover Club. T16 turbo power.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
Ja bych to nazval spis prasecinou a ja si teda myslim ze do civky de porad 12V jenze je udelana tak ze to vydrzi i kdyz se hreje a potom uz jenom zapalovani v ridici jednotce odpojuje - nebo to tak aspon u neceho je ale myslim ze to je klasicky elektronicky zapalovani
Re: Cukání motoru.....ja už sem z toho fak t vyřízenýýý-((((
To si pleteš s bateriovým. Tyristor je v klidu bez impulzů nevodivý. Takže do cívky jde jen +, to je nastálo pokud je zapnuté zapalování, mínus je spínaný přes tyristor, ale až za chodu.
A proč prasečina, než aby tu jednotku vyhodil, tak to může zkusit, ne?
A proč prasečina, než aby tu jednotku vyhodil, tak to může zkusit, ne?