Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Odpovědět
Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » ned črc 25, 2010 3:09

Před týdnem jsem cestoval k Brnu. V Luhačovicích se mi rozsvítila ikonka dobíjení. V motorovém prostoru jsem našel několik proužků gumy. A také torzo řemene. Byl na něm čitelný nápis STARLINE. :shock: Co teď, v sobotu odpoledne se nedá jen tak koupit řemen. Vypl jsem světla a zpět domů. Doma jsem napíchl auto na nabíječku. V neděli jsem měl 99procent jistotu, že v úterý odpoledne bude nový řemen. Pak ještě dva dny jsem jezdil takto do práce. Doma nabít, cestou vybít. A poznatek: Čím míň bylo napětí v baterii, tím vyžší byly otáčky volnoběhu. V úterý jsem vyměnil řemen, najel jsem s novým řemenem asi 400km. Za celou dobu se neprojevila závada, která se vyskytovala předtím. A to: Při volnoběhu( např. zastavení na křižovatce) zůstal viset volnoběh na 1500 až 2000 ot. Vždy pomohlo krátké přidání plynu a otáčky klesly na 800. Také při jízdě z kopce Jsem vždy vyřadil, ( upravil volnoběh) a zase zařadil. Závadu jsem přisuzoval již špatné škrtící klapce. 2x jsem ji čistil. poprvé byl pak klid asi 50 km. podruhé zlepšení nenastalo. Napadají mě možné vysvětlení. Buď byl řenen načatý již dlouho a někdy prostě jen tak prokluzoval a po krátkém přidání plynu zabral. Při prokluzu došlo k poklesu napětí a ŘJ tedy špatně vyhodnotila ůdaje z některých snímačů. Horší varianta by však byla závada kompresoru klimy. Ten je tímto řemenem poháněn součastně s alternátorém. Nevylučuji ani chybu v napínáku. Pro jistotu ještě najdu zpúsob, jak prověřit ložiska v kompresoru a alternátoru. A v nejbližší možné době se vrhnu i na rozvody. Po sundání krytu rozvodů a točení motorem se též objevil nápis STARLINE :shock:
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně řenene altternátoru zmizeli problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 25, 2010 6:33

Docela mě zaujal ten poznatek že při nižším příkonu z baterie jednotka nastaví vyšší volnoběžné otáčky. Docela to dává smysl ale nečekal bych to. Je otázka jestli to tak skutečně dělá nebo to byla jen věc náhody.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Po výměně řenene altternátoru zmizeli problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 25, 2010 9:51

Teda, tak Ty rozvody by to chtělo co nejrychlejc vyměnit. Nechápu, jak to svinstvo může někdo kupovat, když to prostě nic nevydrží :shock:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od AnderN » ned črc 25, 2010 17:24

Protože je to nejlevnější a bazarník může napsat -- nové rozvody.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 25, 2010 20:12

No bazarník napíše nové rozvody a načmárá to tam lihovkou, o víc se nestará, protože to stejně nikdo nepozná...než se mu to potká :o Proč by to měnil, že? :lol:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » pon črc 26, 2010 19:59

Tož ty kůjvy bazárnické asi dali delší řemen, než tam má být. A já ten nový koupil podle starého. Kontroloval jsem napínák a on napíná skoro v krajní poloze. Problémy s volnoběhem se pomalu vracejí. Vložil jsem do držáku na kafe multimetr a budu za jízdy měřit dobíjení. http://roverix.rajce.net/mereni_dobijeni
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Tommi_82 » pon črc 26, 2010 21:05

Akorát nechápu čeho se chceš doměřit?
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » pon črc 26, 2010 21:51

No přece souvislost poklesu napětí a zvýšení volnoběhu.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Tommi_82 » úte črc 27, 2010 5:58

JJ,, mnoho zdaru.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » úte črc 27, 2010 21:19

Výše uvedená hypotéza se nepotvrdila. Otáčky volnoběhu si zase dělají co chtějí a napětí na altíku se nemění. ( 13.65 až 13.72 V ) Tady pomůže jen testbook. Mám to 3 km od baráku. To už se vezme jedním vrzem i s rozvodama.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » stř srp 04, 2010 21:36

Na diagnostice jsem ještě nebyl. Byla to mechanická vada škrtící klapky. Projel jsem ji výstružníkem a zatím 300 km bez chyby.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od Tommi_82 » stř srp 04, 2010 21:39

Tak ať je jízda radostí i nadále přeju.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
roverix
Příspěvky: 3065
Registrován: sob led 31, 2009 19:30
Bydliště: Ublo, taková díra u Vizovic 75rover@seznam.cz tel. 604464504

Re: Po výměně řemene altternátoru zmizely problémy s volnoběhem.

Příspěvek od roverix » ned srp 15, 2010 10:37

Díky za přání. Ještě jsem pootočil pružiny, které vracejí klapku o půl otáčky (víc to nejde) a klapka zatím funguje jako nikdy předtím. Otáčky volnoběhu spadnou okamžitě po sundání nohy z plynu. Hned poznám jak motor z kopce brzdí.
Britská auta v minulosti: Ford Cortina 1200 3x / Austin Maestro 1.3 / Maestro 1.6 / Rover 213s / Rover 75 1.8 Současný vozový park: Rover75 2.5 manual. Rover75 2.5 automat Rover45 IDT Rover25 1.4 TEL. 604464504

Odpovědět