Svíčky a olej

Odpovědět
Silverstone
Příspěvky: 12
Registrován: pát zář 19, 2008 15:55

Svíčky a olej

Příspěvek od Silverstone » ned srp 15, 2010 13:51

Potřebuju poradit, jak na výměnu svíček a oleje v motoru v Roveru 416i r.v. 99.
Popřípadě pokud mátě dobré zkušenosti s oleji nebo svíčkami, tak doporučte jaké.

Díky předem ;)

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Svíčky a olej

Příspěvek od Komi » ned srp 15, 2010 22:31

Zvláštní otázka kolego :twisted: Informací je tu okolo dostatek ;) Pokud budeš měnit motorový olej jednou nebo dvakrát ročně(podle ujetých kilometrů)tak ti stačí koupit olej nižší kvality za nižší cenu(polosyntetiku) třeba nadhodim značku Starline. Ale pokud chceš miláčka rozmazlovat tak si kup Valvoline max life 10w/40 a motor ti bude mlaskat do ouška :P Samozřejmostí je výměna olejového filtru při každé výměně. Ten ti dají skoro v každé lepší prodejně náhradních dílů podle typu motoru. A na svíčky si vem šestihranej klíč "svíčák" teď nevim,ale tipnul bych si,že to je devatenáctka :mrgreen: Jak povolíš svíčku tak zasuň zpět kabel do otvoru a tímhle kouzlem vyndáš i ostatní svíčky :mrgreen:

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Svíčky a olej

Příspěvek od Komi » ned srp 15, 2010 23:13

Ještě doplnění - jak na výměnu oleje. Vezmeš si nádobu na minimálně 6l kapaliny , která se vejde pod auto.Pokud nemáš garáž s jámou a nebudeš zvedat auto tak ber ohled na to aby se ti mezi nádobu a podvozek ještě vešli ruce :mrgreen: Pak povolíš šroub na olejové vaně např. sedmnáctkou postraním klíčem a ručně ho vyšroubuješ.Motor musí být studenej aby jsi si neusmažil ruce. Necháš ho vytéct dokud nepřestane kapat.Zároveň s tím měníš i olejový filtr.Pokud chceš dát péči mazlovi tak s láskou otírej všechny závity,záhyby a spoje od oleje. Po očištění utáhni šroub,našroubuj olejový filtr a dolej požadované množství oleje.Až budeš mít na měrce půlku tak máš skoro vyhráno.Až najedeš pár kiláků zkontroluj ještě jednou olej(za studena),olejový filtr taky něco nacucá.Pokud bude na měrce půlka, mezi max. a min. tak si myslim,že to bude gut. ALE je to jen můj laický názor,který se může a nemusí zakládat na pravdě a škody tím způsobené se mne za žádných okolností a výjevů emocí vůbec netýkají :mrgreen:

Silverstone
Příspěvky: 12
Registrován: pát zář 19, 2008 15:55

Re: Svíčky a olej

Příspěvek od Silverstone » ned srp 15, 2010 23:39

Dík za tip. Myslel jsem to spíš tak, že se každý den v motoru nehrabu a nějak nemůžu přijít na to, jak se dostat ke svíčkám. Sundal jsem ten plastový kryt, ale kabely nejdou sundat a násilím to rvát nechci :? K tomu filtru - kde přesněji se nachází? Nejsem přes tohle zrovna odborník :lol:

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Svíčky a olej

Příspěvek od Trunda » pon srp 16, 2010 8:50

Ja ty kontakty na svickach sundavam tak, ze na tu spodni hranu vika si dam hadr a sroubovakem pres paku je krasne vydloubnu hore ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Komi
Příspěvky: 174
Registrován: pon zář 24, 2007 15:23
Bydliště: Most

Re: Svíčky a olej

Příspěvek od Komi » pon srp 16, 2010 16:37

S tím olejovým filtrem je to horší pokud nemáš jámu.Já ho mám u 414 za nárazníkem.Ze zhora se tam dostávám velice těžko tak nárazník musim aspoň z půlky povolit a odklopit. A pak už jen bejčit při povolování filtru ;)
Kabely na svíčce drží pevně, ale povolí. Jen opatrně u toho páčení

Odpovědět