Zdravím, nedávno jsem si koupil Rover 200, 1.4 16V, r.v, 1999, najeto 137 000mil.
Je to slušný auto. Má nějáký vady, třeba že z něj teče olej snad úplně všude, děravý výfuk, ale největší problém mám momentálně s homokyneťákama. Už když jsem ho koupil, tak vydával na každým hrbolu silné kovové zvuky zepředu, při každým rozjetí, atd. No včera když jsem jel naložený, se mi začalo ozývat z pravého předního kola divné pravidelné křupání. Když jsem ho zvedl na heveru a točil kolem jde to taky lehce slyšet. Myslím si, že to budou homokynetický klouby z převodovky. Ty ale nemůžu nikde sehnat, všude nabízejí jen ty ke kolům. A nevíte, jak náročná je výměna, zvládnu ji sám?
Děkuji za odpovědi a přeji hezký den
Homokinetické klouby Rover 200
Homokinetické klouby Rover 200
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Homokynetické klouby Rover 200
1. ten kloub u prevodovky se jmenuje tripoid a vetsinou byva v poradku = vetsinou krupaji homoklouby (ty u kola)
2. homokloub se vetsinou zacina projevovat tim, ze krupe hlavne kdyz jsou kola v rejdu a to bud kdyz pridavas nebo kdyz brzdis motorem, ale na hrbolech by to melo byt jedno. No a pri jizde rovne je to taky divny, ze by krupal a jeste k tomu jen nekdy.
3. homokloub si dokazes vymenit sam, pokud mas stahovak. Prvne povolis tu matku co je na poloose, protoze byva hodne utahla, pak vyheverujes, sundas kolo, sundas trmen, nevim jak to mas presne, ale asi staci vysadit rameno z tehlice,sundat kotouc a stahovakem vymlatis tu poloosu, protoze vetsinou byva zarezla, vyndas poloosu, drzis ji homokloubem dolu a klepnes do nej kladivem, vetsinou nemusis moc a on spadne. A postup je opacnej. Kdyby jsi nechtel menit ten homokloub z duvodu penez nebo ja nevim proc, tak se ten kloub na rozdelat do prvocisel, vycistit, dat novou vazelinu a mozna to na chvilku pomuze, ale nevim jestli to stoji za tu praci.
Mam starsi typ rovera nez ty, tak muze byt neco jinak a mozna ti vytece z prevodovky olej az vyndas poloosu.
2. homokloub se vetsinou zacina projevovat tim, ze krupe hlavne kdyz jsou kola v rejdu a to bud kdyz pridavas nebo kdyz brzdis motorem, ale na hrbolech by to melo byt jedno. No a pri jizde rovne je to taky divny, ze by krupal a jeste k tomu jen nekdy.
3. homokloub si dokazes vymenit sam, pokud mas stahovak. Prvne povolis tu matku co je na poloose, protoze byva hodne utahla, pak vyheverujes, sundas kolo, sundas trmen, nevim jak to mas presne, ale asi staci vysadit rameno z tehlice,sundat kotouc a stahovakem vymlatis tu poloosu, protoze vetsinou byva zarezla, vyndas poloosu, drzis ji homokloubem dolu a klepnes do nej kladivem, vetsinou nemusis moc a on spadne. A postup je opacnej. Kdyby jsi nechtel menit ten homokloub z duvodu penez nebo ja nevim proc, tak se ten kloub na rozdelat do prvocisel, vycistit, dat novou vazelinu a mozna to na chvilku pomuze, ale nevim jestli to stoji za tu praci.
Mam starsi typ rovera nez ty, tak muze byt neco jinak a mozna ti vytece z prevodovky olej az vyndas poloosu.
-
- Příspěvky: 2121
- Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
- Bydliště: Králův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Re: Homokynetické klouby Rover 200
Olej vyteče určitě, a máš pravdu ty klouby u převodovky většinou neodcházej a už vůbec ne po tolika kilometrech to leda, že tam nebyla vazelína tzn díra v manžete a s hrbolama to nemá vůbec nic společnýho.
Re: Homokinetické klouby Rover 200
Určitě to dělají ty tripody, co jdou z převodovky. Jsou to silný kovový zvuky na každým větším hrbu a při každým rozjíždění a přeřazování, ať jsou kola natočený jak chcou. Jednou mi to dokonce začlo za jízdy křupat, jak kdybych měl povolený šrouby na kole. To se ale vyléčilo. Není se co divit, 137 tis. mil není málo, bojím se to přepočítat na km. Na druhou stranu stál jen 550 euro.
Nevím, jestli jet na vrakáč a sehnat ty poloosy. Zda se to vyplatí. Technickou mám jen do 2/11 a další problém je, že z motoru kape olej. Teče snad úplně všude, takže oprava bude asi drahá. Jinak je v dobrým stavu, jede dobře, brzdí taky, tak si myslím, že je škoda ho vyhodit na vrakáč...
Nevím, jestli jet na vrakáč a sehnat ty poloosy. Zda se to vyplatí. Technickou mám jen do 2/11 a další problém je, že z motoru kape olej. Teče snad úplně všude, takže oprava bude asi drahá. Jinak je v dobrým stavu, jede dobře, brzdí taky, tak si myslím, že je škoda ho vyhodit na vrakáč...
Rover 75 1,8 2004
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Homokinetické klouby Rover 200
Dobre jak si zjistil ze to jsou ty u prevodovky? Vydedukoval z toho, ze to dela na hrbolech a pri rozjizdeni? jestli jo, tak to je mylny. To muze delat i cep.
Re: Homokinetické klouby Rover 200
Čau,měl jsem stejný problém,a byly to čepy řízení.Při rozjezdu v plném rejdu to bylo jako kdyby dole někdo klepal kladivkem,a na hrbolech jsem myslel že se auto vepředu rozpadne,po výměně pohoda a ticho.
ROVER 416 Tourer combi 1,6i 16v r.v.98
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
http://radek4044.rajce.idnes.cz/Muj_Rov ... _r.v.1998/
Re: Homokinetické klouby Rover 200
No tak už je to hotový. Dole jsem objevil takovej kloub co drží motor. Tak jsem to dotáhl a je ticho. Takový opravy mám rád.
Rover 75 1,8 2004