Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Zdravím, chci se zeptat proč jsou ty šrouby dlouhý 40 cm? Drží ještě něco v tom motoru, kromě hlavy? Podle tý délky to vypadá, že prochází skrz celý motor, tak by mě zajímalo, jestli tam dole ještě něco drží...pak by mě ještě zajímalo, jestli když koupím novou vodní pumpu, tak jestli je u toho i to gumový těsnění, co je v tý drážce... Díky za odpověď
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Inu, ty šrouby drží pohromadě prakticky celý motor. Pumpa nevím ...
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
takže když vytáhnu ty šrouby tak se mi celý motor rozpadne?
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Šrouby drží celý motor po hromadě pevnostně, ale když je vytáhneš, nestane se nic, protože ještě to je sešroubované malými šrouby. Je to celkem originální konstrukce motoru - blok je jen obal toho všeho - taková skořápka, a ty tlaky drží pohromadě ty šrouby, kterými jsou k sobě sevřeny hlava a ložiska na klice a rozdělovač oleje - takové ocelové víko, které je ještě pod klikovkou, nahrazuje kanály na rozvod oleje v bloku a jsou v něm závity na hlavové šrouby. Takže běžné motory mají masivní konstrukci, aby udržel ty rázy, jsou v něm odlité a vrtané mazací kanály a u motorů K-series to všechno drží pokupě 10 našponovaných ocelových šroubů. Svého času tady nějaký odborník na slovo vzatý radil, že je dobré zrušit šrouby skrz a nahradit je štefty se závity v bloku, což je totální kravina.
Takže při výměně těsnění pod hlavou se nemusíš bát, že dole něco upadne, jen doporučuju nastavit všechny písty do poloviny zdvihu, než povolíš hlavu, abys pak nemusel pootáčet motorem, když bude hlava sundaná a budeš se chtít podívat na opotřebení stěn válců. Takže rozhodně neotáčet motorem bez těchto šroubů.
Pumpu jsem měnil 2x a vždy byla s novým těsněním.
Takže při výměně těsnění pod hlavou se nemusíš bát, že dole něco upadne, jen doporučuju nastavit všechny písty do poloviny zdvihu, než povolíš hlavu, abys pak nemusel pootáčet motorem, když bude hlava sundaná a budeš se chtít podívat na opotřebení stěn válců. Takže rozhodně neotáčet motorem bez těchto šroubů.
Pumpu jsem měnil 2x a vždy byla s novým těsněním.
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Teda parádně popsáno, opravdu zajímavá konstrukce, ale zlatý tíčko 

2x Rover 620ti
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Konstrukce to je fakt originální jen nevím, jestli to má oproti klasický konstrukci výhodu nebo nevýhodu(myslím v podobě, že jak jsem se tu dočetl, tak při každý výměně těsnění pod hlavou je zapotřebí dát ty dlouhý šrouby nový což je celkem mazec, když za těsnění dám cca 1000kč a k tomu ty šrouby za další 2000kč). a ještě se zeptám, předpokládám že bude dobrý sundat i celý svod, který drží na šteftech, ketrý jsou dost orezlý a opálený. Nemáte nějaký fígl jak to povolit? Předpokládám, že to bude dost zapečený... Dík
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Výhody jsou v té konstrukční jednoduchosti,výměna šroubů při opravě těs.pod hlavou,je ta daň za to. Jinak ty štefty svodů zkusit nastříkat nějakým uvolňovačem,někdy pomůže i WD spray,nebo opatrně nahřát.Při nejhorším se to vytočí i se šteftem a ten se dá přeci našroubovat zpátky 

R 400 SDI 99
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Spíš počítám, že vytočím celý štefty, jan mám strach abych je nautrhl... Možná zkusím chvilku nahřát motor, tím by se hliníkový blok mohl roztáhnout dřív než ten kovový šteft a mohlo by to jít líp povolit
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
těch šteftů na výfukovém sem se taky bál, že to nepovolím, ale voni šli až podezřele lehce...ale z hlavy
Chtělo by to mít předems ehnaný štefty nový, takhle sem je tam muselnetočit zpět ty původní.
S těma šroubama to je ale stejně normální, třeba sem se schválně ptal bráchy, jak to dělaj u nich v autorizovaném servise a prej automaticky dávaj nový šrouby, my jsme je tam dali taky, ikdyž tíčko má klasicky krátké...

S těma šroubama to je ale stejně normální, třeba sem se schválně ptal bráchy, jak to dělaj u nich v autorizovaném servise a prej automaticky dávaj nový šrouby, my jsme je tam dali taky, ikdyž tíčko má klasicky krátké...
2x Rover 620ti
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Dlouhý šrouby jsem taky radši koupil, nerad bych něco podcenil a pak si vyškubal zbytek vlasů... A prosím tě kde jsi kupoval ty nový štefty? nebo jsi je udělal z klasický závitový tyče? (pokud teda nemá závit specifický stoupání)
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
No chce to zkusit,u takových operací to ani jinak nejde,co nejlíp očistit šteft za matkou,něčím nastříkat a děj se vůle boží.Když by to smrdělo spíš utržením,tak pokud je ta možnost a je tam trochu místa,autogenem velmi opatrně nahřát matku a šroubovat.Motor ohřívat Ti nepomůže a ještě se popálíš,pač horký bude célý výfuk



R 400 SDI 99
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
přes víkend se na to vrhnu tak doufám, že ty štefty vydrží... Každopádně děkuji za rady
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Taky bych doporučil postříkat MD sprejem a zkusit povolit. No a když se náhodou vyšroubuje z hlavy, tak ho pak chytni rožkem svěráku za prostřední část bez závitu, očisti kartáčem závit, namazej a matku sešroubuj, můžeš pak závit protáhnout očkem a pomocí dvou zakontrovaných matic to našroubuješ zpět do hlavy a matice sundáš a je to. Jinak závity jsou normálně metrické, na tom výfuku myslím M10, štefty by se měly dát koupit v obchodě s autodíly nebo výfuky, jsou takové jakoby pokovené mědí, aby se nezapékaly, ale moc to nepomáhá
Matice dej všechny nové.

Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
Mě nejvíc pomáhá na povolování brzdovka. K tomu motoru, mě se ten vynález sešroubovat motor z několika dílů moc nelíbí, protože třeba výměna ložisek na klice či vačkách je oproti jinejm motorům nesmysl. Což bych potřeboval udělat. To už je dojezdit a pak jinej motor neznámé minolosti. 

http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Re: Dlouhý šrouby na hlavě motoru
No, to je fakt, to já bych potřeboval taky, jedině to udělat současně s těsněním pod hlavou, ale to už máme hotové a drží, tak je to škoda rozebírat.