Reciklácia vzduchu

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6973
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od AnderN » pát čer 18, 2010 7:11

To je normální zkondenzovaná voda ... píšou to myslím v každém návodu k obsluze, aby se majitel nevyděsil, že mu něco teče z auta. Kdyby se pod autem dělala kaluž, tak to nemusíš dopňovat každý rok, ale každý týden :wink:
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
undy
Příspěvky: 974
Registrován: pon zář 17, 2007 16:14
Bydliště: Horné Saliby SR

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od undy » pát čer 18, 2010 7:14

neskoro... :mrgreen:
Predtým Rover Seventyfive 2,0 V6 AT, teraz Mercedes CLS 320 CDI, Chrysler 300 C 3,0 CRD

Uživatelský avatar
Welinka
Příspěvky: 1857
Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
Bydliště: Liberecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Welinka » ned črc 11, 2010 15:00

undy píše:to Fishmen- tá voda pod autom bol len kondenzát vlhkosti zo vzduchu, robí to každá klíma, s doplňovaním to nemá nič spoločné. Iba že by si chcel doplniť tú vlhkosť naspäť do vzduchu :D
Jojo, všímám s na parkovištích pod kterým autem je loužička... :lol:


Ovšem mě nejspíš klima začíná zlobit...sem tam vydává příšerné zvuky,povrčí,zase přestane,ale funguje stále. Tady asi jedině výplach a nové naplnění...to bude v tom lepším případě..

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 11, 2010 16:29

Jojo weli, požadoval bych to samý, vyprázdnit a znova napustit. Doufejme že to není nic vážnýho. V těchhle vedrech se to bez klimy ani nedá.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 11, 2010 16:43

No já bych řekl, že jestli vydává "něco" divný zvuky, tak naplnění nepomůže, to na to nemůže mít žádnej vliv, leda že by nespínala díky velkýmu úbytku chladiva, nebo chladila málo. Tohle spíš bude chtít prohlídnout, ale záleží co to je za zvuky :?: Důležitý je, že v tomhle pařáku to aspoň chladí :mrgreen:
2x Rover 620ti

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od F.i.s.h.men » ned črc 11, 2010 16:44

jo napadlo me, ze to bude zkondenzovana voda az kdyz sem to poslal, ale mohl jsem to napsat- ted jsem za blbce - nevadí :-D
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 11, 2010 16:51

Romane, ty zvuky způsobuje s určitou pravděpodobností kompresor. Může se stát že za ty roky už tam třeba není správnej poměr maziva vůči chladivu nebo mazivo nemá už tu správnou kvalitu. Jelikož tahle operace s obvykou cenou +-1000 Kč + XXX kč za XXX g chladiva je tou nejlevnější operací týkající se klimatizace (nepočítám čištění, to v téhle situaci nedává smysl) je dobrý začít tímhle. Třeba to pomůže, třeba ne a pak už náklady budou představovat jinej ranec peněz.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 11, 2010 17:11

No právě když je chladiva málo, třeba u R600 je to je myslím pod 350, nebo 450g, tak už pojistka nespustí kompresor, aby nedošlo k poškození. Pokud je tam ale chladiva nepatrně víc, vše funguje jak má, akorát to neni žádná sláva. Ale žádný zvuky to nemůže vydávat, jediná možnost by byla, že by tam nebyl třeba olej, ale to už by byl kompresor stejně v p..., ale to je asi nesmysl. Plná náplň je tady 750g. Většinou se to stejně plní +- do 3let, co sem někde vyčetl a potvrdili mi to i v servisu, tak na rok může utéct až 150g a je to v normě. proto si myslím, že bych to spíše nechal prohlídnout jestli to je vůbec od klimi a případně co to dělá.
2x Rover 620ti

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Tommi_82 » ned črc 11, 2010 17:43

Nikdo tady nemluví o tom že by tam bylo málo chladiva, však pětasedma není fábie, ta má ten okruh utěsněnej poctivě. Při kontrole po třech letech mi nechyběl ani dekagram. Mě teda servisák říkal že se to nemění, respektive že se to komplet mění pouze při potížích nebo na žádost, což se Welince právě děje.
Oleje je tam možná relativně správný možství(nebo taky ne) otázka je ale v jaké kvalitě a jelikož se dá olej dostat ven pouze kompletním vypuštěním okruhu, tak je potřeba právě to komplet vypuštění a znovu napuštění zkusit. Je možný že tam ten olej je 8 let a to už je relativně dlouhá doba. Navíc o welince vím, že jezdí se zapnutou klimou údajně velmi často, ne-li stále, takže už možná kompresor za ta léta dřiny naříká že chce novou olejíčkovou lázeň.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Welinka
Příspěvky: 1857
Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
Bydliště: Liberecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Welinka » ned črc 11, 2010 18:14

Tommi_82 píše:Nikdo tady nemluví o tom že by tam bylo málo chladiva, však pětasedma není fábie, ta má ten okruh utěsněnej poctivě. Při kontrole po třech letech mi nechyběl ani dekagram. Mě teda servisák říkal že se to nemění, respektive že se to komplet mění pouze při potížích nebo na žádost, což se Welince právě děje.
Oleje je tam možná relativně správný možství(nebo taky ne) otázka je ale v jaké kvalitě a jelikož se dá olej dostat ven pouze kompletním vypuštěním okruhu, tak je potřeba právě to komplet vypuštění a znovu napuštění zkusit. Je možný že tam ten olej je 8 let a to už je relativně dlouhá doba. Navíc o welince vím, že jezdí se zapnutou klimou údajně velmi často, ne-li stále, takže už možná kompresor za ta léta dřiny naříká že chce novou olejíčkovou lázeň.

Tommi právě slovo "kompresor" jsem vůbec nechtěla vyslovovat,ale myslím na něj,bohužel :( jezdím s klimou zapnutou neustále, v rodině máme zažité u všech vozů že má neustále běžet..snad tedy bude chtít,jak se zdá, "jenom" čerstvější mazivo,tedy i výplach a naplnění klimy,..odpovídalo by to,vrčí si to(teď mi vyvstal popis toho zvuku..jako když jsem před léééty uvařila 120tku :P ), ale zase to přestane.. Při tom vrčení klima ale stále funguje....

Kompresor v neoriginále okamžitě dostupný je, ale... :roll:

Romane klima to je, jakmile ji vypnu ztichne to,zapnu-vrčí...ovšem nestupňuje se to.

Moc děkuji za názory,ještě že vás tu mám 8)

Uživatelský avatar
Roman620ti
Příspěvky: 3701
Registrován: pon zář 17, 2007 5:58

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Roman620ti » ned črc 11, 2010 20:11

Welinko, chtělo by to sraz, aby to všichni slyšeli :D :mrgreen: A jak píšeš, že to někdy přestane, nemůže to bejt vždycky, když zrovna vypne kompresor? To jsou krátké mezery než ho opět nahodí elektromagnetická spojka, jak to vždycky cvakne. Ale i kdyby to byl opravdu on a byl by třeba někdy vyměnit, co zkusit neoriginální cestu :?: :mrgreen: Třeba na tíčko to se slevou vychází kolem 10ky, nebo to risknout a nechat ho zrepasovat.

Každopádně mě zase u červeňáka utíká dost velké množství přes ucpávku hřídele kompresoru, takže já to nechávám plnit +- ročně :roll: Sem si na to vzal ty brejle a UV lampu a všechno kolem řemenice, včetně servohadic je zelený :oops: Jenže vyměnit ho by byla nechutná pakárna, to ho raději budu ročně plnit...Stříbrnej vydrží kolem 2let, raději klepu... :lol:

Hele Tommi, Ty máš tu svou 75ku nějakou vytuněnou, neskládal si jí nějakej skopčák přímo pro sebe :?: :shock: To je jako luxus, když neuteče nic, to teda klobouk dolů :wink:
2x Rover 620ti

Uživatelský avatar
Karel G.
Příspěvky: 233
Registrován: úte zář 18, 2007 15:08
Bydliště: Havířov

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Karel G. » ned črc 11, 2010 20:41

Když sem před 4 roky koupil Roverka ,tak sem nechal doplnit klimu,ale jen tak hala bala.Chladila,ale hrčelo to dost silně,no a navíc to do 3 měsíců bylo v háji chladivo . No tak sem další rok před létem zajel na Bošáckou mašinu vysáti vyčištění přetěsnění doplnění chladiva i maziva.No a fachčí to 3 leto,navíc když sem vyjel ze servisu a zapl klimu,tak sem měl pocit že nejede.TICHO žádný rachot od kompresoru.Jinak prý unik do 5% je normální na každém autě.Takže příští rok nechám skontrolovat a doplnit.Takže ta vyměna a doplnění maziva není od věci!!!

Tommi_82
Příspěvky: 6440
Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Tommi_82 » pon črc 12, 2010 6:47

No abych se přiznal, u mě to bude hlavně kvůli tomu, že kvůli poruchovosti ventilátoru chladiče pouštím klimu jen když ji skutečně potřebuji(ročně maximálně 2000 km). Navíc kolik já najedu za rok. Maximálně 10-12 tisíc. Do práce to mám necelej kilometr takže auto potřebuju jen na výlety. Prostě co se nepoužívá, to se neopotřebuje. Mám v okolí taky podobný zkušenosti jak Karel, proto jsem taky hlasoval pro vypuštění a znovunapuštění. Někdy to fakt pomáhá.
Dříve: 214 Si r.v. 1996 modrá met.
Obrázek
Dříve: 75 Tourer 2.0 CDT r.v. 04/2002 modrá met.(Royal blue)
Obrázek
Obrázek
Dříve: Mazda CX-7 2.3 DiSi Turbo 191 kW r.v. 2008
Obrázek
Nyní: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTi 143 kW r.v. 2014
Obrázek

Uživatelský avatar
Welinka
Příspěvky: 1857
Registrován: pon zář 17, 2007 22:07
Bydliště: Liberecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od Welinka » pon črc 12, 2010 9:33

Tommi_82 píše:No abych se přiznal, u mě to bude hlavně kvůli tomu, že kvůli poruchovosti ventilátoru chladiče pouštím klimu jen když ji skutečně potřebuji(ročně maximálně 2000 km). Navíc kolik já najedu za rok. Maximálně 10-12 tisíc. Do práce to mám necelej kilometr takže auto potřebuju jen na výlety. Prostě co se nepoužívá, to se neopotřebuje. Mám v okolí taky podobný zkušenosti jak Karel, proto jsem taky hlasoval pro vypuštění a znovunapuštění. Někdy to fakt pomáhá.

Držte palce,moc si přeji aby to pomohlo 8)

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Reciklácia vzduchu

Příspěvek od roman_mg » stř říj 13, 2010 23:53

Možná je to už mimo mísu, je to stará debata :)
1. Vyhřívání zadního okna se zapne automaticky, pokud je teplota v autě nižší než tuším 18 stupňů a po dosažení se automaticky vypne. Souvisí to podle mě s rosným bodem, prostě je to nastaveno tak, aby se sklo nerosilo.
2. Vnitřní cirkulace se zapne při nizké vnější teplotě proto, aby se dříve ohřál motor - dovnitř neleze studený vzduch, topení ho nemusí tolik ohřívat (prioritně má za úkol ohřát interiér) - pro motor zůstává větší množstvi tepla, rychleji se zahřeje.
Teda není nutné tyto dvě věci vypínat, ono si to autí přebere a vypne samo :)
Tak to je čistě teoreticky, zítra to zkusím. :D
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Odpovědět