Motor zdechá/zasekává se Fuel shut-off solenoid - defective
Motor zdechá/zasekává se Fuel shut-off solenoid - defective
Dnes ráno jsem nastartoval svůj Rover 220SDi 77kw r.v.1997 na volnoběh v pohodě ale při rozjezdu zdechl. Poté ještě 3x. Při třetím pokusu se na chvilku rozsvítila kontrolka motoru. Potom jsem to nechal chvilku zahřát na volnoběh a po cca 3min jsem odjel ujel jsem cca 12km normální jízdou ale po příjezdu na dálnici jsem potřeboval zrychlit jenže se při 3000ot motor zasekával do 3000ot vše v pořádku. Tak jsem to na nebližším výjezdu otočil a jel domů. Při vyblikání závad se mi objevila závada 54 což podle autodat je toto: Fuel shut-off solenoid - defective. Wiring shot to positive, Fuel shut-off solenoid. Nevíte o co se jedná. Je špatné čerpadlo? Prosím pomooc. Jinak tankuju Shell V power Diesel a v poslední době jsem ještě přidával Castrol 6xt ale jenom 50% z doporučené dávky. Do dnes motor šlapal jak hodinky.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Nikdo nic? Dneska jsem proměřil všechny čidla na čerpadle a všechny jsou v pořádku (odpor podle autodat). Ten shut off solenoid bude asi odpojovací ventil ten jsem ale vydělal a funguje (po připojení proudu se zapne). Takže tady chyba asi nebude. Čerpadlo si bere naftu (to vidím když dám na hadičku nálevku a startuju tak se nafta strácí) ale když jsem oddělal trubky od vstříků tak při startování nevytříkne ani kapka. Máte někdo nějaký nápad. Co by to mohlo být. Ještě tam vede dolů do čerpadla nějaký drát podle autodat k nějakému qantity fuel solenoid takže asi nějaký dávkovač odpor je podle autodat dobrý ale mohl by být nějak zaseklý. Nevíte kolem jaké cifry se pohybují starší čerpadla? Jestli se to vyplatí spravovat. V bosch diesel servisu mi řekli že oprava čerpadla minimálně 8000Kč tak jestli se nevyplatí čerpadlo z vrakáče. Díky za jakýkoli příspěvek.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
to bude asi problém mechanickýho ráyu-píše ti to přece, že kable ok (wires), nešlo by to zkusit bez toho uzavíracího ventilu (akorát bys to pak musel nějak zdechnout)? třeba se tlakem protíkající nafty sám uzavírá
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Díky moc za odpověď. To jsem zkoušel. Oddělal jsem ten ventil a oddělal jsem i trubky vstřiku a po zatočení z trubek nevystříkla ani kapka. Večer čerpadlo vydělám a zavezu na zjištění závady. Nevíte kolik stojí čerpadlo na vrakáči nebo kde ho mají? Popřípadě kolik je tam druhů a jestli se dají kombinovat? Nebo další nápad kde by mohla být závada? Do večera to musím zozmyslet a jestli nic nevymyslím tak ho vydělám.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Tak jsem čerpadlo odvezl do opravny čerpadel a na druhý den mi volali že je tam špatná hlava prej nějakej jezdec nebo něco takového co se zasekává. Oprava 6000Kč výměna hlavy. Na to jsem jim řekl že to si radši seženu starší druhé tak mi řekli že se to tam někdo poksí opravit a že to bude stát kolem 500Kč. Jaký máte názor myslíte že to opravdu bude hlava. Nebo mě vodí za nos?
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Cus tak případ je vyřešen. Nakonec to bylo nalepenou špínou (prý dlouholetou). Vyčištění a výměna všech těsnění a gufer stála 2000Kč takže rover jede. Paráda. Ale půjde do bazaru závad už bylo dost tak at se s tím trápí někdo jinej.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
a robilio ti aj to ze ti prestal reagovat plynovy pedal??? a auto ostalo vrcat len na volnobeh
- Dragon
- Příspěvky: 149
- Registrován: pát zář 21, 2007 8:23
- Bydliště: Piešťany - SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
co ti robilo auto predtým?? mne s nim trhalo, zdechinalo a dnes mu už dost dlho trvalo kym naskočil motor ale iba na volnobech tiež mi prestal reagovat na plynový pedal. to ešte ani raz nezpravilo
NEMATE NEKTO SKUSENOST???

NEMATE NEKTO SKUSENOST???
2x Rover 620 Sdi
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
wojto33, dragon: mne robi 200vka teraz to iste, zaujimalo by ma o co ide. Pred par dnami som s nim este vletel do jamy takze zaves predneho praveho kolesa dostal pomerne slusne na frak a puka mi cosi aj v riadeni. Oprava vsetkeho co treba na nom urobit by vysla okolo 20000sk , takze rouvik asi pojde zosrotovat a kupim nieco nove, ked uz nam schvalili to srotovne.
Rover 200, 1.1i, 2000, 3dv
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
no neviem stale co to je s tym .... cakam ci sa nenajde dakto komu sa to podarilo odstranit
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Mne to robi hlavne ked je vonku mokro. Rozmyslam ci mi niekam nespliecha voda alebo nezateka skondenzovana voda (naprikald z kapoty).
Rover 200, 1.1i, 2000, 3dv
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
To mas zasvineny rozdelovač a stare kable a palec..... Ina tema, mrkniBic0 píše:Mne to robi hlavne ked je vonku mokro. Rozmyslam ci mi niekam nespliecha voda alebo nezateka skondenzovana voda (naprikald z kapoty).

Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Nerobilo by to ale aj za sucha?mackoco píše:To mas zasvineny rozdelovač a stare kable a palec..... Ina tema, mrkni
Rover 200, 1.1i, 2000, 3dv
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: úte pro 02, 2008 11:35
- Bydliště: bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
ee, mal som ten isty problem, teraz sa to rozobera v teme ze mu to nepali ako by malo o jednu nizsie
Rover 214Si 16V 1996, hrdzoblato
Re: Motor zdechá a zasekává seFuel shut-off solenoid - defective
Cau jak to tady čtu tak váš problém by mohl tento (vyčtený z ESI-Tronicu ale je to i v autodatech)
Vozidla, jichž se informace týká
Všechny modely.
Reklamovaná závada
Výrazné výpadky zapalování při otáčkách ca 2000/min.
Při otáčkách ca 2000/min je pocit jako při jízdě na nerovné vozovce.
Opožděná reakce na sešlápnutí pedálu akcelerátoru při otáčkách ca 2000/min.
Příčina:
Rušení signálů ve vodičích kabelového svazku interiéru při připojení velké elektrické zátěže (vyhřívání zadního skla nebo světlomety). Zdrojem rušení je silnoproudý kabel od alternátoru k pojistkové skříni.
Opatření pro odstranění závady
Náhradní díly
Popis Číslo náhradního dílu Počet
Spojovací vodič YMQ 103900 1
Kabelová sponka AAU 5884 A 1 balení
Odpojit silnoproudý kabel od alternátoru a od pojistkové skříně (v motorovém prostoru).
Namontovat přídavný kabel z opravářské sady nad kabelový svazek motoru obr.1.
Přídavný vně položený kabel mezi alternátorem a pojistkovou skříní zabrání vniku rušení signálu působením silného proudu.
Potvrdit, že příčina poruch byla odstraněna. Udržovat otáčky motoru na 2000/min. Zapnout velkou elektrickou zátěž.
Prostě zkuste ten kabel od Alternátoru vést jinudy ale musí to být kabel dostatečně silný.
Vozidla, jichž se informace týká
Všechny modely.
Reklamovaná závada
Výrazné výpadky zapalování při otáčkách ca 2000/min.
Při otáčkách ca 2000/min je pocit jako při jízdě na nerovné vozovce.
Opožděná reakce na sešlápnutí pedálu akcelerátoru při otáčkách ca 2000/min.
Příčina:
Rušení signálů ve vodičích kabelového svazku interiéru při připojení velké elektrické zátěže (vyhřívání zadního skla nebo světlomety). Zdrojem rušení je silnoproudý kabel od alternátoru k pojistkové skříni.
Opatření pro odstranění závady
Náhradní díly
Popis Číslo náhradního dílu Počet
Spojovací vodič YMQ 103900 1
Kabelová sponka AAU 5884 A 1 balení
Odpojit silnoproudý kabel od alternátoru a od pojistkové skříně (v motorovém prostoru).
Namontovat přídavný kabel z opravářské sady nad kabelový svazek motoru obr.1.
Přídavný vně položený kabel mezi alternátorem a pojistkovou skříní zabrání vniku rušení signálu působením silného proudu.
Potvrdit, že příčina poruch byla odstraněna. Udržovat otáčky motoru na 2000/min. Zapnout velkou elektrickou zátěž.
Prostě zkuste ten kabel od Alternátoru vést jinudy ale musí to být kabel dostatečně silný.
Rover 220SDi 77kw r.v. 1997. Jezdím Jezdím!!!!!! Parádní svezení do 130!!!!!!