Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
na myšačkovi jsem dal stare nove stali dost peněz.A vice věřim starším jelikož jsou origo.Ale myšaček dostal k vánocum zabrousit hlavu,nove těsnění zabrousit ventily nove gufera na ventily,a komplet nove rozvody a naplně a aji do převodovky.doufám že ten olej bude v poho koupil jsem tam Mogul 75w-90 asi nemate někdo s ním zkušenosti?Pry se davá do vw.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
Jo už jsem se na to dival 2 krat no naliju a uvidim ale musim počkat až myšaček rozmrzne v takovem počasi se raději
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
zdravim panove kdyz se tu tak bavite o tech hlavach nevite nahodou kolik stoji srovnani hlavy? prsiti tyden jdu delat tesneni tak at vim kolik si mam nachystat
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
No ja nevim, vsichni tu mluvi o srovnani hlavy... ne vzdycky je to treba... naopak dost casto je to spis o prusvih... no ale necham v tomhle pripade chytre rady pro zkusenejsi Ale i tak bacha na to.... uz jsem slysel i o pripadech, kteri srovnali hlavu tak supr, ze pisty bouchaly do ventylu
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
jooo to nezni moc dobre, ale ten co mel auto prede mnou nechal delat tesneni a zase to pres nej fouklo takze si myslim ze by bylo lepsi ji nechat srovnat
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
No, jenze na to muze mit vliv spousta jinych okolnosti... plastove koliky, stare srouby, spatny moment a postup... no a ve finale bych se vyvaroval starych tesneni a koupil ocelove vicevrstve...
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
jasna vec koupil jsem celou sadu victor reinz tak uvidm snad to chvilu vydrzi
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
-
- Příspěvky: 1924
- Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
- Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
V prve řadě se to musí přeměřit, jestli to je vůbec nutný a pak se může něco srovnávat a klidně i blok.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
Doporučuju aspoň pečlivě změřit ocelovým pravítkem dosedací plochu hlavy podélně ve všech místech i úhlopříčně. A pak pořádně zblízka a pod silným světlem zkontrolovat očištěnou hlavu, jestli není nikde žádná prasklinka (nejčastěji bývá mezi ventilama a nebo ventilem a svíčkou). No ale jistota je, nechat hlavu odborníkům, co ji zkontrolují, natlakují a zkontrolují těsnost, eventuelně přebrousí - ale já to taky neudělal . Blok si myslím, že se nebrousí - válce mají přesah asi 0,1 mm - ten taky zkontroluj buď pomocí indikátorových hodinek, nebo zase tím pravítkem, které položíš přes vložku válce a spárovýma měrkama, které vložíš mezi pravítko a blok. Hlavně musí být všechny 4 přesahy stejné, jinak to zase podfoukne.
A ještě důležitá věc: jak bude povolená hlava neotáčej motorem ani o kousek, takže jestli plánuješ kontrolovat stěny válců, sundej rozvodový řemen nastavený na značky a pak pootoč klikovkou o 90° ve směru hodinových ručiček a pak teprve povoluj hlavové šrouby. Tak budou všechny písty v polovině zdvihu a můžeš zkontrolovat horní část válců, jestli je v místě horní úvrati pístních kroužků schodek nebo nějaké drážky a podobně a nebudeš muset motorem točit.
A ještě důležitá věc: jak bude povolená hlava neotáčej motorem ani o kousek, takže jestli plánuješ kontrolovat stěny válců, sundej rozvodový řemen nastavený na značky a pak pootoč klikovkou o 90° ve směru hodinových ručiček a pak teprve povoluj hlavové šrouby. Tak budou všechny písty v polovině zdvihu a můžeš zkontrolovat horní část válců, jestli je v místě horní úvrati pístních kroužků schodek nebo nějaké drážky a podobně a nebudeš muset motorem točit.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
diky moc za uzitecne rady
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
- Austin
- Moderátor
- Příspěvky: 2275
- Registrován: ned zář 16, 2007 22:32
- Bydliště: Brno 602 770 206
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
v Brně stojí v rámci celé opravy srovnání hlavy 300,- to je tolik kolik si účtují v Bosonohách.mcmachy píše:zdravim panove kdyz se tu tak bavite o tech hlavach nevite nahodou kolik stoji srovnani hlavy? prsiti tyden jdu delat tesneni tak at vim kolik si mam nachystat
Skoro každá hlava potřebuje srovnat jelikož skoro každá je trošičku do vrtule. Když se nesrovná těsnění foukne, za týden, za měsíc, za tři...
Austin Allegro 1.5 MKII 76, Austin Princess 2.0 OHC MKI 76, Rover 200 CVT 1.6 Twincam 99, Mini Cooper 1.3 97
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
Moje zkušenost je ta sama.Take někdo měnil těsnění a znova se dostavala voda do oleje.srovnání mně stalo 300 ale nechal jsem si aji natlakovat hlavu a zabrosit ventily a vyměnit gufera na ventilech celkem vše 2500 aji s vytlakováním.a jestli maš starši rozvody tak doporučuji vymenit najednou jsem to cele složil a začala tect vodní pumpa.tak zase do monterek a měnil jsem cele rozvody 3500 aji s pumpou.No jsem zvědav jak dlouho to vydrži jelikož mně to vše už stalo asi 7500 aji s olejema.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
No mě zatím nefoukla za víc než 5 let a , navíc si myslím, že pokud to nebylo uvařené a pokud ji správně a za studena povolíš (i povolování šroubů má své pořadí), zůstane hlava skoro vždycky rovná. Navíc přebroušená hlava má svá rizika: drsnější povrch po broušení, do kterého se zažírá chladicí směs (Angličan kdysi psal dokonce něco o ochranné vrstvě), dotýkání ventilů s pístama při snížení hlavy, změna kompresního poměru....Austin píše:Skoro každá hlava potřebuje srovnat jelikož skoro každá je trošičku do vrtule. Když se nesrovná těsnění foukne, za týden, za měsíc, za tři...
Takže pokud se mění těsnění jen kvůli klasickému K-čkovému kapučínu v expanzce, asi bych hlavu nebrousil, pokud to ale bylo podfouklé, nebo uvařené (netopilo, vyhazovalo chladicí kapalinu, přehřívalo se apod.), určitě nechat repasovat, jak to tu psal Lukacek, 2500 není zas tolik peněz pokud chceš v klidu jezdit.
Tu je něco z Rave o kontrole hlavy, je tam i minimální výška hlavy, a maximální zbroušení 0.2 mm, tak ji změř, jestli už není broušená.
Re: Montaž hlavy 1,6 82 kw - utahovací postup a moment
prave ze mi to nevarilo ani netlakovalo, jen sem si pri zimni prohlidce vsiml ze misto kapaliny mam v expanzce rosol - takze sem to zachytil asi hned na zacatku protoze jsem v rijnu menil provozni kapaliny (krom chladici) a vse bylo v poho
golf 1.8 gti........golf 1.4 cl.........Rover 45 1.6........audi a6 1.9Tdi.....
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover
..octavia 2.0 Tdi.........zatim me nejvic stal rover