Má niekto výkonovy graf motoru ROVER 214 1.4 16V 76KW jedná sa mi o graf motoru, aký sa zvykol uvádzať voľakedy
u motorových vozidieľ , je to obdlžnik kde sú uvedené na jednej strane otáčky mot. na druhej výkon, sú tam krivky ktoré
označujú ako pri ktorých otáčkach je spotreba a výkon a tiež krútiaci moment. Ak by to bolo možné poslať mailom na adresu
kmotorka@centrum.sk dakujem.
Výkonovy graf motoru 1.4 16V
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonovy graf motoru 1.4 16V
Nevím teda ani o jednom a hledat se mi to teď nechce, ale připadá mi, že trochu mícháš jablka s hruškama ... buď hledáš výkonovou a momentovou křivku (vodorovná osa = otáčky, svislé osy vlevo a vpravo = výkon a kroutící moment), což ale nemá se spotřebou nic společného, nebo tě zajímají grafy měrné spotřeby paliva pro jednotlivé stupně při různých otáčkách (graf 5 křivek pro 5 rychlostních stupňů v závislosti na otáčkách)
Výkonové křivky jsem viděl někde na webu, snad stránky nějakého chiptuningu, už nevím.

-
- Příspěvky: 6440
- Registrován: čtv zář 20, 2007 19:17
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonovy graf motoru 1.4 16V
Křivky spotřeby paliva si sice upmím představit, ale nikde jsem je ještě pro žádný Rover neviděl. Rozhodně si neumím představit že by je někdo přidal ke grafu výkonu-momentu, tam už se moc nevlezou a nikdo by se v tom nevyznal.
Graf výkon-moment pro 1.4 Si (tak jak už jej popsal AnderN)jsem viděl někde na anglickým fóru MG-Rover.
Graf výkon-moment pro 1.4 Si (tak jak už jej popsal AnderN)jsem viděl někde na anglickým fóru MG-Rover.
Re: Výkonovy graf motoru 1.4 16V
Křivka spotřeby tam bývá taky - jen jedna, je většinou pod křivkami výkonu a kroutícího momentu, stupnici otáček má společnou, ale svislou stupnici má svou (graf je nakreslen vyšší, aby tam vlezla) je to měrná spotřeba v g/kWh, takže nezáleží na převodovém stupni, týká se jen motoru a ukazuje, v jakém režimu otáček je měrná spotřeba nejmenší. Pohybuje se většinou kolem 280 g/kWh (asi 0,36l).
Takže pokud jedeš rychlostí 100 km/h po rovině a na překonání odporu vzduchu a pasivních odporů při jízdě potřebuješ 18 kW výkonu, bude spotřeba za hodinu jízdy 18 x 0,36 = 6,48l/100km.
Takže pokud jedeš rychlostí 100 km/h po rovině a na překonání odporu vzduchu a pasivních odporů při jízdě potřebuješ 18 kW výkonu, bude spotřeba za hodinu jízdy 18 x 0,36 = 6,48l/100km.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkonovy graf motoru 1.4 16V
To je potom zjednodušený graf měrné spotřeby ... kompletní graf vypadá trochu složitěji -- každému bodu plochy odpovídá nějaká spotřeba v závislosti na otáčkách a zatížení motoru. Více méně spojité oblasti, kterým odpovídá stejná měrná spotřeba, jsou pak spojeny křivkami, které tvoří v následujícím grafu "ostrůvky" s uvedenou spotřebou od 290 do 700 g/kWh. Celým grafem jsou pak proložené křivky odpovídající jednotlivým rychlostním stupňům (tady vidíme III. a IV.) a křivkami konstantního výkonu pro zvolené rychlosti (zde pro 60 a 90 km/h). Tam, kde se křivky protínají, můžeme odečíst, jaká je asi spotřeba při dané ustálené rychlosti na jednotlivé rychlostní stupně. Tož to by bylo asi tak ve zkratce


