Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Zdravím pánové.
Chtel bych si ověřit, zda můj problém s motorem je to co mi tvrdí profi mechanik. Fouká mi pára + olej z ventilového víka hadičkou pro sání a to celkem dost. Díky tomu mi do vzduchového filtru šel po kapkách olej+ bylay kapky oleje v sání spolu s vodou...Mechanik tvrdí, že je to pístníma kroužkama...Logicky by to pravda byla, ale , motor se chová stejně jako když sem měl podpálené ventily. Po zahřátí na volnoběh někdy chcípe, kolísají otáčky.
Voda se trochu ztrácí, takže by mohlo být i těsnění pod hlavou v háji...Není nikde vidět únik z hadic. Voda v nádobě není mastná, ani do ní nejdou bubliny.
Před rokem se dělaly ventily a těsnění pod hlavou + rozvody, ale před pár měsíci to začlo zase zlobit. Ztratil se obvyklý výkon, i když auto pořád jede.
Chytne na první nebo druhý otočení..
Když sem s kamarádem měřil tlaky, tak na 2 válci byly o něco horší než na ostatních.
Motor má dle tachometru najeto necelých 150tis. Kdy se co měnilo opravdu nevím, bylo dotažený z Itálie.
Otázky
1) jsou to tedy kroužky?
2) má cenu to opravovat, nebo vyjde líp vyměnit celý motor?? (tenhle už znám a zatímmně za 4roky nikde nenechal i když sípe, pořád jede)
3) šel by tam případně dát motor 16k4f?
4) na kolik by vyšla oprava? V případě že bych to dělal doma, jsou tu někde k dispozici utahovací momenty hlavy, nastavení rozvodů, apod?
Díky všem za postřehy a případnou radu.
Buky
Chtel bych si ověřit, zda můj problém s motorem je to co mi tvrdí profi mechanik. Fouká mi pára + olej z ventilového víka hadičkou pro sání a to celkem dost. Díky tomu mi do vzduchového filtru šel po kapkách olej+ bylay kapky oleje v sání spolu s vodou...Mechanik tvrdí, že je to pístníma kroužkama...Logicky by to pravda byla, ale , motor se chová stejně jako když sem měl podpálené ventily. Po zahřátí na volnoběh někdy chcípe, kolísají otáčky.
Voda se trochu ztrácí, takže by mohlo být i těsnění pod hlavou v háji...Není nikde vidět únik z hadic. Voda v nádobě není mastná, ani do ní nejdou bubliny.
Před rokem se dělaly ventily a těsnění pod hlavou + rozvody, ale před pár měsíci to začlo zase zlobit. Ztratil se obvyklý výkon, i když auto pořád jede.
Chytne na první nebo druhý otočení..
Když sem s kamarádem měřil tlaky, tak na 2 válci byly o něco horší než na ostatních.
Motor má dle tachometru najeto necelých 150tis. Kdy se co měnilo opravdu nevím, bylo dotažený z Itálie.
Otázky
1) jsou to tedy kroužky?
2) má cenu to opravovat, nebo vyjde líp vyměnit celý motor?? (tenhle už znám a zatímmně za 4roky nikde nenechal i když sípe, pořád jede)
3) šel by tam případně dát motor 16k4f?
4) na kolik by vyšla oprava? V případě že bych to dělal doma, jsou tu někde k dispozici utahovací momenty hlavy, nastavení rozvodů, apod?
Díky všem za postřehy a případnou radu.
Buky
MG ZR 2.0 turbodiesel
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
No ja nevim... nemyslim si, ze by bylo jednoznacne, ze to jsou krouzky... muze byt treba nacnute tesneni tak, ze fouka do olejoveho kanalku... mimochodem co spravny presah vlozky? DOst se stava, ze jedna vlozka poklesne a je po srande...
Kdyz to tak posloucham, me poradna repase motoru prisla na cca 12000 i s krouzkama a srovnanim presahu a to za ty prachy uz asi sezenes jinej motor, ktery bude stacit pretesnit a tradaaaa... s timhle se asi budes jen trapit.
Jinak klidne tam 16ku dat muzes, ted ale nevim, jestli neni rozdil v chladici soustave...
Momenty a postupy jsou tu dostupne ke stazeni ve forme krasneho manualu od Haynese
Kdyz to tak posloucham, me poradna repase motoru prisla na cca 12000 i s krouzkama a srovnanim presahu a to za ty prachy uz asi sezenes jinej motor, ktery bude stacit pretesnit a tradaaaa... s timhle se asi budes jen trapit.
Jinak klidne tam 16ku dat muzes, ted ale nevim, jestli neni rozdil v chladici soustave...
Momenty a postupy jsou tu dostupne ke stazeni ve forme krasneho manualu od Haynese

-
- Příspěvky: 1106
- Registrován: pon zář 17, 2007 9:39
- Bydliště: Mezi Benešovem a Táborem +420603474419 rover.sinogl@email.cz
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
To zřejmě není kroužkama.Napiš jaké jste naměřili tlaky.
ZAKAR Rover 214 Si,Land Rover Discovery,Rover 111L
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
16ku tam dát nemůžeš, ne že by tam nepasovala, ale problémy na STK případně s pojišťovnou za to nestojí. Nevím, jestli jsou to kroužky, chtělo by to vědět přesně ty tlaky, jak píše Zakar. Zkontoluj pro jistotu hadici co vede z ventilového víka do sacího potrubí, jestli není ucpaná nebo děravá. Těsnění fouklé do oleje - nevím nevím, to je podle mě málo pravděpodobné - není tam moc míst, kudy by to fouklo z vložky rovnou do oleje.
Ještě mě napadlo - kolik to žere oleje? Taky by pomohlo jet na emise a změřit obsah HC ve výfukových plynech na volnoběh a při zvýšených otáčkách.
Ještě mě napadlo - kolik to žere oleje? Taky by pomohlo jet na emise a změřit obsah HC ve výfukových plynech na volnoběh a při zvýšených otáčkách.
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Vsak samozrejme kdyz tam da jiny obsah, musi s tim jit na prepis
Ale proc ne?

Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Olej to papá celkem dost. Přesně jsem to neměřil, ale tak litr na 300km. Ted s tím jezdím maximálně okolo dvorku, tak to nejde pořádně změřit. Tlaky si přesně nepamatuju, ale tuším, že na všech bylo okolo 7Mpa, a na 2. válci bylo 5Mpa. Kamarád si to pamatuje líp, tak to sem večer dopíšu 

MG ZR 2.0 turbodiesel
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Hombre píše:Tak napřed k tomu oleji a tlakům - litr oleje na 300 km je dost a ty tlaky jsou dost nízké i na ostatních válcích, nejen na 2. Myslím, že bys měl naměřit kolem 10. Takže to fakt vypadá na kroužky, ale pokud by se ti ještě podařilo změřit emise a bylo by ve výfukových plynech více než 300 ppm HC i při zvýšených otáčkách, je to asi jasné![]()
K tomu přepisu - nepleťte si číslo a typ motoru. To jsou dvě různé věci. číslo motoru už se dnes opravdu neeviduje a kontroluje se jen pokud je v TP ještě evidováno. Pokud měníš motor, lze ho vyměnit jen za stejný typ, pak stačí k přepisu čestné prohlášení, nebo pokud není evidováno číslo motoru už ani na přepis jít nemusíš - nic se nemění.
Ale kontroluje se typ motoru. Teda pokud je v TP napsáno 14K4F, musí být stejný typ i namontován v autě. Pokud jde o změnu typu motoru, brzdy a ostatní prvky bezpečnosti jsou většinou stejné, ale podepíše se pod to jen výrobce vozidla - proto je třeba to vyjádření. Nelze ani zaměnit dva typy motoru se stejným obsahem.
Pokud jde o přeražení typu motoru - bylo by naivní si myslet, že to nikdo nepozná. Typ motoru je na K čkových motorech vytečkován přímo v bloku. A pokud technik STK napíše do protokolu, že je číslo přeraženo, už není cesty zpět, protože se tato informace dostane online do všech STK.
Pokud jde o pojišťovnu - za 1.6 se většinou platí i vyšší pojistné než za 1.4, takže by se jednalo o podvod.
Samozřejmě musím bohužel připustit, že bude asi hodně případů, kdy někdo jezdí s autem kde má být 1.1 a je tam 1.6, protože technici na měření emisí a STK na to kašlou, policie to nekontroluje atd.
Máš pravdu, teď jsem se na to taky informoval. Dřív to prý šlo, protože se nepsal typ motoru, teď to však musí souhlasit. Tudíž tato možnost padá.
Ty tlaky byly okolo 6ti a na druhém válci bylo 5. Kamarád má dobrou paměť, tak mi to nedalo a zavolal sem mu hned.

Další věc je, že když jsem vyvedl tu hadičku od sání do atmosféry, tak z výfuku už nijak výrazně nekouří a nesmrdí to jak stará bota...
MG ZR 2.0 turbodiesel
- Roman620ti
- Příspěvky: 3701
- Registrován: pon zář 17, 2007 5:58
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Čau Buky,
já to tipuju naty kroužky určitě, tohle přesně mi dělal Š110
když byly popraskaný kroužky, z odvzdušnění skříně to frkalo tolik oleje, že sme to musel vyvést pod auto. Těsněním to je podle mě určitě nee. Ta spotřeba je strašná, jestli to nikde nekape tak je ten motor jasnej 
já to tipuju naty kroužky určitě, tohle přesně mi dělal Š110


2x Rover 620ti
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Ešte by som sa vrátil k problematike s piestnými krúžkami, voľakedy som pracoval v servise a pokial si dobre pamätám tak tam sa to
riešilo následovne, a to tak že pokial nebola presne stanovena závada pri meraní komp.tlakov vyšrobovali sa sviečky a do každého otvoru
čiže válca sa streklo striekačkou málé množstvo oleja 5-10ml a znova sa premerali tlaky pokial stúpli tak to boli krúžky ak nie tak závada
bola niekde inde napr. ventili,alebo aj tesnenie ale nechcel by som strašiť tá závada mne osobne sa zdá aj ako prasknutá hlava no je možné aj
to tesnenie pod hlavou.Rád by som sa dozvedel ako to dopadlo, bolo by to ponaučenie pre nás všetkých.
riešilo následovne, a to tak že pokial nebola presne stanovena závada pri meraní komp.tlakov vyšrobovali sa sviečky a do každého otvoru
čiže válca sa streklo striekačkou málé množstvo oleja 5-10ml a znova sa premerali tlaky pokial stúpli tak to boli krúžky ak nie tak závada
bola niekde inde napr. ventili,alebo aj tesnenie ale nechcel by som strašiť tá závada mne osobne sa zdá aj ako prasknutá hlava no je možné aj
to tesnenie pod hlavou.Rád by som sa dozvedel ako to dopadlo, bolo by to ponaučenie pre nás všetkých.
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Jojo, to je pravda, jestli to máš možnost ještě jednou změřit, zkuste to napřed bez a pak s tím olejem - ojej utěsní kroužky, ale prasklou hlavu ani podpálený ventil ne, takže pokud tlak nějak výrazně stoupne, je to kroužkama.
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Pravda, že k tomu jsme se nedostali. Když jsme měli pujčený kompresiometr, volal zrovna mechanik, že ho nutně potřebuje vrátit kvůli nějaké urgentní zakázce. Tak jsem stihli změřit tlaky a museli jít od toho. Pokud to pujde ještě pujčit, určitě se na to vrhnu. Nebo sundám rovnou hlavu a uvidím..frantisek kmotork píše:Ešte by som sa vrátil k problematike s piestnými krúžkami, voľakedy som pracoval v servise a pokial si dobre pamätám tak tam sa to
riešilo následovne, a to tak že pokial nebola presne stanovena závada pri meraní komp.tlakov vyšrobovali sa sviečky a do každého otvoru
čiže válca sa streklo striekačkou málé množstvo oleja 5-10ml a znova sa premerali tlaky pokial stúpli tak to boli krúžky ak nie tak závada
bola niekde inde napr. ventili,alebo aj tesnenie ale nechcel by som strašiť tá závada mne osobne sa zdá aj ako prasknutá hlava no je možné aj
to tesnenie pod hlavou.Rád by som sa dozvedel ako to dopadlo, bolo by to ponaučenie pre nás všetkých.
Naposledy upravil(a) Trunda dne pát úno 04, 2011 8:07, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Trosku jsem to tu probral a prispevky o moznosti prerpisu typu motoru jsem presunul do Rover-MG Upgrade ;-)
Důvod: Trosku jsem to tu probral a prispevky o moznosti prerpisu typu motoru jsem presunul do Rover-MG Upgrade ;-)
MG ZR 2.0 turbodiesel
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Radši to ještě změř, neřekl bych, že po sundání hlavy něco zajímavého uvidíš. Prasklý kroužek udělá rýhu ve vložce, ale zapečený neudělá nic. Taky podpálený ventil, nebo prasklá hlava nemusí být okem vidět.
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Tak když bych sundal hlavu, tak si zjistím těsnost ventilů kapalinou. A pokud bude těsnit, je to kroužkama. Pokud tedy neuvidím nějakou zlotřilost na těsnění pod hlavou..Ale to nepředpokládám. Prasklinu jen tak většinou neuvidím, to je pravda. Ale kdyžtak mám ještě náhradní hlavu ve sklepě a druhou na krku
Každopádně zkusím ještě ten kompresiometr... Díky za rady pánové;)


MG ZR 2.0 turbodiesel
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Ještě mě dneska napadla důležitá věc - při měření komprese je potřeba vždy zajistit, aby byla škrtící klapka otevřená, tzn šlápnout na plyn až na zem, nebo ji držet při měření na doraz otevřenou rukou. Jinak bude měření zkreslené, protože se nebude mít co do válců nasát.
Netěsnost ventilů zkoušej kdyžtak benzinem - ten proteče všude.
Netěsnost ventilů zkoušej kdyžtak benzinem - ten proteče všude.
Re: Motor 1,4 16V 14k4f - pístní kroužky?
Pro mě novinka, to s tou klapkou, ale proč ne. Nikdy jsem to nedělal a výsledku jsem se doměřil vždycky. Já bych to viděl podle chování na kroužky, jenže to se blbě pozná i když se sundá hlava. Když to tak moc žere olej tak jak to musí bejt vidět na výfuku ne? Můžou to dělat i těsnění na ventilech. Válec bez komprese může mít i zaklepaný sedla ventilů. No každopádně změř tlaky a pak hlava dolů. Není to tolik práce na R414.
http://www.rover-club.net/car_detail.php?id=228" onclick="window.open(this.href);return false;
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.
Ještě Ford escort cabrio pro zábavu.
Seat Ibiza 1.9D, 47kw, dělník.