Motory VVC

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18052
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Motory VVC

Příspěvek od Trunda » čtv úno 03, 2011 11:32

... to jako ze mas dany pryc katalyzator? ;-)
... coz myslel tim spalovanim za katem? nejaky efekt? :-)
..... clovece Tvoje MG bych nekdy rad videl, slysel a citil ... hezky si s tim vyhravas. Docela by mne zajimalo, kolik jsi temahle upravama pridal koniku....
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 247
Registrován: ned zář 30, 2007 22:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory VVC

Příspěvek od Dendy » čtv úno 03, 2011 11:35

roman_mg píše:Safra safra tak už se začínám zamotávat :D Mám jen jednu sondu na svodu hned za motorem. Na katu není. Já už vlastně ani nevím co mám Dendy msm:
Jestli je tam jen jedna oxy tak lze naroubovat stavajici svody s tlumicem a katem na VVC thropy motor s upravou svodu(vyvrtat diru za kat a navarit matku na novou oxy)
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 247
Registrován: ned zář 30, 2007 22:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory VVC

Příspěvek od Dendy » čtv úno 03, 2011 11:41

Trunda píše:... to jako ze mas dany pryc katalyzator? ;-)
... coz myslel tim spalovanim za katem? nejaky efekt? :-)
..... clovece Tvoje MG bych nekdy rad videl, slysel a citil ... hezky si s tim vyhravas. Docela by mne zajimalo, kolik jsi temahle upravama pridal koniku....
add1 pokud je misto sondy stabilizator (presny) ktery dava idealni napeti (v kombinaci se zatezi pro zhaveni oxy) "ecu si mysli" ze ma kat
add2 koniky nepocitam nevim jak :-) u me je to vic o pocitu z jizdy car:: weed:
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

hanzi
Příspěvky: 42
Registrován: stř srp 20, 2008 8:24

Re: Motory VVC

Příspěvek od hanzi » pát úno 04, 2011 22:27

taky bych chtel ten pocit zazit... :?
jinak kdybys stribrnaka chtel nedy vytahnout jestli bude hezky a jel zapadnim smerem od tvyho bydliste tak dej vedet!!! :twisted:

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Motory VVC

Příspěvek od roman_mg » pát úno 04, 2011 22:42

No jo kluci, jenže já už mám komplet celý zadní rám s převodovkou, motorem (VVC) a hydragasama z UK dovezený(20000 mil). Takže se budu hrát jen s "obyčejným" VVC :-D
Takže si říkám :
- koupený motor půjde na repas, jistota je kulomet :)

- nahradit svody od motoru svodama od MGF Centre
Obrázek

- vyhodit kat, nahradit trubkou, díky jedné sondě není problém
Obrázek
- dát nový filtr
Obrázek

A pořád koketuju s myšlenkou trošku to čipnout SMOKE: Jenom nejsem jaksi pořád přesvědčený, že to je správná cesta :shock: Názor ? :)
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Motory VVC

Příspěvek od KDB » sob úno 05, 2011 10:37

Čipnutí ( neboli přenastavení palivových map) - o tom ví asi nejvíc Dendy. Co vím já, tak VVC má řídící jednotku typ MEMS2, kde se pro každou úpravu musí fyzicky vyměnit paměťový čip.Lepší je jednotka z Trophy - má MEMS3, kde se úpravy dají už dělat "po kabelech". Jiná možnost je řídící jednotka od fy. Emerald (http://www.emeraldm3d.com/em_m3dk.html), cena je cca 500liber.
Ještě jsem to nezkoušel, ale určitě se tím dá leccos zlepšit - záleží, jaký máš cíl. Nemůžu mluvit z vlastní zkušenosti ( s VVC jsem ještě nejel), ale VVC je vespod slabší než MPI a nahoře slabší než Trophy. Jezdil jsem s různě naladěnýma MPi i s Dendyho Trophy a jednoznačný závěr je, že potřebuju Trophy :mrgreen: Prostě na kompromisy není místo :mrgreen:
S VVC bych udělal buď výměnu vaček za tyhle(http://www.pipercams.co.uk/pipercams/ww ... d=VVCBP270#)
, nebo lépe komplet hlavu z Trophy a úpravu řídící jednotky. To ale vychází už ale finančně blízko motoru z Trophy, který má lepší "mechanický" základ pro ladění výkonu.
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
roman_mg
Příspěvky: 584
Registrován: pát dub 24, 2009 12:11
Bydliště: Hodonín, JM

Re: Motory VVC

Příspěvek od roman_mg » sob úno 05, 2011 12:47

Základní cíl je přežít :D
Druhý je si hrát :-D
Řeknu to asi jednoduše, každý jde nějakým vývojem a v období, kdy jsem objednával novější motor z UK, vůbec jsem netušil, že bych tam mohl strčit Trophy, jak se liší ECU, a co všechno se dá s VVC dělat (dík za link, našel jsem tam ještě toto : http://www.dvapower.com/, to uź je docela nářez 185 koníků z VVC, jenže investice je docela docela vysoká).
Takže zatím to vypadá, že si půjdu pomalu cestou úprav toho co mám, a budu se učit list:
A vzhledem k tomu, že si chci auto dál užívat, asi nepůjdu cestou masivního zvyšování výkonu, kde předpokládám snížení životnosti.
Spíš budu jezdit, a hledat přes kamaráda 160 k Trophy motor v UK a chystat se pomaličku na výměnu. A potom mi zbudou 2x VVC a 1x 1.8 z Rovera msm:
MGF 1.8 VVC; Jaguar S-type 4.2L; Rover 75 1.8/88 kW; Daimler X350 4.2L LWB SC; Jaguar XJS V12 5.3L Hess&Eisenhardt

Uživatelský avatar
Dendy
Příspěvky: 247
Registrován: ned zář 30, 2007 22:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory VVC

Příspěvek od Dendy » sob úno 05, 2011 13:33

Momentalne jako vyzvu beru dva projekty No.1 MGTF 160 vs turbo.....videl jem jen jeden po domacku funkcni projekt
No.2 MGTF 135 vs kompersor z mini (BMW) :evil: VHPD hlava met: a car:: jeste mu to nejede. ........zatim nakupuje komponenty uz asi 3 roky :twisted: :twisted:

Cipovani je je pekna vec, ale
add1 nechat si tam nalejt soft a odjet cca 8OOOkc ve smes jen mems3 ostatni mems1/2 ecu jsem v CZ nevidel.... CDD coz nic neznamena nicmene jak rikal Karel KDB tak musi se to rozdelat(ECU-ECM) vyletovat upravit mapy nalejt zpet naletovat a zakrytovat = dle me moc penez, oproti mems3 nebo Emeraldu.

add2 nechat si udelat benzinove mapy k tve jizde a autu coz je za "hodinopenize" k tomu valcovou brzdu atd.taky to nebude moc levne....jednoznacne mi z toho vysel motor Thropy nejlepe car:: weed:

Akorad jsem mel koupit emeralda ecu hned vzek:
MGF 1,8 Trophy 160 and Jaguar X-Type estate 3.0l V6 MT 4x4, Range Rover l322 4,4
nerezové svody 4_2_1 Janspeead + tlumic TT/MK4, TrotB = 52mm, Sani GreenFilter
Powerflex ...nakoupeno ceka na montaz :-)
http://moje.auto.cz/Dendy/stribrnak.html
Lidi o mě říkaji že jsem flegmatik......hm je mi to nejak jedno :-)
Utržené sluchátko: 6088947sestsest

Uživatelský avatar
Nowátor
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 18, 2007 21:27
Bydliště: Opava

Re: Motory VVC

Příspěvek od Nowátor » sob úno 05, 2011 17:07

Chlapi, jak tu tak čtu, co s eFkem pácháte, jsem čučkař se svou touhou, aby má Megi (MG F) bez problémů "jen" jezdila. :-) (neodsuzuji, závidím) Přijde mi, že se mi tam pořád něco se... Potřeboval bych někoho, kdo by mi na Megi koukl, uvedl do dlouhodobě pojízdného stavu. :-) Snad to dokážou příští týden v Brně (Autoservis DS) - imobilizér, spojka, unikající chladící kapalina, tlumiče, ...
Pořád mám pro eFko slabost a chci ji zůstat věrný, ale pokud bude dál zlobit, ...

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Motory VVC

Příspěvek od KDB » sob úno 05, 2011 20:26

Neblázni, ten imobilizér je nepříjemnej, to jo, ale ostatní jsou prkotiny. Žádné auto není bez závad, zvlášť po nějakém tom roku a kilometrech.
Tvůj stříbrňák je mazlík, na toho bych se, být kupcem těšil :mrgreen:
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Motory VVC

Příspěvek od KDB » sob úno 05, 2011 20:28

Tlumiče ?? Ty jsi neměl moc najeto..... :shock: zrovna tak spojka...?!
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory VVC

Příspěvek od J0hny » ned úno 06, 2011 9:40

rover100 píše:Ahoj,když jsme u toho ladění motorů,má nějakej význam vyndání katalizátoru a nahrazení tou trubkou co má Roman na tom obrázku?Nasníží se mi krouták?Nebudou jiné tlaky ve výfuku? P.
Jiný tlaky jsou, ale správným směrem - snížení tlaků dovoluje motoru lépe se zbavovat odpadu (kouře) díky tomu má o trochu větší víkon i krouťák hodně taky pomůže výměna zadního tzn koncovýho dílu za sportovní, pro motor je stejně nejlepší "holá" trubka od motoru až dozadu ovšem s odpovídajícím průměrem, podle obsahu motoru a otáček mir: Když to spojíš se sportovním filtrem nejlépe vložkou do původního airboxu může to přidat i 3 a víc koníků, hodně záleží na tom co je to za motor 8v / 16v na obsahu taky, ale pomůže to určitě met:
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Uživatelský avatar
KDB
Příspěvky: 2162
Registrován: úte úno 26, 2008 21:41
Bydliště: Křivoklátsko

Re: Motory VVC

Příspěvek od KDB » ned úno 06, 2011 11:13

Není to tak jednoduché, jak říká Johny.
S výkonem takhle moc neuděláš, změníš ale průběh Mk - většinou ho posuneš výš. Upřímně, úpravy výfuku přinesou hlavně větší rámus, často vyšší spotřebu, výkon a Mk nepatrně, někdy ho i sníží.
Jedinej důvod proč to dělat, tak je zvuk. To, že spalinám "uvolníš" cestu neznamená automaticky jen zlepšení, protože v spalovacím procesu hraje zásadní roli pulzování směsi, jak nasáváné, tak vyfukované - a to hraje roli při výpočtu délky, průměru, ohybů, přepážek jak sání, tak výfuku....nic jednoduchého.
Pro výkon víc udělá čistej filtr, funkční svíčky a kabely, kompletní těsnost sání a výfuku.
V dalším stupni vačkové hřídele( + doladění průběhu vstřikování), tvar spalovacích prostor......to je další krok, který změní opravdu výkon motoru....
MGF, Tourer, RR P38,R75, MGF Trophy, Rover 200 BRM, Rover 827 Coupe, 827 Sedan, Elise S1, XK8 , Škoda Felicia(60´), 1000(64) + 1100(67)MB, 110R(70,71,72,78,80), Garde(83), W353(67,73)...prostě mě to baví.

Uživatelský avatar
Nowátor
Příspěvky: 75
Registrován: úte pro 18, 2007 21:27
Bydliště: Opava

Re: Motory VVC

Příspěvek od Nowátor » ned úno 06, 2011 15:14

... při poslední prohlídce jsem se dozvěděl, že od novoty (dřív než jsem auto koupil) je Megi bez katalyzátoru. Netuším ale, zda byly udělány i nějaké jiné úpravy, aby Megi jezdila, ale bez katalyzátoru jezdí. Teda skoro. Jak se psal výš.

J0hny
Příspěvky: 2121
Registrován: úte pro 09, 2008 9:30
Bydliště: Králův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Re: Motory VVC

Příspěvek od J0hny » pon úno 07, 2011 16:20

Jo to je pravda neni to tak jednoduchý, jenom to potom jde líp do otáček díky tomu posunu krouťáku :-D A zapoměl jsem napsat že u aut kde máš ještě lambdu za katem to přestane ject když tam dáš trubku musíš to ještě oblbnout :)
Obrázek
MG ZS 180+Ti | 45V6 LPG | 114GTi | 620Ti
[114SL,114GTi,218Si,416Si,220SD,420SDi,ZS180,220Ti RF]

Odpovědět