palivovy filter
palivovy filter
Tak sa mi sám ulomil ten plastový odkalovací šrób na palivovom filtri (motor CDT) - asi ho utriaslo o ten kus plechu ktory zabraňuje aby filter spadol dole, ked sa uvolní objímka, ktorá ho drží. Tak som ten odjkalovák nahradil kovovým šróbom - to už nemôže utriasť. Doporučujem tak preventívne urobiť všetkým. Ten odkalovýk je k ničomu, keď k nemu nie je prístup a podotykam, že po tom ulomení nafta nekvape ale celkom intenzívne prská.
-
- Příspěvky: 286
- Registrován: čtv říj 04, 2007 22:50
- Bydliště: Trencin - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: palivovy filter
Vdaka za zaujimave info...
Mozes prosim ta hodit aj nejake foto? Aby sme vedeli kde co a ako
Mozes prosim ta hodit aj nejake foto? Aby sme vedeli kde co a ako

Rover 75 2,0CDTi
Re: palivovy filter
Načo foto? Palivový filter je hneď vedľa baterky - podobný ako na iných autách olejový, ale vačší a do neho je z vrchu zašróbovaný kryt do ktorého ide prítok a odtok nafty a nejaké drôty k čidlu (neviem na čo to čidlo je). No a naspodu by mal byť ten odkalovací šrób. Je teoreticky možné, že niektorý výrobca ho tam nedal ale na filtroch čo som doteraz videl (Purolator, Champion a Bosch (ten som videl len na obrázku) tento odkalovací šrób je. Mimochodom sa tento filter dáva aj do BMW a to nielen 320 s ktorým má R75 zhodný diesel ale aj do 530 ak si spravne spomanam co bolo napisane na obale. No a tento odkalovaci srob ma plastovy závit v ktorom je kanálik a rozšírenú časť s gumovým tesnením. Ked sa šrób povolí tak gumové tesnenie prestane priliehat a kanálikom v závite začne tiecť nafta. No a ako sa napája rozšírená časť na závit, tak tam sa mi to ulomilo, čiže odpadla rozširena časť aj s tesnením a vo vnútri zostal závit, avšak keďže je v nom kanálik tak tade pod tlakom striekala nafta. Isteže keby tam ani ten ulomený kus nebol tak to by bolo ešte uplne iné striekanie, ale aj tak som videl čiaru od nafty na ceste, kade som prišiel, keď som išiel objednávať ten nový filter. Vtedy som bol ešte vystrašený a chcel som to spojzdniť čo najskôr, pretože som ten únik zistil 100 km od domova. Skratka a dobre si myslim že ten vypúšťací šrób treba nahradiť obyčajnám kovovým šróbom so šesťhrannou hlavou a pri výmene filtra sa prešróbuje do nového. Podotýkam však, že závity na odkalovacích šróbioch nemajú jednotný rozmer. Napríklad Champion tam má desiatku, kým ten Purolator, ktorý ma zradil tam má menšiu dieru - asi osmičku (nemeral som). Treba si este uvedomit, že ten vypúšťací šrób sa nedá vidieť a nieto ešte fotiť, nanajvýš sa dá nahmatať, najlepšie ak dáme dole plastový kryt motora a strčíme tam ruku zo strany na ktorej je kabína (spredu to asi nepôjde, lebo je tam spleť hadičiek. Čo sa týka toho kovového šróbu tak si myslím, že ideálny je mosadzný ale aj pozink bude určite stačiť veď keby sa z neho aj niečo uvoľnilo, tak to filter zachytí. Inak náklady na toto vylepšenie sú nasledovné - 3 sk mosadzný šrób + 50 halierov gumové tesnenie - toť vsjo.
- AnderN
- Site Admin
- Příspěvky: 6977
- Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
- Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
- Kontaktovat uživatele:
Re: palivovy filter
Krasny priklad toho, jak by jeden obrazek nahradil tisic slov ... 
