Ta obecná úměra (čím jednodušší stroj, tím vyšší spolehlivost) samozřejmě platí i tady. Ovšem není to žádná krize -- 16V motory Rover jsou spolehlivé taky. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že prasklé těsnění pod hlavou se nevyhýbá ani 1.4 8V, takže v tomto ohledu je to jedno.
Prasklá hlava je extrémní případ a je vždy důsledkem špatné péče, kdy majitel kašle na nějaké těsnění, nesleduje hladiny provozních kapalin (chladící kapalina, motorový olej) a následkem toho motor přehřeje, což hliníková hlava nevydrží (nejen u Roveru). V lepším případě se jen zkroutí a pak se musí rovnat, v tom horším praskne a pak to buď můžete opravit za drahý peníz s nejistým výsledkem, nebo je to pro ni konečná a je nutné sehnat jinou hlavu. Přehřátí holt nesvědčí žádnému motoru, natož hliníkovému.
Méně zkušeností i stížností na 1.4 8V je jistě také proto, že jich je u nás poměrně méně. Je to trochu s podivem, protože třeba v Německu se hojně prodávaly kvůli tomu, že Němci platí za vozidlo daň podle výkonu. Takže na západ od našich hranic je jich na výběr stále dostatek (aktuálně víc jak polovinu z nejčastějších motorizací R200 (214i, 214Si, 216Si) tvoří právě 214i). U nás chce asi každý jezdit jako dravec

MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @

Ex.
Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @
