Další Tourer 416

Hranostajové, Tourery, Cabria, Coupe/Targa
zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Další Tourer 416

Příspěvek od zvedavec2 » úte zář 06, 2011 23:55

Ahoj, hlásím se jako nový majitel starého Roveru (1997). Předem se omlouvám všem pravověrným, ale nekoupil jsem si ho jako miláčka - na to už mám SUBARU LIBERO. Nicméně Rovera jsem si vybral proto, že to není úplná tuctovka, za pár šupů se dá koupit celkem solidní auto a mimo jiné i pohled na Káčkový motor mému oku lahodí více, než plastový dekl pod kapotou /např./ Oktávky.
Motoricky by na tom moje auto mělo být dobře (nedávná GO), mezi ostatními agregáty se najde sem tam taky něco zánovního, ale jinak stav jak se říká "odpovídá stáří". Jak už jsem naznačil, nehodlám z Tourera dělat leštěnku - pouze jej chci uvést do stavu, který mi bude provozně vyhovovat. Za tím účelem jsko správný nováček hned vyrukuji s několika dotazy :) :
1) Karoserie nese znaky, že auto bylo někdy v hlubší minulosti trochu pomuchlané. Dá se nějak poznat, jestli jsou funkční airbagy a předpínače pásů, nebo jen zamaskované stopy po jejich vystřelení? Kontrlka SRS zháší chviličku po ABS - takže asi správně - ale obvod s takovou funkcí zvládne postavit každý klučina z elektrokroužku, takže bych raději nějaký průkaznější test (samozřejmě nedestrukční :lol: ).
2) Volant se neotáčí plynule - v určitých (vždy stejných) polohách je cítit něco jako škubnutí či klepnutí. Dělá to dojem, že kloub na hřídeli volantu je vymletý nebo nějak poškozený, ale co já vím - může to být i v pastorku nebo někde jinde. Má někdo s takovou věcí zkušenost?
3) Při dobržďování se často rozdrnčí ABS, podle předchozího majitele je prasklý zubatý kroužek, ze kterého se sbírají impulzy. Je výměna náročná?
4) K vozu mám jen jeden dálkový ovladač ... a víme jak je to s věcmi, které se nesmí ztratit. Zde na foru už jsem našel, že se dá do imobilizéru kód zadat ručně a pak zamykat a odmykat klíčem, ale netuším, jak kód zjistit. Dá se vyčíst přes diagnostiku z ŘJ nebo oscanovat z ovladače? Kde je v autě klávesnice nebo tlačítka, přes která jde kód naťukat ručně? A jaké jsou možnosti opatřit si včas záložní ovladač? (Ale dávat za něj 4kKč se mi teda nechce.)
5) Pro zvýšení nákladních schopností mám v úmyslu namontovat tažné zařízení a asi i střešní ližiny. Ližiny by určitě šly použit i z řady jiných aut, ale ve střeše je šíbr, takže by nebylo rozumné do ní jen tak na divoko vrtat díry. Jestli má někdo na Toureru se šíbrem origo střešní ližiny, prosím o nafocení a oměření polohy kotevních míst. Kdyby se někde našlo nadbytečné tažné s papírama, prosím o nabídku .. totéž platí o ližinách.
6) Jak je dobrým zvykem, auta se prodávají bez povinné výbavy, takže musím poshánět žárovky. Je v hlavních světlech klasika H4/H1, nebo něco jiného?

Dík všem za rady :-D

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od F.i.s.h.men » stř zář 07, 2011 8:12

Ahoj, Vítej mezi náma. drive:

Určitě dostaneš otázky na tvé rady. Já v tomhle nechci moc polemizovat. :twisted:
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od Trunda » stř zář 07, 2011 8:50

No jeeeeeee :-) Vitej mezi nami ;-)
Koupil jsi velmi dobre - vim o cem mluvim, protoze tourerka uz mam 5 let a za tu dobu jsem s nim nalital 100.000 km a zazil spoustu skveleho dobrodruzstvi ;-)
Je to ultra prakticke auto, kteremu stare Vochcavky nestaci dychat na zada... komfortni, ale bohuzel na dnesni standarty se nezapre konstrukce ze zacatku 90. let... konstrukce je relativne mekka a tak se pri krizeni naprav krouti a pri nehode asi moc bezpeci neprida... ale co uz... i tak to stoji za to :-D

1) Airbagy zkontrolujes tak, ze je vymontujes (nic sloziteho), predpinani pasu myslim ze bys taky poznal ze je to vystrelene, pac by to bylo zrejme "rozpadle" - s tim ale zkusenost nemam, navic nejsou rizeny elektronicky. Kazdopadne pokud kontrolka zhasne, rekl bych, ze je vsechno ok.. u takoveho auta by se nikomu nechtelo maskovat problem...
2)Muze byt... asi to chce zkontrolovat vsechny cepy na rizeni...
3) ABS... ted s tim taky bojuju, ale ja si treba nejsem uplne jisty, jestli je to prasklym krouzkem, nebo poskozenym kabelem... zacalo mi to delat po vymene prednich tlumicu a dela to pri zatoceni volantem... kabely jsem zkousel promerovat a ani znamka po poskozeni... tak nevim.
4)Zanovni, nebo novy ovladac je otazkou do tisicovky a naprogramovani taktez... myslim, ze se vyplati si ho poridit. Jinak pro deaktivovani IMO slouzi tzv. EKA kod, ktery se da zjistit na diagnostice... a vytukava se ... to budes koukat ;-) ... klickem v zamku tak, ze se v urcitych sekvencich otaci klickem doprava - doleva ;-)
5) Liziny jsem na tourerkovi snad nikdy nevidel, takze nereknu ... pokud to opravdu potrebujes, tak prosim vol setrne reseni ;-) ... koule se da poridit z Anglie, ale mozna ze kdybys s tim zajel do specializovaneho servisu, tak ju maj taky..
6) Jj, zarovky jsou klasika ;-)


... no a tak povidej... odkud jsi, kolik ma najeto, objem motoru, barva, vybaveni, fotky, stav karoserie, .... su zvedavej ;-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od AnderN » stř zář 07, 2011 8:58

Tož vítej a ať ti dobře slouží. Taky přispěchám se svou trochou do mlýna:

1. Ten destrukční test mě taky hned napadl :D Jinak jak píše Trunda.
2. Nebude spíš problém na podvozku? Třeba homokinetické klouby by mohly lupat při zatáčení a přenášet to až do volantu.
3. Výměna kroužku ABS se tady už párkrát řešila, i když myslím na jiných modelech, někdo si je i vyráběl (Hombre?). Zkus pohledat.
4. Kód se dá zjistit přes diagnostiku, ale ne přes každou. Ovladač koupit např. přes ebay.co.uk. Klávesnici v autě nehledej ... pro zadání EKA kódu si přečti manuál.
5. To už tady kluci před časem taky řešili, pohledej. Ale obávám se, že orig. ližiny výrobce na toto auto nikdy nenabízel. Zřejmě budeš muset vzít zavděk klasickým příčným nosičem:
Obrázek
6. Viz. předchozí link na manuál.

Btw -- proč máš jako mazla zrovna Libero :?: Na mě to auto působí dojmem takové legrační hračky :-D
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od zvedavec2 » čtv zář 08, 2011 8:37

Díky za rady a informace :-D ... vím, že by to mělo být tak jak naznačil F.i.s.h.men ... když chci čerpat z vědomostí ostatních, měl bych něčím přispět. Ale čistě z praktického hlediska teď těžko budu poskytovat rady o autě, se kterým jezdím třetí den a zatím hledám kde se co zapíná. Takže mohu jen zdůraznit, jak si pomoci vážím.
K volantu - homokinetické klouby se dají vyloučit, protože to rachtá i když auto stojí. A na kuláky to taky nevypadá, protože klepnutí je cítit při všech otáčkách volantu vždycky ve stejných polohách. Kulák by klepnul jednou a pak zase až bych točil zpátky. Každopádně mám v úmyslu navštívit servis (hlavně kvůli tomu ABS, dost to otravuje), takže to nechám zkouknout, aby se z toho něco nevyvrbilo.

Co se týče mě a mého Roveru - jsem z Liberce, auto jsem koupil z Prahy, na tacho má 158 tisíc, ale tomu moc nevěřím. Motor 1,6 DOHC, tmavě modrá barva, výbava na Roveří poměry asi spíš chudší (není klima, zadní okna jsou na kličku ...) ale jinak pořád dost luxusní. Kastle je trochu "načatá" (hlavně špice lemu u PZ kola nad nárazníkem) a jsou na ní drobné šrámy, dost nevzhledná je přední kapota, ze které se místy loupe krycí lak a předchozí majitel se to pokoušel opravit, což dopadlo ještě horším flekem přes půl kapoty. Nějaké fotky udělám až nebude pršet :)
A k tomu Liberu - je to auto s netušenými schopnostmi. Kdo nezkusí, neuvěří ... ale kdo jednou zkusí, ten už vždycky musí.

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od Trunda » čtv zář 08, 2011 8:55

No s vybavou jsem na tom stejne... vlastne chybi jen ta klima... zadni elektricky okynka se do tourera snad ani nedavaly... jo a ja mam jeste nechlazene kotouce vepredu, coz je taky nic moc... ta klima my chybi asi nejvic, ale i bez ni jsem to prezil :-) ... sibr to kolikrat zvladne nahradit :-)
Pockat ale ty uz mas Rover K-Series motor, ne? 16K4F ...
S tou rzi si myslim, ze z tech starych modelu jsou na tom XWcka naprosto skvele, a to hlavne ty pred koncem vyroby... oproti RT, RF, RH a XS si muzeme mnout ruce, protoze to rezne znatelne min... mne se zacinaji delat male puchyrky na lemech az po letosni zime... sice me to neskutecne stve, ale jak rikam, mel bych byt stastny za to, jak to je... jen je blby, ze s "Labuti" potrebuju jezdit, pac na nove auto nejsou finance a tim padem bude i nadale dostavat na frak... :-( ... nejradej bych ji schoval pod plachtu, ale bude si muset jeste nejaky rok pockat...
Laky na starsich modelech mely obcas problem... hlavne metaliza.. ale to byl problem asi u vsech automobilek... ja mam ciste bilou barvu a ta je ve vsech ohledech ta nejlepsi a kdybych si kupoval nove auto, tak uz jedine bilou ;-)
Dej pak vedet, co s tim ABS nakonec bylo... musim to taky vyresit, pac je to fakt otravne...
... ja ti tu Liberu neberu... rozhodne to je kuriozni auticko a tak chapu, ze jsi pro nej zapaleny :-) Rozhodne lepsi, jak kdybys byl fanda do Fobii :-D ... v cem tkvi ta uzasnost Libera? :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od AnderN » čtv zář 08, 2011 9:33

Je to Subaru ;) Na silnici sice Libero vypadá, že se musí v každé druhé zatáčce kutálet přes boudu, ale v terénu budou jeho rozměry spíš výhodou a projede kde co.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od zvedavec2 » čtv zář 08, 2011 21:49

S tím rezivěním jsi mě Trundo docela udělal radost, měl jsem strach, jestli to auto nehnije zevnitř. Teď jsem se pustil do boje se zatékáním - v kufru je po dešti spousta vody, tak jsem sundal tapecír a rámeček u okna a budu hledat kudy to jde dovnitř. Návštěvu servisu plánuju tak za čtrnáct dnů, až si Tourera trochu proklepnu sám a budu vědět na co všechno se zaměřit.
A teď k Liberu - nechtěl jsem to sem moc tahat, ale když se ptáte, dovolím si malou propagandu :D
Libero je auto dlouhé necelého 3a půl metru, váží 925 kg. Odveze (vcelku pohodlně) 6 lidí a za zadní řadou je ještě kufr jako u Fabie, má nosnost 550 kg, se sklopenými sedačkami je ložný prostor dva a půl kubíku, třímetrová role koberce se strčí dovnitř a nikde nekouká, lůžková úprava s otočenými předními sedačkami = letiště pro dlouhány přes 2m. Všechno těžké je mezi koly (motor je vzadu pod podlahou), takže i při vysoké stavbě je těžiště nízko a jízdní vlastnosti jsou nad očekávání dobré. Na sněhu nebo v terénu díky velké světlosti a tuhému podvozku (má rám) zvládne mnohem víc, než kterékoliv dnešní SUV. Má úžasný rejd - otočí se na 7m široké silnici, je z něj perfektní výhled, díky krátkým převodům má i při nevelkém výkonu celkem odpich, takže ve městě naprosto super. Naproti tomu má samozřejmě taky spoustu nedostatků - nezbylo místo na deformační zónu, takže pasivní bezpečnost nic moc (naštěstí aspoň rám je fakt bytelný), pérování je tvrdé a sedí se nad kolem a tak každou díru pořádně pocítíte, víc jak 130 to nejede, výbava a interiér tak na úrovni Š120, automechanici se v něm nevyznají (do ČR se nedováželo) atd atd. Není to auto pro každého - ten kdo dvakrát týdně točí Praha - Brno by moje nadšení nesdílel, ale když někdo (jako já) potřebuje v zimě dojet po horách kdykoliv kamkoliv, parkovat ve městě, občas odvézt půl tuny něčeho, sem tam v autě přespat a přitom jezdit za 7 litrů, lepší auto prostě nenajde 8) .

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od F.i.s.h.men » čtv zář 08, 2011 22:21

:-D to libero by se hodně líbilo přítelkyni.

Jinak, jak to tak v servisu bývá, tak ti nejspíš poradí kvůli tomu špatnému kroužku na homokyneťáku vyměnit ho celý, což je oproti jednomu kroužku (který zvládne šikovný soustružník) a hodině práce celkem drahá sranda.
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od Trunda » čtv zář 08, 2011 22:25

... tvuj popis mi docela verne pripomina prave tourerka ;-) ... mas ted doma dve velmi prakticka auta... Odvezl jsem v nem uplne vsechno (teda jednou jsem jednu skrin podcenil... byla trosku vetsi :-D)... Odstehoval jsem dokonce manzelku z Anglie :-D coz je co rict...

Obrázek

...kdyz sklopis zadni sedacky, tak se v nem da taky prespat... a v zime na snehu mi velmi vyhovuje ze je skvele citelne rizeni... je to tak skvele auto, ze jsme s manzelkou nevahali a poridili jeste Kupecko :-D ... i kdyz bylo ve stavu totalni ojetiny, postupne vstava z prachu a posledni dny jsem ho vymenil za Labut a jezdim s nim do prace... prece jen tuhost karoserie a o vic jak sto kilo min je znat :-)
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Uživatelský avatar
AnderN
Site Admin
Příspěvky: 6977
Registrován: pon zář 17, 2007 18:46
Bydliště: Brno, tel.: +420 725 378 817
Kontaktovat uživatele:

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od AnderN » čtv zář 08, 2011 22:29

Jen k té zimě -- se čtyřkolkou nemůžeš srovnávat. Ale je fakt, že i v zimě běžně člověk najezdí 90% po suchém asfaltu.
Obrázek
MG ZT CDTi @ 118 kW / 370 Nm - 2009-? :: 200.000 km @ Obrázek
Rover 25 18K4F / automat CVT - 2013-? :: 50.000 km @ Obrázek
Rover Mini Cooper - 2016-? :: 20.000 km @ Obrázek
Ex. Rover 620 SDi - 2004-2009 :: 100.000 km @ Obrázek

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od Trunda » čtv zář 08, 2011 22:32

Toz to je jasne... ackoli troufam si tvrdit, ze ja tu najezdim po suche silnici pres zimu tak cca 70% ... velka cast cesty je totiz nesolena silnice :-) .... samozrejme v zime kazdy den myslim na to, jak by to bylo paradni s Imprezou msm:
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

F.i.s.h.men
Příspěvky: 1924
Registrován: úte lis 27, 2007 19:42
Bydliště: Praha, občas Karlovy Vary

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od F.i.s.h.men » čtv zář 08, 2011 22:32

Někdo i s letníma. :lol:
ObrázekObrázek<<<---Klikni pro zvětšení
Rover 216GSi - zanedlouho transplantace motoru D16Z2 (na obrázku) + pár dalších oprav a úprav HOTOVO 31.7.2011

zvedavec2
Příspěvky: 23
Registrován: sob úno 20, 2010 19:59
Bydliště: Liberec

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od zvedavec2 » pát zář 16, 2011 14:16

Tak tady je pár fotek ... chtělo by to naleštit, vypadal by líp :)
1.jpg
1.jpg (122.87 KiB) Zobrazeno 4520 x
2.jpg
2.jpg (98.89 KiB) Zobrazeno 4520 x
3.jpg
3.jpg (70.17 KiB) Zobrazeno 4520 x
Zatím se snažím s Roverem sžít - vyskytl se jeden problém, se kterým jsem nepočítal. Po dvou hodinách jízdy mě dva dny bolí záda :( . Mám trochu potíže s bederní páteří a asi mi nedělá dobře nízký posaz nebo měkká sedačka. Snažím se to nějak vychytat napolohováním sedadla, ale tam moc prostoru pro změny není - když si ho dám výš, mám hlavu do stropu. V krajní nouzi bych zkusil takový ten ohavný kuličkový "masážní" potah na sedačku. Nemáte s tím někdo zkušenosti?
Jinak mě trochu zklamala prostornost kufru - na pohled vypadá docela slibně, ale v reálu se tam nic moc nevejde. Zato s motorem jsem se už celkem sladil - fakt šlape jako hodinky 8)

Uživatelský avatar
Trunda
Site Admin
Příspěvky: 18087
Registrován: pon lis 12, 2007 9:33
Bydliště: Morava

Re: Další Tourer 416

Příspěvek od Trunda » pát zář 16, 2011 14:33

No sedacky mi prisly teda v tourerkovi docela hodne pohodlne... dobre bocni vedeni a mekke tak, ze se s nema da cestovat tisice km bez zadkobolu :-) ... ale na druhou stranu pokud je clovek zvyklej na neco jineho, tak to asi chvili boli vzdycky, nez si zvykne... treba v Kupecku jsem si taky prozil par bolestivych dni... jednak tvrdy podvozek, ale i tvrde sportovni sedacky i po 30km do prace delaly svoje... prisel jsem na dve veci - jednak kvuli tomu, ze sedacky jsou sklapeci, maji mezi sedakem a operkou skviru, kterou mi tahlo na zada (coz neplati u tourerka), takze si hlidam, aby mi tam netahlo na ledviny, a pak hodne udelalo to, ze jsem si sedacku vic polozil... pater pak nedostava takove rany od hrbolate silnice, jak kdyz ji mam postavenou... podle mne tohle podcenuje dost ridicu a sedi v aute namacknuti na volantu, ackoli kolikrat nuti ergonomie vnitrniho prostoru auta mit sedacku kolmo... to ale dle meho nazoru urcite neni na ceskych silnicich to nejlepsi :-)
S tim kufrem moc nechapu... budto jsi moc rozmlsany z Libera :-) a nebo nevis, jak bidne je na tom konkurence... aj kluci s R75 Tourer mi zavidi, ze tam narvu mnohem vice veci :-)
... jinak pekny kousek ;-) Koukam, ze mas celkem zachovale zadni pruziny, protoze moja Labut uz celkem taha zadek po zemi :-D ... a taky mas nejak naboreny zadni narazni... zda se mi, ze je nejaky spadnuty...
... I love K-SERIES ;-) ... 4 ... 6 cylinders.... it doesn't matter ;-)

Kupéčko - Rover 216 Coupe -> 218VVC, 1997 - Článek | Labuťka - Rover 416si Tourer, 1998 - Profil | ex MG ZT-T 190, 2002 - Článek | MG ZR 160, 2002 - Článek | Chrysler Pacifica 3.6l V6, 2017
Obrázek

Odpovědět